[b]Hyvinkään suunnalta odottavat mammat[/b]

anteeksi että olen olemassa.... :heart: :heart: :heart:

Lotta Lissukkainen pienine pulleine poskineen :)
neiti on aikast viihdytettävä päivisin eikä oikein viihtyisi yksin missään. yöt nukkuu kuitenkin hyvin, ollaan nyt saatu tossa ysin kympin aikaan unille ja siitä se posottelee unta yleensä 6-8tuntia putkeen. aamusta kun syöttelee niin nukkuu viel yleensä 9-11 asti :whistle: :whistle:
painoa on jo yli 5kiloa ett hyvin likka kasvaa ja on ollu ruoka-aikaan kotosalla ;)
 
Millukka, oijoijoijoiiiiii.... :heart:

Missäs Nuppu, HarmaaHarakka ja muut, ku on ollu niin hiljaista? *huhuilee*

Tänään olis terkkarissa kausi-influenssarokotusta tarjolla klo 9 alkaen. Jaksaiskohan lähteä jonottaan.. hmm. No ehkä voisin ajella sinne katteleen tilannetta ja jos tupa on täynnä, niin poistun paikalta. Ens viikolla on kuitenkin kahtena päivänä vielä se rokotus..

Lisäys: Kyllä vain jaksoin jonottaa. Pelkän kausirokotteen hakijoitten jono oli eri paikassa ja se liikkui sen verran ripeään tahtiin, ettei mennyt varmaan kuin 15-20 minuuttia.
 
Mä näemmä juttelen täällä ittekseni. No mullahan terkkari epäili jotain tulehdusta alapäässä ja kävin viime viikolla labrakokeissa. Tänään oli sitten neuvolalääkärillä käynti, joka katsoi tuloksia, jotka olivat täysin puhtaat. Samoin teki "sisätutkimuksen", joka oli myös ok. Elikkä ei oo mitään vikaa minussa. :D

Piti vielä käydä sitten terkkarin luona varaamassa uus neuvola-aika, jollon terkkari kysyi, että mitäs lääkettä lääkäri määräsi. Sanoin, että ei yhtään mitään, ku kaikki kokeet oli puhtaita/negatiivisia. Terkkari häkeltyi täysin, eikä meinannut millään uskoa mua. No, kun hän häkellyksestään tokeni, varasi mulle ajan joulukuun puolenvälin paikkeille.

Vein viime viikolla kelaan äitiyspakkaushakemuksen ja päätös tuli, että saan sen pakkauksen kahden viikon sisällä. Ihanaa!!!
 
Ilmottaudun hengissä olevaksi :wave:

Hiukkasen on haipakkaa ollut tässä viime aikoina. Oon tässä päässy huomaamaan, että kahdella pienellä pojalla on ihan uskomattoman työllistävä vaikutus :D . Meillä on esikoisella sellanen mukava kausi päällä, että IHAN kaikkialle on kiivettävä. Oon löytänyt sen jo mm. pianon päältä ja ruokapöydältä :whistle: . Pieniä kolhuja on tullu ja pari kertaa hampaat on tehny ikävän reiän huuleen, mutta isoilta haavereilta on onneks vältytty (*kopkopkop* koputtelen puuta). Esikoinen on niin tyhmän rohkea, että itteä välillä hirvittää niin kovasti, että pakko vaan kattoa vauvaa syöttäessä muualle, että ei rupea ihan mahottomasti hirvittämään sen apinatemput :headwall:

Meillä on vauvelin kanssa mennyt nää kohta kaks ekaa kuukautta ihan kivasti. Ainoo kurja juttu on se, että meillä iltahuudot jatkuu edelleen. Vaihettiin korviketta niin maha meni vähän paremmaksi, mutta kakka tuntuu olevan pikkusella tosi kovan työn takana :ashamed: . Nyt olis tarkotus koittaa sitte vielä kolmattaki korvikemerkkiä ja kattoa mitä maha tykkää... Hienoahan se olis jos vauvelin maha lähtis toimimaan niin ku sen kuuluu :heart: Mutta yöt menee kyllä ihan tosi kivasti. Nyt on muutama yö menny silleen, että vauva on menny unille joskus ysin jälkeen ja on syöny vasta viiden ja kuuden välillä!!! Siitä on sitte vielä jatkanu unia pari tuntia ennen ku on alkanu seurustelee :) Ihan mahtavaa!!

Mutta näin siis meillä :) Ei mitään ihmeellistä
 
Yritin tossa parisen viikkoa sitten laittaa viestiä, mutta ei onnistunu lähetys. Ja sitten meillä poitsu sairasti vesirokkoa ja sen jälkeen keittiön lavuaari lainehti yli niin, että meille on tulossa melkonen keittiöremppa. Toivottavasti ennättäis ennen joulua. Vakuutus kuitenkin korvaa, kun vesivahinko oli taloyhtiön vika. Taloyhtiön putket oli tukossa, ei meidän.

Nupun neitokaiselle tuli nätti nimi! :heart:

Ite kävin tosiaan ottamassa sikarokotteen sillon pari viikkoa sitten, kun rokotusaika oli. Mulle siitä ei tullu yhtään mitään oireita. Todella helpolla pääsin. Nyt vaan jännään, että ennättääkö esikko saada rokotteen ennen mahdollista tautia. Nuo yli 3-vuotiaathan rokotetaan vasta 26.11.

Raskauden suhteen olo on ihan hyvä. Välillä suppailee, mutta niin mulla on tehny molemmissa edellisissäkin. Esikosta enemmänkin ja kipeesti, mutta kakkosesta aika normaalisti samoin kuin tästä. Perjantaina mulla on sokerirasitus ja sitten viikon kuluttua lääkärineuvola. Jänskättää vähän, että mikä on tilanne tuolla alakerrassa.

NR75 + Ylläri 26+1
 
Mä oon nyt pudonnut kärryiltä, pitääkö raskaana olevan ottaa myös kausi-influenssarokote. Ei sitä ainakaan koskaan esikoisen aikana ollut mitään puhetta. Eikä sitä kai saa kuin riskiryhmäläiset...ja mun mielestä raskaana olevat ei oo kuulunut siihen. Vai onks teillä ketkä ootte sen hakeneet joku muu juttu (diabetes yms)... Kyselee utelias...

Piti muutenkin tulla tännekin välillä kirjoittelemaan, jotenkin jäänyt tässä kaiken hässäkän keskellä. Jotenkin vaan ootan, että se tammikuu tulis. Joulukuun voisin joulua lukuunottamatta skipata kokonaan yli.

Nyt katsomaan salkkareita ja iltapalalle. Onnittelut taas uusille vauvan saanneille.
 
Nirppa, mä tosiaan otin sen kausirokotteen, ku on diabetes. En tiedä, saako ns. normaalit raskaanaolevat sitä.. Ja mun mielestä sen tammikuun vois joulukuun lisäksi skippaa yli, että siirryttäis suoraan johonkin helmikuuhun, niin voisin alkaa valmistautuun hiljalleen synnytykseen.. :D
 
Huomenta pitkästä aikaa =)

Sattunu ja tapahtunut..ensin minä sairaalahoidossa synnytyksen jälkeisen masennuksen kourissa ja nyt Kielo eilisestä illasta alkaen lastenosatolla korvatulehduksen ja H1N1 epäilyn takia..kova kuume nousi ja hirmuinen yskä..voi pientä äidin raasua :heart: :'(
ilmankos oli muutamana iltana ennen tuota suoraa huutoa..selvis syy sillekin..
:whistle:

palailen taas paremmalla ajalla..kohta suunnataan pikkuisen luo..

:attn:

ÄIPPÄ JA KIELO 9 VKOA :heart:
 
Täällä ollaan hengissä vielä... :D En ole vaan muistanut yhtään kirjoitella :ashamed:

Mulla alkoi eilen sitten äitiysloma - tosin ensimmäiset 4 viikkoa on sairauslomaa ja sitten 21.12. alkaa ihan virallinen äippäloma. Supistukset avanneet paikkoja vähän liikaa ja lisäksi vanha selkävaiva heräsi henkiin |O
Nyt vaan pitäis sitten alkaa asennoitumaan tähän kotonaoloon pitkästä aikaa :whistle:

Muuten kaikki on ollut kunnossa neuvolakäynneillä. Rr ehkä vähän liian matala, mutta muuten ei mitään moitittavaa ole ollut.
Kovasti tyttö tuolla vatsassa potkuttaa - kyljet on ihan hellänä ;)


Develly ja Potkuttelija 28+4 :heart: :heart:
 
Hei pitkästä aikaa
tätä kotikonetta päivitettiin joku aika sitten sillä seurauksella että kone jumittelee ja nettiyhteys jotenkin pätkiin -ilmeisesti jotain mäkin ja mokkulan yhteensopimattomuusjuttuja. Anyway -ei ole hirveästi innostanut surffata, mutta töistä olen aina välillä kurkkinut tänne. Katsotaan pysyisikö tämä tällä kertaa niin pitkään pystyssä että saan viestini lähetettyä.

Chilitin suuret onnittelut pienokaisen johdosta. Ihana täysosuma isänpäiväksi.
Olen itse miettinyt saataisko me "osuma" hääpäiväksi, se kun on LA:n tuntumassa. :)

Oliko muuten täällä palstalla joku jolla oli hääkirkko varattuna helmikuuksi ? Piti fiilistellä että aivan ihanaa!!! Olen itse mennyt helmikuussa paukkupakkasilla naimisiin kun odotin esikoista viimeisilläni. Nyt on ihan taas sellainen olo, että pitäisi olla jotain naimisiinmenosutinaa :LOL:

Voimia ja jaksamista Nupulle. Jommassa kummassa kertomassasi sairaalareissussa olisi sellaisenaan kestämistä. Tulee kyynel silti silmäkulmaan kun ajattelee sellaista pientä kaksikuista siellä sairaalassa :hug: Toivotaan kovasti, että paranisitte ja toipuisitte pian.

Kyselin varmaan viimeksi keinoja lievittää vajaa kolmevuotiaan piikkikammoa -kausi-influenssarokotus kun oli niin ahdistava kokemus. No-torstaina haettiin sikainfluenssapiikki ja se meni todella hyvin. Sanoin pojalle jo tiistaina, että ollaan menossa rokotukselle. Torstai-aamuna poika ei millään olisi halunnut nousta kun tiesi mitä on tulossa, mutta yhtään itkua tai karkuunjuoksemista ei ollut vaikka kaikki aamutoimet meni vähän viivytellen. Sovittiin että mennään ostamaan namia heti rokotuksen jälkeen ja hän saa valita itse -poika hymyili veikeästi ja kuiskasi "suklaata". :heart:

No -rokotustilanteessa poika takertui eka kaulaani niin kuin apinanpoika ja onneksi neuvolatäti sanoi että saa olla niin päin sylissä. Puristettiin pojan kanssa toisiamme yhtä lujaa ja oli hyvä että en pyörtynyt kun jännitti itseänikin niin. Mutta yhtään hän ei rimpuillut eikä yhtään parahtanut tai itkenyt. Totesi sitten itsekin että oli reipas poika!!!

Ei sitten muuta kuin namikauppaan -otettiin pätkikset ja purkkaa ja oltiin varmaan yhtä tyytyväisiä molemmat =) ja mikä uskomattominta -ei mitään rokotusreaktiota -ei kuumetta -ei jalan jäykkyyttä -ei mitään. Vähän rokotuskohdan punoitusta. Sanoin miehelle, että se oli varmaan jo tehotonta se rokote kun oli kuulemma edellisen viikon erän loppuja :LOL: No nyt odotetaan vaan että kaksi viikkoa menisi.

Kohta olisi sitten aika mennä tutustumiskierrokselle uusitulle synnärille. Tuntuu ihan uskomattomalta, että odotus -jota odotin niin paljon- on mennyt ihan siivillä ja Masu-Sintti potkii masussa vimmatusti. Voisi periaatteessa syntyä ihan reilun kuukauden-puolentoista päästäkin -hurja ajatus! Masu oli kasvanut edellisen ja viimeisimmän neuvolakäynnin välillä 1 cm vkossa.

Huh-huh!

no-tämä tällä erää. Voikaa hyvin ja kirjoitelkaa kuulumisia! Ja toivottavasti pysytte terveinä -samoin kaikki pikkuiset!!!

Riikkis ja Sintti rv 30+4
 
ajattelin nyt taas itsekin kertoo kuulumisia tänne... tulee vaa suurimmaks osaks aina lueskeltuu vaa... miten aloittaisin..hmm..siis mua alkaa kiukuttaa kohta ku oon jo melkeen puolessa välissä, eikä mun mahaan oo tullu mitään muutosta..laihtunu oon 5kg..kai se maha sieltä pullahtaa sit yhdellä kerralla..täs on aikamoista ootteluu ollu vaa kun seuraava neukku on vast 1.12. (sitä ooteltu tässä jo 4vk) ja r-ultra 11.12. :heart: näyttäispä pikkuinen sukupuolensa nii pääsis tarkemmin miettimään nimeä..mutta nyt mentävä kyllä aamupalalle :)

-tiude & kaapo 17+1- :heart:
 
emv
Heippa!

Ei olekaan tullut hetkeen kirjoiteltua.

Nupulle kovasti voimia! :hug:

Riikkis: Meillä hääkirkko helmikuussa. :heart: Ahistaa kun ei tiedä mistä saisi puvun hommattua meijän pienellä budjetilla. Kiersin Lontoossa just äippävaateliikkeitä, kun niillä on siellä juhla-asujakin...mut ei, ei natsannu.

Harmiksella riittää kotona vauhtia ja vaarallisia tilanteita!

Mä oon ihan kypsänä neuvolan toimintaan. Kävin siellä kun viikkoja oli 9+? ja nyt pääsen seuraavan kerran vasta TAMMIKUUSSA 2010! Ei auttanut vaikka sen aiemman kaatumisen vuoksi kyselin et jos pääsis sydänäänet kuuntelemaan. Toiset varmaan ois kiitollisia jos siellä ei tarttis ramppaa koko ajan, mut ittestä tuntuu et kun on eka raskaus niin ihan mielellään kävis. Samaten ne oli mokannu mun edellisen kerran pissanäytteet ja labrassa eivät olleet ottaneet kuin hiv:n, kupan ja hepatiitin, vaikka pyysin et ottais kaikki kun lähetteitä oli neuvolasta, NKL:lta ja sisätautien polilta. "Onneks" oon muuten sairastellut ja joutunu rampaamaan työterveyshuollossa niin siellä on hoidettu mun toistuvat virtsatietulehdukset ja mitattu hemoglobiinit jne. Stadilainen kaveri kerto, et se joutuu itte stiksaamaan pissansa ja kirjaamaan tulokset äippäkorttiin. Siis mitä? Riittäis varmaa jos perustais jonneki jonkun itsepalvelupisteen...

NKL:lle meen 21.12. rakenneultraan. Tällä hetkellä taas kotona saikulla ja antibiooteilla, nyt tulehdusarvot nostaneen flunssan vuoksi. Viime to alkoi, su kävin lääkäris. Huomenna töihin paluu. Viime viikkohan mulla oli se lomaviikko ja olin siellä Lontoossakin tosiaan käymässä, tosi piristävä ja ihana reissu! Tapasin ystäviä, kävin musikaaleissa ja ulkona hyvin syömässä ja shoppaamassa äippävaatteita.

Pahoinvointi helpottanut, jipii! Alkaa olla 2 viikkoa edellisestä kerrasta kun pahoivointi vaivas. Suppareita tuntuu aina välillä, ei mitään kivuliaita kylläkään. Ja välillä ihan kun tuntisin meijän pienen liikkeitä :heart: Masu on kasvaut hurjasti, ihan selkeä vauvamasu jo löytyy. Alun painonnousun jälkeen ei oo painoa tullut. Paino nyt sama kun edellisellä neuvolakerralla viikolla 9+?. Varmaan vähän tasaantunut se kun tupakan lopettamisesta tuli alkuun painoa. Ei oo kyllä vieläkään ollut hankalaa olla polttamatta, viime yönä näin itseasiassa ekaa kertaa semmost unta et poltin tupakkaa, vieläpä salaa kaikilta :D Mut ei mun onneks silti tee tupakkaa mieli.

Tämmösiä tänne!

Voikaa naiset hyvin! :heart: Ja teidän pienokaiset samoin.

-emv ja james jessenpoika 15+4
 
Mä sitten kärsin eilisestä alkaen tosi pahoista ylävatsakivuista ja päänsärystä. Kävin ensin työterveyslääkärillä, joka laitto mut meneen suoraan sairaalaan päivystykseen lähetteen kans. Siellä sitten tutkittiin, jne ja tulivat siihen tulokseen, että mulla on ilmeisesti vaan närästystä. Sain jotain litkua ja tabletteja ja sitten pääsin kotio. Tuntui ne lääkkeet hetken auttavankin, mutta nyt on taas tosi pahat kivut.. No, täytyy nyt seurailla taas huomiseen aamuun asti, täytyykö mennä uudestaan suoraan päivystykseen vai menenkö vaan töihin. :)

Tais olla Nuppu, joka siellä sairaalan pihalla mua moikkas..? :D

//muoks. Joo, Nuppu vastaskin tuohon kyssäriin jo toisaalla.. :p
 
Nupulle kovasti voimia kaiken kanssa. :heart:

emv, kyllä on harvoin sulla noita neuvolassa käyntejä. :/ Meille kolmas tulossa ja silti tuntuu, että neuvolakäyntejä on ihan liian harvoin. Eilen oli neuvolalääkäri ja seuraava neuvola 29.12., jollon on myös poitsun 1,5v neuvola samassa. Olis muuten varmaan menny vielä pidemmälle, mutta kun poitsu täyttää 17.12. sen 1,5v, niin piti kuitenkin saada kohtalaisen lähelle toi aika. Mulla tollon jo rv32 menossa. Ehkäpä ne sen jälkeen tihenee. Käytkö muuten täällä Hyvinkäällä neuvolassa?

Mulla oli tosiaan eilen toisen kolmanneksen lääkärineuvola ja samalla sain viikko sitten otetun sokerirasituksen tulokset. Tulokset oli oikein hyvät ja muutenkin kaikki oli oikein hyvin. Tää onkin mun eka (ja vika) raskaus, jota ei seurata äippäpolilla. Ihan hyvä toisaalta, niin ei tarvii kaikkia aikatauluja sovitella, kun noita muksuja jo tuossa on. Mutta toisaalta, onhan se kiva aina käydä kurkkaamassa tonne masuun, että miten siellä edistytään. :whistle:

Tämä Ylläri on kyllä alkanu potkimaan ja pyörimään sitä rataa, että välillä on masunahka kovilla. Ja nyt ollaan vasta viikolla 27+3. Mutta jospas hän nyt purkais energiansa tuolla masussa ja olis sitten synnyttyään se maailman rauhallisin tapaus. ;)

Hyvää joulun odotusta kaikille!

t. NR75 + Ylläri 27+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja emv:
marcelina: Toivottavasti sulle ei oo kehittymäs raskausmyrkytys! Haleja ja voimia kipuihin! :hug:

kävitkö muutes NKL:n vai Hyvinkään päivystyksessä?
Ei ollut onneksi raskausmyrkytys. Kävin täällä Hyvinkään sairaalan päivystyksessä. Ainiin ja sain muuten vihdoinkin sovittua silmänpohjakuvauksen, aika on vasta tammikuussa.. ja kuulemma lausunnossa kestää kuukauden. NKL:n diabeteshoitaja sano mulle, että ku meen sinne kuvauksiin, niin mun pitää kuulemma kiirehtiä sen lausunnon pyynnön kans. Koska siinähän voi käydä jopa niin, että ehdin synnyttää, ennenkuin lausunto on tehty. :D
 
Huomenta-päivää mammoille,
yritän taas saada jotain viestiä aikaiseksi tällä temppuilevalla koneella.
Jäi viimeksi kommentoimatta, että se alkoi Devellyllä mammaloma -harmi vaan että supistusten ja selkävaivojen merkeissä. Itselläni on 3 vkoa töitä jäljellä -tuntuu IHAN oudolta että ollaan jo niin pitkällä. Supistuksia on kai ollut viime aikoina aina silloin tällöin. Ja tunnen itseni aika jäykäksi, selkäkin on vähän semmoinen toispuolinen. Muuten vielä ihan reipas olo.

Emv: Ihanaa kun on häät tulossa, mutta ymmärrän kyllä sen hääpukustressin kun koko on kokoajan kasvava juttu ja budjetti on tiukka. Se on oikeastaan ainoa asia mikä häissämme jäi vaivaamaan -että olisi sitä voinut ikimuistoisemminkin pukeutua. Toisaalta mentiin lähestulkoon vain todistajien läsnäollessa naimisiin, niin en jaksanut stressata sen pukeutumisen kanssa. Oletko tarkastanut käytettyjen pukujen valikoimat huuto.net:ssä, entä pukuvuokraamot?
Neuvolakäyntien määrästä...Minkä neuvolan asiakas olitkaan? Katsoin vanhasta neuvolakortistani käyntien määrää ja olen nyt toisessa raskaudessa ihan samassa tahdissa eli 6 käyntiä takana tässä vaiheessa. Saman verran oli viime kerralla vielä edessä, ennen LA:ta. Mutta olen kuullut esim. Helsingin Malmilla asuvalta raskaana olevalta ystävältä, että siellä on käyntejä ollut tosi vähän ekaan raskauteen verrattuna. :( Mitä lie säästötoimia.

NR75:n tapaan täytyy toivoa että tämä villi potkiskelu kuuluisi asiaan vaan masuasunnossa ja maailmaan tulisi suht rauhallinen tulokas -vähän energisen mutta kiltin isoveljensä kaltainen.
:heart:

Olipas mukava nähdä Nupun kuva Ilmeisesti sairaalasta on päästy pois kotiin..?

Nyt ei tule mieleen muuta, voikaatte hyvin!

Riikkis ja Sintti rv 31+5
 
emv
Hellou!

Riikkis: Huutonetissä ei oo oikein mitään ollut mulle sopivaa...tai sit en osaa käyttää sitä tarpeeks hyvin. Pukuongelma lähtee jo siitä, etten oikein tiiä mitä haluaisin häihin ees pukea...en välttis mitään perinteistä valkoista hääpukua. Enköhän mä jotain keksi.

Ríikkis&NR75: Urakan neuvolassa käyn ja mulla siis ois ollut sinne aika 23.11. jonka ne perui mut en saanut siis ollenkaan tilalle aikaa ees anelemalla, vaan seuraava aika on sit tosiaan tammikuun alussa. Turhauttaa. Luottaakohan ne jotenki siihen et kun diabeteksen takii käyn aina välillä Naistenklinikalla ja lääkärikäynnit on siellä, et sit sen takii ne ei oo neuvolassa niin kiinnostuneita meijän odotuksesta? Vet inte.

Ja vielä NR75: Onpa ihanaa et sulla oli kaikki hyvin lääkärineuvolassa!

marcelina : Huh, onneks! Kyllä niitten pitäis pystyy lausuu ne kuvat jo aiemmin kun ei oo kyse normitilanteesta. Ei mulla ainakaan kestäny niin kauaa... Hyvinkäällä on kyllä välillä niin ihme touhuu kaikkien terveydenhuollon asioiden kans. Onks sulla vielä otettu kantaa synnytystapaan NKL:n toimesta?

Kielosta ihana kuva! :heart:

-emv ja james jessenpoika 16+1
 
emv, no ei nyt vielä mitään selkeää päätöstä oo tehty synnytystavasta, mutta lähtökohtaisesti alakautta olis tavoite. Mulla on nyt joulukuussa käynti siellä, joten josko sitte olis jo vähän tarkempaa suunnitelmaa vai meniskö ens vuoden alkuun, ennenku suunnitellaan tarkemmin.

Nuppu, joulunodotusta myös sulle ja kaikille muillekin. :)
 

Yhteistyössä