ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Sademetsän ilo, hyvä kun otit noi liivit puheeksi, mä tilaan nyt ihan suosiolla L-koon.

M86 Kiitos kun jaksoit kirjotella meille kärvisteleville synnytyskertomuksen. :) Onnittelut vielä pikkujellonasta.. Niin ja toivottavsasti mulla kanssa käynnistyisi synnytys vaikka niitä ennakko-oireita ei oo ollu..

Neydan En muistanut aiemmin onnitella rouviintumisesta, olipas ihana kun ehditte vielä naimisiin ennen vauvelin syntymää.

TyttönenAivan ihania runoja, kiitos niistä. Mulla ihan kyyneleet valui kun luin ton Nalle Puh -runon. Se hetki on kuitenkin jo niin lähellä. Mä aion laittaa sen parhaille kavereille, mies ei sitä taatusti suostu lähettämään,heh..

Maria S, jos tanssi tuo sulle nyt toivotun lopputuloksen, niin huomenna meillä on bileet ja yritän samaa.. :LOL: Hyvä tietää että uudessa kaks plussassa on käynnistämisestä, täytyykin mennä vähän aiemmin neuvolaan perjantaina niin ehtii siellä lukea sen.. :)

Meillä oli yhdet hyvät ystävät kyläilemässä ja mä aika onnistuneesti sain lietsottua vauvatavaroilla vauvakuumetta.. :LOL: Mun parhailla ystävillä ei oo lapsia ja toivoisin kovasti lisää vauvauutisia tähän ympärille..

Mutta kohta saunaan.. Saa ainakin yhden S:n toteutetuksi. Mies kun kovasti toivoisi sitä yhtä S:ssää, mutta oma kiinnostus on minimaalinen ku selkäkin ihan rikki ja valasolo.

Kenenköhän vuoro meistä on ensi yönä????

Aurora 40+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja kiana78:
Oma olo on ihan PLÄÄH, ei vaan jaksais yhtään enää muttei haluu synnyttääkään... Pitikin hankkiutua tähän tilaan :xmas:
mulla sama.mä en tarkemmin ajateltuani haluu ees mitään vauvoja..
KOMPPAAN!!!

Kimalle84 Mistä ja minkä kokoisen maailman paras isä-kyltin ostit?
 
Vuokko-75 voimia! :hug:

Nauroin myöskin tuolle Pätsäkän sanoille, kun oltiin kaikki iloisia ja hyväntuulisia alkuraskaudessa :LOL: nyt loppuvaiheessa puolin jos toisin ihania valitusvirsiä ja kyllästymisiä yms. :p

Onnittelut jälleen vaavin saaneille!! :heart:

Tosissaan, ehkä se eilinen äippäpolikäynti jotain tuotti, sillä nyt kovistelee ja kipuilee vatsa. Ja muutama tunti sitten lähti tosissaan limatulppa. Aikasemmin olin epäillyt kaikkia ihme juttuja limatulpan palasiksi, mutta tosissaan.. jos sen näkee, niin sen kyllä erottaa ihan selvästi että se on limatulppa :D olenpa aikasemmin tosissaan ollut vainoharhainen... No kuitenkin kätilö sanoi eilen, että oikeastaan noilla limatulpan bongailuilla ei juuri ole merkitystä. Äitikin sanoi, että ei tommoisia sanottu silloin kun hän odotti meitä (18-21v. sitten).. niin ne vaan muuttuu..

No huomenna on kuitenkin se yliaikakontrolli, niin saa nähdä jäänkö sinne sitten käynnistykseen, vähän jo puhelivat siihen malliin, mutta viimeistään lauantaina käynnistetään.

Zinnie 41+4
 
Onnea vauvan saaneille :flower:

Vuokko suuri :hug: -Pidetään peukkuja et saat vauvan viime tipassa,niin miehesi leikkaus olisi jo takana.

Täällä alkaa olla liikkuminen tuskaa..pakaraan sattuu niin perkuleesti.Ylös nouseminen pahinta tuskaa.Mutta edelleen toivon et ma aikasintaan vauva syntyis :)

Kertokaas te joilla jo lapsia et kuinka toimitte/toimisitte tässä tilanteessa: eli esikoinen kun syntyi,niin hän nukkui päivisin leveällä sohvallamme ..mutta nyt kun talossa on jo tuo 2v2kk ikäinen, niin missä sitä vauvaa nukuttais,jotta ei koko aikaa tarvi esikoisen perään katsoa..Meillä yläkerrassa vauvan huone,et kannattasko tunkea matkasänky tänne alas johonkin nurkkaan ja pitää vauvaa siellä?

Täällä ei sitten supisteluista ole tietoa,vain masun kovettumisia

Pompula rv 38+1
 
Hei

Vauvaonnittelut hellulle ja NuuNuulle!
Sekä tietenkin myös Ouskalle, Hudjukkeelle ja ssihinälle!
(Unohtui aiemmin...)

Vuokko En oikein tiedä mitä sanoisin... Voimia teille. :hug:

Sekä onnittelut naimisiinmenosta Neydan!

Mua mies kosi aikoinaan laulamalla tämän biisin ja soittamalla kitaraa... :heart:
http://www.youtube.com/watch?v=H4s61lR4ieU
En oo mikään Olavi Uusivirta fani, mutta mainitsin miehelle joskus tämän biisin ihanista sanoista... :D
Häät pidetään kuitenkin vasta ensi kesänä. :heart:

Jäiköhän Piritta88 sittenkin sinne sairaalaan jo...? Kun käskettiin sairaalakassikin ottaa mukaan...

Tänään kävin kangaskaupassa etsimässä kangasta vauvankoppaan. Etsin jotain puuvillasatiinia tai sen tapaista, mutta en löytänyt. Otin mallipalat muutamasta kankaasta mukaani ja päädyin nyt sellaiseen luonnonvalkoiseen morsiussatiiniin... :heart: Huomenna meen ostamaan sitä!

Tänään ompelin myös aiemmin ostamastani kankaasta pussilakanan pinnasänkyyn. Kangasta meni enemmän kuin olin alunperin suunnitellut, kun tein sen isompaan peittoon sopivaksi (ikean 110x125cm) ja nyt joudun hakemaan lisää kangasta, että saan vielä tyynynliinan.

"Bambukarhut" -pussilakana. :D


Sitten totesin saman asian, mistä täällä on ollut puhetta jo ajat sitten. Äitiyspakkauksen peitto on tosi iso vauvansänkyyn... ! Se sopii paremmin sitten pinnikseen.
Kävin sitten ostamassa tällaisen setin:
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/3747/pl#

Ja huomenna saan taas laittaa pyykkikoneeseen pyörimään kaikki uudet "jutut", kun tilaamani Nalle Nöttöset saapuvat postissa. :D

Taidan olla muuten siinäkin muita jäljessä, että olen (ainakin vielä toistaiseksi)hyväntuulinen odottaja. :LOL: Aamulla oli vähän hassu olo ja oikein pelästyin, että ei kai se nyt vielä synny! Mun pitää mennä tänään vielä kangaskauppaanki...! Tein kaikenlaisia töitä vielä äitiysloman alussa, niin nyt tuntuu että vasta olis loma alkanut. Nyt vasta ehtii puuhata ihan omia juttuja kotona...

Tässä muuten runo, jonka mä ajattelin lähettää kun vauva syntyy:

"Syntyi tähden lennosta,
horsman nukasta hennosta,
taivaan sateenkaaresta,
isän ja äidin haaveesta
pienoinen poika/tyttö"
(pvm, klo, pituus ja paino..)

Illusia & Emppu 39+5
 
Huomenia kaikille jäljellä oleville leijonanpennuille :wave:

Minäkin täällä vielä yhdessä koossa, mutta toivottavasti asiaaan tulee muutos tänään.
Viime torstaina olin siis siellä äippäpolilla ja jouduin jäämään pariksi päiväksi osastolle seurantaan. Vauva edelleen vain n. 2,5 kiloinen, mutta voi kuitenkin hyvin, joten pääsin viikonloppulomalle kotiin ja maanantaina jouduin mennä osastolle takaisin. Vielä kuitenkin lääkäri oli sitä mieltä annetaan odotuksen jatkua, kun vauva on hyvävointinen, liikkuu ja tekee hengitysharjoituksia. Tänään sitten taas takaisin ja mä en kyllä enää lähde sieltä kuin vauvan kera kotiin, on tää vaan henkisesti niin rankkaa.. :'( Olen todella turhautunut ja väsynyt tähän huolehtimiseen :headwall: Lääkärikin sen myönsi ettei vauva enää masussa tule kasvamaan, mutta silti asialle ei tehdä mitään. Katsotaan nyt sit kuin tänään käy.. tulen varmaan taas häntäkoipien välissä takaisin kotiin kun en enää jaksa pitää puoliani! :'(

Ihanaiset onnittelut tasapuolisesti kaikille synnyttäneille :heart:
Ja paljon voimia ja jaksamista meille vielä täällä kärvisteville =)

Minä lähden nyt suihkuun ja sit tuomiolle.. :ashamed:

kleopatra ja missi 38+5
 
Onnea matkaan Sinderella Toivotaan että kaikki sujuu hyvin :)
Onnea myös muille vauvan saaneille

Eilen oli ihan uskomaton päivä. Aamulla tosiaan aloin kukkumaan jo kuuden aikaan ja haaveilin kyllä niistä päikkäreistä mutta ne sitten jäi väliin. No Siinä aikaisemmin aamu päivästä kun taisin kertoakkin ukon kanssa riidelleen niin kiukuissani sitten soitin kaverista shoppailu seuraa ja lähettiin ostamaan itäkeskus tyhjäksi :D :D :D
Vaikka eipä tässä kauheammi varaa ois ollu *viheltelee*
No ostin sitten itelleni kaiken näköstä, sillä perusteella, että olen ne ansainnut! :D

Päivä sitte venähti ja kello juoksi ja vasta 9 aikaa illalla selvisin kotia. Kaveri iha huolissaa ku oli pari kassia et jaksankohan....
Matkalla alko sitten supistella ja ne jatku koko 700m minkä kävelin, erittäin hitaasti kahden kassini kanssa (tarjoustalossa oli tarjous, että jokaisesta 10 euron ostoksesta maljakko kaupan päälle ja höpösö myyjä antoi niitä lopuksi neljä :D iha hienoja, en valita)

Kun pääsin kotiin mies ovella huolestuneen näkösenä vastassa ja minä vaan innoissani esittelin ostoksia :) ostin pari tavote paitaa :D Niihi ois tarkotus mahtua sitten joskus :D
Sokeana en edes tajunnut kuinka väsynyt ukko oli ja silmät tippu päästä kun astuin puti puhtaaseen keittiöön!

Kyyneleet vaan valu silmistä ja ryntäsin ukon kaulaa samalla havaiten, että koko asunto oli muutenkin puunattu lattiasta kattoon! :heart:
Kyllä minua taas hävetti siinä vaiheessa! :ashamed:

Jollain oli ihana se isän selviytymis pakkaus, voisin tehä meijä ukkelille saman tyyppisen.
Kävi toista nii sääliks ku tunti sitte kampes ittensä sängystä ja oli ihan kuollu eilisestä. Käyny kaiken hyvän päälle viel salilla. Välil aina pelottaa päästää sitä töihi ku on kuorma-auto kuskina ja tuntuu ettei sillä silmät pysy auki :eek:

Täällä meillä terkkari kuulemma tekee koti käynnin jos ehtii :( eli siis jos saa johonkin rakoo mahtumaan. Muuten pitää lähtee neuvolaan :)
 
NuuNuu ja Hellu vauvaonnittelut! :heart:

Sinderella tsemppiä vauvanhakuun!

Kleopatra toivottavasti saisit pian vauvan kainaloon. :hug:

Zinnie jatkuiko supparit?

Marias miten tanssit tehosi? Sullakin on huomenna jännä päivä.

Vitsi kun olette askarrelleet ja ommelleet ihania juttuja. Tässä pitkin matkaa olen ihaillut muiden käsitöitä kun itsellä on aikalailla huono niissä. Meillä äiti hoitaa ompelun ja kutomisen. :whistle:

Kotikäynti tehdään täällä jos vaan terkkari kerkee. Mä toivon että kerkeisi mutta ei meillä pitkä matka neuvolaankaan ole. Varmaan 400m.

Mä olen kanssa mielestäni vielä aika hyväntuulinen odottaja. Välillä tuntuu että muilla on kiireempi saada vauva ulos kuin muilla. Ymmärrän kyllä että jos ei saa nukuttua ja on paikat kipeenä niin olo alkaa varmasti olemaan aika valmis. Mä jo ajattelin kuinka ikävä mulle tätä mahaa tulee. Oli sitä niin kauan odotettu. :heart:

Päksäkkä 40+1 :heart:
 
Heippa :)

Pätsäkkä, joo eipä juuri jatkunut nuo supistukset mitenkään ihmeellisimpinä. Perusvihlontaa ja mahan kovistumista.. Tosin en odottanutkaan, että tämä osais itsekseen tulla. Pitäisi varmaan jotenkin valon kanssa ohjata oikeaan suuntaan tuota :D No puolen tunnin päästä lähdemme sinne yliaikakontrolliin.. Otan varmuudeksi sairaalakassin mukaan, kun kerran autolla mennään, vaikka epäilen kuitenkin, että he eivät meitä vielä sinne halua :D saa nähdä.. Olisi jo korkea aika, ei enää jaksa noita soittoja, tekstareita ja kyselyitä, että koskas :D

Kotikäynneistä, täälläpäin semmoinen on luvassa, jos työntekijöitä on paljon paikalla. Mutta saattaa olla, että vielä joillakin on lomia, että voi olla etteivät he ehdi, joten pitää sitten itse mennä vaavin kanssa neuvolaan. Tosin eipä tuokaan ole matka eikä mikään, kun se on melkein suoraan tuossa "takapihalla". :p

Zinnie 41+5
 
Huomenia.. täällä herätty jo kuuden aikaa tai kaheksaa asti sängyssä pyörin ja sitten otinkin äsken yli tunnin suihkun..
Eli täällä kotona viellä ollaan.. Eilinen äippäpoli käynti oli melko samanlainen kuin aikaisemmat.. Ensin käyrälle yli puoleksi tunniksi makoilemaan ja sitten lääkärin tutkittavaksi.. Alapään tilanne vähän muuttunut elikkäs nyt on paikat pehmenny ja väljästi sormelle auki ja 2-2,5cm kaulaa jäljellä.. viime viikolla paikat oli vielä kiinteät.. Ultratessa lääkäri sitten huomasi tällä kertaa että pitkän pätkää vauvan sydän lyö tasaisesti ja sitten tulee ikään kuin rytmihäiriö. Johon lääkäri nyt ei oikeestaa mitään kommentoinut.. Soitti helsinkiin jollekkin erikoislääkärille että josko hän katsoisi minua vielä ennen synnytystä mutta koska laskettuaika niin lähellä niin sanoi että ei kannata lähteä sinne asti että vauvan sydän sitten tutkitaan lahdessa heti synnytyksen jälkeen ja sitten jos jotain häikkää on niin sitten helsinkiin.. edelleenkään ei löytynyt siis mitään syytä että mistä johtuu, sydämen rakenteet näytti normaalilta niin kuin kaik muukin.. ens viikon tiistaille taas aika sinne.. että sitten taas katsellaan ja ihmetellään..:( no huomenna sitten neuvolaan...

Illuusia ihanat nuo pussilakanat mitkä olit tehny samoin nuo mitkä olit käyny ostamassa..
Kleopatralle voimia ja toivottavasti nyt pitäisivät sinut siellä sairaalassa että ei tarvi kotona stressailla vauvan vointia..
Sinderellalla jännät paikat voimia myös sinne..

Mä olen kanssa ollu ainakin omasta mielestäni ihan hyvän tuulinen vielä, paitsi tuo vaavin sydän juttu nyt huolettaa että se on laskennu mieli alaa.. Ite oon ollu tosi hyvä vointinen tosi harvoin mitä kolotuksia tai muutaka särkyä..
No mutta mukavaa päivää kaikille.. ja tsemppejä huoliin.. :heart: :hug:

piritta ja moggulaa 39+5
 
Huomenta kaikille emoille!
Sinderellalle tsempit vauvanhakureissuun!!Jännittävää...
ZinnieOta kassi jo mukaan...
Olikse Illusia85 ku oli ommellu ihanat lakanat vauvalle!!
PäksäkkäMulla tää viimeisen 4 päivän vauvan-häätö-liikunnat ei oo tuottanu muuta ku sen,että viime yöki oli aika huono.Puolelta öin nukkumaan,kuudelta kahville,tunnin päästä takas petiin ja puoli yheksän ylös ku putkiäijät hakkas patteria jossain naapurissa..(tässä talossa "massiivinen" putkiremppa käynnistyny,v####taa)

KleopatraKoeta vaan jaksaa pitää puolias,vaikka kuinka väsyttäis jo... :heart:

Täällä vaan sataa ja tänään pysytäänkin ihan kotona,paitsi lähikaupasta täytyy hakea kahvia,karjalanpiirakoita,margariinia ja yks maito.Et semmoset tavarat ajattelin vielä tonne kaappiin vaikka huomenna mä lähdenkin jo sinne sairaalaan tai no ainaski sinne ä-polille!
Sanoin aamulla miehelle,et mä aion kyllä jo sit jäädä sinne!Eilen lukemassani 2+ -jutussa sanottiin,että kyllä ne lääkärit äitiäkin kuuntelee näiden toiveissa!Toivotaan,et näin on.

Tänään siis kassin viime hetken tarkastus niin ja loppujen pakkaus sinne.Ostin muuten torilta eilen croxit vitosella!Olin jo luopunut toivosta,et löydän semmosia enää mistään tähän hätään.Joku niitä kehus hyviks siellä sairaalassa sit.

Unikuu ja muut kestovaippaihmiset täällä!Onko joku pesuainemerkki,jota ootte käyttäny vaippojen pesuun?Ku sain sunnuntaina kestovaippalehden vanhan numeron,jossa sanottiin,ettei pesuaineessa saa olla zeoliittia,ei valk.aineita ja saippuaa enintään 5%.Mikä täyttäis nää kriteerit.Meneeks se pesuaineen hankinta nettikaupan puolelle peräti?Entä mistä sitä sappisaippuaa sais edullisesti?
Eilen ajattelin tosissaan kokeilla sit ku ollaan kotiuduttu niitten vaippojen itseompelua,jos vaan löytyis helpot kaavat jostain.Mulla on kuitenkin hyvä ompelukone,johon en oo nyt jaksanu vilkaistakaan viimeseen oisko peräti 10 v!Ennen ompelin paljonkin ite kaikkea.Mutsihan on ommellut nyt vauvalle noita lakanoitakin ja uudet verhot meille keittiöön. Mua tosiaan alkoi kiinnostamaan kokeilla sitä itsetekemistä.Onks teillä vinkkiä,mistä löytyis kaavoja?Kiitos etukäteen!

Mutsikin soitti tossa äsken!Ja täällä joku muukin sanos et alkaa v###taan toi jatkuva kyseleminen,et joko jo?Mulla on koko alkuviikon ollu puhelin äänettömällä,en jaksa ollenkaan enää tota puhelimessa puhumista.Mä oon jotenkin vaan nyt "käpertynyt"itseeni ja tähän odottamiseen!Kyllä mä sit infoon lähimpiä,jos jotain tapahtuu!

T:maria-s ja rauhoittunu vauva 39+5
 
maria-s Mä oon käyttäny Erisanin nestemäistä pesuainetta kestovaipoille ainakin esikoisen aikana. Silloin se ainakin täytti "kriteerit". Sitä oon ajatellut nytkin käyttää. Ei mun mielestä koostumus ainakaan täs välis muuttunut. Sappisaippua taitaa olla ihan muutaman euron hintaista. En usko, että suuria hinnan eroja on eri paikoissa. Olin aivan ihmeissäni kun bongasin sitä jopa ihan Prismasta! Se palasaippuana oleva on muuten mun mielestä jotenkin parempaa vaikka nestemäinen olis helpompaa käyttää...

Mulla on varmaan siinä mielessä erikoinen tilanne, että mua ei juurikaan oon häiritty näillä "joko, joko...????"-kyselyillä. Oon kyllä alusta asti kaikille sanonu, että yli menee ja paljon... Ehkä se on menny jakeluun?? :LOL:


Maud 41+3
 
maria-s LV:n kirjopyykille tarkoitettu pesuaine täyttää noi vaatimukset. Mä olen sitä käyttänyt värillisille vauvanvaatteille ja kestovaipoille mutta olen myös kuullut että zeoliititon pesuaine tukkii helpommin pesukoneen. Joten kysyisinkin että onko noi vaatimukset täytävä pesuaine ainoa hyvä kestovaipoille. Omille vaatteille ajattelin varmaan käyttää muuta. Ne kun joutuu kumminkin pesemään 40 asteessa.
 
tervehdys täältä sateen keskeltä. Olipas aamulla synkkä herätä ja heti kauhia ihmettely mitä esikoisen kans touhais. Tottunu niin aamupalan jälkeen et mennään puistoon aamupäiväks touhaileen..

Tsemppiä kaikille jotka ovat päässeet hakemaan nyyttiä ja niille joilta usko jo loppuu..ite lukeudun jälkimmäisiin..sitä toivoo jo niin paljon että alkaa kuvitteleen oireita mitä ei ole eikä näköjään tule..

Maha on vähän sekasin ja painetta alamahalla mutta eipä muuta ja sitähän on ollut jo kauan.

Täälä kyllä alkaa oleen jo niitä joko joko kyselyitä ja kun fb.henkin kirjautuu heti bongataan et no joko lähet...aargh no toisaalta ymmärtää mut kyllä se täälä se pisin aika on

niiskuneiti81 ja masukki tasan 39
 
Ihanaa, tänään on viileä ilma ja sataa., mä iloitsen.. :) Aattelin lähteä käymään Kärkkäisellä ja ostaa loput puuttuvat pikkujutut ja pari pokkaria sairaalakassiin. Tänään siis vihdoin aion pakata tuon maagisen sairaalakassin valmiiksi.. :)

IllusiaSuloisett bambukarhu-lakanat. Mä en nyt oo ostanut pienempää peittoa äitiyspakkaukseen. Joko mennään tolla jättipeitolla tai sit jollain viltillä..

Piritta :hug: Toivottavsti kaikki menee parhain päin, mutta rankkaa toki olla kovasti huolissaan. Pääasia että vauvaa tarkkaillaan kovasti ja olette hyvissä käsissä..

Tsemppiä kaikille tänään äitipolille lähteville!!

Aurora 40+2
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Piritta88:
edelleenkään ei löytynyt siis mitään syytä että mistä johtuu, sydämen rakenteet näytti normaalilta niin kuin kaik muukin.. ens viikon tiistaille taas aika sinne.. että sitten taas katsellaan ja ihmetellään..
piritta ja moggulaa 39+5
jos mä vähän sua halin ja tsemppaan että meillä löytyi pojan sydämestä sivuääni viime lastenklinikkakäynnillä. siis ei ole 2½vuoteen sitä kuulunut,eikä raskausaikanakaan.. ymmärrän että säväyttää.
meillä on sama että sydämen rakenne on kunnossa eikä ole sillai fyysistä vikaa. lääkäri sitten selitti että kun kaikki sydämet on erilaisia että siksi niistä kuuluu erilaisia ääniä.
tämä meidän pojan sydämen sivuääni oli sillon sen verisen ripulin(joka osottautui cambylo-bakteeriksi)yhteydessä. lääkäri selitti senkin että usein jos lasten kehossa on menossa joku tila niin sydän voi ottaa vähän ylimääräisiä kierroksia.

siis yritän tässä nyt vaan sanao että hyvinkin siellä ei ole mitään.. että ne varmasti selvittää sen kun jakaannutte. tsemiä

:hug:
 
Hei kaikille:)

minä kirjauduin tänne keskusteluun heti silloin joulukuussa, kun olin positiivisen raskaustestin tehnyt ja olinkin alkuun mukana keskusteluissa ja luin palstaa ahkerasti:) nyt äitiysloman alettua aloin taas satunnaisesti seurailemaan mitä ihmiset kirjoittaa ja kävin lueskelemassa kuulumisia. olin tosiaan monta kuukautta käymättä täällä:) viime viikolla luin aktiivisesti ja voi että oli ihana lukea ihmisten kommentteja, tunteita ja tapahtumia raskausaikana, aina lähes jokaisessa kirjoituksessa oli jotain mihin pystyi samaistumaan:) viime torstaina ajattelin, että huomenna kirjoitan omasta odotuksestani tänne ja kuinka sitä jo odottaa synnytystä kärsimättömästi ja kun ei voi tietää koska alkaa ja turhauttaa yms yms..:) mutta tämä jäi toteuttamatta, sillä perjantai aamuna 7.8 lapsivedet hulahtivat vessassa ja synnytin samana iltana maailman suloisimman pojan:):):) nyt on onni huipussaan ja oma poika kotona ja kainalossa:) kaikki on mennyt ihan käsittämättömän hyvin meillä. synnytys oli ensisynnyttäjälle lyhyt, kestoksi merkattiin viisi ja puoli tuntia!!:) ei repeämiä, yksi ommel. imetys sujuu ja vauva on tyytyväinen, tyyni ja rauhallinen. ensimmäinen yö nyt meillä kotona ja takana, meni todella hyvin, herättiin kahdesti syömään ja pyllypesuillakaan ei tullut huutoa:)

mutta kirjoittelen joku toinen kerta enemmän, synnytyskokemuksia on kiva jakaa. ja täytyy sanoa, että näin viiden päivän jälkeen synnytyksestä aika on täysin kuullannut muistot:):)

rakkaus omaan lapseen on jotain suunnatonta:):) ja koen, että yhdessä miehen kanssa koettu synnytys myös vahvisti huimasti parisuhdetta. Tsemppiä kaikille loppuraskauteen, jotain näin ihanaa kannattaa jaksaa odottaa.

terv. Anni ja Lenni pian 5vrk :heart:
 
Mä varmaan taas puolet kerkeen unohtaa, ennenkö kerkeen kirjoittaa... :D Hellua, en ole tainutkaan vielä onnitella vauvasta! Lämpöiset onnittelut sinne! :flower: :heart: Muut toivottavasti olinkin jo onnittelut.

Tyttönenkin
oli tehnyt kauniita kortteja ja ne runot oli oikein ihania!

Piritalle tsemppiä! Yritä olla murehtimatta liikaa. Helpommin sanottu kuin tehty! Mutta niin mä olen ainakin yrittänyt, etten ole enää mistään tässä raskaudessa ollut kauheen yllättynyt. Toivonut vaan, että kaikki nyt menee hyvin! Jaksuja! :hug:

Niin ja ennakko-oireista, ettei mulla ainakaan esikoiselta ollut mitään sellaisia. Sitten se vaan yllättäin tapahtui ja samalla rytinällä. =)

Nipsu 38+2
 

Yhteistyössä