ei voi olla totta! ei millään!!

  • Viestiketjun aloittaja miksi??
  • Ensimmäinen viesti
miksi??
tein raskaustestin, ja kaksi viivaahan se näytti..
ei voi olla, ei. mä käytän pillereitä, ja otan ne aina oikeeseen aikaan!
mä en saa olla raskaana, mä en voi.
ei meillä ole varaa uuteen.
järjellä kun ajattelen niin mä en voi sitä pitää.
tunteella kun taas ajattelee, niin mä en halua tehdä aborttia.
itku sentään! mä en haluu.
mun on tehtävä se.. :´(
 
vieras
itse en ymmärrä ajatusta, että ei ole vara pitää lasta. Eihän niihin varsinkaan ensimmäisinä vuosina mene rahaa juuri kuin vaippojen verran.
Enkä myöskään jaksa käsittää että äidit kaivattaa vauvojaan ulos kohdusta tuosta noin vain, niinku ne ois jotain elukoita, eikä täydellisiä, pieniä ihmisen alkuja, omia lapsia!
Ja huom, ei tarvi provosoitua, tämä oli minun henkilökohtainen mielipide!
 
miksi??
kun en tiedä minäkään.. :(
meillä on jo kaksi lasta, ja toinen vielä vaippaikäinen.
ja juuri nyt ei sovi tulla.
kolmas olis toiveissa, mutta vasta paljon myöhemmin.
ajatuksissa pyörii myös se että jos mä nyt teen abortin, niin mitä jos kun oikeesti ois se aika kun oltais valmiita ja olis penniäkin enemmän, niin mitä jos tää onki "viimeinen".
hitto soikoon!
mies on ei kannalla, mä olen kans.
mutta ne tunteet tulee pintaan, ja mä oonkin epävarma!
mä en saa olla epävarma.
mä en tajuu, miten ehkäisy voi tehdä meille tämän??
mä en vain ymmärrä, miksi se tähän elämäntilanteeseen piti nut tunkea?
 
miksi??
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse en ymmärrä ajatusta, että ei ole vara pitää lasta. Eihän niihin varsinkaan ensimmäisinä vuosina mene rahaa juuri kuin vaippojen verran.
Enkä myöskään jaksa käsittää että äidit kaivattaa vauvojaan ulos kohdusta tuosta noin vain, niinku ne ois jotain elukoita, eikä täydellisiä, pieniä ihmisen alkuja, omia lapsia!
Ja huom, ei tarvi provosoitua, tämä oli minun henkilökohtainen mielipide!
kyllä niihin enemmän rahaa menee kuin vaippojen verran.
minkä takia sä luulet että me käytetään ehkäisyä? ihan sen takia kun se oikea aika olis koittanut niin lis ehkäisy lopetettu.
mutta en mä nyt oikeesti mmärrä että miski tää oli näin kova sissi, ja tunki ehkäisyn voittaneena?
mä olen ihan sekaisin nyt ajatuksistani. mä en tiedä iloita vai suruta, vai miten päin tässä pitäis olla.. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja miksi??:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse en ymmärrä ajatusta, että ei ole vara pitää lasta. Eihän niihin varsinkaan ensimmäisinä vuosina mene rahaa juuri kuin vaippojen verran.
Enkä myöskään jaksa käsittää että äidit kaivattaa vauvojaan ulos kohdusta tuosta noin vain, niinku ne ois jotain elukoita, eikä täydellisiä, pieniä ihmisen alkuja, omia lapsia!
Ja huom, ei tarvi provosoitua, tämä oli minun henkilökohtainen mielipide!
kyllä niihin enemmän rahaa menee kuin vaippojen verran.
minkä takia sä luulet että me käytetään ehkäisyä? ihan sen takia kun se oikea aika olis koittanut niin lis ehkäisy lopetettu.
mutta en mä nyt oikeesti mmärrä että miski tää oli näin kova sissi, ja tunki ehkäisyn voittaneena?
mä olen ihan sekaisin nyt ajatuksistani. mä en tiedä iloita vai suruta, vai miten päin tässä pitäis olla.. :(
Ja ei se ole aina rahastakaan kiinni.Minä käytän ehkäisyä siitä syystä että viihdyn hyvin nykyisessä tilanteessani enkä halua enää niitä raskausoireita,yöheräilyjä(nykyisetkin herättelee) yms...Kuinka kiire sulla on tehdä päätös?Onko tietoa kuinka pitkällä olet? Mieti rauhassa.Ei mitään hätiköityjä päätöksiä..
 
rv36
Minusta kannattaa myös ottaa rauhallisesti eikä tehdä hätiköityjä päätöksiä, joita sitten ehkä katuu perästäpäin. Sitä en usko, että vauvan pitämistä kadut, mutta aborttia voitkin katua...

Ja koska se oikea aika sitten on? Ja tuleeko sitä ehkä enää? Itse ainakin miettisin, että mitäs jos en enää tulekaan uudelleen raskaaksi ja sitten olenkin mennyt ja tehnyt abortin.

Meille tulossa yllärivauva, kolmas lapsi siis. Minä halusinkin kolmannen, mutta mies ei. Kaksi päivää kesti miehellä sopeutua ajatukseen ja sen jälkeen mikään ei ole eronnut kahden ensimmäisen odotuksesta. Vauvaa jo kovasti ootellaan tulevaksi. :))
 
miksi??

Ja ei se ole aina rahastakaan kiinni.Minä käytän ehkäisyä siitä syystä että viihdyn hyvin nykyisessä tilanteessani enkä halua enää niitä raskausoireita,yöheräilyjä(nykyisetkin herättelee) yms...Kuinka kiire sulla on tehdä päätös?Onko tietoa kuinka pitkällä olet? Mieti rauhassa.Ei mitään hätiköityjä päätöksiä..[/quote]

sekin.
me ei haluta lasta tähän rumbaan.
enkä kyllä halua sitä vauva-aikaa vielä.
haluan ensin elämä itselleni, ja aikaa tehdä kaikkea muuta kuin vauvan hoitoa.
nyt kun toinen on päälle 2vuotta, niin elämä helpottunut.
mä en kestä ajatusta siitä vauvarumbasta.
vaunujen, vaatteiden, tarvikkeiden, yöheräilyjen...
ei nyt.
mutta onko minusta aborttia tekemään.. :(

ei ole tietoa kuinak pitkällä mennään. pahoinvointia on ollut vasta muutaman päivän. menkat olis pitänyt alkaa näinä päivinä.
soitan neuvolaan kun ovet aukeaa.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse en ymmärrä ajatusta, että ei ole vara pitää lasta. Eihän niihin varsinkaan ensimmäisinä vuosina mene rahaa juuri kuin vaippojen verran.
Enkä myöskään jaksa käsittää että äidit kaivattaa vauvojaan ulos kohdusta tuosta noin vain, niinku ne ois jotain elukoita, eikä täydellisiä, pieniä ihmisen alkuja, omia lapsia!
Ja huom, ei tarvi provosoitua, tämä oli minun henkilökohtainen mielipide!



Ekana vuonna vaippojen verran rahaa??? Etkö sä sit käytä lapsellas mitään vaatteita???Eikö se syö ruokaa ollenkaan???Missä se sit nukkuu???Entäs vaunut??? Kyllä meillä on mennyt ihan mukavasti rahaa :)
 
Sama tilanne vuosi sitten
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse en ymmärrä ajatusta, että ei ole vara pitää lasta. Eihän niihin varsinkaan ensimmäisinä vuosina mene rahaa juuri kuin vaippojen verran.
Enkä myöskään jaksa käsittää että äidit kaivattaa vauvojaan ulos kohdusta tuosta noin vain, niinku ne ois jotain elukoita, eikä täydellisiä, pieniä ihmisen alkuja, omia lapsia!
Ja huom, ei tarvi provosoitua, tämä oli minun henkilökohtainen mielipide!
Tuskin kukaan kaivaa lapsia tosta vain ulso kohdustaan.
Ymmärrän miksi tämäkin äiti muuten käyttää ehkäisyä, ettei olisi tässä tilanteessa.
Joskus vain elämä kantaa eteen sen minkä jaksaa kantaa.
Harkitse ap päätöstäsi. Sinä tiedät oikean.
Tsemppiä ja voimia mitä ikinä teetkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse en ymmärrä ajatusta, että ei ole vara pitää lasta. Eihän niihin varsinkaan ensimmäisinä vuosina mene rahaa juuri kuin vaippojen verran.
Enkä myöskään jaksa käsittää että äidit kaivattaa vauvojaan ulos kohdusta tuosta noin vain, niinku ne ois jotain elukoita, eikä täydellisiä, pieniä ihmisen alkuja, omia lapsia!
Ja huom, ei tarvi provosoitua, tämä oli minun henkilökohtainen mielipide!



Ekana vuonna vaippojen verran rahaa??? Etkö sä sit käytä lapsellas mitään vaatteita???Eikö se syö ruokaa ollenkaan???Missä se sit nukkuu???Entäs vaunut??? Kyllä meillä on mennyt ihan mukavasti rahaa :)
no äitiyspakkauksella lähettiin ensimmäisen lapsen kohdalla liikkeelle + sukulaiset toi vauvatuomisina vaatteita. Maitoon ei mene rahaa, jos vain imetys onnistuu, kiinteää ruokaa voi tehdä itse ja siihen nyt ei saa rahaa kulumaan millään.
vaunut ostettiin käytettynä, samoin turvakaukalo.
Käsittääkseni ap:llä oli ennestään lapsia, joten vaatteet ym. periytyy, jos ei pidä liian korkealla rimaa. Meilläkin useampi lapsi ja hyvin pärjätty, vaikka mies yksin töissä.
 
miksi??
Alkuperäinen kirjoittaja Sama tilanne vuosi sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse en ymmärrä ajatusta, että ei ole vara pitää lasta. Eihän niihin varsinkaan ensimmäisinä vuosina mene rahaa juuri kuin vaippojen verran.
Enkä myöskään jaksa käsittää että äidit kaivattaa vauvojaan ulos kohdusta tuosta noin vain, niinku ne ois jotain elukoita, eikä täydellisiä, pieniä ihmisen alkuja, omia lapsia!
Ja huom, ei tarvi provosoitua, tämä oli minun henkilökohtainen mielipide!
Tuskin kukaan kaivaa lapsia tosta vain ulso kohdustaan.
Ymmärrän miksi tämäkin äiti muuten käyttää ehkäisyä, ettei olisi tässä tilanteessa.
Joskus vain elämä kantaa eteen sen minkä jaksaa kantaa.
Harkitse ap päätöstäsi. Sinä tiedät oikean.
Tsemppiä ja voimia mitä ikinä teetkin.
Mistä mä tiedän mikä on oikea päätös?
 
miksi??
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse en ymmärrä ajatusta, että ei ole vara pitää lasta. Eihän niihin varsinkaan ensimmäisinä vuosina mene rahaa juuri kuin vaippojen verran.
Enkä myöskään jaksa käsittää että äidit kaivattaa vauvojaan ulos kohdusta tuosta noin vain, niinku ne ois jotain elukoita, eikä täydellisiä, pieniä ihmisen alkuja, omia lapsia!
Ja huom, ei tarvi provosoitua, tämä oli minun henkilökohtainen mielipide!



Ekana vuonna vaippojen verran rahaa??? Etkö sä sit käytä lapsellas mitään vaatteita???Eikö se syö ruokaa ollenkaan???Missä se sit nukkuu???Entäs vaunut??? Kyllä meillä on mennyt ihan mukavasti rahaa :)
no äitiyspakkauksella lähettiin ensimmäisen lapsen kohdalla liikkeelle + sukulaiset toi vauvatuomisina vaatteita. Maitoon ei mene rahaa, jos vain imetys onnistuu, kiinteää ruokaa voi tehdä itse ja siihen nyt ei saa rahaa kulumaan millään.
vaunut ostettiin käytettynä, samoin turvakaukalo.
Käsittääkseni ap:llä oli ennestään lapsia, joten vaatteet ym. periytyy, jos ei pidä liian korkealla rimaa. Meilläkin useampi lapsi ja hyvin pärjätty, vaikka mies yksin töissä.
Me ollaan myyty kaikki pieneksi menneet vaatteet.
Vaunut on myyty. Kaukalo on annettu pois.
Periaatteessa tässä mentäis sitten tavallaan hankinnoissa kuin eka lapsi olisi tulossa.. :/
 
siirtokarjalaine..
meillä toisiks nuorin on tänään kolme vee ja nuorin täyttää kahen viikon päästä vuoden..isommat on sitten ..eskarilainen, kolmas luokkalinen ja seiskaluokkalainen...meille kuulema mahtus vielä lapsia...sisarukset suunnitteleet jo huoneet...vaikka en edes raskaana...vielä ainakaan..rahaa menee mutta menköön...kaikkea ei tarvii uutena eikä yhelläkään lapsella ole reimatecin haalareita tai muita 'liian hienoja' juttuja
 
mamselli
musta se kolmas menee siinä missä ne muutkin,jälkeenpäin saatat "huokaista" ja sit ne on "tehtynä"jos enempää ette meinaa(niin mäkin meinasin tän 5:dennen jälkeen et ei enempää mut vauvakuume vaivaa...),itsellä monta tuttua jotka ei tuu helposti raskaaksi,niin mä en ymmärrä aborttia,musta se on kohtuutonta..ja millon sitä on ns.valmis,ei ne lapset aina välttämäti anna odottaa ja mitä enempi vuosia menee niin sitä mukavuudenhalusemmaksi sitä itsekin tulee eikä halua sitä rumbaa alusta..ja miehiltä nyt kysymätikään,mitä ne tietää,ei ne sitä odota,synnytä,imetä...ne pääsee kaikessa vielä helpolla...musta se vauva nyt vaan haluaa tulla teen elämään,"raakaa"sanoa ettei haluaisi sitä!!!
 
miksi??
soitin neuvolaan.
mikäli mulla ei ole tullut menkkoja viime kuussa, niin sitten olen jo viikoilla 8..
eli ei ole mahdollisuutta perääntyä.
mä yleensä aina merkkaan menkat kalenteriin, ja viime kuu on jäänyt merkkaamatta.
nyt sain lähetteen sairaalaan.
siellä näkevät ultralla missä mennään, ja mitä seuraavaksi.
itkujen itku sentään!
 
Vieras
Kyllä mä ajattelisin niin, kun se kolmas nyt kuitenkin oli teillä suunnitelmissa, että miten voisin tämän abortoida ja sen oikeeseen aikaan tulevan sitten pitää. Julmaa leikkiä.
 
Rauhoitu. Mä tiedän tasan mitä käyt läpi. Itse tulin kierukan läpi raskaaksi, ja vuotelinkin, joten en oikein ymmärtänyt olla huolissani. Kuitenkin sitten erinäisistä oireista johtuen tein testin, ja plussahan se oli. Olin alkanut odottaa kaksosia kierukan kanssa, ja se toinen oli vuodellut ulos ja toinen jatkoi kasvuaan normaalisti. Ennen testin tekoa poistatin kierukan, ja edes silloin se toinen ei abortoitunut.

En toivoisi tilannetta kenellekään. Istu alas ja koita rauhoittua. Mitään ei ole menetetty, kaikki on vielä mahdollista. Tunne on ihan käsittämättömän musertava, tiedän sen.

Varmasti löydät ratkaisun. Voimia!
 
miksi??
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä mä ajattelisin niin, kun se kolmas nyt kuitenkin oli teillä suunnitelmissa, että miten voisin tämän abortoida ja sen oikeeseen aikaan tulevan sitten pitää. Julmaa leikkiä.
ei ole julmaa leikkiä, kun totisinta totta.
sen takiahan pillereitä syödään että ei tulla raskaaksi.
nyt kuitenkin olen raskaana, ja tätä en odottanut!
julmaa leikkiä elämältä mielestäni meille.
 
sinilintu
itse saman kokeneena,voin sanoa että kaikki sujuu kuitenkin!

jos tää oikeesti sitkee sissi haluu teidän perheeseen, niin miksi estää sitä voimakkaamman tahdolla.

sulla on pää sekaisin vielä hetken, mutta sitten voit alkaa ilotsemaan uudesta elämästä joka voi muuttaa kaiken teidän perheessä.

mä en olis ikinä antanut anteeksi itselleni jos meidän kuopus ei olis saanut syntyä, aivan ihana nuorimies,joka on antanut paljon miun elämääni.
 

Yhteistyössä