auttakaa,ulosotto asiaa

  • Viestiketjun aloittaja "help"
  • Ensimmäinen viesti
"zxc"
Edelleenkään en tiedä asiasta mitään, mutta jospa tuo ulosmittauspäivä tarkoittaa päätöksentekopäivää. Ja niin kuin itse sanoit, niin kolmen viikon sisällä yrittävät ottaa tililtä ko. summaa.
 
vv
[QUOTE="zxc";30427259]Edelleenkään en tiedä asiasta mitään, mutta jospa tuo ulosmittauspäivä tarkoittaa päätöksentekopäivää. Ja niin kuin itse sanoit, niin kolmen viikon sisällä yrittävät ottaa tililtä ko. summaa.[/QUOTE]

En mäkään tiedä mutta epäilen samaa kuin sinä.
Ei luulisi että mitään ulosmitataan ennen päätöksen tulemista kotiin.
 
vv
2. Vireilletuloilmoitus ja maksukehotus

Velallinen saa tiedon velan saapumisesta ulosottoon perittäväksi, kun hänelle lähetetään vireilletuloilmoitus ja maksukehotus.

3. Maksuaikaa

Velan hoitamiseen annetaan maksuaikaa. Erityisistä syistä voi saada lisäaikaa. Ulosottomiehelle voi ehdottaa myös maksusuunnitelmaa. Edellytykset harkitaan tapauskohtaisesti.

4. Ulosmittaus

Ulosmittaus toimitetaan, jos maksua ei makseta ulosottomiehen asettamana eräpäivänä eikä lisäaikaa ole myönnetty.


Miten ulosmittaus alkaa - Takuu-Säätiö
 
"help"
Ja edelleen mä aion maksaa joka pennin mitä mulla on velkaa, mutta pointti on se, että miten ne voi ulosmitata multa enemmän ku mitä on edes äp.raha kuussa, joka on ainoa tulo joka on ulosottokelpoinen.Muina tuloina lapsilisä,elatusmaksut (kolmannesta en edes saa vielä niitä) ja nyt olen saanut parina kuuna toimeentulotukea ja ennaltaehkäisevää..
Ja noista maksan opintolainaa jota ei huomioida missään menoksi mulle.Heti kun se loppu siitä lainasta on maksettu alan maksaa samalla summalla ulosottoon..

Mun tilillä ei olis alkujaan ollut edes suojaosuutta ylittävää summaa jos en ois saanut noihin hankintoihin rahaa ja takautuvia elareita esikoisesta, kun isänsä ei hoitanut moneen kuukauteen asioita.
Nyt on monta kk pärjätty vähemmällä kuin ois pitänyt ennen kuin tajusin ees hakea soskusta mitään.Huoh.
 
vv
1. Velkoja tekee ulosottohakemuksen

Tavallisimmin velkojan on haettava velalle tuomioistuimen päätös, jotta velka voidaan laittaa ulosoton perittäväksi. Kaikkien pankkilainojen, kulutusluottojen ja muiden yksityisoikeudellisten velkojen ulosottoperintä edellyttää ulosottoperusteeksi tuomioistuimen päätöstä. Velallinen saa tiedon siitä haastehakemuksella. Muita ulosottoperusteita ovat mm. osamaksukauppatilitys, vahvistettu elatusapusopimus ja yksityishenkilön velkajärjestelyn maksuohjelma.

Poikkeus: Julkisoikeudelliset maksut ovat suoraan ulosottokelpoisia ilman tuomioistuimen päätöstä. Näitä ovat muun muassa sairaalamaksut, tv-lupamaksut, sakot ja verot.

Onko ap saanut tuollaisen haastehakemuksen?
 
"help"
1. Velkoja tekee ulosottohakemuksen

Tavallisimmin velkojan on haettava velalle tuomioistuimen päätös, jotta velka voidaan laittaa ulosoton perittäväksi. Kaikkien pankkilainojen, kulutusluottojen ja muiden yksityisoikeudellisten velkojen ulosottoperintä edellyttää ulosottoperusteeksi tuomioistuimen päätöstä. Velallinen saa tiedon siitä haastehakemuksella. Muita ulosottoperusteita ovat mm. osamaksukauppatilitys, vahvistettu elatusapusopimus ja yksityishenkilön velkajärjestelyn maksuohjelma.

Poikkeus: Julkisoikeudelliset maksut ovat suoraan ulosottokelpoisia ilman tuomioistuimen päätöstä. Näitä ovat muun muassa sairaalamaksut, tv-lupamaksut, sakot ja verot.

Onko ap saanut tuollaisen haastehakemuksen?
Joo haastehakemus oli päällimmäisenä n.5 vuotta sitten kun ex läväytti laskupinon naaman eteen.. Silloin vaan ei sattunut olemaan useita satoja euroja parissa viikossa, eikä ketään jolta lainata :( .
Mä olen töissä ollessani maksanut jo osan noista veloistani pois, mutta vielä on muutama tuhat euroa jäljellä.

Ja sille joka sanoi ettei olisi kannattanut lapsia tehdä..
Mun raha tilanne ei ole aina ollut eikä tule aina olemaan tällainen.
Ja nyt ei ollut ehkä rahallisesti paras aikalapselle, mutta eipä käynyt abortti mielessä, kun lapsi meille suotiin menetyksen jälkeen.
Mä saattelin hautaan pari vuotta sitten lapseni joka kuoli muutaman kk ikäisenä.
Pitäisi varmaansun ajatus tavalla aatella et onnekas lapsi kun ei jäänyt köyhälle luuseri äidille köyhää elämää kärsimään.. huoh.
 
"Fruity"
Ulosmittaushan ei tarkoita, että se raha olisi silloin otettu, tehdään päätös ulosmittauksesta ja jos tilillä on suojaosuuden ylittävä ulosmitattava summa ulosmittauksen kestäessä, silloin se viedään tililtä.
 
Entinen velallinen
Suojaosuus on siis se, mikä sulle on jäätävä käteen. Eli sulla se on 2111 (?)€.
Eli mikäli rahaa olisi tilillä sen summan yli, se ulosmitattaisiin... Tyyliin, jos sulla olis tilillä 2211€, ne ulosmittaisi vaan sen 100€. Joten jos sulla ei oo tuota 2111€, ei ne viekään mitään.
En vaan ole koskaan kuullut, että käyttötililtä vietäisiin, vaan esim palkasta tms tuista...
Mä suosittelen, että soitat ulosottomiehelle ja teette jonku maksusuunnitelman :) voin kokemuksesta kertoa, että mitä kauemmin ne siel pyörii, niin sitä suuremmaks se velka kasvaa, ja todella äkkiä :/

Tsemppiä :)
 
"help"
Suojaosuus on siis se, mikä sulle on jäätävä käteen. Eli sulla se on 2111 (?)€.
Eli mikäli rahaa olisi tilillä sen summan yli, se ulosmitattaisiin... Tyyliin, jos sulla olis tilillä 2211€, ne ulosmittaisi vaan sen 100€. Joten jos sulla ei oo tuota 2111€, ei ne viekään mitään.
En vaan ole koskaan kuullut, että käyttötililtä vietäisiin, vaan esim palkasta tms tuista...
Mä suosittelen, että soitat ulosottomiehelle ja teette jonku maksusuunnitelman :) voin kokemuksesta kertoa, että mitä kauemmin ne siel pyörii, niin sitä suuremmaks se velka kasvaa, ja todella äkkiä :/

Tsemppiä :)
Mä koitin aikanaan pankista kysyä olisinko voinut maksaavähemmän lainaa ni oisin voinut sit maksaa ulosottoon myös, mut se summanmuutos ois maksanut 100 e eikä ollut moiseen palvelumaksuun varaa. :(
Ja silloin ilmoitin ulosottoon,kun jäin äp.rahalle että en pysty enää maksamaa ja jatkan maksamista viimeistään kun saan lainanmaksettua mutta aiemmin jospalaan töihin.

Ja mä en ole myöskään kuullut että käyttötililtä otettaisi.Mä en tajua miten mun käyttötilin tiedot näkyy ulosottomiehelle???!!!

Ja mä laskin, että mun tilillä olisi silloin 7.11 ollut n.2800 euroa
Eli summa joka silloin 7 pvä olisi ulosmitattu on n.700 e.

Vai pitääkö mun nyt nostaa tililtä rahaa niin että se suojaosuus ei ylity kunkuun lopussa tulee peräkkäisinä päivinä kaikki rahat? Jos ulosmittaus jatkuu?
Mä en tajuu..

Ja siis eniten ihmettelen miten nenäkee mun käyttötilintiedot?
Ja miten ne voi ulosmitata sosiaalietuuksista vaikka nimenomaan ulosottoviraston sivuilla lukee ettei lapsilisistä,soskun rahoista jne voi ulosmitata..vain ja ainoastaa äp.rahasta joka mulla ei ole niin suuri että ylittäisi sen suojaosuuden??
 
"help"
Ja sitten vielä se, että oliko päätös valituskelpoinen.
Useimmat ulosmittauspäätökset ovat, ja silloin valitusaikana ei tapahdu vielä mitään.
Lapussa luki ettei voi valittaa,mutta ihminen jonka kanssa puhuin sanoi että mun kannattaa laittaa kirjallisena viestiä mun asiaa käsittelevälle ihmiselle jossa perustelen miksi tuo päätös pitäisi kumota.

Laitoin ja lisäsin mun tiliotteesta sähköpostiin kuvakaappaukset joista näkyy sosiaalitoimen panot tilille.
Ja perustelin asiaa sillä etten ole sairaalassa ollessa kyennyt rahoja käyttämään heti.
Rahoja jotka ovat tarkoitettu vaunuihin ym..
Ilmannoita soskunrahoja ei olisi edes suojaosuus ylittynyt..
Ja niihin soskun rahoihin ne ei sais edes koskea?
 
"help"
[QUOTE="Maarikka";30427840]Nosta tililtä rahaa niin siellä oleva summa on pienempi eikä vaaraa ulosmittauksesta. Ja osta nyt vauvan tarvikkeet kun olet kerran niihin rahaakin saanut.[/QUOTE]
Joo kyllä mä ostan mikäli vuokran ja ruokien jälkeen jää rahaa.. kuitenkin katto pään päällä on ensimmäinen. Ja jos ei jää rahaa ni se on alettava säästää pari euroa kerralla, mutta sukan varteen eikä tilille.
 
"help"
Ja ennen kuin mulle selviää se tarkka summa mikä on lähdössä mä en uskalla koskea koko tiliin,edes kaupassa käydä. Sit ku selvii ni nostan täst eteenpäin tililtä kaiken mitä sinne tulee..ja pidän tilin nollissa.
 
"help"
Laitoin eilen sähköpostia käsittelijälle ja tiliotteet liitteeksi.
Tänään käsittelijä soitti että on perunut toimenpiteen juurikin koska rahat on etuuksia joista ei voi periä. :)

Selvisi myös miksei tilitapahtumissa/katevarauksissa ollut tietoa summista.. Ei ollut tieto kulkenut ulosottoviraston ja pankin välillä.
 
vierassss
Siis oikeastiko sossusta saa rahaa lapsen tarvikkeisiin jos tulot on noin suuret??? Huhhuh, ja muut joutuu kituuttaa paljon vähemmällä. Vai oliko tää aloitus nyt Provo?
 

Yhteistyössä