alle 3vuotiaat ilmaiseksi puuhamaahan, meneekö silloin 3v 3kk vuotias maksutta?

  • Viestiketjun aloittaja ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24148984]Tää ketju pääsee kohta Iltalehteen, kun mammat väittelee viisi sivua, tarkoittaako ALLE 3- vuotias tosiaan alle- vai yli kolmevuotiasta :LOL:[/QUOTE]

Eipä mun tarttee väitellä. :D

Tuossa tuo on ilmaistu sanoin alle kolme vuotta. Ja joo, yli kolmen vanha ei tekemälläkään ole alle kolmen vanha.

Eri asia on se, tarkotetaanko tuolla oikeasti ALLE kolmen vanhaa, vai sisältääkö tuo ilmaisu (joka voi olla harhaanjohtava) myös kolmen vanhat eli olisiko ajatussisältönä oikeasti ollut sama kuin tuo 0-3 v. Sitä voisi ihan mielenkiinnosta kysyä suoraan Puuhamaasta. =)
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24148944:
Ei, mutta nuo ikärajajutut yleensä tarkottaa (jos siis kysytään vaikka sieltä paikanpäältä), että aina kolmen vanhaksi asti. Eli siis sisältää vielä kolmevuotiaatkin.

Toki voin olla väärässä, mutta noin veikkaisin. :)
Kolmen vanhaksi asti tarkoittaa, että siihen asti kunnes täyttää kolme. Ja tuohon Puuhamaa-kysymykseen: itse en lähtisi huijaamaan. Mä en ainakaan halua opettaa lastani siihen, että huijaaminen on ok. Me lähdetään kohta laivalle ja ihan kiltisti olen ruokailujen yhteydessä ilmoittanut, että lapsi on 6v. Alle 6v. siis syövät siellä buffetissa ilmaiseksi.
 
Entäs
Onko Puuhamaassa jotain tekemistä alle kolmevuotiaalle? Tai onko jotain, mihin alle kolmevuotias ei saa mennä? Jos on, niin kontrolloidaanko jotenkin (esim ranneke) osallistuuko ilmaiseksi tullut alle kolmevuotias maksulliseen toimintaan?
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24149001:
Eipä mun tarttee väitellä. :D

Tuossa tuo on ilmaistu sanoin alle kolme vuotta. Ja joo, yli kolmen vanha ei tekemälläkään ole alle kolmen vanha.

Eri asia on se, tarkotetaanko tuolla oikeasti ALLE kolmen vanhaa, vai sisältääkö tuo ilmaisu (joka voi olla harhaanjohtava) myös kolmen vanhat eli olisiko ajatussisältönä oikeasti ollut sama kuin tuo 0-3 v. Sitä voisi ihan mielenkiinnosta kysyä suoraan Puuhamaasta. =)
Vähän sama kuin jos 17-vuotias menee ostamaan tupakkaa. "Mähän käyn jo kahdeksattatoista vuotta, eikös se ole sitten jo vähän sama kuin 18-vuotias?" Kyllä nuo paikat yleensä ihan tarkoittaa sitä mitä sanovatkin. Ja musta tuo alle -ilmaisu on huomattavasti selkeämpi kuin esim. 0-3v. Jotkut paikat voivat jälkimmäisessä tarkoittaa alle kolmevuotiaita, vaikka kirjoitusasun mukaan kolmevuotiaat kelpaavat vielä tuohon väliin.
 
kirnu
[QUOTE="vieras";24148984]Tää ketju pääsee kohta Iltalehteen, kun mammat väittelee viisi sivua, tarkoittaako ALLE 3- vuotias tosiaan alle- vai yli kolmevuotiasta :LOL:[/QUOTE]

Toi kärppänä heinälatoon veti kyllä niin pohjat :D

Alle kolmevuotias tarkoittaa "ei ole vielä täyttänyt kolme vuotta". Yli kolmevuotias tarkoittaa "on jo täyttänyt kolme vuotta". Kas, kolmevuotias on siis YLI kolmevuotias, ja kaksivuotias on ALLE kolmevuotias.
 
Siis jotenkin uskomatonta että mulle näin selkee asia voi olla näin vaikea. :D Siis ALLE kolme vuotias on lapsi, joka ei ole kolmea täyttänyt. Onhan. :O Siis eihän kukaan sanoisi, jos joku kysyy lapsen ikää, että no joo, hän on alle kolmevuotias, jos lapsi kuitenkin on vaikka 3 vuotta 8kk? :O

Mä NIIN lähetin Puuhamaahan sähköpostia ja kysyin tästä. :D
 
Toi kärppänä heinälatoon veti kyllä niin pohjat :D

Alle kolmevuotias tarkoittaa "ei ole vielä täyttänyt kolme vuotta". Yli kolmevuotias tarkoittaa "on jo täyttänyt kolme vuotta". Kas, kolmevuotias on siis YLI kolmevuotias, ja kaksivuotias on ALLE kolmevuotias.
No ihan miten vain. :) Sanoin vain, että yleensä noissa tarkotetaan, että kolmen vanhatkin vielä pääsevät.

Ja kuten sanottu, voin toki olla väärässäkin. Ja ei, ei mulle olis mikään ongelma maksaa lapsestani eikä tarvitsisi alkaa huijata.
 
Siis jotenkin uskomatonta että mulle näin selkee asia voi olla näin vaikea. :D Siis ALLE kolme vuotias on lapsi, joka ei ole kolmea täyttänyt. Onhan. :O Siis eihän kukaan sanoisi, jos joku kysyy lapsen ikää, että no joo, hän on alle kolmevuotias, jos lapsi kuitenkin on vaikka 3 vuotta 8kk? :O

Mä NIIN lähetin Puuhamaahan sähköpostia ja kysyin tästä. :D
Tähän on vielä pakko sanoa, et en ole missään vaiheessa väittänytkään, että yli kolmen vanha olis alle kolmen vanha. :D Ja jos joku niin tajusi, niin sitä en tarkottanut.

Vaan sitä ehdotin/sanoin/heitin ilmoille (ihan miten vaan =)), että usein/yleensä noissa ne paikat itsekin tarkottavat, että vielä kolmen vanhatkin pääsevät ilmaiseksi. Jos näin ei tässä tapauksessa ole, niin hyvä niin. Ihan sama mulle. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24148944:
Ei, mutta nuo ikärajajutut yleensä tarkottaa (jos siis kysytään vaikka sieltä paikanpäältä), että aina kolmen vanhaksi asti. Eli siis sisältää vielä kolmevuotiaatkin.

Toki voin olla väärässä, mutta noin veikkaisin. :)
Mulla sattuu olemaan kokemusta tosta 3v rajasta. Se 3v ei ole enää alle 3 eikä siis pääse ilmaseksi sinne mihin raja on alle 3v. Jos taas ilmotettu tyyliin 0-3v niin menee koska on sen 3v. Aina ilmotan että aikuset+ 3v ja kuukaudet toinen asia kun se ikävuosiraja on täynnä tai ei ole,
 
---
Se on siis totta että kotiäitiys tyhmentää naisia...

Onko tosi, että ihmiset ajattelee, että MUN ei tarvi maksaa, koska MEILLÄ menee muutenki niin paljon rahaa? Uskomatonta...
 
"vieras"
Vähän sama kuin jos 17-vuotias menee ostamaan tupakkaa. "Mähän käyn jo kahdeksattatoista vuotta, eikös se ole sitten jo vähän sama kuin 18-vuotias?" Kyllä nuo paikat yleensä ihan tarkoittaa sitä mitä sanovatkin. Ja musta tuo alle -ilmaisu on huomattavasti selkeämpi kuin esim. 0-3v. Jotkut paikat voivat jälkimmäisessä tarkoittaa alle kolmevuotiaita, vaikka kirjoitusasun mukaan kolmevuotiaat kelpaavat vielä tuohon väliin.
Mä menin ostamaan tupakkaa 2 päivää ennenkuin täytin 18. Näytin paperit ja sanoin että oon melkein 18. Myyjä sanoi: "Laki on laki! Laitan tän askin sulle jemmaan, tuu ylihuomenna uudestaan!" :D
 
"vieras"
[QUOTE="satu";24148825]menee maksutta.lasketaan 3-vuotiaaksi.[/QUOTE]

Jos sanotaan, että alle 3-vuotias, niin 3-vuotias ei ole alle 3-vuotias, eikä alle 3-vuotias ole varsinkaan yli 3-vuotias.
 

Yhteistyössä