ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Mulla on alkanu nyt se raivoominen jopa ihan vieraille ihmisille. Kelassa meinasin repiä tukan irti tätiltä, mut sain pidäteltyä. Puhelinmyyjille oon yleensä hirmuystävällinen vaikken tilaakaan, niin nyt huusin suoraa huutoa että millä mä saan sen eston ettette enää soita mulle!!! poika lopetti puhelun melko nopeesti. :D Huoltoaseman pihalla joku tuli myymään kiikareita eikä poistunu vaikka sanoin ettei osteta, niin aloin sillekki englanniks raivoon että: OLE HYVÄ JA POISTU! Ei yhtään mun tapasta. Nyt jo odotan kauhulla sitä ku ihmiset kyselee että (ihan tarpeeks jo nykysin kysellään): EIKÖ VIELÄKÄÄN OLE VAUVAA? joo, en kelleen ilmota ku se syntyy.
RAIVOSINKO JO TARPEEKS :D

tänään ollu taas suht mukava pvä ilman mitään tuskia. Mut noi hermot.

Ainaki Anna333:lle TSEMPPIÄ ja toki kaikille muillekin.

Hermoheikko Aniit 37+5
 
Heips kaikille.. Onnea vauvaantuneille ja synnyttäville! Ja tsemppiä laitoksella odottaville..

Voi kun tää lämmin sää tekee vähän turvotuksia lisää.. :) Huomenna jos vain ottais aurinkoa niin pitkälle ku hermot kestää. :) Täällä kans tekis mieli raivota, varsinkin tuolle äijälle, ku se on tuollainen p*ska välillä. Pahaan mieleen voisi käydä jotain shoppailemassa huomenna. Mutta toisaalta ei huvita sekään. Mitä sitä ostais. Vauvalle ei kannata ostaa nyt mitään, ittelle ei kannata ostaa, jos mahasta pääsis eroon.. Turha fiilis. :D Mitä te teette kun alkaa ahdistaa ja tylsistyttää tää kotona olo?

Neuvolakuulumisia: Paino +0kg/vko! Jee, eka kerta, ku paino ei noussu tyyliin 1kg! :D Muuten kaikki normaalit, syke 130-140 ja paineet 130/88.. Napakasti kiinnittynyt pää. Kai se sitte tarkoittaa, että jossain vaiheessa tulee uloskin. Ei tietoa kohdunsuun tilanteesta tai mistään muustakaan. Ei kuulemma kannata tässä vaiheessa kattella, sitte vasta jos menee yli 40+. Huoh. Happi ei riitä kahdelle..

Tsemppiä yötä vasten kaikille!

Vaavitar + tintta
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
Mulla on alkanu nyt se raivoominen jopa ihan vieraille ihmisille. Kelassa meinasin repiä tukan irti tätiltä, mut sain pidäteltyä. Puhelinmyyjille oon yleensä hirmuystävällinen vaikken tilaakaan, niin nyt huusin suoraa huutoa että millä mä saan sen eston ettette enää soita mulle!!! poika lopetti puhelun melko nopeesti. :D Huoltoaseman pihalla joku tuli myymään kiikareita eikä poistunu vaikka sanoin ettei osteta, niin aloin sillekki englanniks raivoon että: OLE HYVÄ JA POISTU! Ei yhtään mun tapasta. Nyt jo odotan kauhulla sitä ku ihmiset kyselee että (ihan tarpeeks jo nykysin kysellään): EIKÖ VIELÄKÄÄN OLE VAUVAA? joo, en kelleen ilmota ku se syntyy.
RAIVOSINKO JO TARPEEKS :D

tänään ollu taas suht mukava pvä ilman mitään tuskia. Mut noi hermot.
ASIAA! ;) :D

Eikö kukaan kysyny että; "ootsä niinku raskaana tai jtn?" Tällä mahalla vois jo vastata että; "ei ku, en vaan oo niinku saanu tai jtn.." :LOL:


.. *reps* Öitä! |O
 
Ihan ensimäiseksi tuo kommentti noista synnytystarinoista oli hieman huonosti muotoiltu :ashamed: En tarkoittanut sillä mitään ihmeellistä. Luin kyllä ihan mielelläni myös Outikon tarinan. Itselläni myös kiireellinen sektio takana ja siitä toivuin erittäin hyvin. Nyt ei tuota arpea edes juurikaan huomaa eikä sitä ole kiristellyt/särkenyt tässä raskaudessa ollenkaan.

Kävin tänään sitten synnytystapa arviossa, jossa sain sekä hyviä, että huonoja uutisia. Hyvät uutiset on, että kohdunkaula on lyhentynyt ja pehmeä sekä sormelle auki. Ehkä minun ei sittenkään tarvitse odottaa tätä tulijaa sinne syyskuulle :D Niin lääkäri vähän povasi ja käski pakata hammasharjan valmiiksi...
Sitten huonona uutisena oli, että tarjonta on avosuinen ainakin vielä. Esikoinen syntyi juuri tämän takia kiireellisellä sektiolla. Nyt sitten laittoi sinne tietoihin, että kun menen osastolle, niin tarkistavat tarjonnan ennen kuin alkavat tehdä mitään. Jos ei muutu, niin ilmeisesti olisi stten taas sektio edessä. En oikein tiedä, että miten siihen nyt sitten suhtautuisin :|
Esikoista kun ei saisi sitten nostella kuukauteen, kukas sitä sitten hoitaa :(
Joka tapauksessa painoarvioksi sain 3 kg nyt ja laskettuna-aikana olisi jotain noin 3.5 kg.

Nyt taas nukkumaan. Sain viime yönä nukuttua kohtalaisen hyvin, esikoinen ei herännyt kertaakaan yön aikana, joten saldoksi jäi vain vessa reissut =)

Heidi-79 + nyytti 36+5
 
Meille syntyi 1.8 tyttö, 3280g ja 53cm. :heart:
Synnytys meni ilman mitään ihmeempiä, onneksi oltiin sairaalassa, kun en olisi varmaan tajunnut edes että nyt jo syntyy... Ei siis ilokaasua kummempaa tullut nautittua.

Vauva on tietty maailman suloisin ( eikös ne omat aina ole ;) :heart: ) ja eilen pästiin kotiin. Tosin maanantaina jo piti, mutta tuli vähän mutkia matkaan. Isosiskokin on ihan intona :)

Treelo ja pikkuinen

Onnittelut kaikille vauvaantuneille ja voimia kaikille ketkä vielä omaansa odottavat! =)
 
vaavitar: shoppailu auttaa aina.. tai kosmetologi tai kampaaja, tai uudet meikit... :whistle:

aniit: leijonaemo karjunu omalla reviirillä? :LOL:



anna333: kamalasti tsempityksiä nyt huomiselle.. toivottavasti nopea ja helppo synnytys pitkästä odotuksesta..palkinto on aivan ihana... =)



ja kaikille muillekin vauvaantuneille ja nyyttiä hakemassa oleville :hug: :flower: ajatuksissa ootte.


meillä oli tänään aivan ihana päivä Hangossa..lisää tällaisia retkiä.. jes...


levännyt ja hyväntuulinen

omppuli74+ öttiäinen 37+
 
Onnittelut TREELOlle täältäkin! :heart:

Minervalle iso :hug: . Meilläkin on kissoja, joten hyvin ymmärrän tyhjän kainalon syndrooman. Hienoa kuitenkin, että pystyitte tekemään eläinystävälle varmasti parhaan päätöksen, ei joutunut turhaan kärsimään varsinkin, kun kissat ei pahemmin näytä kipujaan.

Toivottavasti meidän pikkuinen ei päätä järjestää vanhemmilleen extra jännitystä ja syntyä huomenna juuri parahiksi Madonnan konsertin kynnyksellä; ei taxia mailla halmeilla, katuja suljettu jne. ;)

Parempia yöunia toivotellen

Tikru
 
Onnea Treelo omasta nyytistä :)
Täällä odotellaan myös että joko tulisi tälle puolelle maailmaa..

Onko muilla tullut sellaisia yhtäkkisiä viiltomaisia kipuja tuonne alapäähän?
Siis kestävät vain muutaman sekunnin..

Täällä on tullut viime viikonlopusta asti, päivittäin.. Tuntuu välillä että jalat lähtee alta ja välillä taas siltä että ei voi liikkua sillon :D Pitänee varmaan huomenna sanoa neuvolassa niistä..Olisko tämä jotain merkkiä siitä että alapäässä on todellakin alkanut tapahtua jotain?
Kun kaks viikkoa sitten lääkärissä paikat oli kiinni ja kaulaa vielä 3cm jäljellä.. jos nyt edes toi kaula olis lyhentyny jo..



ps. täällä alkoi taas tunti sitten supistelut, ei kivuliaita.. Kunhan maha kovettuu ja tuntuu vähän tukalalta.. Huoh, kunpa nyt tulisi edes niitä kipeitä.. :)
 
Minä hieman ei-aktiivinen ryhmäläinen voisin hieman purkailla tuntoja tänne myöskin, näin kun synnytys lähestyy. Mulla ei ole mitään merkkejä mistään syntymisestä ollutkaan, mun tuurilla menee just niin paljon yli kuin mahdollista. En ole ikinä ollu näin kiukkunen, kun nyt tän viikon, alkaa kaikki jo turhauttaa, kun ei enää yksinkertasesti jaksa enää kotitöitäkään samalla tavalla. Lämmin sää on kanssa tepposensa tehny, paisun kuin pullataikina!! Neuvolassa tänään tuli mainintaa painonnousustakin, mutta pistivät turvotuksen piikkiin. (Yli 2,5kg... :x )
Synnytystapa-arviostani on kanssa pakko vuodattaa, ei ole koskaan jäänyt lääkärikäynnistä tms. niin p*ska maku suuhun. Lekuri oli ulkomaalainen, en saanut puoliakaan selvää sen selityksistä, eikä sitä tuntunut kiinnostavan mitään kyselläkään. Tunnusteli paikat, ja sanoi "Onnea synnytykseen, heihei." Aha?! Ei mitään painoarvioita, eikä mainintaa, että mahtuuko tyyppi edes ulos tuolta alhaalta!!!! En oikein luota. Senpä näkee sitten, kun h-hetki tulee...

Mun ikää vois listaan päivittää, tällä porukan kuopuksella tulee 18 täyteen. :wave:

Satsku & Möhkylä 38+0 Pokspoks...
 
Huomenta taas !!

Täällä edelleen yhdessä osassa ollaan.
Eilen oli taas aika luupaavia supistuksia, mutta vaikka kuinka toivoin niin eivät enää yöllä jatkuneet.
Olen ajatellut etten varmasti suostu yöllä lähtemään synnyttämään, mutta nyt jo sekin kuulostaisi paremmalta vaihtoehdolta kun tämä odotus.

Nyt tänä aamuna heräsin kauheaan paineentunteeseen selässä ja mulla on tässä nyt jo muutaman päivän ollut sellainen "kestosupistus" ( siis maha on koko ajan ihan kova )
Sitten välillä tulee niitä KIPEITÄ supistuksia minkä aikana melkein itkua väännän kun sattuu niin paljon.
Lisäksi täällä on bongattu kauhea kipu häntäluussa, onko ihan normaalia.
Olen jo pari kertaa miettinyt kauhulla että vauva varmaan syntyy kotona kun en tyhmä tajua lähteä sairaalaan vaikka vauva olisi jo puoliksi ulkona :D

Mutta jospa taas söisi ja lähtisi koiran kanssa ulkoilemaan..
Jos se vaikka tänään tekisi yhteistyötä mun kanssa kun on kyllä välillä niin jääräpäinen tapaus ( mitenniin koira muistuttaa omistajaansa?? ) ja eilenkin sain melkein joka ulkoilulla vetää sitä perässäni kun ei yksinkertaisesti suostunut liikkumaan, Välillä jäi vaan seisomaan ja oikein nojasi taaksepäin ja välillä sitten istui.
No, onneksi on tollainen pieni mitä jaksaa vähän nyppiä vauhtiin kun jos olisi isompi koira niin varmaan sitten istuttaisi molemmat jossain keskellä autotietä kun ei suostu koira liikkumaan :headwall:
 
Huomenta, torstai on toivoa täynnä...

Muutaman kehnon yön jälkeen täällä on vaihteeksi hyvin nukuttu versio takanapäin. Pikkuinenkin antoi nyt armoa ja biletti vain alkuyöstä. Jännä tunne on herätä aamulla; useimmiten istun sängynreunalla ja pohdin, että ei tullut lähtöä sitten tänä yönäkään, mitenköhän ensi yönä?

Viiltomaista hetkellistä alapääkipua on bongattu myös täällä nyt parin päivän ajan. Se esiintyy varsinkin, jos on istunut paikallaan ja lähtee taas liikkeelle. Auts!

Täällä alkaa aika käydä vähitellen pitkäksi, kun oikein etsimällä pitää etsiä jotain puuhaa. Eilen tein sukkalaatikossa inventaarion, just joo! No tänään ajattelin hypätä autonratin taa (siis jos vielä mahdun, pitää tutkia ratin säätöominaisuuksia) ja käydä pyörähtämässä ostoskeskuksessa sekä kirjastossa. Sittenhän voi vaikka jatkaa kotona super tärkeitä tehtäviä kuten vaikka cd-levyjen aakkostusta. :LOL:

Minulle nesteenpoistoon ja kamalaan turvotukseen paras lääke on ollut vesimelooni, jota myydään nyt kokonaisina kaupoissa hyvään hintaan. Pilkon koko melonin kerralla kannelliseen rasiaan, laitan jääkaappiin ja napsin sieltä paljoja päivänmittaan. Kokonainen meloni voi sujahtaa päivässä. Tällä keinolla oikean jalan aivan törkeä turvotus on laskenut siedettäväksi. Lisäksi ennen nukkumaan menoa laitan kylmää vettä ja jääpaloja vatiin ja lilluttelen kinttuja siinä.

Mukavaa päivää kaikille ja jaksuja helteen kanssa

Tikru 40+1
 
Paljon onnea Treelo! :flower:

Täälläkin viiltomaisia kipuja ollut jo jonkin aikaa... Mulla tosin eivät ole saaneet mitään aikaan tuolla alaosastossa. Ei vaikka kaikenlaista tuntemusta viiltoja, menkkakipuja, supistuksia ollut paljon enemmään kuin esikoisen aikana. Viime perjantaina silti tilanne vielä epäkypsempi kuin esikon aikana vastaavaan aikaan... Täys ja kiinteä kanava vaikka viikot on jo mitä on.


Maud 40+4
 
Moikka moi pitkästä aikaa taas...

Lukenut oon tekstejä joka päivä mut kommentoimaan en oo ehtiny valitettavasti mutta jos nyt jotain ehtisin taas kirjoittaa =)
Aniit : heh, anna palaa vaan, "pikku" raivoominen tekee ihan hyvää välillä :D
Onnea kaikille vauvaantuneille, Treelo taitaa olla tuorein vauvaantunut joten onnea paljon :flower:

Neuvolakuulumisia vähän, tänään oli meinaan taas sellainen...
rv 38+6
pissa puhdas
painonmuutos +900g/vko (tää kilo/vko tahti vaan jatkuu joka viikko, masentaa :ashamed:
turvotus +
RR 120/75
kohdunpohjan kork. 34
tarjonta rt
syke 130

...eli ihan normaalia on kaikki ja se on tietty hyvä se :heart:
ja viikon päähän taas uus neuvola ellei poju halua sitä ennen kuoriutua...epäilen...

Tosiaan ei mitään merkkejä vieläkään että synnytys olis lähellä...tahtoo kipuja!! :eek:
Noh, voihan silti tuolla alakerrassa jotain kai tapahtua ilman niitä kipujakin...mutta ne kivut antais jotain toivoa silti :D

Hmm..hankintoja pitää vielä kuitenkin tehä vaikka luulin että tavarat alkais olemaan kasassa...kaksi vaipparoskista ainakin pitäis hankkia, kertiksille ja kestoille omat. Miten en tollasta perusasiaa ollut aikaisemmin tajunnut... ja uus pyykkikori missä olis eri lokeroita että saa vauvanvaatteita erotella, sellanen olis kätevä kun nyt meillä on vaan yks iso pyykkikori. No mutta ihan hyvä, saanpahan taas hyvän syyn lähteä...minnekkäs muualle kuin IKEAAN, jee :D

Elokuuvauva09 ja masukki 38+6 (huomenna POKS :heart: )
 
Onnea Treelo! :flower:

Minervalle lohtuhali... :hug:

Viime yö oli taas pelkkää kipuilua mutta tässä sitä edelleen ollaan yhdessä osassa...Saa nähdä kun miehellekin sanoin jo joskus aikaa sitten että musta tuntuu että meidän vauva syntyy 7.8...On vaan ollut semmonen "tunne" :LOL: NO, katotaan kuis käy =) Mua ärsyttää jo valmiiksi huominen neuvolakäyntikin kun viime viikon jälkeen ajattelin että ei välttämättä sinnekään tarvi enää mennä tällä viikolla mutta turha toivo. Täytyy muistaa kysellä siitä yliaikakontrollista jo valmiiksi että millä viikoilla se täällä päin yleensä on..

Jeppis & Pikku-papu 39+5
 
Treelolle vauvaonnitteluja!!!

Minervalle osanotto kissasi vuoksi. Surullista on joutua lemmikistä luopumaan :'( Mulla meinaa olla edelleen aina sillon tällön ikävä koiraamme, joka menehtyi vakavaan sairauteen puolitoista vuotta sitten.
 
Kaikki jutut tulee täältä luettua, mutta ei ikinä tule kirjoiteltua mitään kommenttia.. :whistle:
Mutta jos tämän verran informoisi, elikkäs 21.7. meille syntyi pieni tyttö pituutta 44cm, painoa 2330g, kiireellisellä sektiolla, raskausmyrkytyksen takia viikoilla 36+1.
 
Treelo ja tokka, onnittelut pienistä tytöistä :heart: :flower:

Jes, mä oon saanut turvotusta poistettua niin hyvin. Tänä aamuna näytti vaaka taas kilon vähemmän kuin eilen :D Oon syönyt mansikoita, appelsiinejä, ruuaksi keittoja yms kevyttä, ja juonut tosi paljon. Miinuksena vaan, että vessassa täytyy ravata jatkuvasti. Yölläkin piti taas muutaman kerran nousta sängystä.

Tota viiltelyä alapäässä on mulla jatkunut jo muutaman viikon. Se on kyl niin ärsyttävä vaiva. Ei oikein tee mieli lähteä ihmisten ilmoille liikkumaan, tuntuu että kaikki tuijottaa, kun pysähtelee ja vääntelehtii kipujen takia :headwall: Toi viiltely onkin varmaan kaikista suurin syy, miks mä jo toivoisin pääseväni synnyttämään!

Aniit, et ole ainut joka kärsii raivokohtauksista :D Mulla ainakin on jatkuvasti hermo niin kireällä. Ja mullekin eilen Kela aiheutti kunnon "kohtauksen", kun tuli niiltä postia, väärin tehtyjä päätöksiä noista kotihoidontuista ja hoitolisistä. Hermosin täällä kotona ja sanoin miehelle, että pitää vissiin odottaa kiukun laantumista, ennen ku mä uskallan edes soittaa sinne :LOL: Iltapäivällä vasta sit soitin ja sain onneks selvitettyä sitä juttua. Mulla on joka kerta kun on alannut uusi äitiysloma tai hoitovapaa, niin ollut noitten rahojen kans jotain häikkää :kieh: Se täti itsekin sanoi, että välillä ne päätöksenteot on niin vaikeita, että ei meinaa itsekään ymmärtää mitä tehdä :LOL: Ihanaa tää suomalainen byrokraattia...

Niin joo, huomen aamulla muuten on sit seuraava neuvola taas!

RangaTanga 38+4 :heart:
 
Onnea vauvaantumisesta treelo ja tokka :flower:

Kestov*****s jatkuu täällä.. ei mitään uutta. Neuvolassa kävin tänään - taas uusi th lomien takia. Paino noussut edelleen, tällä kertaa +400g/vko.. tällä vauhdilla paukkuu ihan uudet kymmenluvut vielä ennen kun synnyttään pääsen. Th ei kuitenkaan ollut huolissaan.. sanoi että noin 8kg jää synnärille, mutta epäilen jotenkin. Äiti on ainakin sanonut ettei tuntunut synnärille jäävän kun vauvan paino :). Yksilöllistä vissiin.
RR 125/87, minua huolestutti tuokin mutta terveydenhoitaja ei ollut moksiskaan. Normaalisti mun alapaineet on huidellut jossain pikkasen päälle 70 :| Ja tuo yläpainekin enempi kun mitä mulla normisti ollut. Mutta ilmeisesti ei siis syytä huoleen.
Kohdunpohjan korkeutta ei kunnolla edes saatu.. ei löytänyt mun häpyluun päätä (tai mikä nyt onkaan josta se mitataan tuolla alhaalla)... sanoi että voi johtua siitä jos paikat on pehmenneet, mutta epäilen sitäkin!!!

Kaiken kaikkiaan siis sellanen fiilis että viikon päästä olen edelleen samassa pisteessä. Mitähän sitä keksisi viikonloppuna jotta vähän piristyisi.. tämä viikko on ollut kamala tämän psyykkisen olotilan vuoksi. Oon jopa aatellut että jos nyt tulisi lähtö sinne laitokselle, niin sättisin siellä varmaan kaikki vastaantulijat ja kätilöt pystyyn :LOL: siks ehkä parempi että vauveli ei vielä synnykään, vaan pysyy turvassa tuolla kohdussa.

Nyt jos menis taas vaikka lueskeleen kirjaa..

Marizzza ja pienokainen 38+6
 
ONNEA tokka pikkuruisesta tytöstä! :flower:


onko uusia lähtijöitä luvassa..? mun eilinen limaintoilu loppui lyhyeen kun ei se sit enää jatkunukkaan.. noh, onneks tietää et syntyy se 6vkon sisällä. mulla on niin IHMEEN seesteinen ja hyväolo... jopa lapset rekisteröi sen ja kysyi et: äiti, eiks sua yhtään ärsytä nyt vaikka meillon hiekkaa lattialla et jalkapohjiinkin tarttuu? mä vaan tyynesti sanoin ettei haittaa..mulla on kokopäivä aikaa siivota yläkertaa ja huomenna sit alakerta.. ihmettelin itsekin et mikäs mulla nyt on.. normisti kun tuntuu et ykskin hiekanmuru lattialla saa aikaan liki raivarin.. :snotty:
tuntuu vain ettei mikään voisi häiritä tätä mun ihanan tyyntä fiilistä...
oonkohan mä seonnu? lopullisesti? :eek:


ja nimen jo unohdin mut joku oli joutunut kissasta luopumaan.. :hug: varmaan tyhjän sylin syndrooma, ainakin siihen kunnes vauva tulee ottamaan oman tilansa. mutta tiedän kyllä tunteen, mullakin joskus ollut kissa ja kauan teki kipeetä kun jouduttiin lopettamaan sairauden takia, vaikka järki sanoo muuta niin sydän ei sitä tajua.
etenkin raskausaikana kun hormonit muutenkin sekaisin niin ottaa varmaan tuplasti koville. :(


mä mietin tossa muutamana päivänä niitä kaksosvauvoja et onkohan jotain sattunut kun ei uutisia minkäänlaisia.. vai onko vauvat vieneet niin mennessään et palstailu unohtui samantien...oliko ne lilliputit..

omppuli74 ja öttiäinen 37+1
 

Yhteistyössä