Arvatkaas mikä auttoi? siis miks jaksan nyt valvoa. Kun ennen olin katkipoikki jo kello 19.00 ja menin yhtaikaa nukkuun nuorimman kans 20.00

  • Viestiketjun aloittaja AinaHarmaa
  • Ensimmäinen viesti
AinaHarmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Sun glandula pinealis reagoi valon kasvavaan määrään ja erittää vähemmän melatoniinia näin kesäisin?
ööö... mitä veetä? Toi yks kyllä vaikuttaa asiaan.. mutta miten?
Ja tähän taas erittäis spooky tunnelma :LOL:
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Sun glandula pinealis reagoi valon kasvavaan määrään ja erittää vähemmän melatoniinia näin kesäisin?
ööö... mitä veetä? Toi yks kyllä vaikuttaa asiaan.. mutta miten?
Ja tähän taas erittäis spooky tunnelma :LOL:
Siis käpyrauhanen.
 
AinaHarmaa
okei. Mä kerron. Mä olen aina mielestäni nukkunut hyvin, koskapa jo tähän aikaan olen normaalisti vuoteessa.
Mutta uni on huonolaatuista. Joten olen aina ollut väsynyt, enkä kovin usein esim muistanut mitä unta olen nähnyt.
Eka käytin tavallista unilääkettä, mutta se oli huonoa. Nukahdin kyllä mutta en muistanut uniani ja olin väsynyt aamuisin.
Sit eräs kerta armas yksityislääkäri antoi reseptin Circadin nimiseen melatoniinia sisältävään lääkkeeseen.
Oon nyt pari vk käyttänyt sitä, ja sen lisäksi että unen laatu ( muistan unet ) joka on osoitus siis siitä, että vaivun tarpeeksi syvään uneen, lisäksi herään vaivatta aamu viideltä kun kello soi. Hiusteni kunto on parempi, sekä ihon. Melatoniini tunnetaan myös antioksidanttina.
Mutta mä uskon että uni on niin tärkeä ihmiselle, että se vaikuttaa just ihoon jne.
Ja sitähän voi siis kokeilla, vaikka ei edes tietäisi onko vajausta vai ei. Se ei ole haitallista koska meidän oma elimistö tuottaa sitä, jopa lapsi voi sitä käyttää.
 

Yhteistyössä