Buranan ja panadolin annostus!?

  • Viestiketjun aloittaja hirveet kivut
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No toivottavasti sit 2-viikon päästä olevalta lääkärikäynniltä saa jotain muuta apua kuin nuo burana ja panadol. Lääkepurkeissa lukee, että ohjeen mukaan siihen tiettyyn päivään asti.

Triptyliä söin joskus 2-vuotta sitten polvikipuun ja se auttoi täydellisesti, mut sivuvaikutuksena tuli itsetuhoisia ajatuksia, jonka takia lääkäri käski sen lopettaa. Mikään muu lääke(burana+panadol ja arcoxia 60-90 mg) ei oo kipuja vienyt niin hyvin...

Mulla pyörii kokoajan itsemurha mielessä näiden kipujen takia. Sanoin terapeutille ti että en jaksa siihen 2-viikon päästä olevaan lääkäriaikaan asti. Terapeutti sano että kyllähän sä jaksat kun oot tähänkii asti jaksanut. Se sanoi läheisen hätäkeskukseen soitosta että olis voinut jättää soittamattakin. No sen puhelun ansiosta mä oon vielä elossa... Soitin äsken terapiapaikan yhteiseen puhelimeen, kun terapeutti sano että soita sinne jos tulee sietämätön olo. No ei se ainakaan helpottanu, se joka vastas, sano vaan että mee nukkumaan, huomenna on kivempi päivä. No sori jos häiritsin... Mitähän varten on puhelin, johon voi soittaa yöaikaan jos ahdistaa, jos ne käskevät vaan mennä nukkumaan!? Ekalla kerralla sillä vastaajalla tuli kiire kirjaamaan asioita koneelle, toisella kerralla löi luurin korvaan eikä enää vastannut ja nyt käsky mennä nukkumaan vaikka sanoin etten voi kivuiltani nukkua.

Mä en -uskaltanut- sanoo päivystyksessä todellisesta olosta totuutta. Esim sitä etten jaksa siihen lääkäriaikaan. Mä oon kehitellyt itelleni sellasen suojamuurin joka kerta kun lääkärinkaa puhun. En mä uskalla totuutta kertoa, koska parin vuoden takainen suljetulla osastolla-uhkailu jätti pysyvät jäljet. Vaikka se asia selvitettiin eikä lääkärillä olis ollut mitään perusteita laittaa osastolle, kunhan vaan uhkaili... Ks.lääkäri sai huomautuksen toiminnastaan..
Mistä nä sun kivut johtuvat vai reagoiko keho fyysisesti henkisten asioiden takia? Minkä diagnoosin olet saanut?
 
alkuper
Mistä nä sun kivut johtuvat vai reagoiko keho fyysisesti henkisten asioiden takia? Minkä diagnoosin olet saanut?
Syytä polvikivuille ei tiedetä. Jatkuneet jo monia vuosia, alunperin tulleet vääntövamman seurauksena ja sillon epäiltiin että nivelkierukka olis hajonnut ja sen takia ne tähystikin polven, mut nivelkierukka oli täysin kunnossa. Eturistiside oli osittain revennyt tähystyksen mukaan, mut magneettikuvissa sitä ei näkynyt, joten lääkärit sano ettei sitä oo. Kuitenkin joka ikinen fysioterapeutti 4-5kpl, on sanonut että kyllä se siellä on.

Enkä usko että keho reagoi fyysisesti henkisten asioiden takia. Eikös sillon pitäs ahistuksen ollessa tulla kivut? Yleensä kovimmat kivut on sillon kun ei ahdista.. Ja sillon kun ei oo kipuja esim vaikka moneen päivään ni ei myöskään ahdista. Päivystävä lääkäri sano että vähemmästäkii pää hajoo jos on kokoajan hirveet kivut.
Fysiatri laittoi lähetteen magneettikuvaukseen koska polven liikevajaus on taas kasvanut. Ei mee 90 astetta enempää koukkuun ym.

Mut hetihän fyysisiä kipuja vähätellään jos on jotain ahdistusta ym. Kuten esim terapeutti tekee, mut hänen työparinsa taas sano että jos fyysisiä kipuja on, ni niitä sillon on!

Diagnoosi on F41.2 Sekamuotoinen ahdistus- ja masennustila.
 
vierailija
Syytä polvikivuille ei tiedetä. Jatkuneet jo monia vuosia, alunperin tulleet vääntövamman seurauksena ja sillon epäiltiin että nivelkierukka olis hajonnut ja sen takia ne tähystikin polven, mut nivelkierukka oli täysin kunnossa. Eturistiside oli osittain revennyt tähystyksen mukaan, mut magneettikuvissa sitä ei näkynyt, joten lääkärit sano ettei sitä oo. Kuitenkin joka ikinen fysioterapeutti 4-5kpl, on sanonut että kyllä se siellä on.

Enkä usko että keho reagoi fyysisesti henkisten asioiden takia. Eikös sillon pitäs ahistuksen ollessa tulla kivut? Yleensä kovimmat kivut on sillon kun ei ahdista.. Ja sillon kun ei oo kipuja esim vaikka moneen päivään ni ei myöskään ahdista. Päivystävä lääkäri sano että vähemmästäkii pää hajoo jos on kokoajan hirveet kivut.
Fysiatri laittoi lähetteen magneettikuvaukseen koska polven liikevajaus on taas kasvanut. Ei mee 90 astetta enempää koukkuun ym.

Mut hetihän fyysisiä kipuja vähätellään jos on jotain ahdistusta ym. Kuten esim terapeutti tekee, mut hänen työparinsa taas sano että jos fyysisiä kipuja on, ni niitä sillon on!

Diagnoosi on F41.2 Sekamuotoinen ahdistus- ja masennustila.
Ainoa vinkki, minkä minä voin antaa (mitä itse tekisin tilanteessasi) on se, että vaatisin lähetteen erikoislääkärille, jolle sanoisin, että nyt pitää selvittää mistä kipu todella johtuu tai amputoikaa jalka polven yläpuolelta.
 
alkuper
Ainoa vinkki, minkä minä voin antaa (mitä itse tekisin tilanteessasi) on se, että vaatisin lähetteen erikoislääkärille, jolle sanoisin, että nyt pitää selvittää mistä kipu todella johtuu tai amputoikaa jalka polven yläpuolelta.
Just sillon 2-viikon päästä on aika fysiatrille eli erikoislääkärille ja sitä ennen magneettikuvaus. Ja en aio todellakaan tyytyä enää siihen ainaiseen "en voi auttaa, yritä pärjätä." Sanoin vähän aikaa sitten terapeutille että pitäskö kysyä suoraan fysiatrilta että pitääkö tehdä itsari sen takia kun ei saa kipuihin mitään apua. Terapeutti sano että hyvä idea..
 
alkuper
Maanantai-illasta lähtien oon ottanu buranaa ja panadolia 8 tunnin välein, molempia 3 kpl päivän aikana. Noilla ei ole kipuihin mitään vaikutusta. Ihan samanlaiset kivut on kun ottaa lääkkeet ja kun on ottamatta. :(
 
silkkitie
Maanantai-illasta lähtien oon ottanu buranaa ja panadolia 8 tunnin välein, molempia 3 kpl päivän aikana. Noilla ei ole kipuihin mitään vaikutusta. Ihan samanlaiset kivut on kun ottaa lääkkeet ja kun on ottamatta. :(
Ymmärrän tuskasi. Toivottavasti löydät pian lääkärin, joka ottaa kivut todesta ja lääkitsee ne kunnolla. Käy päivystyksessä vaikka joka päivä ja kerro suoraan kivun vaikutus mielialaan. Painota, ettei Burana yms. auta. Tiedän lääkärissä ravaamisen olevan turhauttavaa mutta nyt jonkun on uskottava kivun voimakkuuteen ja lääkittävä kunnolla.
 
alkuper
Ymmärrän tuskasi. Toivottavasti löydät pian lääkärin, joka ottaa kivut todesta ja lääkitsee ne kunnolla. Käy päivystyksessä vaikka joka päivä ja kerro suoraan kivun vaikutus mielialaan. Painota, ettei Burana yms. auta. Tiedän lääkärissä ravaamisen olevan turhauttavaa mutta nyt jonkun on uskottava kivun voimakkuuteen ja lääkittävä kunnolla.
Nyt on taas ihan h*lvetilliset kivut, pahimpia kipuja mitä on koskaan ollut. Viimeisen 3,5-viikon aikana on ollut tämmöset pahimmat kivut varmaan 4 kertaa. Yleensä ne on tullut saunan jälkeen mut tänää en oo missään saunassa käynyt. H*lvetinmoista raastavaa kipua, tuntuu ku joku raastais jollain raastimella polvee sisäpuolelta ulkosyrjän kohalta. Aiemmin tää raastava kipu on tuntunu sisäsyrjällä.

En tiiä kestänkö olla aamuun asti ja soittaa tkseen vai pitäskö lähtee päivystykseen! :'(
 
vierailija
Nyt on taas ihan h*lvetilliset kivut, pahimpia kipuja mitä on koskaan ollut. Viimeisen 3,5-viikon aikana on ollut tämmöset pahimmat kivut varmaan 4 kertaa. Yleensä ne on tullut saunan jälkeen mut tänää en oo missään saunassa käynyt. H*lvetinmoista raastavaa kipua, tuntuu ku joku raastais jollain raastimella polvee sisäpuolelta ulkosyrjän kohalta. Aiemmin tää raastava kipu on tuntunu sisäsyrjällä.

En tiiä kestänkö olla aamuun asti ja soittaa tkseen vai pitäskö lähtee päivystykseen! :'(
Onko kukaan vinkkaissut fibromyalgian mahdollisuutta? Tuli tuosta saunakommentista mieleen. Reumatologi voisi osata auttaa. Toivottavasti saat avun ja jaksat siihen asti.
 
alkuper
Onko kukaan vinkkaissut fibromyalgian mahdollisuutta? Tuli tuosta saunakommentista mieleen. Reumatologi voisi osata auttaa. Toivottavasti saat avun ja jaksat siihen asti.
Eiks toi oo reuma? En usko että olis, koska kai sillon koskisi muihinkin niveliin kuin vaan polveen? Ja polven vamma(mikä siellä ny ikinä onkaan) on tullut monta vuotta sitten eräänlaisessa pahoinpitelyjutussa, jonka poliisi totesi vammantuottamukseksi. Miten reuma vois tulla vääntövamman seurauksena?

Aamulla soittamaan tk:seen, koska ei tästä tuu mitään. Mä en jaksa näitä kipuja kahta viikkoa jos ei tähän mitään apua saa. Turhahan tota buranaa ja panadoliakaan on syödä jos ne ei auta. Sisko varoitteli vatsahaavasta, joka voi kuulemma noista tulla jos isoa annosta syö ja sano myös että syö max.viikko.
 
alkuper
Soitin tnä aamulla tk:seen, sinne ei ollut yhtään vapaita aikoja enää tälle päivälle. Se sano että soita ma heti klo 8 sinne, mut jos et kestä kipuja, ni mee päivystyksen akuuttivastaanotolle. No sinnepä sit menin. Lääkäri vaan voivotteli että hänellä ei oo antaa muuta lääkkeitä kuin sitä buranaa ja panadolia, josta ei oo ollut tähän päivään mennessä mitään apua! Kuulemma voin mennä joku päivä uudestaan sinne ja sit miettiä toisen lääkärin kanssa että olisko sillä jotain lääkkeitä. Kyynärsauvat se antoi, kun s*atanalliset kivut on kävellessä ja seisoessa. Mitenkä sillä jollain toisella lääkärillä sit olis määrätä jotain lääkkeitä jos ei yhellä ollut? Kuulemma sitä oikein harmitti kun ei ollut muita lääkkeitä määrätä.

Mä en ihan oikeesti enää jaksa! :( 2-viikkooko mä kävelen kepeillä ja valvon yöt. Sanoin sille lääkärillekii että mä en ihan oikeesti tiedä mitä teen seuraavan kerran kun tulee ne helvetin kovat raastavat kivut. Se kysy että pitäskö huolestua psyykkisestä voinnista. Sanoin että ei. Se sit kysy että pitäskö käyä juttelemassa psyk.sh:lle. Sekö auttaa näihin helvetin kipuihin?? Kehoitti tulemaan sit päivystykseen jos rupee ahistaa tmv. En mä jaksa mennä aina sinne ku kipuun mitään apua saa!

Mä en jaksa!!! En oikeesti tiiä mitä teen........ Tää on yhtä helvettiä! Joka päivä mä mietin että kuinka kauan nää helvetin kivut vielä kestää. Yhä useammin mä mietin itsemurhaa ratkaisuks vaikka tiiän ettei se ratkaisu ole.. Eikä ees aina ahista sillon ku polveen koskee, mut silti mietin. Onko olemassa enää ees mitään kivutonta elämää? Minkälaista sellanen ees on?
 
No sulla on sentään tulossa se magneettikuvaus. Röyhkeää tarjota kipuihin juttelemista psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa, kun lääkäri voisi kuitenkin kirjoittaa vahvempaa särkylääkettä, kuten esim. Panacodia tai Tramalia, kun kerran Burana ja Panadol eivät auta.
 
vierailija
Fibromyalgia ei ole varsinainen reuma, vaikka sitä reumalääkäri voi hoitaakin. Fibromyalgiaa ei voi oikein todeta testein ja usein diagnoosin saa, kun kipuun ei löydy muuta syytä. Tietysti kriteerien on täytyttävä.

Lääkäri valehtelee sanoessaan, ettei ole muita lääkkeitä kuin Buranaa ja parasetamolia määrättäväksi. VAIN PÄIVYSTYSPAKKAUS voi olla rajoitettu mutta reseptin lääkäri voi kirjoittaa ja päivystyksestä löytyy kyllä kipulääkkeitä, joita voi antaa piikkimuodossa, mikäli päivystyspakkaus Buranaa ei riitä, eikä lääkäri uskalla määrätä vahvempia lääkkeitä (kotiin).

Itse sain päivystyksestä yhden parasetamolin ja Ketorinin voimakkaaseen kipuun, vaikka sanoin, ettei Burana, parasetamol tai Panacod, eikä niiden yhdistelmä auta. Maksoin tyhjästä yli 30 euroa.

Suomessa ei hoideta kipua, koska pelätään fanaattisesti ja perusteettomasti mm. riippuvuutta. On harhaluulo, että Panacod tai Tramal olisivat jotenkin erityisen koukuttavia ja voimakkaita lääkkeitä. Niitä saa sietämättömään kipuun, jos hyvin käy, pitkän ajan kuluttua kärsimyksen alkamisesta ja niiden teho on silloin mitätön. Auttavat yleensä vain lievään kipuun, eikä kipupotilaalla ole kys. lääkkeisiin suurta riipuvuusriskiä.

Oksikodonia SAA harvat ja onnekkaat, usein valitettavasti vasta silloin, kun sekään ei enää yksin riitä kipuun. Jopa syöpäpotilaat kärsivät, koska tehokkain kivunhoito voidaan aloittaa vasta saattohoitovaiheessa eli aivan liian myöhään, viime metreillä.

Suomessa pitää kärsiä kivusta ja lääkärit on ihan pihalla siitä, mitä on oikeasti voimakas krooninen kipu. Se tappaa, vähintään henkisesti ja tuhoaa koko elämän. Minä vihaan lääkkeiden pihistelyä ja niistä paasausta. Jokainen voi kokeilla kipuhelvettiä, johon saa Buranan. Ei paljon kiinnosta riippuvuus, epätodennäköinen sellainen kipupotilaalla, jos on elinaikaa vuosi tai elämästä muuten vaan menetetty koko sisältö. Lääkäriä kiinnostaa mutta ei sinne asti, kun joku tappaa itsensä kivun ja sen hoitamattomuuden vuoksi.

Joudut vaatimaan kivuliaana lääkkeitä ja lähetettä kipupolille. Niin menee laillinen tie...
 
alkuper
No sulla on sentään tulossa se magneettikuvaus. Röyhkeää tarjota kipuihin juttelemista psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa, kun lääkäri voisi kuitenkin kirjoittaa vahvempaa särkylääkettä, kuten esim. Panacodia tai Tramalia, kun kerran Burana ja Panadol eivät auta.
Pitää yrittää maanantaina vielä sinne tk:hon, vaikka en tiiä onko siitäkään hyötyä. Fysiatrin luota mä en lähe pois ennenku se oikeesti keksii jonkun hiton ratkaisun noihin kipuihin... Terapeutti sano viikko sitten että kovista kivuista pitäs olla fysiatrille jotain todisteita, kun eivät kuulemma muuten usko. No nyt on ainakii niitä todisteita.

Se lääkäri vaan sano että kun ahistaa ni ne kivutkin kokee kovempina. Öhöm, sillon kun on tän viimeisen 3,5-viikon aikana ollut pahimmat raastavat kivut, ni yhelläkään kerralla ei ole samaan aikaan ahistanut. Mut kaikkien valkotakkisten pitää ottaa se ahistuskortti esille. Ja nyttenkään ei ahdista, alkaa vaan olla h*lvetillisen epätoivoinen olo!
 
Siis tuntuuko sulla jaloissa nivelissä ne kivut vai missä? Ja muuallako kropassa ei ole kipuja? Mitä syyksi on epäilty? Mulla itsellä oli kovia kipuja nivelissä, jotka alkoi pian synnytyksen jälkeen. Lonkat, ranteet ja alaselkä oli pahimmat. Söin Tramalia, mikään muu ei auttanut. Kävin reumalääkärilläkin, joka epäili yliliikkuvien nivelten oireyhtymää, mutta loppujen lopuksi syyksi paljastui estrogeenin puute. Söin pari vuotta hormonikorvaushoitoa, ja kivut jäi pois jo ensimmäisen viikon aikana lääkkeen käytön aloittamisesta.
 
alkuper
Siis tuntuuko sulla jaloissa nivelissä ne kivut vai missä? Ja muuallako kropassa ei ole kipuja? Mitä syyksi on epäilty? Mulla itsellä oli kovia kipuja nivelissä, jotka alkoi pian synnytyksen jälkeen. Lonkat, ranteet ja alaselkä oli pahimmat. Söin Tramalia, mikään muu ei auttanut. Kävin reumalääkärilläkin, joka epäili yliliikkuvien nivelten oireyhtymää, mutta loppujen lopuksi syyksi paljastui estrogeenin puute. Söin pari vuotta hormonikorvaushoitoa, ja kivut jäi pois jo ensimmäisen viikon aikana lääkkeen käytön aloittamisesta.
Oikeessa polvessa ainoastaan. Sisä-ja ulkosyrjällä. Ei missään muualla. Tähystyksessä ne vajaa 3-vuotta sitten kertoi että eturistiside on osittain revennyt, mut myöhemmin tähystyksen jälkeen otetuissa magneettikuvissa sitä ei näkynyt, ni silloinen ortopedi ja fysiatri sano että ei siinä ole mitään. Ennen tähystystä lääkärit epäili että nivelkierukka olis hajonnut, mut siinä ei ollut tähystyksessä mitään vikaa.

Tänään toi päiv.lääkäri sanoi, että ku sulla tähystyksessä näky se eturistisidevamma, ni siitä se kipu pitäs tulla polven etuosaan enempi kuin sivuille.
Jokainen fysioterapeutti on sanonut aina ekana että joo nivelkierukka p*skana, mut sit kun oon sanonu että tähystyksen mukaan ei oo, ni ovat olleet ihmeissään... Ja yks tuttu fysioterapeutti taas sano, että kyllä siellä polvessa on se eturistisiteen repeämä, kun kaikki oireet viittaa siihen ym.
 
vierailija
Mitä radiologi saneli magneettikuvista?

Ahdistuksesta, stressistä ja matalasta kipukynnyksestä kuulee liki kaikki kipupotilaat. Ja mitä sitten, vaikka olisi nuo kaikki, sittenkö kipua ei tarvitse hoitaa, vaan riittää psykologilla käyminen. Hah. Kipua se olisi silti!
 
vierailija
Mitä radiologi saneli magneettikuvista?

Ahdistuksesta, stressistä ja matalasta kipukynnyksestä kuulee liki kaikki kipupotilaat. Ja mitä sitten, vaikka olisi nuo kaikki, sittenkö kipua ei tarvitse hoitaa, vaan riittää psykologilla käyminen. Hah. Kipua se olisi silti!
Viimeisin magneettikuva on otettu 2,5-vuotta sitten ja siinä näkyi olevan plicaa, jota ne poisti tähystyksessä. Seuraava magneettikuvaus on ens pe.

Eräillä lääkäreillä on tapana vähätellä fyysisiä kipuja ja tarjota ahistukseen lääkkeitä, Saattais niillä sitten kipuunkin olla apua, kun ahistus lievenis eka. (noin sano kerran yks lääkäri...)
 
vierailija
Pitää yrittää maanantaina vielä sinne tk:hon, vaikka en tiiä onko siitäkään hyötyä. Fysiatrin luota mä en lähe pois ennenku se oikeesti keksii jonkun hiton ratkaisun noihin kipuihin... Terapeutti sano viikko sitten että kovista kivuista pitäs olla fysiatrille jotain todisteita, kun eivät kuulemma muuten usko. No nyt on ainakii niitä todisteita.

Se lääkäri vaan sano että kun ahistaa ni ne kivutkin kokee kovempina. Öhöm, sillon kun on tän viimeisen 3,5-viikon aikana ollut pahimmat raastavat kivut, ni yhelläkään kerralla ei ole samaan aikaan ahistanut. Mut kaikkien valkotakkisten pitää ottaa se ahistuskortti esille. Ja nyttenkään ei ahdista, alkaa vaan olla h*lvetillisen epätoivoinen olo!
Psyykkisistä ongelmista kärsivien fyysisiä vaivoja vähätellään. Se on valitettava tosiasia. Yksityislääkäriltä saisit todennäköisesti parempaa hoitoa.
 
alkuper
Jos sanon lääkärille etten tiedä mitä teen seur.kerran ku tulee ne h**vetin kovat raastavat kivut, ni onks se uhkailua? Juttelin eilen puhelimessa erään tyypinkaa, niin se väitti sen olevan uhkailua. (terapiapaikan päiv.numerosta vastannut henkilö...) Sanoin että ei se ole uhkailua ku se on tosi asia. Se sano että joo varmasti onkin mutta lääkäri voi kokea sen uhkailuna. Just joo! Jos kertoo totuuden ni miten sen voi ottaa uhkailuna?

Varmaan pitää ma ainakii soittaa tk:seen. En tiiä onks siitä hyötyä mut miten ei oo lääkäreillä muuta sanoa kuin syö buranaa ja panadolia ja kävele kepeillä ?

Ei varmaan uskalla koskaan lääkärille sitä sanoa että mä en jaksa näitä kipuja sinne fysiatrin aikaan asti. Ku eilenkii se lääkäri oli heti kyselemässä että pitäskö olla huolissaan psyykkisestä voinnista... Mä jo hetken luulin että se pakottaa menee juttelee jollekii psyk.sh:lle. Viime yönäkii itkin kivusta ja mietin että mitä h*lvettiä mä teen. Onko tää elämisen arvoista elämää... Ei fysiatrin aikaan olis ku 12 päivää, pakko jaksaa siihen asti.
 
vierailija
Yhdellä tutulla oli polvi ollut pidemmän aikaa kipeä ja hän sai myös lääkäriltä sauvat joiden avulla kävellä. No yhtenä iltana kaveri kaatui maahan ja ylös ei enää noussut. Veritulppa oli lähtenyt liikkeelle ja meni suoraan sydämeen tai keuhkoihin.
 
alkuper
Mä oon henkisesti ihan loppu. Ke-to välinen yö on viimeisin jonka oon nukkunu kunnolla, siitä lähtien yöt on ollu varmaan jotai 2-5tunnin nukkumisia. Alkaa olla polven takia todella epätoivoinen olo. Lämpöpeitto on ainoa joka auttaa, mut sekin vasta sitten kun on tarpeeks lämmin eikä välttis sillonkaan jos ei polvee vasten kärsi sitä laittaa. Perjantaista lähtien oon itkeny vaan kokoajan ja miettiny mitä teen. Jäi todella p*skanmaku siitä perjantaisesta lääkärikäynnistä. Kauanko mun pitää vielä syödä buranaa jonka vaikutus kipuihin on täysin mitätön?
Miten hemmetissä mä voin näissä kivuissa jonnekii kouluun tällä viikolla mennä ku ei saa öitä nukuttua ja kivut tulee edelleen heti kävelyn jälkeen vaikka kuinka yrittäis kepukoilla kävellä. Mut kipu on lievempi ku kävelee niil kepukoilla eikä kävelyn jälkeen seisoessa tule enää salamana ne kivut.

Mä ajattelin huomenna soittaa tk:sta aikaa, mutten tiedä onko siitä hyötyä. Jos sielläkin lääkäri sanoo vaan että "ei mulla ole muutakuin sitä buranaa." En mä uskalla sanoo lääkärille sitä että mä oon ihan loppu tähän. Tyrkyttäis varmaan taas jotain psyk.sh:lle juttelua. Kun se juttelu ei kipuihin auta, joten ihan turhaa.
Fysiatrin aikaan on 10päivää, mua pelottaa etten jaksa sinne asti.

Mut vaik saisinkii tk:seen ajan ni uskaltaako kertoo lääkärille siitä että oon ihan lopussa. Se varmaan tyrkyttäis osastoo..?? Niinku joskus syksyllä päiv.lääkäri kyseli varmaan 3kertaa että suostuisinko sinne ja sit viel konsultoi päiv.psykiatria asiasta. Mut onks toi syy edes ehdottaa mitää osastoo? Siel en ainakaan vois tappaa itteeni. (en oo niin tekemässäkään mut välillä on niin epätoivonen olo etten todellakaan tiedä mitä teen. Ja vaikka tiedän ettei itsemurha ole vaihtoehto...)
 
alkuper
Siis mimmonen päivystys siellä on, jos ei saa muutakun buranaa ja panadolia?

Kyllähän lääkäri nyt voi reseptin kirjoittaa ihan mille lääkkeelle hyvänsä.
Niinhän se vois reseptin kirjottaa, mut se vaan voivotteli ja että ei sillä mitään lääkkeitä ole. Ja just ennen ku lähin sieltä ni se sano että sitä oikein harmittaa kun ei voi auttaa. Sit käski kuitenkii tarvittaessa tulla takas koska sitten on eri lääkäri ni sen kanssa voi sitten keskustella uudestaan jostain lääkkeestä.

Se päivystys oli yliopistollisen sairaalan akuuttivastaanotto..
 
alkuper
Lääkäri määräs panacodia kipuihin. :) Oli pikkasen kiva tunne ku polvi oli ki-vu-ton ekaa kertaa sitten viime kesän jälkeen. Se on nimittäin todella harvinaista. Tosin vaikutus kesti vaan tunnin...

Magneettikuvaus on lääkärin mukaan paras tutkimusväline polveen, kun siinä näkyy kaikki todella hyvin, paitsi ristisiteitä se ei näytä. Joissakin tapauksissa se kuulemma näyttää esim eturistisiteen olevan ehjä vaikkei ole ja toistepäin.

Kerrankin lääkäreitä, jotka ottavat kivut tosissaan eivätkä kuittaa niitä ahdistuksella. (y)
 

Yhteistyössä