(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Mulla viime raskaudessa oli tuo diabetes, ja sokerit jouduin mittaan 2krt/viikko/5krt/pv, ja ketoiinit mittasin kotona kerran viikossa. Neuvolassa niitä ei katottu.

Synnytyksen jälkeen vauvalla piti olla kolme hyvää sokeritulosta peräkkäin, eli arvon piti olla vähintään 3. Meillä vaan ei millään meinannu ne nousta, ja monta kertaa peräkkäin oli kaks hyvää ja sitten yks huono. Yhessä vaiheessa sanottiin jo että vauva pitää viedä sokeritippaan jos ei arvot nouse. Onneks ne sitten nousi, eikä tarvinu laittaa tippaan. Totisesti toivon että nyt ei tarvis käydä samaa läpi.

Marlin ja sätky 15+4
 
Matilda84
Mä en ymmärrä noista teidän sokeri jutuista mittäää :ashamed:

Mä oon ihan flunssassa,tää on ihan tylsää :snotty: Ei huvita tehdä mitään ja ei saa nukuttua VARSINKAAN kun yläkerran teinit pitää Bileitä, viime yönä lauloivat läpi yön/soittivat rumpuja!
Mä aijon olla tyly mutta laitoin jo eilen illalla viestii asunnon omistajalle,ei vastannut mitään. Jos ens yönä jatkuu soitan isännöitsijälle,ei toi oo hauskaa enään! IHan siis JÄRKYTTÄVÄ meteli läpi yön!

Nyt pitäis lähtee kauppaan ostaa vaniliamuffinsi aineksia, lupasin leipoa huomiseks kun tulee vieraita :p

Jesh poks... =)
 
Katottiin justiin Olympialaisten avajaisia ja mä täällä tippalinssis. :LOL:

Onko teistä kukaan ikinä kokeillut sitä sormustestiä, että ranteen päällä piretään sormusta kaulaketjussa. Jos on tyttö tulossa niin pyörii ja jos poika niin heiluu eres takaasi. Työkaverille on kuulemma pitänyt paikkansa. Pitääs itekin kokeella.

Täällähän on monta nopian toiminnan naista. :LOL: Mun mielestä on mahtavaa, että uskaltaa ruveta nopiaan toimintaan. Ja jos se kolahtaa niin mitä orotteleen.

Mulle ei oo ikinä höpötetty ketoaineista vaikka poijilla oon joutunut mittaan sokereita. Niinkuin nytkin.

Tänään orottaa äitin ja sen miehen luona hernekeitto ja ropsu. :p Mun veli tulee kihlattunsa kans.

Nyt sitten nuorimmaasellakin on :snotty: , menoo ei kovin paljon vielä ainakaan haittaa.

Elli Ja Öttis 13+6
 
Elli Etikka: täällä pyyhittiin silmäkulmia myös... :D
Suurin koitos on kuitenkin edessä. Oon pillittänyt jo niin paljon urheilun takia tänä talvena, että oon tän kaksviikkosen jälkeen varmaan ihan särki... :LOL:

Mun veli tuli äsken tänne porukoille ja kuopus, joka eilen sai tietää, meni samantien juttusille....
"Mä oon jo 5" ja het seuraavaks "Äitille tulee vauva" :LOL: :LOL: :LOL:
Eilen se suukotti ja halas mahaa ja moneen kertaan kertoi, kuinka tää on onnenpäivä..
:heart:
Appivanhemmat sai kuulla kans eilen ja loput sisarukset tänään. Sittenhän se lähtee leviämään kulovalkean tavoin. Olisin voinut parisen viikkoa vielä odotella, mutta nyt kun ollaan kotikonnuilla maha pulleena suvun juhliin menossa, niin minkäs teet....

tänään 13 POKS POKS :heart:
 
Olen seuraillut pinoanne alusta saakka. Itsellä la 2.8. Aion vastaisuudessakin pysytellä pelkkänä lukijana, mutta kertomus imetyksen aikaisesta painonnoususta sai aikaan kysymystulvan. Mulla kaksi lasta ennestään ja kuvittelin aina, että imettämällä paino laskee, mutta mitä vielä...
Eli minkälainen lääkitys sulla on ollut? Mitä se tekee? Miten sen lääkitykse saa? Ja sen käsityksen sain, ettei sulla diabetestä kuitenkaan ole?
Teenpä teille samalla gallupin, kun mua niin kiinnostaa: Miten imetys teillä muilla on vaikuttanut painoon?
Anteeksi häiriö ;)
 
mrs björk Eipä mulla ainakaan oo paino tippunut imetyksen aikana yhtään. Viimeks kun vihdoin imetys kunnolla onnistui, niin odotin innolla, että siitä se painokin sitten laskee helposti kun olin sellaista lukenut, mutta joo...eipä sitte mun kohdalla toimi niin. :kieh: En muista, että tuliko painoa lisääkään, mutta ainakaan se ei vähentynyt.
 
kalenterin mukaan meille olis tulossa poika, esikoisesta meni oikein ja on poika. Nytten on kummiski hitusen tyttöolo ja kaikki miltei veikkaa tyttöö. Saa ny nähä :)

painosta imetyksen aikana/jälkeen: Mie olin raskauden alussa 66,7kg, kiloja tuli yhteensä 10,2. Laihduin het 9 pvässä raskautta edeltäviin mittoihin. 3,5kk synnytyksestä olin jo tiputtanu yhteensä 18kg. Imetin 9kk.

Sittemmin paino nous pari kiloa ja ny olin n. 60kg. Paino tipahti parisataa grammaa neuvoloiden välissä täs alussa. Mut eihä tuo oo mitään ku niinhä se heittelehtii jo pvän aikanakin. Jos meidän vaakaa olis uskominen, ni olis tullu ny 1kg lisää. Mutta neuvolan paino ol aamupaino ja ny olin vaa'alla iltasella. Eli tuskimpa on juur kiloja tullu ja hyvä niin :)

Tulin siis raskaaks ja jo het alussa suosittelivat neuvolassa lopettaan imetyksen oman jaksamisen vuoks. Poika heräili 1-2h välein öisin ja söi aina, tavan vuoks. Ja sit ku ei ois vitamiinit riittäny äiteelle tai jottain. Niinhä ne aina suosittelee. No, mie imetin silti sinne rv10 paikkeille asti, mut sit alko ne voimat loppua ja päätin lopettaa. Oli tosi paha olla ja haikee mieli, mut poika ku otti asian niin hyvin ni mullaki olo parani rutkasti, eikä enää tunnu pahalta etten imetä :) Poika hamus rinnalle vaa pari kertaa sen jälkee ja sit ei ees muistanu koko rintoja ja maitoa :)

Must muute tuntuu, et mulla kans ne minipillerit sai aikaan sen parin kilon uudelleen tulemisen. Mut painooni olin tyytyväinen sillon ja sen jälkeenkin. Pari kiloa sinne tänne. Oon 169cm pitkä. Ja ny toivon, että painoa tulis hillitysti taasen sekä imetys sais ne katoamaan sit, vaikken miten syömisiäni vahtaakaan. Liikun iha liika vähän, en juuur ollenkaa. Joskus vaunuilemas käyn. Eli sekään ei saanu aikaan sitä mun painon putoamista.
 
Edda: Ostin kans nt-ultran jälkeen ekan vauvanvaatteen : ) Ja nyt niitä on muutamia jo kertynytkin tuonne kaappiin. Jotenkin kyllä olis kiva saada tietää se sukupuoli, vois sit keskittyä tyttö tai poikavaatteisiin : D Millaisia tai minkämerkkisiä vaunuja olette harkinneet? Meillä on pää ihan sekaisin eri merkeistä... :LOL: jotenkin kiehtoisi 3-pyöräiset tai kääntyvät isot etupyörät, en tiiä, vaikeeta :D Mutta kun tämä on ensimmäinen niin pää on aika pyörällä. Ai niin vauvan "vaatekaappi" ostettiin jo. Ikeasta sellainen kokonaisuus, johon itse valittiin ovet ja sisusta jne : D

elovena79 & masuasukki 13 + 2
 
toksosta vielä: kai se aika pieni mahdollisuus on kissoista toksoa saada...meillä mies kans vaihtanut ja putsannut kissojenlaatikon ; ) Soitin pe neuvolaan ja mulla oli tokso positiivinen, eli olen sairastanut sen jossain vaiheessa. Toisaalta nyt voi sen suhteen huokaista helpotuksesta, josko se nyt niin paljon onkaan mietityttänyt. No varmasti tulee aina uusia "murheita" mieleen : D
Öistä: saatteko hyvin nukuttua? Mä joudun melkein joka yö ravaamaan vessassa pari kolme kertaa ja sit herään, kun vaihdan asentoa....tuntuu sillai jännästi nivusista tai niinkun noista vatsan sivuista...pitää varovasti kääntyillä : )
 
Kirjottelin tossa aiemmin tänne mut se mun teksti katosi johonki ku lähetin sen :(
Mä lopetin imetyksen ku poika oli 1v11kk eli vasta tossa joulukuussa -09. Imetys laihdutti ainaki mua,hyvästi lähti raskauskilot pois ja vähä enempikin :)

Sormustestin olen joskus tehny ja sillon näytti poikaa ku odotin esikoista eli piti paikkaansa ja nyt ku olen tehnyt niin tyttöä lupailee mut saas nähä :)

Tänään oli semmonen mukava kahdenkeskeinen ilta miehen kans kun poika meni mummilaan yöksi. Käytiin syömässä ja sitten kateltiin leffa,joka oli tosi omituinen :/ Ei hyvä.

Nyt vois ajatella menevänsä nukkumaan.

sirri81 ja masuasukki 15+4
 
Kirjottelin tossa aiemmin tänne mut se mun teksti katosi johonki ku lähetin sen :(
Mä lopetin imetyksen ku poika oli 1v11kk eli vasta tossa joulukuussa -09. Imetys laihdutti ainaki mua,hyvästi lähti raskauskilot pois ja vähä enempikin :)

Sormustestin olen joskus tehny ja sillon näytti poikaa ku odotin esikoista eli piti paikkaansa ja nyt ku olen tehnyt niin tyttöä lupailee mut saas nähä :)

Tänään oli semmonen mukava kahdenkeskeinen ilta miehen kans kun poika meni mummilaan yöksi. Käytiin syömässä ja sitten kateltiin leffa,joka oli tosi omituinen :/ Ei hyvä.

Nyt vois ajatella menevänsä nukkumaan.

sirri81 ja masuasukki 15+4
 
Mulla on imetysaikana paino pudonnut,pikkuhiljaa,vaikka imetys taas mulla lisää hirmuisesti ruokahalua.Puolen vuoden sisään oon ollut omissa mitoissani.Imetyksen loputtua ei oo tullut kiloja.Ja nyt tosiaan imetin kuopusta rv 11 asti.Mulla lähtöpaino sellaiset 48-50kg väliä,synnyttämään mennessä ollut 65kg paikkeilla,hiukan yli tai ali.Näin on mennyt nyt 7 kertaa :D

Kuinka moni pystyy vielä nukkumaan masullaan??
Mulla ei tee vaikeaa :D Muistelen vaan että aiemmista en oo enää tässä vaiheessa pystynyt....Ja kun se on mun lempi nukkumisasentoni |O

Meillä oli ystäviä eilen kylässä ja meni aika myöhään,yöllä mulla oli kamalan huono olo,istuin suihkussa tunnin :eek: Pienet heräsi normaalisti klo 7 ja mulla pää jyskyttää kuin pahemmassa krapulassa,vaikkei siitä ole kyse :D :headwall:

Mulla tää masu ei kasva näemmä vielä,ihan omissa housuissa kuljen eikä masu paljasta raskautta :eek: Kai se kohta ottaa jonkun spurtin,mitä lie tuo aiempien viikkojen kumpu,turvotusta?

:wave:

 
Me9jaBonus Mä nukun kans masullaan ja ei tee pahaa,esikoisesta ei puhettakaan enään tässä vaiheessa,että ois ilenny masullaan nukkua. Mullakaan ei tuo maha näytä kasvavan kovinkaan kauheeta vauhtia,omat housut myös vielä käytössä on. Näyttää vaa niinku ois vähä lihonu mut ei ainakaan vauvamasu vielä ole :) Vaan eipä sillä niin kiirusta,loppuaikana se jo ärsyttää ja on tiellä :D

Täälä Oulussa on nyt muutama päivä paistellu aurinko,mielikin piristyy ihan :)

Asuuko kukaan Oululaisista täälä pohjoispuolella?? Ite asun Ala-Haapalehdossa.

Eipä nyt kummosempia!

sirri81 ja masuasukki 15+5.
 
Huomeniaa!! Ja oikein ihanaa ystävänpäivää ja laskiaissunnuntaita kaikille :heart:

Täällä on oikein mainio olo, aurinko tosiaan on paistanut Oulussa jo muutaman päivän, ihanaa :) Kiva viikonloppu takana, siskon luona ollaan naapurissa oltu yökylässä kun miehen kaveri tuli meille yökyläileen. Saivat rauhassa vaihtaa kuulumiset oluiden ääressä, kun tulimme tytön kanssa tänne ;) Taitaa isillä olla rankka viikonloppu takana.. Hyvä niin, aina ystävän vierailu piristää..

Painosta.. mulla oli ennen plussausta paino jotain 65 ja nyt jotain 68... Paljolti painonnousuun vaikuttanut se alkuraskauden syöminen. Kun söi sitä mitä sai alas, herkut siis maistui :) Mulla alkaa nyt jotenkin valkeneen tämä raskaus kun maha alkaa pikkuhiljaa näkymään :heart: Ihhanaa... Onnellinen olo on..

Meillä kaikki hankinnat on tytöltä varastossa, ainoastaan vaatetta pitää ostaa jos poika tulee. Niin ja tietenkin turvaistuin autoon, sillä varastossa ollut oli mennyt halki. Se olikin käytettynä saatu...

Kohta pitsan tekkoon :) Oikein ihanaa päivää kaikille!!!
 
Kyssäri vitamiineista:
Mitä kaikkea syötte näin odotusaikana,monivitaamiini,d-vitamiini,muita?
Entäs syökö kukaan maitohappobakteereita?(tutkimuksissa osoitettu hyöty äidille ja lapselle,vatsa ja allergiat)

Itsellä käytössä multivita raskausvitamiini ja magnesium sekä idoform.Mietin onko tossa monivitkussa riittävästi deetä?
 
Elovena79: Olen (tai ollaan) ihastuttu noihin emmaljungan duo edge- vaunuihin, joten ne aateltiin sit keväällä hommata...:) Olen katsellut muitakin vaihtoehtoja, mutta mikään ei tunnu omalta noiden rinnalla. Väristä ei vielä oikein yhteisymmärrystä, mutta onneksi sitä ei tarvitsekaan vielä vähään aikaan päättää.

Me9jaBonus: Minä olen syönyt Multitabs:in raskausvitamiineja. Otin yhden päivässä ja nyt muutama viikko sitten rupesin miettimään, että tarvitsisin kalsiumia vähän enemmän. Ostin sellaisen kalsiumpurkin, jossa on myös D-vitamiinia, joten teen tällä hetkellä niinkin vaikeasti, että otan joka toinen päivän multitabsin ja joka toinen päivä tuon K+D-vit. tabletin. Luulen, että pelkkä Kalsium ja D-vitamiini-tabletti riittäisi ihan hyvin. Minulla on hemoglobiini niin hyvä, jopa liian hyvä raskaudelle niin en joka päivä ainakaan kahta tabl. voi tuota multitabsia ottaa. Vaikka melko vähän se rautaa sisältääkin...Olipa vaikea sepustus.. :D
 
Jaha. Täällähän te kaikki juttelette! :D Minä ensikertalaisena höpöttelin tuolla tammikuun palstalla, mutta nyt siirrän siis tekstini tänne, jotta pääsen "piireihin" ;)

Odottelen ensimmäistäni ja viikkoja nyt 15+5. En ole aiemmin uskaltautunut minnekään palstoille kirjoitella, kun jostain syystä tätä onnea ei meinaa millään uskoa todeksi Ja sitten olen pelännyt, että vielä saattaa jotain tapahtua eikä vauva meille tulekaan...

Kun kuitenkin tämä raskaus alkaa olla jo todellisuutta, sikiö on nähty ja kuultu ja kohta varmasti tunnettukin, niin ajattelin hakea vaikkapa täältä uusia kavereita ja vertaistukea. Minulla kun suurin osa ajasta menee tätä nykyä töissä ja miehen kanssa hengaillessa ja vauva on meille molemmille ensimmäinen, niin ei ei saa sellasta naisellista näkökulmaa tähän touhuun. Eikä ne oppikirjat kerro kaikkea totuutta tai vertaile kokemuksia

Minulla on mennyt kaikki äärimmäisen hyvin. Ei lainkaan pahoinvointia (ehkä senkään takia tätä ei meinaa todeksi uskoa) eikä oikein muitakaan oireita. Päänsärkyä on alkanut ilmaantua muutamia viikkoja sitten, mutten ole mikään innokas lääkkeiden käyttäjä, niin pyrin nekin vain kestämään. Työni on fyysisesti raskasta, mutta sielläkin jaksan toistaiseksi vielä ihan hyvin. Tahti vaan on hidastunut huomattavasti. Johtunee ehkä myös motivaation puutteesta Mieluusti kun vain suunnittelisin ja valmistelisin vauvan tuloa...

Kunhan tässä lämpimikseni lörpöttelen sunnuntaipäivän ratoksi.

Olen muuten Tampereelta ja 29-vuotias.

Niin että... jutellaan!

T: Nacu ja Seppo 15+5
 
:flower: Oikein hyvää ystävänpäivää kaikille! :flower:

Nacu Tervetuloa joukkoon!

(.) Täällä on liitoskivut astuneet peliin. Ei hauskaa...
Välillä hirveä vihlonta nivusissa, lähinnä vasemmalla puolella.
Ja tänä aamuna oli selkä niin jumalattoman kipeä, säteili vasempaan polveen asti.
Mulla on siis muutenkin koko syksyn ollu selän kanssa enemmän ja vähemmän ongelmia. Mulla on todettu selkärankarappeuma, eli alimman nikaman väli on n. puolet pienempi kuin normaalisti. Oon käyny nyt useamman kerran fysioterapiassakin, kun lääkkeet ei enää tehonnu. Niin jumissa on joku paikka tuolla alaselässä ollu. Niin ja nyt tietysti ei mitään lääkkeitä voiskaan syödä...
Nyt rupeaa hieman olo helpottamaan, aamulla en meinannu päästä edes sängystä ylös. :/

Hendu ja toukka 14+0 POKS!
 

Yhteistyössä