Buranan ja panadolin annostus!?

  • Viestiketjun aloittaja hirveet kivut
  • Ensimmäinen viesti
alkuper.
Just ku tsemppasin itteni siihen että jaksan tän viikon oottaa että pääsen fysiatrin vastaanotolle ni eiköhän ks.sairaalasta tullut kirje että aika on peruttu ja siirretty viikolla eteenpäin. Vaikka polvi on suht kivuton panacodin ansiosta ni ei se sitä muuta että oon niin h*lvetin väsynyt tähän! Itsemurhariskikin kasvaa suuremmaks tässä kahen seur.viikon aikana. Viikon olis kestäny helposti mut kahesta viikosta en olis niin varma enää...
 
vierailija
Monessa eri lääkärissä jatkuvasti tätä sanotaan.
Kerrotaan nyt tapahtuma elävästä elämästä eli syksystä 2015. Olen syönyt Panadolia ja Buranaa noin 20 vuotta erinäisiin urheiluvammoihin vaihtelevia määriä, kuitenkin päivittäin. En ole alkoholisti enkä kärsi mistään pitkäaikaissairaudesta ja lisäksi syön täysin normaalisti.

Kuitenkin viime kesänä erään tapahtuman johdosta jouduin nostamaan lääkärin suosituksesta Panadol annosta pidemmäksi aikaa 3-4g/vrk ja samalla Buranan 2400mg/vrk.

Sattui tulemaan eräs yö jolloin alkoi järjetön kipu ylävatsassa, kuten myös järjetön oksentelu.

Vaimo soitti yöllä ambulanssin, joka vei minut Meikun päivystys teholle. Täällä otettiin verikokeet ja aloitettiin sen jälkeen välitön asetyylikysteeni annostus suoneen. 8h annostuksen jälkeen parasetamolipitoisuus plasmassa pitäisi olla alle 1000 selvitäkseen hengissä ja mulla se oli vielä silloin 1649. Mulle annosteltiin 48h asetyylikysteeniä ja tässä olen kirjoittamassa, vaikka teoreettisesti nomogrammin mukaan mun ei pitäisi.

Eli pitkäaikaiskäytössä jo annostussuositukset voivat aiheuttaa myrkytyksen. Hoitanut lääkäri kertoi, että pitkäaikaiskäytössä parasetamolin määrä päivittäiskäytössä saisi olla maksimissaan 2g.

Ko. lääke ei ole mikään kioskista saatava karkki, vaan vaarallinen, jopa hengenvaarallinen myrkky, jota en tule enää ikinä laittamaan suuhuni missään muodossa. Kerta annoksena 7,5g voi olla tappava.
 

Yhteistyössä