Apua liitoskipuihin?

Jeps, eli nyt alkaa jo alapäätä vihlomaan, joten kaipaan pikaisia vinkkejä.
Toisille on auttanut kuulemma tukivyö, toisilla taas pahentanut vaivaa.
Mulla ei ollut edellisessä raskaudessa juurikaan hyötyä tukivyöstä (Anita), se painoi inhottavasti alavatsaa ja olo oli tukala.
Niitähän on sellaisia "putkimaisia" vöitäkin, mutta koot ovat niin pieniä, ettei taida mun päälle mennä :ashamed:
Mistä siis helpotusta isolle odottajalle?

Joku kertoi saaneensa fysioterapiasta ohjeet selkä- ja lantionpohjalihasten kuntouttamiseen liitoskipujen hoitona. Onko kokemuksia tuosta?

Tuota kuopusta odottaessa kyselin lääkäriltä neuvoja, mutta eipä hänellä ollut antaa mitään vinkkejä :/
En todellakaan jaksaisi taas kuukausi tolkulla kärvistellä niiden helvetillisten kipujen kanssa.. Kun ei pysty sängyssä kääntymään, nousemaan ylös ilman tuskaa ja kävelykin sattuu :( Vielä ei onneksi olla niin huonossa jamassa, mutta mikäli merkkejä on uskominen, niin se on edessä pian..

Kaikista mahdollisista vinkeistä kiitollisena,

Faerie ja toukka 13+3
 
Mulla on fyssasta haettu eri mallinen kun Anita(joka enää ei riitä). Suosittelen käymään kuitenkin katsomassa. Tuo vyö ei tule lainkaan vatsan päälle. Ja kokoja on taatusti isollekin odottajalle. Sitten kävin uimassa, lilluminen lievitti mukavasti kipuja. Niihin hirveimpiin kipuihin söin panacodia että sain edes vähän nukuttua ja liikuttua. Neuvolasta suosittelivat sitä
tukivyötä kysymään.
 
auringonkukka-75
Minullakin on ollut tosi paljon liitoskipuja, mutta ne eivät kyllä alkaneet noin aikaisin, kuin sinulla Faerie. Tsemppiä niiden kanssa :hug:

Itselläni on auttanut hirmuisen hyvin ihan kevyt tuki. Se tukee juuri sen verran, ettei masu pääse painamaan häpyliitosta. Laitan tähän linkin, josta sen hankin. Mulla tämän tuen koko on L, vaikka oikeasti olenkin isompi reilusti, varmaan lähinnä XXXL. Kokeilin sitä XL kokoa ja se tuntui mielestäni liian löysältä eli kannattaa ottaa pienempi koko niin saa napakamman tuen.

Joku sanoi, että tyyny jalkojen välissä nukkuminen on tosi pahasta liitoskivuille. Itseäni se on helpottanut, mutta kai senkin kokeilemalla tietää mikä itselle on paras vaihtoehto.

Tuttu kätilö sanoi, että jos liitoskivut on tosipahoja, niin sitten pitää kävellä rapukävelyä eli takaperin. Varsinkin portaiden nousu takaperin, niin ei rasita läheskään yhtä paljon.

Kannattaa myös kysellä apua vyöhyketerapeutilta ja akupunktiohoitajalta.

Tsemppiä!

Niin, unohdin sitten sen linkin laittaa... mutta tässä se olisi:
http://www.amauti.fi/cat/product_catalog.php?c=37
 
Kiitos molemmille vastauksista!
Vielä niitä kipuja ei tule kuin hetkittäin, erityisesti silloin, jos on istunut pidemmän aikaa.
Tuota kakkosta odottaessa ei mistään tuntunut olevan apua.

Taidan tilata kokeeksi tuon Carriwellin vyön ja jos se ei tunnu hyvältä niin lainaan sitten fysioterapeutilta.

Tuota vyöhyketerapiaa ja akupunktiota oonkin miettinyt, voisi olla kokeilemisen arvoisia.

Rapukävely olikin ihan uus juttu, mahtaa porukoilla olla hauskaa töissä, kun menen rappusia takaperin :D Mutta oon valmis kokeilemaan mitä vaan, jotta pystyisin liikkumaan.

Ja tuo uinti olis varmasti paras liikuntamuotonakin kun ei rasita niin paljoa, mutta vahvistaa lihaksia.

Uskaltaako tosiaan niinkin vahvoja lääkkeitä ottaa kuin Panacod?


Lämmin kiitos vielä tsemppauksesta, ne tulee kyllä tarpeeseen :hug:
 
Kyllä panacodia voi tarvittaessa ottaa, se on ihan tiedossa ja
odottavalle sitä voidaan määrätä jos pelkkä panadol ei riitä. Mutten minäkään syönyt kun aivan pakkotilanteessa. Sitä ennen kaikki muut keinot yritin.
Tosta raputyylistä minäkään en ole ennen kuullut.
 
^Ok. Täytyy kysyä reseptiä, jos tulee niin kovat kivut. Kumma ettei mulle tarjottu sitä vaihtoehtoa kun silloin kakkosta odottaessa valitin kamalia kipuja. Nyt osaan sitten itse pyytää.
En kauhean mielelläni Panadolia vahvempaa käytä, mutta en kyllä haluaisi kärvistellä niiden kipujenkaan kanssa.
 

Yhteistyössä