asunnossa hometta?

  • Viestiketjun aloittaja Zaron
  • Ensimmäinen viesti
Zaron
Me ollaan asuttu nykyisessä asunnossa noin vuosi, vähän reilu. Tänä aikana minulle on ilmaantunut astma, pojan astma on pahentunut, kuopus on jatkuvasti kuumeessa, ilman mitään muita oireita ja hänen nielu ja kitarisat on suurentuneet +minulle on tullut niveloireita. Nyt ollaan epäilty, että tässä asunnossa ei kaikki olisi kohdallaan... Olen kysellyt tarjouksia homekoirilta, koska meillä ei ole mitään havaintoa siitä missä home mahdollisesti olisi.. toki todennäköisin paikka on pesuhuone..

Kellään kokemusta asiasta? Milloin näyttöä on riittävästi muuttaa pois, niin ettei sitä itse tarvitse maksaa (vakuutus)? Kuka tutkimuksen maksaa? Auttaako mitään jos hankkii lääkäriltä jotakin paperia? Mitä muuta tässä voi tehdä, kun odottaa.. käy hermoille..
 
Ei hätää
Aluksi kannattaa soittaa kunnan terveystarkastajalle. Hän neuvoo miten edetä. Voithan myöskin erikseen palkata ammattilaisen tarkistamaan ja jos paljastuu hometta niin taloyhtiö vähintäänkin joutuu korjaa viat.
 
.
Asuin vuokralla, haisi ja pesuhuoneen seinät kukki. rapsuttelin pussiin kukkivista kohdista näytteet ja kiijutin elintarvike- ja ympäristolabraan. Nelinkertaiset maksimiarvot hometta, hiivaa, sädesieniä. Tuloksista 4 sivua paperia, jokaisella sivulla luki korjaamattomana terveysriski. Pakkasin kamppeet ja muutin samana iltana asunnosta.
 

Yhteistyössä