alkoholi

  • Viestiketjun aloittaja muksunpuolesta
  • Ensimmäinen viesti
minä en juonut tipan tippaa.. en edes häissä jotka olivat viikko sen jälkeen kun sain tietää, niin en ottanut sitä onnittelumaljaa, vaan pommakkia.. saunakaljatkin jäi miehen harteille.. poika nyt 1v.. ei tehnyt edes mieli.. jos juon niin sitten juon kunnolla sen illan, saunakaljat ym. lasilliset ei ole minua varten.. mutta jos haluaa juoda sen lasillisen niin minun puolesta..
 
minä en juonut tipan tippaa.. en edes häissä jotka olivat viikko sen jälkeen kun sain tietää, niin en ottanut sitä onnittelumaljaa, vaan pommakkia.. saunakaljatkin jäi miehen harteille.. poika nyt 1v.. ei tehnyt edes mieli.. jos juon niin sitten juon kunnolla sen illan, saunakaljat ym. lasilliset ei ole minua varten.. mutta jos haluaa juoda sen lasillisen niin minun puolesta..
 
En tippaakaan. Lasillinen silloin tällöin ei EHKÄ ole vaaraksi, mutta varmempaa on olla ottamatta :) vauva ei ainakaan siitä lasillisesta mitään hyödy. Raskausaika on kuitenkin lyhyt, kyllä sen aikaa pystyy olemaan ilman alkoholipitoisia.
 
nautiskelija
apua.just totesin olevani raskaana.. ja monta hienoa juhlaa on tulossa.uskallanko ottaa kuinka monta kuohuviinilasillista? en halua,etä kukaan vielä huomaa raskauttani..
 
kyllä kyllä
Ensimmäisellä raskauskolmanneksella ottelin silloin tällöin lasin punkkua tai oluen, n. 2 annosta viikossa... Nyt ollaan viikoilla 29 ja tuokin "tapa" on jäänyt pois... Alkujaan mottoni oli, että turhia en hysterisoi ja murehdi, mut kummasti jotenkin tulee vaan "huono omatunto" jos sen olutpullon saunan jälkeenkin avaan... ja juomatta on nyt jäänyt!
Jotenkin on sellainen olo, että joko sitten kunnon #&%?$!* tai ei mitään! Eli kiltisti odotan vielä pari kuukautta, kyllä sekin aika vielä tulee kun saan hyvällä omalla tunnolla avata korkin ja nauttia ilman tunnontuskia sen oluen jos toisenkin...
Mutta otettua on tullut se lasi vinkkua silloin tällöin ja ihan vielä anopin "käskystäkin"!
 
Täysin tipatta olen koko raskauden ollut, edes kielenkärjellä en ole mitään alkoholipitoista maistanut.
Alkuraskaudessakin mielummin valehtelin "törkeästi", kuin annoin vauvalle aihetta mihinkään vaaraan...

Rv 37+6
 
Ä06
Samoilla linjoilla eli ei yhtään alkoholia. Yksissä juhlissa katottiin tosi kieroon ,kun en kuohuviini-lasia ottanut, vaan pyysin mehua. Osa jopa kommentoi ,että kyllä sitä nyt yhden lasin voi ottaa. Minä en ottanut ,kun käsittääkseni ei ole voitu sitä tutkimuksilla todeta ,mikä on turvallinen määrä vai onko sitä ollenkaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 23:34 Ä06 kirjoitti:
Samoilla linjoilla eli ei yhtään alkoholia. Yksissä juhlissa katottiin tosi kieroon ,kun en kuohuviini-lasia ottanut, vaan pyysin mehua. Osa jopa kommentoi ,että kyllä sitä nyt yhden lasin voi ottaa. Minä en ottanut ,kun käsittääkseni ei ole voitu sitä tutkimuksilla todeta ,mikä on turvallinen määrä vai onko sitä ollenkaan.

Niin, se on jännä kun moni sivusta seuraavaa katsoo aina tarpeelliseksi huomatella vastaavaan tapaan samoissa tilanteissa.

Jokainen odottaja kuitenkin punnitsee asiat omalla tahollaan.

Luulen, että tuo aloitus oli tarkoitettu saamaan kiukkuista väittelyä täällä (siis provo) mutta ihanaa kun tänään on kerrankin ollut niin normaalia keskustelua.

Itse maistoin punaviiniiä niiden ystävänä odotusaikana, mutta kun maku ei ole sama niin jäi sitten nekin maistelut.
 
mirkku73
Jokainen tyylillaan, itse olen ottanut lasin viinia kun on tehnyt mieli,yleensa viikonloppuisin ruuan kanssa on ollut mukava herkutella lasilla valkkaria!

Alussa ei tosin voinut edes kuvitellakaan juovansa koskaan enaa alkoholia,oli niin huono olo, mutta kultainen keskiraskaus palautti maun suuhun ja nyt raskausviikolla 31 viinikin maistuu viinille.
 
Heh, olen tässä miettinyt miten on nolla-linja ollut mutta eipäs olekaan :D. Sillä ehtoollisella tietenkin tulee viiniä nautittua.
Vaikka määrähän on niin pieni varmaan, ettei mitään tee haittaa. Hassua, etten ole sitä edes ennen ajatellut alkoholina :) .

 
Esikkoa odottaessa en ottanut tippaakaan, enkä aio ottaa nytkään. Muutenkin harvoin tulee mitään otettua, niin miksi nyt sitten pitäis? ;) Alkoholitonta siideriä on jääkaapissa pari tölkkiä, mut ne saa siellä ollakkin seuraavaan saunaan saakka. ;)
 
Esikoisen raskausaikana olin täysin nollalinjalla ja samoin olen nyt tätä kakkosta odottaessani!

Vinkki, Golden capin alkoholiton päärynäsiideri maistuu muuten ältsyn hyvälle :p , ja on ihan 0,0 promillea!!
 
tiksu harmaana
En ole ollut ihan nollalinjalla, olen maistanut yrttilikööriä ja erikoisviskiä. Otin teelusikalla miehen lasista =) kieltäydyn tuntemasta huonoa omaatuntoa.

Siideristä en itse niin tykkää, mutta olut maistuu. Alkoholiton Nikolai on suosikkini, maistuu todella hyvältä :p
 
AnQ
Mie olin jotenkin ihan varma plussatessani, että baarireissujen poisjättäminen tulisi olemaan ihan älyttömän hankalaa, mutta vielä ainakaan ei ole tehnyt mieli juuri yhtään mihinkään. Enemmin ehkä on ilonen, että on saanut hyvän syyn olla lähtemättä sinne kapakkaan :)

Eniten siksi miulla on ollut nollalinja, että aiemmin siihen kaljaan (yms.) liittyi niin vahvasti tupakka, että pelottaa miten kovin sitä sit oikeesti alkaisi kaipaamaan, jos sitä alkoholitonta oluttakin joisi. Parempi vaan minimoida kaikki haitalliset mieliteot alkuunsa (no joo, en voinut vastustaa pientä palaa aurajuustoa, jonka ihan pelkältään naamariin vetäsin :)
 
Itse en ole toistaiseksi ottanut pisarakaan, mutta minusta se on ihan ok jos joku haluaa ottaa lasillisen silloin tällöin. Uskon että saatan kesällä ottaakin yhden siiderin silloin tällöin. Tai sitten en, se jää nähtäväksi. Nyt menossa rv 23+5.
 
Onneton
Itse olin ulkona juhlimassa siihen aikaan kun menkkojen piti alkaa. Oli selvät menkkaoireet ja testit näytti negaa. Ei ne menkat sieltä sitten koskaan tullut... Ei voi sanoin kuvailla kuinka ottaa päähän, että menin niin sokeesti luottamaan testeihin! Tämän jälkeen ollut 0%-linjalla ja aion olla loppuun asti. Huoli on kokoajan mielessä...onko kohtalotovereita?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 14:00 Onneton kirjoitti:
Itse olin ulkona juhlimassa siihen aikaan kun menkkojen piti alkaa. Oli selvät menkkaoireet ja testit näytti negaa. Ei ne menkat sieltä sitten koskaan tullut... Ei voi sanoin kuvailla kuinka ottaa päähän, että menin niin sokeesti luottamaan testeihin! Tämän jälkeen ollut 0%-linjalla ja aion olla loppuun asti. Huoli on kokoajan mielessä...onko kohtalotovereita?
Käsittääkseni alkoholista ei tuossa vaiheessa ole ollut alkiolle/sikiölle haittaa. Sikiöhän on omassa sikiöpussissaan alkuraskauden ajan ja saa tarvitsemansa ravinnon jne siitä. Ei siis ole istukkaa tai napanuoraa tms yhteyttä äidin ja vauvan välillä. Varsinkin, jos testi on näyttänyt negaa, on raskaus ollut niin alussa, että äidin nauttima alkoholi on tuskin vaikuttanut vauvaan. Neuvolassa nimittäin kysyin asiasta, kun itsekin olin ottanut alkoholia ennen plussaamista, en tosin suurta määrää, mutta useamman annoksen kuitenkin.
 
Mulla oli eilen ihan älyttöman hauskaa kun oltiin työkaverin 40-vee kemuissa. Kaikki oli ihan kekkulissa (minä tietysti poissuljettuna tästä porukasta)... Viilasin porukkaa sumeilematta linssiin täyttämällä yhtä ja samaa tyhjää siideritölkkiä jatkuvasti vedellä. Eipä tullut kummastelevia kyselyjä. Alkumaljasta siemaisin yhden suullisen, kävin vessassa ja kaasin lavuaariin loput ja täytin lasin vedellä. Luulisin, että kukaan ei hokannut tätä mun juksutusta. Aluksi hiukan jännitti kun kaikki olivat vielä ihan selvin päin, mutta loppuillasta ei enää ollut mitään hankaluutta huijailla. Muutama sanoi mullekin, että sähän oot ihan huppelissa :D Hee, onneks syntymähumalasta on jotain hyötyäkin... ;)

Näin se onnistuu ehkä hiukan vieraammassa porukassa, voipi olla, että ois vaikeampaa parhaiden kamujen kanssa. Mutta heillehän nyt voisi sen kertoakin miksi en juo.

Ja itse kysymykseen (lähti hiukan sivuraiteille): nollatoleranssilla täällä mennään.
 

Yhteistyössä