ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Huomenta kaikki. Yhdessä kasassa ollaan, vaikka yöllä olin sitä mieltä, että tässä jopa voidaan jakautua.. Kipu oli kyllä sellaista, että ei pystynyt enää esim.makaamaan vaan oli pakko kiemurrella. Ja ulkomaailma katos. Ehkäpä nämä oli nyt sitten oikeita supistuksia. Laantuivat sitten kivuliaiksi harjoitus-supistuksiksi, ja sitten jossain vaiheessa nukahdin.
Ei sitä tuosta paljon kivuliaampia voi tulla mulle ainakaan, joudun kyllä sitten lähteä hakemaan kivunlievitystä.. Alkaa vain väsyttää, melkein joka öinen supistelu, jos se ei edes kunnolla laske vauvan päätä tuonne alas. :$ :ashamed: Ei saisi valittaa. :) Vauva onneksi liikkuu.

Aurinkoista päivää kaikille, tuli nyt vain omaa napaa.

Vaavitar + tintta 38+3
 
PLIM! 37 viikkoa täynnä! On tätä odotettuki... "nyt voit sit vauva jo syntyä... PLIIS??"

Tänään on lääkäri, jändettää että mitäpä se sanoo paikkojen tilanteesta, mummin kanssa eilen naureskeltiin että voi multa lähtee parit ärräpäät lentelee jos lääkäri sanoo että paikat on vielä tiukasti kiinni ja kiinteet (tai se kohdun ulkosuuhan oli jo aiemmin auki, mutta se ei kuulemma mitään merkkaa >p ). Mulla oli ihan tiukkojaki suppareita useemman päivän (eipä oo enää..) toivon että jotain olisivat saaneet aikaan..

nyt valmistautumaan!
 
unikuu108
jes. mies sai lomaltapaluurahat ja palkan etukäteen joten lähdempäs tästä pojan kanssa ostamaan huomista tarhapäivää varten uusia sisätossuja, ulkohousut ja lenkkarit..
samalla pitää ostaa ceridalia pojan korvaa varten. lääkäri käski laittaa pipetillä öljyä korvaan jotta vaikku lähtee pois paremmin..

maharintamalla ei mitään erityistä. siellä se on.
voisin itselleni ostaa myös jotain kivaa..tosin olen jo sen satakertaa päättänyt etten osta itselleni ennenkuin pääsen tästä mahasta eroon jotta voin ostaa sellasia vaatteita jotka oikeesti sit on hyvännäköisiä eikä telttoja.

hmm..eli shoppailemaan lähdemme..
ja sit lounaaksi teen pinaattilettuja.
 
Neuvolassa käyty!

39+0
pissa: puhdas
RR: 108/76
paino: +788/vko
Hb: 138
syke: 128-140
liikkeet:++
sf-mitta: 31,5

Eli kaikki on hyvin. Sf-mitta noussut 0,5cm mutta kyllä sitä taas kaksi kertaa mitattiin ennenkuin tämä tulos saatiin. Vauvan pää on vielä aika ylhäällä niinkuin itsekin olen ajatellut. Varattiin seuraava aika ensi viikon maanantaille ja lupasin että varmasti olen tulossa. Tunnollisesti. =)

Kimalteelle onnittelut poksuista! :heart:

Vaavittaren supistukset kuulostaa lupaavilta. Ainakin jotain tapahtuu! =)

Päksäkkä 39+0 :heart:
 
Hurjasti onnea Stelliinalle!! :) :flower:

Mä oon käynyt lueskelemassa, mutta en ole jaksanut kirjoitella. Supistuksia ei ole ollut, muita kuin niitä harkkasuppareita. Toivon, että tällä viikolla olis lähtö sairaalaan, muta jotenkin tuntuu, että tämä lapsi viihtyy mainiosti vatsassa ja on siellä vielä vaikka kuinka pitkään. :D Olo on ihan ok ja kohta oon menossa kynsihuoltoon. Jee!! :)

Jaksamista kaikille ja tsemppiä niille, jotka pääsee synnyttään. :wave:

Luminella ja matkustaja 39+3
 
Huomenta!

Tässä aina mukavasti vierähtää tovi kun juttuja lueskelee aamukaffetta siemaillen. Tämä norsunturvotus ei käsistä ja jaloista häivy enää mihinkään. Kyllä niin hankala alkaa olotila olemaan. No sitä samaa oon valitellut jo jonkun aikaa :whistle: Nyttenkin on koko ajan menkkamaista särkyä alaselässä, mutta ei mitään "kunnollista". Liikkeelle kun lähtee niin on vanne ympärillä, mutta ei mitään kunnollista. Tylsää! Yöllä sitten rojahdin meidän rappuset alas yöllisellä vessareissulla. Oli siinä kolina kun elefantti putosi polvilleen (onneksi) rappusten alapäähän. Onneks muksut ei heränny :LOL: Eikä sen puoleen äijäkään vaikka meteli oli melkoinen. Astuin parin alimman rappusen yli unenpöpperössä ja putosin konttausasentoon rappujen alapäähän. Siinä hetken keräilin ja kiroilin itseäni ennen kuin pääsin ylös. Ja nyt on polvet mustana. No juu, onneksi en pudonnut mahalleni. :eek:

Yö oli muutenkin katkonainen, närästi ja vessassa kävin. Kuopus yski ihan tajuttomasti, varasin lastenlääkärille puhelinajan kai sekin astmalääkkeet saa kuten kaksi isompaakin. On siis yskinyt jo viikon verran öisin eikä muuta. Eiköhän sieltä käsky tule lääkitys alottaa, tätä on vähän odoteltu.... :whistle:

Joop, ei muuta täälläpäin. Mukava lueskella noita synnytyskertomuksia ja onnittelut vauvan saaneille ja poksuville. Itse täällä odotellaan enemmän kuin kärsimättömänä että pääsis tositoimiin. Ipanat jo lähtivät ulos, täytyy itsekin suunnistaa herukkapuskiin (loppumaton savotta).

Ritsanampuja rv 37+0 *POKS* (Tule jo ulos sieltä...)
 
Onnea vauvansa saaneille :heart: ja kiitoksia synnytyskertomuksista :) sitä odotellessa itsekin.. edelleen..

Tänään käydään ostamassa tiskikone, pelastus! :D kun katsoo tota tiskivuorta. Vaikka sitä kuinka yrittää uskotella, että tiskaa samantien, niin ei vain onnistu ja ne kasaantuu...

Mä taidan mennä nytten sitten reilusti yliaikaa. Alkaa jo huvittaa tää olotila, vaikka ärsyttää myös samal. Ihmiset soittavat päivittäin, tekstaavat yms. "joko on aika, tuntuuko mitään.. milloin sun laskettu aika olikaan..". Anoppikin joka päivä kysyy, joka ollaan lähdetty. Ihan kun ei ilmotettaisi sitten :D

Zinnie 40+4
 
Ihana masukuva,Hudjuke!Jessus ku mä repesin sille!Joo kyl mäkin tahdon jo vauvan,mut sul on lähempänä jo...
PäksäkälleOnnea POKSUISTA!Ja parille muullekin!
Zinnielle jaksuja oottamiseen :heart:


Täytyy lähteä kauppilan puutarhaan (kävellen mennään)kattelemaan josko tonne parvekkeelle sais jonkun amppelin vielä loppukesäksi.Ku alkukesästä hankittu "rättästy"jo melkein kk sitten.En kyllä raaski maksaa siitä 5-10 e.Se on kipuraja mulle noista kukista,vaikka ne kauniita ja viihtyisyyttä lisääviä ovatkin.Rahanmenoa on vielä tälle viikolle lisääkin ku vauvalle pitäis amme vielä ostaa (n.19 e).Meil on tarkoitus se Lockweilerin amme,ku siihen sopii ne Lapsekkaan ammejalat.Meillä mies kylvettää sit vauvan aina,ni hän ei pääse lattialta ylös :LOL:

nukuin muuten makeasti viime yön,eikä adhd:sta ollut tietoakaan..

T:maria-s ja rauhoittunut vauva 38+4
 
Onnittelut uusista vauvoista, vilma oli ainakin vauvaantunut, muita en nimiltä enää muistakkaan kun yöllä luin noi 2vrk:n jutut...*deme*!! :heart: :flower: :heart:

meillä tänään nla lääkäri, supparit loppui sit yöllä ja hyvin nukutti taas..eilen taas muistui mieleen miltä tuntuu kun se jumalaton polte alkaa...

jokohan aniit on päässy tositoimiin, sillä ainakin oli aika tiukkoja suppareita eilen...?


mua ei taideta huolia sinne fb:n listalle, kun ei mitään kuulu. tai sit mä vaan en ymmärrä miten se puoli toimii*taas tyhmänä*
:ashamed:


turvotus on taas kaunista, jalkaakin mahtuu crocsit.. ei siis vaikee valita millä kengillä liikennöisi.. :kieh:

onks kellään muulla tällasta epämäärästä vali-vali-fiilistä.. v..tuttaa kaikki ja ei erityisesti mikään kuitenkaan.. siis kun yleensä on kuitenkin joku syy miks natkuttaa kaikesta. nyt riittää muiden olemassaolo siihen..(täydellinen minä)
:ashamed:


tulipas taas itkuvirsi... parempaa päivää kaikille..


omppuli ja öttiäinen 36+6
 
Huomentapäivää kaikille!

Täälläkin yhä edelleen yhdessä koossa...öisin on ollut lupaavia harkkasuppareita ja menkkakipua, kaipa nekin jotain tuolla alapäässä tekee..Tänä aamuna heräsin viideltä enkä saanut enää unta joten lähdin viemään koiraa aamulenkille...muutaman kerran sain tuulikaapissa huudella ennenkuin se suostui lähtemään siihen aikaan ulos =D Sit luin jonkin aikaa vauva-lehteä ja sain onneksi vielä unen päästäkin kiinni.

Tää raskausaika on mennyt tosi nopeesti mut nyt tuntuu että nää viimeiset päivät menee hitaammin kun koko raskausaika yhteensä!

Omppuli Mullakin oli just tommonen v*tutus-fiilis jokin aika sitten mutta onneks se meni ohi...hormoonien piikkiin!

Jeppis & Pikku-papu 39+3
 
Oi voi voi... tänään(kään) ei ole hyvä päivä.. joten omppuli täällä havaittavissa ainakin edelleen tota vali vali fiilistä ja v****sta ilman erityistä syytä.

Maria-s täällä myös adhd tapaus rauhoittunut :D Sama rytmi ilmeisesti. Viime yö meni kuitenkin vähän plörinäks kun mies vallotti koko sängyn.. kuuma oli ja jotain supistuksen tapasiakin bongasin.

Niin ja sisaruudesta sen verran vielä, että kasvatus ja ihmisen luonne muutenkin vaikuttaa kyl eniten.. voihan usea lapsisessa perheessä kasvanutkin kärsiä ties mistä alemmuus kompleksista kun on "aina joutunut huolehtimaan nuoremmista" tai "saanut aina kaikki vanhat ja käytetyt tavarat". Eli en usko että yksi lapsisissa perheissä sen enempää on ongelmia kun muissakaan.

Mutta nyt meen mököttään kirjan kans tuonne sohvan nurkkaan ja oottaan koska mies pääsee töistä niin lähetään sit ostaan pakastinta.. JEEE! Sit alkaakin sellanen leivonta rumba että oksat pois ;)

Marizzza ja pienokainen 38+4
 
Hei..

Täällä kauhea yö takana.. Heräsin 3 aikaan ihan järkyttävään päänsärkyyn enä löytänyt mitään muuta kun buranaa. Muistin et ohjeistus oli et ei missään nimessä alkuraskaudessa eikä siinä paketin ohjeessakaa mainittu muuta kun neuvottele lääkärin kanssa.. No sit otin yhden 400mg ja rupesin tutkmaan ja löysin miljoona keskestelua jossa luki että ei missään nimessä loppuraskaudessa... :headwall: Ei helvetti, miten mä voin olla näin tyhmä et menin ottamaan sen.. Mieskin oli aamulla, silleen et miksi sä et herättänyt niin oltais etitty apteekki joka ois ollu auki... Mitä jos mä oon nyt aiheuttanu jotain peruuttamatonta vahinkoa tälle vauvalle.. :ashamed: Päänsärkykin vaan jatkuu :(


Sadepäivän ilo ja Minttu 38+0
 
Tervehdys kaikki! Onnea vauvaantuneille :flower:

Mulla oli eilen neuvolalääkäri ja oli mulle yllätys, että pikkukaveri oli laskeutunut ihan alas. Kaulaa on vielä jäljellä ja kohdunsuu kiinni, mutta tunnustelemalla tunsi pään, joka oli kuulemma ihan siinä hollilla. Voi kuulemma tulla oikeistaan milloin vain tai sitten ei =) Sunnuntaina illalla oli muutama supistus ja alapäätä vihloi kovin, eli ehkäpä silloin kaveri raivasi tietä alaspäin.

Kaikki oli ok, pissa puhdas, ala paine oli vähän noussut, mutta vielä kohtuuden rajoissa. Paino on jatkanut tasasta, pientä nousuaan ja sf-käyrä on meillä ihan omaa luokkaansa :) Mun sf on 37 cm!! Mutta maha onkin tuossa ihan edessä, ei lainkaan ole levinnyt sivulle. Lääkäri ei tehnyt painoarviota, mutta totesi vauvan olevan ihan hyvän kokoinen, ei kuitenkaan vielä jättiläinen.

Lääkäri oli oikein mukava, jäi kuitenkin vähän ärsyttämään, kun kerroin olleeni sunnuntaina sienimetsällä reilun tunnin verran, niin tokaisi, että jos toista lasta oottaisit, niin ei noilla viikoilla olisi toivoakaan rämpiä metsässä, kun olis paikat niin löystyneet. Oli minusta vähän tahditon, kun olen kuitenkin lapsettomuushoitojen ansiosta odottamassa tätä esikoista, eikä ole ollenkaan varmaa, saanko koskaan sitä toista raskautta "löysine paikkoineen" kokea. Olis vaan voinut kannustaan liikkumaan omien voimien ja tuntojen mukaan, kuten neuvolantäti aina tekee.

Zinnie, ihanaa jos saatte tänään astianpesukoneen! Meillä kone teki tenän kolme viikoa sitten ja vihdoin tänään kävi huoltomies sitä katsomassa. Korjaus tulisi maksamaan yli 300 e, jos tuohon 20 vuotta vanhaan koneeseen edes enää saisi varaosia. Joudutaan siis ostamaan uus kone. Toi perintökone on vaan ollut aivan maailman paras ja todelle nopea pesijä. Sanoin jo miehelle, että nyt ei auta muu kun aloittaa keittiöremontin suunnittelu ;) ja aloittaa sen tekeminen uuden koneen hankinnalla.

Taidan lähteä verhojen ompelun pariin. Nyt tuli kiire saada kaikki rästihommat tehtyä, jos lapsonen päättääkin tulla ennen kuun loppua maailmaan. Vaikka saa kyllä tulla ens ma alkaen, silloin kun on 37 vko kasassa, odotan jo innolla.

Vuokko 36+1
 
Heippa mammat!

Vihdoin maltan tulla tänne kirjoittamaan. elikkäs meille syntyi 31.7-09 klo 17.31 käynnistyksellä pieni prinsessa mitoin 49cm ja 3100grammaa :heart:

perjantai aamuna mulle soitettiin äitipolilta,että tulisitko tänään heti niin nopeasti kuin kerkeät, niin aletaan käynnistellä.uudet maksa-arvot oli labra käsitellyt, ja ne oli noussut niin hälyttävästi,että lääkärin mielestä paras saada vauva nopeasti masun ulkopuolelle :heart:

sairaalaan tulin noin klo 11.00,kalvot puhkaistiin 11.25 (paikat oli 2-3cm valmiiksi auki), säännöllisiä supistuksia ei alkanut tulemaan,joten laitettiin oksitosiinitippa klo 13.50, jonka jälkeen supistukset muuttuivat samantien säännölliseksi.kivunlievityksenä sain epiduraalin noin kolmen aikaan.noin klo 17.10 oli paikat 8cm auki ja kivut oli niin kovia,että pyysin uutta annosta epiduraalia,supistuksissa ei tuntunut olevan taukoa ollenkaan.kätilö kun oli laittanut puolikkaan annoksen epiduraalia,muuttui kivut suunnattomaksi ja aivan älytön paineentunne tuli. sanoin kätilölle,että nyt on pakko ponnistaa,kätlö tarkisti paikat ja olin minuutissa auennut kahdeksasta sentistä kymmeneen!! ponnistusvaihe kesti 11minuuttia ja meni tosi hyvin! =) esikon synnytyksessä olin ihan paniikissa,enkä osannut keskittyä ponnistamiseen vaan kipuun,mutta nyt tunsin,että olin tilanteen tasalla täysin ja käytin kaiken energian siihen ponnistamiseen. ja kyllä se palkinto vaan ihana oli :heart: kalvojen puhkaisusta meni siis 6tuntia 10 min ja säännöllisitä supistuksista 3tuntia 40 min.mies oli tässäkin synnytyksessä mukana suurena tukena ja turvana.

tikkejä ei tullut ollenkaan ja nyt muutaman päivän jälkeen tuntuu,että ei ois synnyttämässä käynnytkään! :D niin normaali olo jo kuin olla ja voi!esikosta olin monta viikkoa kipeänä,kun tikkejäkin oli iso kasa.

vauvan kanssa kotiuduttiin eilen aamulla.on se vaan ihana olla kotona :heart: esikkoakin oli jo hirmu ikävä kun kolme vuorokatta erossa oltu :'( aikaisemmin en oo yhtäkään yötä erossa esikosta ollut.

onnea hirmuisesti kaikille vauvaantuneille ja viime hetken tsempit lopuille vielä jakaantumattomille!! :flower: :heart:

lueskelen muiden kuulumiset kun kerkiän ja maltan!! =)

ajatar & vempula 4vrktta & Veera 1.v :heart:
 
ajatar ONNEA SULOISESTA kääröstä! Ihanaa kun jäi positiivinen kokemus synnytyksestä ja nopeestippa oot tekassutkin tytön.. Ihanaa kun pääsitte jo kotiin.. nauttikaa vauva-arjesta(puoliks kateellisena)

nlaan menossa...

ps.ai niin, osauduin sinne fb:n.vihdoinkin..
omppuli (toiveikkaana ja vähemmän v...tuuntuneena)
 
*Haukoitus!* Myös täällä osittain valvottu yö takana. Kohtalonsisaria tuntui olevan useampia.. Illalla tuntui menkkamaista kipuilua ja alaselän juilintaa, käytiin ennen nukkumaan menoa vielä pikku kävelylenkki miehen kanssa, jos vaikka olisi jouduttanut vähän tilannetta. Kärvistelin tuonne kahteen asti ja sitten olin nukahtanut. Aamulla vain vaimeita tuntemuksia, joten se siitä :| .

Vauva temusi kyllä ihan mielettömästi viime yönä tuolla yksiössään. Välillä tuntui, että kohta tulee vatsapeitteiden läpi väkisin pihalle...

Meillä kavereiden ja sukulaisten lisäksi myös mies, alkaa kohta hyppiä seinille. Ei malttaisi enää lainkaan odottaa vauvan syntymää. Parasta olla kertomatta näistä harkkarisuppareista mitään, koska hän on suurinpiirtein heti valmiina ovensuussa sairaalakassin kanssa.

Sisaruskeskustelusta Mielestäni tähän ei ole oikeaa vastausta, jokainen perhe tekee omat ratkaisunsa ja luonto usein puuttuu myös asiaan omalla tavallaan. Meidän pikkuinen on todellinen lahja, jota toivottiin hartaasti yli 5 vuotta. Lapsettomuushoidot lopulta mahdollistivat meille tämän vanhemmuuden. Mikäli minulla ei olisi näin paljon ikää ja tätä taustaa, varmasti toinen lapsi saisi tulla, jos olisi tullakseen. Itse olen yksilapsisesta perheestä ja miehelläni on sisaruksia. En usko, että sisarusmäärä loppujen lopuksi on se määräävä tekijä siinä, millainen ihmisestä muotoutuu. Perimä, kasvatus ja moni muu seikka vaikuttaa huomattavasti enemmän.

Ajattelin tänään kerätä loput punaiset viinimarjat ja leipoa niistä kermaviilikakun. Minusta onkin tässä raskauden loppuvaiheessa kehkeytynyt oikea leipuri hiiva, 10 vuoden leipomiset kahdessa viikossa :LOL:

Onnittelut Ajatar ihanasta pikkuisesta koko teidän perheelle. Kiitos synnytyskertomuksesta ja kuvista. Vastasyntyneen katseessa on viisautta.

Onnittelut myös kaikille muille ja tsemppiä sitä tarvitseville, loppusuora on rankka ennen maalia! Yritetään jaksaa :heart:
 
No niin, josko ehtisi tännekin muutaman sanasen kirjoittaa. Sain just syötyä ja laskut maksettua.

Onnea Stelliinalle :heart:

Ajatar, ihana suloinen pikku prinsessa teillä :)

Niin, ja onnea poksuista poksuville :)

Mulla on perjantaina se kontrollikäynti siellä äippäpolilla, toivottavasti vauva ois pysyny oikein päin. Ite en osaa kyllä yhtään sanoa, miten päin se tuolla köllöttelee. Tuntuu, että on ollut nyt paljon hiljaisempi kuin aikaisemmin. Tai sitten en vaan osaa kuulostella vielä oikein. Ennen potki jaloilla suoraan tuonne alas ja nyt kun onkin pää alaspäin, niin potkuja ei tunnukaan siellä. Ehkä mä vaan turhaan ressailen, liikelaskentoja kun oon tehny, niin ihan riittävästi liikuskelee.

Meilläkin ois tuolla noita viinimarjapensaita, 13 kappaletta, kukahan kumma ne jaksais sieltä poimia :LOL:
No, pitää soittaa anopille, josko se ehtis tekemään meille niistä mehua. Mansikan poiminta urakka alkaa olla jo pikku hiljaa ohitse, vielä tulee pari litraa päivässä, mutta pieniksi on mansikat menny.

Nyt meen laittamaan pyykit kuivumaan ja tekemään jotain muutakin hyödyllistä.

Jaksuja kaikille :)

Helmiir ja Kerttu 37+6
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja omppuli74:
mua ei taideta huolia sinne fb:n listalle, kun ei mitään kuulu. tai sit mä vaan en ymmärrä miten se puoli toimii*taas tyhmänä*
:ashamed:
omppuli ja öttiäinen 36+6
facebookissa ei tule mitään vahvistuksia.menet vaan sinne elokuisiin leijonanpentuihin.

Sadepäivän ilo ja muutkin.

kun tulee tilanne missä et tiedä mitä teet keskellä yötä terveysasioiden(vauvan kanssa tulee saletisti sen satatuhatta asiaa..) kanssa niin soita terveysneuvontapuhelimeen.

(09) 10023 terveysneuvonta - vastaa aina


mutta ei siitä yhdestä 400mg buranasta mitään haittaa ole. et ole nyt aiheuttanut mitään vakavia vammoja.


vuokko:
olipas tyhmä lääkäri. mulla on nyt, mitä, vk 38? ja mä painan ihan samallalailla menemään vaikka toista odotankin.että se niistä löystyneistä paikoista. kannan koko perheen ostokset repussa ja välillä jopa samalla 15kiloisen uhmaikäisen rimpuilevan pojankin.
käyn pari kertaa puistossa päivässä ja joskus joudun jopa kiipeilemään pojan perään,samoin juoksemaan..
viikkoja sitten lääkärissä oli paikat auki ja pehmeet ja kaula kadonnut ja limatulppaakin tullut joten... daa,sanon minä tollaselle lääkärille. eniten mua on ärsyttänyt se että raskaana olevaa pidetään jotenkin sairaana ja vammasena joka ei voi tehdä asioita. ja pyh. vaikka veri päästä vähenee loppuakohti niin ei se ääliötä silti naisesta tee.
en mä ainakaan jää tuleen makaamaan. *ärsytys*


unikuu ja pesue.
 
Alkuperäinen kirjoittaja omppuli74:
mua ei taideta huolia sinne fb:n listalle, kun ei mitään kuulu. tai sit mä vaan en ymmärrä miten se puoli toimii*taas tyhmänä*
:ashamed:

omppuli ja öttiäinen 36+6

Mulle ei ainakaan tullut ittelle mitään viestiä kun mut oli sinne listalle hyväksytty.. Eli jos pääset lukemaan niitä juttuja mitä ollaan kirjoteltu ni sitten oot hyväksytty sinne.. :)

muoks.. olitkin jo näköjään onnistunut pääsemään sinne.. :)

Ajatar onnea.. ja voi että miten ihania vauva kuvia.. apua
:heart: :heart:

eipä ittelle mitään ihmeempiä.. jutut taas luettu ajantasalla.. nukuin varmaan kahentoistatunnin yö unet vaikka eilen nukuin kahdet pikku päikkäritkin..

piritta ja moggulaa 38+4
 
Onnea vauvan saaneille! Ja poksuville!

Ja kiitokset synnytyskertomuksista!

Sadepäivän ilo Niitä tulehduskipulääkkeitä mihin Buranakin kuuluu ei saa loppuraskaudesta käyttää sen takia, että niiden käyttö saattaa aiheuttaa sikiön semmoisen oikovirtauskanavan liian aikaisen sulkeutumisen... Mutta en usko, että yhdellä annoksella on semmoista vaikutusta. Älä huolehdi! Vaatii varmaan hiukan reilumpaa käyttöä, että semmoinen riski on. Soittele vaikka varmuudeksi neuvolaan niin saat mielenrauhan...

Neukkukuulumisia aamupäivältä. Oli muuten ensimmäistä kertaa mulla tuo esikoinen mukana neuvolassa. Oltiin paikalla hyvissä ajoin + aika oli myöhässä puoli tuntia = katastrofin ainekset! Mut poika yllätti ja käyttäytyi oikein mallikkaasti koko reissun ajan!

Rv 40+2
Paino +250g/vk
Turvotus +-
Paineet 124/78
Pissa puhdas
Sf 33cm
Syke 130-140

Ensi maanantaina sitten uusi käynti. Sanoinki kätilölle, että varmasti nähdään silloin! :LOL:
Täähän ei tästä meinaakkaan käynnistyä....


Maud 40+2
 
Mää haluan tänään synnyttämään. KUULEEKO KUKAAN?! |O

Neuvolassa tänään käyty. Paino noussu muutaman sataa grammaa. Kaikki arvot ok. Laittoi lähetteen painoarvioon ja lantion mittaukseen sellasella kiireellisyysluokalla että soittavat tänään, viimeistään maanantaina ajan. Th yritti antaa hyviä neuvoja/pointteja sanoa lääkärikäynnillä, jotta käynnistävät.

Esikoinen paranemaan päin. Pissanäytteen kävin antamassa, jos pissatulehdus olis aiheuttanu korkean kuumeen. Tosin itse epäilen että vauvarokko. No mutta enään en stressaa siitä, kun lapsi paranemaan päin.

Kiitos teille jotka jaksatte kirjoittaa tänne!! Jutut saa mun mielen aina kohoamaan.

Ei vielä vaipunut epätoivoon 39+1
 

Yhteistyössä