Apua pojan huoneen sisustukseen?

Kaikki varmaan tuntevan Ikean mammut-sarjan. Mä tarttisin apua noiden huonekalujen järjestämiseen, en jaksa enää kymmenettä kertaa raahata niitä ympäri huonetta.

Tässä on taas oikein hieno mun piirustus siitä huoneesta. Nuo huonekalut siellä on Mammut-sarjan sininen kaappi, limenvihreä lipasto ja keltainen pöytä sekä erivärisiä tuoleja ja palleja, molempia kaksi. Pinnasänky on ihan tavallinen valkoinen pinnasänky, joka on tarkoitus vaihtaa joulun jälkeen mammut-sarjan normaalisänkyyn.

Valitettavasti toi webcamera kääntää kaiken peilikuvaks, mutta koittakaa saada teksteistä selvää. Oven "taakse" avattuna jää seinätarra, siihen ei mielellän siis mitään eteen, ja sitten tuon kaapin ja sen seinän ikkunan välissä on sellainen pystypalkki (vanhaa tukirakennetta, tässä talossa on jätetty ne sisustuksellisesti ajatellen kauniisti näkyviin), unohdin piirtää sen mukaan kuvaan. Siihen eteen ei kanssa oikeen voi mitään laittaa kun se tulee 15cm ulos seinästä. Seinät on vaaleansiniset ja verhoja tai mattoa ei vielä ole.

Tässä siis kuva, ja koittakaa keksiä miten saatte selkeesti selitettyä mielestänne hyvän järjestyksen, mulle nimittäin tuottaa taas suurta tuskaa koittaa kuvailla tota huonetta. :D

 
Mä en henk koht juuri välitänoista kalusteista. Siks laottaisin sen vaatekaapin sängyn paikalle etten näkisi sitä kun astun sisään. Pöytä ikkunan alle niinpäin ettei vie liiaksi lattiatilaa, saahan sen käännettyä jos on enempi piirtäjiä. Lipasto ja sänky varmaan samalle seinälle jos vaan mahtuvat.
Pienellä lapsella se lattiatila tulisi minusta olla pääroolissa kun ne leikit on enimmäkseen siellä. Sen vuoksi en ripottelisi noita huonekaluja ympäri seinustoja jolloin
Niiden väleihin jää pikkupaloja hyödytöntä lattiaa, vaan yrittäisin niputtaa huonekaluja yhteen.
 
"malla"
Pinnäsänky on munmielestä hyvässä paikassa. Sit laittaisin pöydän ja tuolit ikkuna seinälle. Pöytä silleen poikittain että vie mahd.vähän tilaa. Ja kaapit laittaisin vierekkäin jommalle kummalle pidemmistä seinistä. Ehkä siihen jossa on ikkunat.
 
[QUOTE="malla";25087402]Pinnäsänky on munmielestä hyvässä paikassa. Sit laittaisin pöydän ja tuolit ikkuna seinälle. Pöytä silleen poikittain että vie mahd.vähän tilaa. Ja kaapit laittaisin vierekkäin jommalle kummalle pidemmistä seinistä. Ehkä siihen jossa on ikkunat.[/QUOTE]

Mä taas haluisin nimenomaan että pöytä ois niin päin että mahdollisimman monta tuolia on käytössä, poika rakastaa istua tuon pöydän ääressä ja vaihtaa paikkaa. Aluksi se oli toisen ikkunan alla, mutta poika vaan sit kiipes sen päälle seisomaan ja kattelemaan ikkunoista. Ikkunat on meillä niin matalalla että niistä näkee ulos ilman korokettakin. :D

Kaappi ja lipasto taas ei mahdu vierekkäin kummallekaa seinälle, toisessa on se pystypalkki ja toisessa seinätarra. Ehjälle seinälle (jälkimmäinen) vois nippanappa mahtua, pitää koittaa. :)

McMarinalle vastaan että mä taas tykkään tosi paljon noista mammut-kalusteista, ja se kaappi ois oikeasti ikävän näkönen jos siitä näkis ekana takaviistosta kyljen, koska se reunus on vaan tuossa etureunassa, ja takaapäin katsottuna näkyy sen kiinnityskulmaraudat yms. tyhmää. Ja mä mielummin laitan nuo kalusteet kivan näköisesti, koska tällä hetkellä poika ei juurikaan omassa huoneessaan leiki, sitä lattiatilaa voi sitten miettiä uudemman kerran kun poika alkaa enemmän viihtymään huoneessaan. :)
 

Yhteistyössä