Annatteko poikien leikkiä pyssyleikkejä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Mä leikin lasten kanssa niillä pehmomiekoilla, ne on mainiot! Toi tyttökin hakkaa sillä miekalla ihan raivona kun kerrankin saa... No, ehkä noilla ei voi leikkiä muiden lasten kanssa, vaan me täällä kotona keskenään vaa, muut lapset alkais ehkä itkeä.

Leikin mä kyllä miehenkin kanssa miekoilla. Ostin ne oikeasti itsdeäni ja miestä varten alunperin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
en anna lapsen aseilla leikkiä, täällä päässä suomea kun niitä löytyy joka kodissa metsästyksen vuoksi. Sitten kun on tarpeeksi iso, saa isänsä kanssa opetella metsästämään, ja käyttämään asetta OIKEIN.
Leikkipyssyt eivät ole aseita, aivan kuten nuketkaan eivät ole vauvoja. En anna lapsen leikkiä vauvoillakaan vaikka nukeilla saakin leikkiä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä leikin lasten kanssa niillä pehmomiekoilla, ne on mainiot! Toi tyttökin hakkaa sillä miekalla ihan raivona kun kerrankin saa... No, ehkä noilla ei voi leikkiä muiden lasten kanssa, vaan me täällä kotona keskenään vaa, muut lapset alkais ehkä itkeä.

Leikin mä kyllä miehenkin kanssa miekoilla. Ostin ne oikeasti itsdeäni ja miestä varten alunperin.
Kyllä minäkin leikin lasten kanssa pehmomiekoilla, vaikka lapsille ne kyllä meillä ostettiin :D Onpa nuo lasten kaveritkin leikkineet niillä täällä käydessään, ihan tytöt ja pojat sekaisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
en anna lapsen aseilla leikkiä, täällä päässä suomea kun niitä löytyy joka kodissa metsästyksen vuoksi. Sitten kun on tarpeeksi iso, saa isänsä kanssa opetella metsästämään, ja käyttämään asetta OIKEIN.
Leikkipyssyt eivät ole aseita, aivan kuten nuketkaan eivät ole vauvoja. En anna lapsen leikkiä vauvoillakaan vaikka nukeilla saakin leikkiä.
Ja se 4 vuotiashan tämän erottaa täysin :headwall:
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä leikin lasten kanssa niillä pehmomiekoilla, ne on mainiot! Toi tyttökin hakkaa sillä miekalla ihan raivona kun kerrankin saa... No, ehkä noilla ei voi leikkiä muiden lasten kanssa, vaan me täällä kotona keskenään vaa, muut lapset alkais ehkä itkeä.

Leikin mä kyllä miehenkin kanssa miekoilla. Ostin ne oikeasti itsdeäni ja miestä varten alunperin.
Kyllä minäkin leikin lasten kanssa pehmomiekoilla, vaikka lapsille ne kyllä meillä ostettiin :D Onpa nuo lasten kaveritkin leikkineet niillä täällä käydessään, ihan tytöt ja pojat sekaisin.
Meillä tyttö on raivokas taistelija ja yleensä kaikki häviää sille. Pitäisi kai keksiä säännöt,. muttatoisaalta se niillä hakkaaminenkin on kivaa. Ja kyllä mä ihan tosissani lapsia vastaan kanssa miekkailen. Se niissä on parasta, kun ne ei satu.

Meillä on niitä miekkoja 4, koska ajattelin, että kahdella miekalla on aina makeempi taistella, kuin yhdellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
annan leikkiä kunhan ei toisia osoitella, mies metsästää ja harrastaa ampumista, mikäpä minä olen sitä kieltämään, meillä se on luonnollista arkea..
Niin kun tätä mäkin täs just mietin et paha se on poikaa kieltää leikkimästä vaikka metsästäjää jos isi lähtee kivääri olalla hirvimetälle..
 
Alkuperäinen kirjoittaja pojat on poikii:
no kyllä! ei nyt joka asiasta tarvitse lässynläätä tehdä, se on vaan leikki.
juuri näin. siinä kuluu kivasti energiaa. ja se kuuluu poikien elämään. nykymammat on vain sellaisia hössöttäjiä, ettei tiedä itkiskö vai nauraisiko niiden takia. ei pojista silti tappajia tule vaikka tällaisia leikkejä leikkivät

 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
en anna lapsen aseilla leikkiä, täällä päässä suomea kun niitä löytyy joka kodissa metsästyksen vuoksi. Sitten kun on tarpeeksi iso, saa isänsä kanssa opetella metsästämään, ja käyttämään asetta OIKEIN.
Leikkipyssyt eivät ole aseita, aivan kuten nuketkaan eivät ole vauvoja. En anna lapsen leikkiä vauvoillakaan vaikka nukeilla saakin leikkiä.
Ja se 4 vuotiashan tämän erottaa täysin :headwall:
Mut mitäs jos se luulee vauvaa nukeksi ja alkaa leikkiä sillä! :eek: Sehän on vasta 4. Tai jos se ottaa oikean auton leikkiauton sijasta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
en anna lapsen aseilla leikkiä, täällä päässä suomea kun niitä löytyy joka kodissa metsästyksen vuoksi. Sitten kun on tarpeeksi iso, saa isänsä kanssa opetella metsästämään, ja käyttämään asetta OIKEIN.
Leikkipyssyt eivät ole aseita, aivan kuten nuketkaan eivät ole vauvoja. En anna lapsen leikkiä vauvoillakaan vaikka nukeilla saakin leikkiä.
Ja se 4 vuotiashan tämän erottaa täysin :headwall:
Kyllä, ainakin siinä määrin kuin vauvan ja nuken eron. Meilläkin on metsästysaseita ja niistä on kerrottu lapsille. He ovat myös nähneet mitä niillä tehdään ja he ovat olleet mukana riistankäsittelyssä. Viisivuotias oli mukana katsomassa hirven nylkemistä ja nyt hänellä on oma nylkypuukko. Aseet säilytetään joka tapauksessa niin ettei lapset pääse niihin käsiksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
en anna lapsen aseilla leikkiä, täällä päässä suomea kun niitä löytyy joka kodissa metsästyksen vuoksi. Sitten kun on tarpeeksi iso, saa isänsä kanssa opetella metsästämään, ja käyttämään asetta OIKEIN.
Leikkipyssyt eivät ole aseita, aivan kuten nuketkaan eivät ole vauvoja. En anna lapsen leikkiä vauvoillakaan vaikka nukeilla saakin leikkiä.
Ja se 4 vuotiashan tämän erottaa täysin :headwall:
Mut mitäs jos se luulee vauvaa nukeksi ja alkaa leikkiä sillä! :eek: Sehän on vasta 4. Tai jos se ottaa oikean auton leikkiauton sijasta.
Kyllä sä sirkka olet sitten harvinaisen typerä.

On pikkusen eriasia leikki auto vrt oikea auto, etkö huomaa kokoeroa?
Leikkipistoolilla ja oikealla pistoolilla voi olla erona vain paino, ja johan me lehdistä osataan lukea kuinka niissä leikeissä sit voi käydä. :headwall:
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
en anna lapsen aseilla leikkiä, täällä päässä suomea kun niitä löytyy joka kodissa metsästyksen vuoksi. Sitten kun on tarpeeksi iso, saa isänsä kanssa opetella metsästämään, ja käyttämään asetta OIKEIN.
Leikkipyssyt eivät ole aseita, aivan kuten nuketkaan eivät ole vauvoja. En anna lapsen leikkiä vauvoillakaan vaikka nukeilla saakin leikkiä.
Ja se 4 vuotiashan tämän erottaa täysin :headwall:
Mut mitäs jos se luulee vauvaa nukeksi ja alkaa leikkiä sillä! :eek: Sehän on vasta 4. Tai jos se ottaa oikean auton leikkiauton sijasta.
Kyllä sä sirkka olet sitten harvinaisen typerä.

On pikkusen eriasia leikki auto vrt oikea auto, etkö huomaa kokoeroa?
Leikkipistoolilla ja oikealla pistoolilla voi olla erona vain paino, ja johan me lehdistä osataan lukea kuinka niissä leikeissä sit voi käydä. :headwall:
Säilytättekö te näitä oikeita pyssyjä ihan asianmukaisesti, vai miten lapsi saisi niitä käsiinsä?
 
Bitta
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Hip:
Käsittääkseni pitäis antaa leikkiä. Liittyy jotenkin siihen, ettei tuollaiset tunteet patoudu, vaan ne saa leikkiä pois. Muistaakseni ainakin se Meidän Perhe -kolumnisti Jari jotain sanoi noin.
Jos tarkoitat sitä mikä Sinkkonen se on niin sehän aina jaksaa jauhaa eroja sukupuolten mukaan...Plääh. Miksi tytöt ei saisi leikkiä pyssyleikkejä, samalla lailla se agressio pitää saada purkaa. Pojat ja pojat. Voi v, ei tartte lapsia kouluttaa tietynlaisiksi tai jotain leikkejä leikkimään sen mukaan mitä jalkovälis on. Kait ostatte nukkejakin, että saa valita millä leikkii...
Ja kuules pojat ja tytöt on erilaisia!
Olen antanut sekä poikien että tyttöjen leikkiä pyssyleikkejä.

Meidän vanhempi tyttäremme (22v.) ei koskaan leikkinyt nukeilla, pehmoleluilla kylläkin. Pyssyleikkejä sen sijaan leikki, jos pojatkin leikkivät. Oli pienestä pitäen kiinnostunut avaruudesta ja lentokoneista (ja eläimistä). Koulussa lempiaineita olivat matematiikka, fysiikka ja kemia. Nyt opiskelee fysiikkaa yliopistolla.

Joten tytöt ja pojat voivat olla hyvinkin samanlaisia.
 
Rukoilijasirkka
Ja muuten, kun puhutaan tosta henkilökohtaisuuksiin menemisestä, niin se en kyllä useinkaan ole ollut minä. En ole nytkään nimitellyt ja toivoisin, ettei muutkaan niin tekisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
En. Otan myös pois lapsilta kaikki leikkiaseet joita roudaavat mummolasta.

Ase ei ole leikkikalu. Ja tästä asiasta en jousta piiruakaan.
Mitä merkitystä jos kuitenkin muualla leikkivät?
No se merkitys että meillä kotona ei ainakaan leikitä.
Olen tehnyt kantani selväksi myös anoppilassa :kieh:

MINÄ en anna leikkiä ja anoppikin tietää etten pidä siitä että edes leikkiaseilla leikitään ampuvansa.

Syy: meillä on kotona oikeitakin aseita ja ainakin silloin kun asuin kotona ja olin itsekin vielä lapsi, oli usein lehdissä uutisia (ja 911 ohjelmassakin jota silloin tuli töllöttimestä ) että lapset olivatkin ottaneet leikkeihinsä oikean aseen.

Ja ei tarvi tulla osoittelemaan että voi kamala, teillä on aseita, ootte murhaajapaskoja ja kurjia vanhempia, huonoja ihmisiä jne.
Ne on lukollisessa asekaapissa, mutta silti.
En siis anna osoitella toisia kohti edes leikkiaseella.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä leikin lasten kanssa niillä pehmomiekoilla, ne on mainiot! Toi tyttökin hakkaa sillä miekalla ihan raivona kun kerrankin saa... No, ehkä noilla ei voi leikkiä muiden lasten kanssa, vaan me täällä kotona keskenään vaa, muut lapset alkais ehkä itkeä.

Leikin mä kyllä miehenkin kanssa miekoilla. Ostin ne oikeasti itsdeäni ja miestä varten alunperin.
Kyllä minäkin leikin lasten kanssa pehmomiekoilla, vaikka lapsille ne kyllä meillä ostettiin :D Onpa nuo lasten kaveritkin leikkineet niillä täällä käydessään, ihan tytöt ja pojat sekaisin.
Meillä tyttö on raivokas taistelija ja yleensä kaikki häviää sille. Pitäisi kai keksiä säännöt,. muttatoisaalta se niillä hakkaaminenkin on kivaa. Ja kyllä mä ihan tosissani lapsia vastaan kanssa miekkailen. Se niissä on parasta, kun ne ei satu.

Meillä on niitä miekkoja 4, koska ajattelin, että kahdella miekalla on aina makeempi taistella, kuin yhdellä.
Meillä on kolme miekkaa ja kolme kilpeä. Sitten voi vaikka leikkiä aikuinen vastaan kaksi lasta yms. Sitten meillä on noita pehmonuolia ampuvia pyssyjä, joita voi ottaa leikkiin mukaan kun laittaa kaikille silmäsuojat. Eli kyllä, meillä saa ampua toista päin kunhan huolehtii suojauksesta. Tosin nuo meidän aseet näyttävät leluilta eivätkä ole oikeiden aseiden kopioita.
 
saavat leikkiä kepeillä tms.
antaisin esim. kepeillä, mutta en oikean näköisillä leikkipyssyillä. Ja keppien kanssa saisi osoitella vain leikkiin osallistujia, ei ohikulkijoita ja leikisti ampua niitä.

Joskus aikoinaan leikkipuistoon tuli isompia poikia oikean pyssyn näköisellä leikkipyssyllä. Ensin jouduin tarkkaan katsomaan ettei kyse ole sentään oikeasta pyssystä ja sitten he vielä kehtaisivat osoittaa sillä minua. Jos olisivat osoittaneet lapsiani, pyssy olisi lentänyt jorpakkoon.

Mun mielestä vanhemmat sais sitten pitää huolen siitä, ettei niitä leikkipyssyjä kuljeteta minne sattuu ja kertoa myös lapsilleen ettei niillä osoitella leikkiin kuulumattomia.
 
4 v poika
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
annan leikkiä kunhan ei toisia osoitella, mies metsästää ja harrastaa ampumista, mikäpä minä olen sitä kieltämään, meillä se on luonnollista arkea..
Niin kun tätä mäkin täs just mietin et paha se on poikaa kieltää leikkimästä vaikka metsästäjää jos isi lähtee kivääri olalla hirvimetälle..
Tämä meilläkin vähän on tullut vaikeudeksi, kun mummon miesystävä harrastaa ampumista ja metsästämistä. Nyt lapsi näkee kuvia, joissa tämä mies on aseen kanssa ja lisäksi kuulee juttuja, että ollaan oltu ampumiskisoissa tai mies on metsästämässä. Leikkipyssyjä en kuitenkaan meillä siis toistaiseksi hyväksy.
 
4v poika
Alkuperäinen kirjoittaja saavat leikkiä kepeillä tms.:
antaisin esim. kepeillä, mutta en oikean näköisillä leikkipyssyillä. Ja keppien kanssa saisi osoitella vain leikkiin osallistujia, ei ohikulkijoita ja leikisti ampua niitä.

Joskus aikoinaan leikkipuistoon tuli isompia poikia oikean pyssyn näköisellä leikkipyssyllä. Ensin jouduin tarkkaan katsomaan ettei kyse ole sentään oikeasta pyssystä ja sitten he vielä kehtaisivat osoittaa sillä minua. Jos olisivat osoittaneet lapsiani, pyssy olisi lentänyt jorpakkoon.

Mun mielestä vanhemmat sais sitten pitää huolen siitä, ettei niitä leikkipyssyjä kuljeteta minne sattuu ja kertoa myös lapsilleen ettei niillä osoitella leikkiin kuulumattomia.
Ei tosiaan kepeillä saa leikkiä, menee aina leikki huitomiseksi ja siinä on silmät vaarassa ja haavoja voi tulla. Mieluummin sitten ihan muovipyssyilläkin, jos pakko on antaa jollain aseilla leikkiä.
 
Pakko kysyä, ettekö te ite muksuina leikkineet pyssyleikkejä koskaan?Mä ainakin muistan kun nallipyssyt oli ihan must juttu joskus natiaisena! :D Eikä musta siltikää tullu mitää aseita väärin käsittelevää, maailmasta syrjäytynyttä, massamurhaajaa.. :p :D ;)


Muoks. Katoin muuten just aamulla ohjelmaa jossa vertailtiin vesipyssyjä, alko isookin jo lapsettaa.. :D
 

Yhteistyössä