Ei tainnut olla mieluinen kosinta eli mitä tein väärin?

  • Viestiketjun aloittaja Mies kysyy
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Voi ei, mua harmittaa sun puolesta. Kuulostanut ihanalta kosinnalta (vaikka jokseenki siirappinen mutta anyway..), verrattuna omaani.

Ehkä sun kannattaisi puhua naisesi kanssa? Jos olette keskustelleet asiasta aikaisemmin kuitenkin? Mua ihmetyttää että miks hänen pitää miettiä asiaa :O
 
vierailija
En ihan tajua. Mikä syy se on miettiä? Jos haluaa naimisiin oikeasti, niin voihan sitä suostua ja sanoa et on vaan yks pikku juttu miks haluan vielä miettiä ajankohtaa. Nyt kuulostaa kyllä jo keksi työtä.. . .
 
vierailija
En ihan tajua. Mikä syy se on miettiä? Jos haluaa naimisiin oikeasti, niin voihan sitä suostua ja sanoa et on vaan yks pikku juttu miks haluan vielä miettiä ajankohtaa. Nyt kuulostaa kyllä jo tarinalta...
 
Mies kysyy
Ajoitus. Voi hyvänen aika. Lapsi on lahja. Suosittelen miettimään minkälaista ihmistä olet kosinut. Elämässä kaikki ei ole ostettavissa ja suunniteltavissa. No. Ehkä elämä opettaa...
Ajoituksella tarkoitan, että hän olisi halunnut kertoa raskaudesta, mutta minä päätin kosia, joten lykkäsi kertomista aamuun. Lapsen ajoituksesta ei ollut kyse.
 
vierailija
Kuulostaa vähän keksityltä jutulta tuo aloitusteksti.

Mutta kommentoin silti, että ei kai kukaan nyt päätä naimisiin menosta sillä perusteella, että toinen on järkännyt jonkun elämysillallisen?! Ainakin itse haluaisin keskustella asiasta yhdessä ja päättää siitä yhdessä. En tykkäisi, että joku vaan puun takaa "kosisi". Ja jos itse haluaisin mennä naimisiin, en todellakaan odottaisi miehen järjestämää elämyksellistä kosintaa, vaan puhuisin asiasta ihan rationaaliseen tyyliin ilman mitään rekvisiittoja. Mutta toki sitten, kun oltaisiin yhdessä päätetty asiasta, voitaisiin yhdessä juhlistaa asiaa vaikka laittamalla sen kynttiläillallisen. Vierastan noita joissa mies kosii ja nainen sitten ilonkyynelet silmissään sanoo "voi kyllä iik", ihan kuin naimisiinmeno olisi jokin lahja naiselle.
Ainninku sillain et kun ootte sopinut asiasta .niin sitten mies voi million tahansa yllättää ja se hetki on sitten juhla?.. Mut totta kun miettii niin siinä helposti sortuu ei siihen omaan vaan liikaa leffa tyylisiä ja homam saattaa vaikuttaa teennäiseltä.
 
vierailija
Hmm.. ajoitushan olisi ollut täydellinen. Sinä kosit ja tyttöystäväsi olisi voinut heti vastata KYLLÄ. Ja saman tien kertoa, että on raskaana. Miksi hapanta naamaa???

Eikös näitä kahta asiaa olisi voinut yhdistää mitenkään? Hapanta naamaa en kyllä ymmärrä.

Toisekseen, jos olette olleet jo 5 vuotta yhdessä ja nyt yllättäen ilmeisesti hän on raskaana ja samana iltana sinä kosit, kun hänen on pitänyt kertoa sinulle raskaudesta. Hieman yllättävää.
 
Ainninku sillain et kun ootte sopinut asiasta .niin sitten mies voi million tahansa yllättää ja se hetki on sitten juhla?.. Mut totta kun miettii niin siinä helposti sortuu ei siihen omaan vaan liikaa leffa tyylisiä ja homam saattaa vaikuttaa teennäiseltä.
Ei vaan ajattelin että kun asia on yhdessä sovittu, niin sitten jompi kumpi voi sanoa, että "tätä pitäis varmaan juhlistaa" ja sitten keksitään yhdessä, miten sitä juhlistetaan. Tai toki jompi kumpi voi sanoa, että "juhlistetaan vaan, mulla on siihen yksi idea... ootas mä järkkään.." Minusta tuntuu aina jotenkin oudolta, että miehen pitäisi järjestää joku "yllätyskosinta" ihmeellisine elämyksineen.
 
vierailija
Ei vaan ajattelin että kun asia on yhdessä sovittu, niin sitten jompi kumpi voi sanoa, että "tätä pitäis varmaan juhlistaa" ja sitten keksitään yhdessä, miten sitä juhlistetaan. Tai toki jompi kumpi voi sanoa, että "juhlistetaan vaan, mulla on siihen yksi idea... ootas mä järkkään.." Minusta tuntuu aina jotenkin oudolta, että miehen pitäisi järjestää joku "yllätyskosinta" ihmeellisine elämyksineen.
Noh toi kuullostaa kyl tosi luonnoliselle ja ei tuu paineita kummallekkaan kun sen yhes tekee. aivan voi heitellä kummatkin ideoita ja siinähän tulee siihen kosintaankin yhdessä tekemisen meininkii ehkäpä :)..
 
vierailija
Ei taida olla sinun lapsesi. Miksi muuten tyttöystäväsi pitäisi yhtäkkiä miettiä, haluaako hän kanssasi naimisiin vai ei. Yleensä siinä vaiheessa, kun yhteinen lapsi on tulossa, vahvistuvat avioliittoaikeet entisestään. Tyttöystäväsi todennäköisesti halusi miettiä, kertooko hän sinulle totuuden ja parisuhteenne loppuu, vai väittääkö lasta sinun lapseksesi ja menee naimisiin kanssasi.

Onnea vaan.
 
vierailija
Hmm.. ajoitushan olisi ollut täydellinen. Sinä kosit ja tyttöystäväsi olisi voinut heti vastata KYLLÄ. Ja saman tien kertoa, että on raskaana. Miksi hapanta naamaa???

Eikös näitä kahta asiaa olisi voinut yhdistää mitenkään? Hapanta naamaa en kyllä ymmärrä.

Toisekseen, jos olette olleet jo 5 vuotta yhdessä ja nyt yllättäen ilmeisesti hän on raskaana ja samana iltana sinä kosit, kun hänen on pitänyt kertoa sinulle raskaudesta. Hieman yllättävää.
Samat ihmettelyn aiheet minullakin. Olisi ollut niin luonnollista kertoa raskaudesta heti.Hakeeko nainen ylimääräistä daraamaa, haluaa ylenmääräistä huomiota tms. Onko nainen normaalistikin tuollainen vai onko raskaushormonit sekoittaneet päähän. Luulisi, että jos tuo on hänen normaalia käytöstään, niin olisi vaikea elää yhdessä. Mutta koska teillä on jo viiden vuoden suhde takana, niin etteköhän sovi mainiosti yhteen.
 
vierailija
Ajoituksella tarkoitan, että hän olisi halunnut kertoa raskaudesta, mutta minä päätin kosia, joten lykkäsi kertomista aamuun. Lapsen ajoituksesta ei ollut kyse.
Siis häh? Jos on noin kontrollifriikki ajoitusten suhteen, niin tulet näkemään loppuelämäsi hapanta naamaa. Varsinkaan lasten kanssa tulee jatkuvasti jotain yllätyksiä ja viime hetken muutoksia suunnitelmiin.

Ei kuulosta kovin uskotavalta tuo selitys tai sitten olet todellakin naimassa melkoisen pirttihirmun. Onnea vaan valitsemallasi tiellä. Veikkaan, että 10 vuoden päässä etsin senssipalstalla itsellesi lohduttajaa, kun vaimo on takertunut kontrolloimaan lastenkasvatusta, eikä anna sinun puuttua kasvatukseen mitenkään. Kotona näkyy vain hapan naama ja kaipaat hymyä, ystävällisiä sanoja ja lempeää kosketusta.
 
Mies kysyy
Siis häh? Jos on noin kontrollifriikki ajoitusten suhteen, niin tulet näkemään loppuelämäsi hapanta naamaa. Varsinkaan lasten kanssa tulee jatkuvasti jotain yllätyksiä ja viime hetken muutoksia suunnitelmiin.

Ei kuulosta kovin uskotavalta tuo selitys tai sitten olet todellakin naimassa melkoisen pirttihirmun. Onnea vaan valitsemallasi tiellä. Veikkaan, että 10 vuoden päässä etsin senssipalstalla itsellesi lohduttajaa, kun vaimo on takertunut kontrolloimaan lastenkasvatusta, eikä anna sinun puuttua kasvatukseen mitenkään. Kotona näkyy vain hapan naama ja kaipaat hymyä, ystävällisiä sanoja ja lempeää kosketusta.
Oli yllättynyt kosinnasta ja raskaudesta. Tuleva vaimoni ei ole pirttihirmu. Hän ei halua mennä naimisiin maha pystyssä, siksi mietti asioita. Raskaus muuttaa kaiken.
 
vierailija
Olet idiootti jos et teetä isyystestiä, naisiin ei näissä asioissa voi luottaa. Muutenkin kannattaisi vaihtaa toiseen, melko tuulella käyvältä kuullostaa- ihan ilman toisen miehen lastakin.
 

Yhteistyössä