alle 3vuotiaat ilmaiseksi puuhamaahan, meneekö silloin 3v 3kk vuotias maksutta?

  • Viestiketjun aloittaja ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti
No ei ole alle kolme vuotias. Alle kolme vuotias on mielestäni silloin, kun ei ole kolmea vuotta täyttänyt. Kuten joku jo sanoikin, että jos sulla on vaikka 3 euroa ja 20 senttiä, niin onhan se silloin yli eikä alle kolme euroa. Sanoisin kassalla, että lapsi on kolme vuotta ja kolme kuukautta.
 
"kääk"
joo ja sitte ku kakara on seittemän ni opeta sanoo että on vaan kuus ni ei tarvi maksaa julkisissa. Eiku sähän oletkin se valas joka rantautu korsosta tänää lintisille ni tehä kuljettekin autolla.
 
"kääk"
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrä;24148860:
tästä tuli just sellanen ketju kuin ajattelin. jokaisella on oma mielipide jokainen ajattelee omalta kantiltaan ja pysyy siinä. joten en saanut vastausta
Joo yhtä paljon on sun mielipide että jos mittaat mut ja olen 162cm pitkä ja olet sitä mieltä että olenki 165cm.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrä;24148860:
tästä tuli just sellanen ketju kuin ajattelin. jokaisella on oma mielipide jokainen ajattelee omalta kantiltaan ja pysyy siinä. joten en saanut vastausta
No mikä ongelma siinä on, että sanoo kassalla rehellisesti minkä ikäinen lapsi on? Mä tein niin Muumimaailmassa pari vuotta sitten lapsen ollessa kolme vuotta ja 2-3kk päälle, käytiin siis kaksi kertaa. Sanoin,että hän on huhtikuussa täyttänyt kolme. Ekalla kerralla pääsi ilmaiseksi, toisella kerralla maksoi.
 
Mä luulen, että menis. Siis vaikka sanoisit, että tuo on 3 v 3 kk. :) Koska eiks nuo yleensä tarkota, että 3-vuotiaatkin menee vielä ilmaiseksi ja ikä on semmoinen, että olet 3 v. aina niin pitkään, kunnes täytät 4 v. Eli ihan sama, ootko 3,5 v., virallisesti, jos ikää kysytään, olet 3-vuotias.

Ei meidän 2,5-vuotiastakaan huolittu kolmen vanhasta, kun ikäraja oli 3 v. ...eri asia tosin, kyseessä Ikean leikkipaikka ja syynä vakuutukset. Mutta siellä on toisinpäin: ikäraja, jotta sinne pääsee on 3 v. ja tuo 2,5 v. ei sinne pääse vielä, vaikka ajatuksissa pyöristettynä on jo lähelle tuota kolmen vanhaa. Virallisesti se on 2 vuotta eikä 3.
 
HOH HOIJAA
Menee
Meillä meni 3 v 3 kk maksutta juuri mm. muumimaailmaan. kuka nyt JOKA asiassa jaksaa olla rehellinen. lapsiperheellä menee muutenkin rahaa. Meillä on pieni kokoinen 5 -vuotiaskin mennyt joskus kolen vanhasta ts. alle 4-vuotiaasta...säästöö se on pienikin säästö.
 
"Stiina"
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24148889:
Mä luulen, että menis. Siis vaikka sanoisit, että tuo on 3 v 3 kk. :) Koska eiks nuo yleensä tarkota, että 3-vuotiaatkin menee vielä ilmaiseksi ja ikä on semmoinen, että olet 3 v. aina niin pitkään, kunnes täytät 4 v. Eli ihan sama, ootko 3,5 v., virallisesti, jos ikää kysytään, olet 3-vuotias.

Ei meidän 2,5-vuotiastakaan huolittu kolmen vanhasta, kun ikäraja oli 3 v. ...eri asia tosin, kyseessä Ikean leikkipaikka ja syynä vakuutukset. Mutta siellä on toisinpäin: ikäraja, jotta sinne pääsee on 3 v. ja tuo 2,5 v. ei sinne pääse vielä, vaikka ajatuksissa pyöristettynä on jo lähelle tuota kolmen vanhaa. Virallisesti se on 2 vuotta eikä 3.
Onko sun mielestä yli 3 vuotias alle 3 vuotias?
 
"kääk"
Jopa munakas, ymmärtää että alle kolme ei ole kolme vaan kaksi ja yli kolme on kolme eikä alle kolme. Mutta meillähän on tästä kaikilla oma mielipide. Mun mielestä kossuki on yhtä vahvaa janojuomaa ku vesi se on mun mieipide vitut siitä onko asia näin vai ei.
 
lkpkl
puuhamassa maksetaan autosta, eli istutte autossa ja ajatte portille. Kuka helvetti siellä nyt niin tarkasti näkee, että onko lapses vähän alle 3 vai vähän yli 3- vuotta.
 
"zzz"
jos ei huijata haluu niin menee maksu.
puuhamaan sivuilla sanotaan että ALLE 3-vuotiaille sisäänpääsy maksuton.
joihinkin paikkoihin taas on 0-3-vuotiaat maksutta, eli silloin pääsee 3v ilmaiseksi.
 
[QUOTE="Stiina";24148910]Onko sun mielestä yli 3 vuotias alle 3 vuotias?[/QUOTE]

Ei, mutta nuo ikärajajutut yleensä tarkottaa (jos siis kysytään vaikka sieltä paikanpäältä), että aina kolmen vanhaksi asti. Eli siis sisältää vielä kolmevuotiaatkin.

Toki voin olla väärässä, mutta noin veikkaisin. :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24148944:
Ei, mutta nuo ikärajajutut yleensä tarkottaa (jos siis kysytään vaikka sieltä paikanpäältä), että aina kolmen vanhaksi asti. Eli siis sisältää vielä kolmevuotiaatkin.

Toki voin olla väärässä, mutta noin veikkaisin. :)
Tää ketju pääsee kohta Iltalehteen, kun mammat väittelee viisi sivua, tarkoittaako ALLE 3- vuotias tosiaan alle- vai yli kolmevuotiasta :LOL:
 

Yhteistyössä