Atoopikot huomio!

Te joilla on ollu vesirakkuloita ihottumassa, miten ootte näitä hoitaneet? Miulla on sormissa ihottuma ja iho on paikoitellen jo ryppynen kortisonista. Perusrasvaa tai kosteusvoidetta kun laittaa niin rakkulat paisuu entisestään. Isoimmat on noin 2mm läpimitaltaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja uus:
koitapa vaihtaa pyykinpesuaine sellaiseen jossa ei ole fosfaatteja. Esim Serto-merkkiin. Fosfaatit jää nimittäin vaatteisiin ja aiheuttaa lisää atopiaoireita.
Me käytetään vaan pesupähkinöitä ja etikkaa pyykinpesuun. Kiitos vinkistä kuitenkin :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Käsidesi autto mulla. Yleensähän se kuivattaa, mut mulla se oli ainoo ku tepsi vesikennoihin. Ja kyllä mä niitä suutuspäissäni joskus puhkoinki, ku ei enää säänu mistään otetta, ku sormet oli niin rakkuloilla, ettei taipunu... :headwall: :ashamed:
Miullaki auttaa käsidesi :) Kädet on aina töissä paremmassa kunnossa. Mie kans puhkon välillä noita rakkoja, mutta tulevat sitten niin kipeiksi, ettei sitä kestä :( En ole kotiin kuitenkaan hommannu tuota käsidesiä, kun ei silleen ole tarvis. Kävisköhän tavan desinfioimisaine?

 
Ite käytin aikanaan noihin vesirakkuloihin sellaista rasvaa kuin Elidel (kortisoniton emulsiovoide eli kortisoninkaltainen voide). Sitä ei vaan tietääkseni saa ilman reseptiä ja on ihan pirun kallista... 15 gramman pikkutuubikin tais maksaa yli 20?. Entä jos kokeilet sitä uutta kortisonitonta voidetta, jota nyt mainostetaan paljon telkkarissa? Ja niin jätä kortisoni tosiaan joksikin aikaa pois...
 

Yhteistyössä