ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Huomenta kaikille! :heart:

Kiitos masukommenteista, tyttö/poika ennustukset 4/3, itse kallistun tytön puoleen :heart:

Kovana turvottelijana (pillerikierrossa +8kg/vrk!) eka nlapaino +4kg lähtöpainoon (pelkkää turvotusta). Paino noussut siis lähtöpainosta 13,3kg ja nlatädin mukaan "virallisesti" ekasta nlakäynnistä 9,3kg. Mulla jää kaikki laitokselle vaikka paino ei lähtölukemissa lähtiessä olekkaan. Mä oon tajuton meijeri, imettäisin vaikka pienen kylän..

Tänään vietetään sitten paastopäivää. Mä räjähdän vaikken syökään ruisleipää ja nektariinia kummempaa. Aivan järkyttävää tää hikoilu ja pöhöttely. x/


-iinaZ & PötZi 39+1
 
Huomenta!

Taas yksi päivä lähemmäs synnytystä, vaikka en tietenkään tiedä koska se on edessä :)Painogalluppiin voisin minäkin vastata. Painoa tullut ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen 7,1kg. Mikä on minusta paljon, kun edellisessä raskaudessa tuli vain 3kg. Verrattuna tuohon edelliseen nyt on enempi turvotusta. Kuopus syntyi toukokuun alussa eikä tarvinut kärvistellä tällaisissa helteissä.

elokuussa09 Noniin. pääset varmasti tositoimiin jo tänään. Kurjaa varmasti tuo päänsärky, mutta pääset hyvään hoitoon ja kohta on jo nyytti sylissä :) Tsemppiä!!

Aamuun herätty kamalassa turvotuksessa. Kädet taas ihan tunnottomat, joten aika hassun tuntuista kirjoittaa. Yöllä herätty kerran vessaan, ja kuuden aikaan kuopus heräsi pyjama ihan märkänä. Oli juonut illalla niin paljon maitoa että vaippa antoi periksi. No, nukahti onneksi uudestaan ja sain minäkin jatkaa unia. Tuossa 8 aikaan isot lapset herätti, ihan hyvä, ehtii juoda kahvit ennenkun muut herää. Tai tässä sitä vaan istun :)

Liinailla aion minäkin tämän tulevan kanssa. Kaikki lapset jossain määrin olleet kannettavana, eniten kuitenkin tämä kuopus. Ihan pientä olen kantanut trikooliinassa, oma lempparini on hug-a-bub- liina. Sitten on yksi toinenkin trikooliina, merkkiä en muista. Vauvan kasvaessa olen käyttänyt myös Babyhawk neliöliinaa. Se on aika nopea pukea esim kauppaan lähdettäessä. Tuota ergoa olen kans keskimmäisellä käyttänyt, ja harmittaa kun myin sen pois. Se oli tosi hyvä kantoreppu. Manducaa olisin kiinnostunut kokeilemaan. Sitä on moni kehunut. Suunnittelin myös ottavani tuon trikooliinan mukaan synnärille.

Hankinnoista... Aika paljon on nyt tytön vaatteita tuolta meidän 1v3kk ikäiseltä isosiskolta jäänyt. Tyttö on siis tälläkin kertaa tulossa. Jotain pieniä vaatteita olen ostanut, onhan se kiva jotain uutta pikkuiselle saada. Kaukalot, sitterit, vaunut ym on valmiina. Kestovaippoja olen ostanut, ja on n. 20 kappaletta sisävaippaa (muutama taskuvaippa) valmiina pestynä. Sitten ajattelin kokeilla loput hankkia harsoina ja käyttää kuoren/villahousujen kanssa. Muutama aloitettu pussillinen nb kertiksiä on kans, ne käytän kans pois. Muutoin yritän enimmäkseen pärjätä kestoilla, nuorinkin niitä käyttää joten samaan koneeseen mahtuvat pyörimään :)

Nyt kahvinkeittoon, kädet tässä taas puutuu...

mukavaa viikonloppua kaikille! Onnittelut poksuville, ja vauvautuneille. Niin ja oliko se iinaz joka kyseli masukuvan perusteella kumpi tulossa, minä sanoisin että tyttö, vaikka poikamassulta näyttääkin :)

amaria 37+5
 
Huomenta tännekin!
Tsemppiä sairaalaan meneville, ja onnea vauvansaaneille!

Elokuussa09:lle tsemppiä!!

Joku joskus kirjoitti siitä, että tuntuuko painetta, kun pää on alhaalla tms. Mulla on parisen päivää ollut välillä sellainen paineentunne, ja yhä enemmän ja enemmän tekee mieli ankka-kävellä. Jos lenkillä käy tms., niin se tasaantuu, eikä sitä huomaa..

Pitää täälläkin kysäistä tuosta käsidesistä. Oletteko sitä käyttäneet? Jäi tuo käsidesi käyttöön siskon vauvan keskosuuden takia, ja ajattelin, että kun vauva tulee, ja meillä käy kaikenlaisia vieraita, niin pumppupullosta on helppo kyllä vieraidenkin vähän huuhtaista. Helpompi kuin sanoa, että käy pesemässä kädet.. Jos sattuu, että sillä sais pidettyä nuhat yms.poissa edes jonkinaikaa..

Tänään olisi ollut hyvä päivä syntyä, 080809..

Vaavitar + tintta 39+0
 
Heipä.

Painogalluppiin: Lähtöpainosta tullut jotain 10-12 kg. eli 80-82kg -> 92-93kg (mä en oo enää pitkään aikaan tarkkaillu silleen tota painoa, mutta viime aikoina ollut laskusuunnassa..

Ottaen tässä nyt sitten huomioon sen että ennen esikoista painoin sen 70 kg, ja esikoisen raskauden aikana tuli huimat 22 kg. Joista sitten jäi laitokselle 12 kg.

Mun painoa ei voi edes turvotuksen piikkiin pistää kun ei mulla kummankaan aikana oo sellaista ollut, esikon kanssa jossain vaiheessa ihan vähän ja tän kanssa myös oli muutaman päivän ajan... Nyt on taas ihan normaalit luisevat sormet ja varpaat..

Imetyksen vaikutuksesta painonlaskuun
en osaa sanoa kun esikoista imetin vain viisi viikkoa.

Kysymys: Mua hirveesti mietityttää kun toi mun maha näyttää ylhäältä katottuna (eli mun suunnasta) ihan pyramidilta, on siis sellanen suippo että vauvan selkä näkyy ihan pelottavan hyvin.. näin siis jos nojaan vaikkapa taaksepäin (sohvalla telkkua kattoessa tms). Normaalisti ollessa tuo on kuitenkin ihan pallo... Niin, meneekö teillä muilla tolleen muikulalle maha jossain asennoissa?

Huolettaa vaan.... Pelkään tosiaan että lapsivettä lirahtelis, mutta ei pikkarit kyllä ihan märät märät oo olleet oikeastaan kertaakaan. Ja penska kyllä liikkuu ihan hienosti...

Jooh, mutta en mä sit muuta..

Kimalle rv37+4 ja pikkumies kohta 1 vee (iik, mun vauva ei oo enää vauva!)

(muoks. ps. mut onneks mul on kohta toinen vauva ;D )
 
Huomenta taas !!

Mies lähti juuri mummonsa hautajaisiin ja tulee joskus illalla takaisin sieltä.
Mulla olisi suunnitelmissa tänään siivota täällä, vähän vaan arveluttaa että mitä jos siivoaminen käynnistää synnytyksen ( ihan hyvä kyllä olisi toisaalta ) ja mies on kuitenkin siellä hautajaisissa.
Sitten varmaan pitäisi yksin lähteä sairaalaan ja soittaa miehelle mikä on tilanne.
Ei kyllä kauheasti kiinnostaisi yksin sinne lähteä, ja jo nyt supistelee jonkin verran, mutta toisaalta kyllä haluaisin tuon pikkuisen mahdollisimman pian ulos tuolta masusta.
No, täytyy nyt katsoa että jaksanko alkaa rehkimään tänään, pakko täällä olisi kyllä siivotakin, en nimittäin todellakaan halua tulla sitten vauvan kanssa sairaalasta kotiin jos täällä näyttää tältä..
Kai se täytyy vaan yrittää ja toivoa ettei mahdolliset supistukset tule niin pahoiksi ennen kun mies on kotona että pakko olisi lähteä.
 
Huomenta täältäkin!

Kimalle, minulla menee vatsa sellaiseksi "muikulaksi" kun nousee esim. sohvalta tai on sellaisessa puolimakaavassa asennossa. Eli oikeastaan siis silloin kun vatsalihakset jännittyy.. Hassulta näyttää :)

Huoh, uutta ei siis täällä(kään) ole. Vauveli on ollut melko hiljainen, mutta jotain elonmerkkejä sieltä kuitenkin aina välillä kuuluu/tuntuu/näkyy, joten ehkä sekin on vaan kyllästynyt odottaan koska pääsis pois.. pirun kohtulihas kun ei osaa toimia :D

Ois tosiaan ollut hyvä päivä syntyä tämä 080809, mutta huominenkin ois ihan jees 090809 ;) Epäilenpä kuitenkin sillä mitään siihen viittaavaa ei ole havaittavissa. Äääh.. onneksi on se alkuviikon v****s helpottanut hiukan.

Marizzza ja pienokainen 39+1
 
Heips

Helmir :hug:

elokuussa09
:hug:

SpringSummer mulla alko illalla ekaa kertaa esikoisesta vähän supisteleen ja oikeestaan samantien säännöllisesti n 10min välein. Soitin synnärille ja neuvoivat rauhassa ootteleen, no mentiin nukkuun ja 5 heräsin semmoseen tuskaan, että ei tarvinnut enää lähtöä arvuutella ja poika oli ennen 12 maailmassa. Eli siis ihan yhtäkkiä voi homma käynnistyä, tosin la oli kyllä jo ylitetty :| .

Sit piti kiloihin kommentoida, mulla tuli esikoisesta yli 20 kiloo ja jälkitarkastuksessa oli jäljellä 6, enkä ollut tehnyt kyllä muuta, kun vaunutellu rauhassa ja imettänyt. Sain jopa vähän noottia tosta painonlaskusta, kun vaavin paino ei jossain vaiheessa ihan tarpeeksi noussut. Maitoa tuli kyllä paljon, mutta ei kai sit tarpeeksi rasvasta...En kuitenkaan mitään muuttanut, koska söin todella hyvin ja toi liikkuminen oli ihan ulkoilua ja kyllähän se babyn paino hienosti nousi. Mulla ei siis paineita painonnoususta, kun niin iisisti lähti. Toisaalta liikkuminen on mulle tosi tärkeetä, eikä koskaan tarvi väkisin lenkille lähtee, että ehkä se oli toi lenkkeily. Nimittäin mä olen herkkujen suurkuluttaja, ruoka kyllä on suht terveellistä, mitä massuuni tungen :)

Täällä eilen iltakävelyllä meinas tulla jotain housuun, oikeesti aattelin, että nyt se vauva sieltä tulee, paineen tunne ja supistelut oli jo aikamoisia. No pääsin kotiin ja suihkuun, edelleen sattu. Mietin että mies on ihan kohta kotona, noin puoltuntia, että ei hätää. Ja ei todellakaan, kun mies tuli supistelut lakkas seinään, ei enää yhden yhtä tullut :headwall: :headwall: :headwall: Ja yökin meni pitkästä aikaa ilman supistuksia. No ukko taas tänään reissussa, ni ehkä ne tästä. Sanoinkin sille, että tää homma etenee paljon nopeemmin, kun et oo kotona, että hus matkoihisi :)

Nyt sauihkuun, tää kuumuus on kamalaa!!!

Ainiin kummit kysytty...hieman jännitti toiset, mutta olivatkin tosi iloisia kun pyydettiin, tuli itellekkin tosi hyvä mieli :heart:

Permis ja Veikko 38+5 :heart:
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Marizzza85:
Ois tosiaan ollut hyvä päivä syntyä tämä 080809, mutta huominenkin ois ihan jees 090809 ;) Epäilenpä kuitenkin sillä mitään siihen viittaavaa ei ole havaittavissa. Äääh.. onneksi on se alkuviikon v****s helpottanut hiukan.

Marizzza ja pienokainen 39+1
eilinenkin olis ollut kiva 070809..
täällä ei mitään uutta. huomaan nukkuvani selälläni.. eikä tunnu missään. luotan siihen että keho reagoi kuitenkin jos suonet jää lyttyyn.
nukun myös edelleen osittain mahallaan.eli vaikka maha on sentin pari isompi kuin esikoisesta niin turvotusta ei ole käytännössä yhtään joten plusmiinus menee varmaan..
olen päättänyt olla syömättä herkkuja tän loppuajan vielä silleen loppukiriksi. täysmehuja saa juoda mutta ei limuja eikä herkkuja,karkkeja tms..

unikuu ja viikot on 38+ jotain 2 tai 3 tai 4..???
 
Nyt olisi sitten siivottu.
Taroituksena oli kyllä siivota vähän paremmin, mutta siinä vaiheessa kun olin saanut imuroitua tuli todella huono olo ( oksetti, pyörrytti, supisti yms... ) että lattioiden pesu meni aika huitaisemalla.
Täytyy varmaan vielä ensi viikolla ottaa uusiksi tämä homma.
( toivotaan ettei ehdi kun pitää olla synnyttämässä )
Nyt sitten supistelee aika pahasti ja äsken kun kävin kaupassa niin tuntui että varmasti kuolen tolla 200 metrin matkalla.

Mutta en mä nyt kyllä voi lähteä synnyttämään kun mieskin on siellä hautajaisissa, tai siis ne alkaa vasta kolmelta ja vaikka ihan suoraan sieltä tulisi kotiin niin ei olisi ainakaan ennen 6 kotona.

Ja tässä eilen tajusin etten tiedä taksin numeroa.
Täytyy varmaan katsoa se jostain ja kirjoittaa lapulle ja laittaa vaikka jääkaapin oveen kun voi olla ettei siinä vaiheessa kun kauheasti supistaa ainakaan pysty sitä numeroa mistään enää katsomaan, ja jos nyt sen katson, niin en varmasti muista sitä sitten kun oikeasto pitää lähteä.
 
Lauantaita!

Helmiir iso halaus :hug:

Elokuussa09 tsemppiä!

Poksuttelijoille onnea!

Tänne ei mitää uutta. Supistuksia, ainakaan kipeitä ei näy eikä kuulu. Tänään illalla on kyllä menoakin että ihan hyvä vaan. Kuumuudesta en valita mutta eilen kun kävin reilun tunnin lenkin ja menin sit jalkahoitoon ja sieltä kävelin kotiin en vissiin juonut tarpeeksi ja sain päänsäryn ja pahanolon aikaan. No menihän se siitä pikkuhiljaa ohi kun tarpeeksi tankkasi vettä mutta juoda saa kyllä ihan tosissaan.

Meinasiko kukaan perustaa meille pinoa tonne vauvautuneiden puolelle. Mä ajattelin että jaksaako sitä vielä joku päivitellä?

Päksäkkä 39+4 :heart:
 
Kikka89 mä oon kyllä aatellu että jos tilanne on sellanen ni lähen ambulanssilla sairaalaan. En mä mitään taksia ota. :)

Muutoin olen vaan merkkailemassa.

Helmiiralle jaksuja. :hug: uskon että kaikki on hyvin.

aniit 38+1
 
Kummallinen päivä ollut tänään, itku on herkässä, ärsyttää ja mielen pahoittaa suunnilleen jos mies sanoo sanankin. Lähetin ukon moottoripyöräajelulle, jotta saan itseni tässä jotenkin tasapainoon. En tiedä mikä ihme hormoonihuippu täällä nyt paukkuu. Koko raskauden ajan olen ollut tosi hyväntuulinen, energinen ja positiivinen, mutta nyt... HUH! :headwall:

Kilogallup normaalisti painan noin 57-58 kg, mutta lapsettomuushoidoista tuli jo sellainen muutama kilo eli ensimmäisen kerran neuvolassa oli 60 kg ja nyt mennään kovaa vauhtia jo kohti 80 kiloa, tänään 77 kg... Turvotusta on melkoisesti, mutta myös ruoka ja herkut ovat maistuneet, pakko tunnustaa ;) En ota pahemmin painetta tuosta kilomäärästä, katsotaan, miten keho reagoi synnytyksen jälkeen. Tarkoitus on vaunutella ja käydä ainakin viikottain vesijuoksemassa ja ehkä jossain mamma-vauva-jumpassakin. Katsotaan mitä sitä vauva-arjen keskellä jaksaa.

Käsidesiä on meillä varattuna vierasvessaan iso pumppupullo. Näin possunuhan kynnyksellä meinaan kyllä ohjata vierailijat sitä kautta. En usko, että kukaan pitää ihan kahjona. Ja jos pitää, niin ei voi mitään, haluan suojella kyllä vauvaamme mahdollisimman hyvin. Aivan heti emme kyllä vieraita tänne kotiin aijo pyytääkään.

Kimalle myös täällä masu on tosi metkan muotoinen, jos vaikka pötköttää sohvalla selällään. Vasen puoli on loivempi napaan asti ja navasta eteenpäin oikealla on oikea pyramidin huippu. Ihan tajuttoman näköistä, välillä tuntuu, että pikkuinen yrittää väkisin tunkea itseään vatsanahkasta läpi. Auts!

Täällä mennään päivä kerrallaan, eikä ainakaan vielä ole mitään merkkejä siitä, että mitään tapahtuisi lähiaikoina. Kärsivällisyyttä koetellaan.

Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville, etenkin Helmir iso :hug:

Tikru 40+3
 
Aniit mä olen ajatellut kyllä mennä taksilla, jos vaan mitenkään pystyn.
Kammoksun jotenkin noita lansseja, tai enemmänkin ajattelen etten halua sellaista tilata jos ei ole OIKEASTI kauhea hätä ( esim. pää irti ( siinä vaiheessa ei varmaan vaan enää tarvitsisi tilailla kun olisi pää kainalossa ) )
Täytyy vaan muistaa sitten taksia tilatessa sanoa että onlen synnyttämään menossa että sieltä keskuksesta sitten lähettäisivät sellaisen auton jolla ei menisi kauhean kauaa kun on täällä.
Jos vaikka tänään pitäisi lähteä niin vähän luulen että saattaa olla takseilla kysyntää ja missään kauheissa supistuskivuissa en kyllä ala yli puolta tuntia taksia odottamaan, sitten mennään lanssilla.
 
Morjens kaikille :wave:

Tikru70 : kiitos tosta ikea-vinkistä!!! Mennään huomenna siskon kanssa ikeaan niin aivan varmasti menen kattomaan ton ratkasun, kätevän oloinen systeemi!!

iinaZ : heti tuli mieleen että TYTTÖ :heart: Ehkä sen takia että mulle on tulossa poika ja mun maha on aivan erinäkönen, arpia täynnä ja ei ollenkaan siro, vaan välillä pitkulainen ja välillä "möykkyinen"...oikea äijämaha siis kun on niin karunnäköinen :D

Mertsis : tsemppiä, tuuhan sitten kertomaan miten kävi...

Gallup : yli 20kg tullut mulle eli ihan riittävästi =)

Mitäs muuta...hmm, Rimpressako se eilen kertoi että on vatsa ollut löysällä...mulla kanssa tänään :D Yleensä käyn isolla hädällä joka toinen päivä ehkä mutta eilen kävin ja tänään olen jo kaksi kertaa käynyt ja toinen kerta oli tosi löysää...jospa se tarkottais jotain...oi että, on tää hienoa aikaa kun vessakäynneistä jaksaa innostua näin paljon :LOL:

Joop, jospa menis syömään uunista tullutta punaherukkapiirakkaa ja lopettais nää kakkajutut tähän :D

Elokuuvauva09 ja masukki 39+1
 
HelmiirTsemppiä ja :hug: :heart: Olet sielläOulussa käydessäsi sit ainakin spesialistin hoivissa!Uskon että lääkärit haluaa vaan varmistua,että mitään hätää ei oiskaan todella.Jos eivät luota tarpeeksi omiin kykyihinsä,ohjaavat aina yleensä "viisaamman"juttusille.

Voi jukra,me nähtiin miehen kanssa eilen todella söpö pikku mies.Oli syntynyt just ma aamuna.Vanhempansa olivat vaunukävelyllä ja me liityttiin mukaan,kun ovat meidän naapureita tästä talosta.On puhuttu muutama kerta aiemmin pihalla ja parvekkeen kautta.Oli niin ihana vauveli,tyytyväisenä nukuskeli vaunulenkin ajan ja vanhemmat onnesta ihan soikeina.Tuoreelta äidiltä kuulin sit vähän synnytyskertomustakin...Kuulemma TYKS:ssa ei ollut ruuhkaa synnärillä eikä vuodeosastolla.Eli jos meillä sit osuu yhtä hyvään kohtaan tää synnytys,ni toivoa on saada se perhehuone,minkä mä EHDOTTOMASTI haluan meille.En oo nukkunu miehestä erossa ku 4 yötä 4 vuoden aikana...

Joku kyseli massun muodoista:Täällä melkein koko ajan kun vauva "pönkäilee"masussa,ni masun muoto semmonen toispuoleinen.Eli työntää joko selkäänsä tai peppuaan ylöspäin ja eteenpäin niin,että mä luulen jo et haluaa tulla läpi sieltä.Ja iltaisin kun meidän myllärille tulee se jumppatuokio,ni tosta navan kohdalta työntyy nyrkki tai jalka melkein "läpi".Tänään koitettiin kaffen jälkeen (söin jätskin)elokuvatakin niitä liikkeitä,mutta ei vielä saatu tallennettua niitä ku vauva lopetti just ku piti alkaa kuvaamaan.Eikä sit auttanu enää tökkimiset ja puhelemiset.Vauva vissiin kait kuunteli vaan tyytyväisenä ku me koitettiin puhella hänelle...

Ootteko jotkut "soitellut"jotain lempimusiikkianne masuvauvalle?Mä joskus soittelen jotain ja tanssinkin täällä välillä hytkytellen itseäni puolelta toiselle musiikin tahdissa kädet massun päällä.Oonkohan ihan seonnu jo?Mulle vaan toi musiikki on aina ollu tärkeä juttu.Ja liike.No semmoista juttua tällä kertaa...

Onks muuten teitä muita alkanu tää helle jo kyllästyttää.Mä en ainakaan viitsi mennä ulos ku vasta illalla joskus kuuden jälkeen,ku on jo vähän siedettävämpää.Tuolla partsillakin on 30 astetta..Huh huh.Kaikki lävet on huushollista auki koko päivän.

T:maria-s ja masuvauva 39+1
 
maria-s TYKSissä oli ainakin viikonloppuna tosi hiljaista, oliskos lauantaina syntynyt 6 vauvaa. Osastoillakin oli molemmilla tilaa reilusti. Maanantaina oli syntynyt paljon vauvoja, mut osastot oli sit aika tyhjät kait viikonlopun jäljiltä. Että kyllä siel ihan rauhaisaa oli.
Ja aika paljon oli kuviot muutenkin muuttuneet reilussa kahdessa vuodessa, vauvaa ei alettu heti mittailemaan, eikä enää kylvetetä heti ( paitsi meidän pääsi pesulle ;) :whistle: , sen verran oli neidillä reipas vatsantoiminta ). Ja vauvahan käytännössä on koko ajan ihokontaktissa äidin tai isän paidan alla sen ekan kuusi tuntia. Pipo päässä ja vaippa, muuten nakkena. Esikoisen aikaan puettiinkin ennen ekaa imetystä, nyt taisi olla pari tuntia, ennen kun edes punnittiin.
Tästähän nyt sepustus tuli...

Jos jotain hyvää niin huonoakin, esikoinen heräsi naama turvoksissa ja on nyt sitten allergialääkityksellä :( :/
Onneksi on vakuutukset kunnossa, varmaankin tiedossa tutkimuksia. Kurja juttu.

Pienempi neitokainen taasen voi hyvin, painoa oli tullut hirmuisesti, eilen, 6. päivän ikäisenä syntymäpaino ylitetty liki 200 grammalla.... =) :D
Minäkö meijeri... :whistle:
Ja lääkärin mielestä oli nälkäinen ja lisämaidon tarpeessa... :headwall:
Vähän alkaa jännittää, maanantaina mennään siisverikoikeisiin, kun neidillä oli hieman arvoissa häikkää, ettei sitten tulisi mitään huonoja uutisia. :|

Treelo ja viikonikäinen ( edelleen nimetön ) neitokainen
 
Ristiäiskutsut...
Joku lupaili laittaa tänne kuvaa ristiäiskutsusta. Mäkin olen yhden koevedoksen tehnyt ni voisin laittaa siitä kuvan. Tarvikkeet ostin kaikki Sinooperista, toi tutti ja "kutsu"-juttu roikkuu tossa narussa eli niitä ei oo mitenkään liimattu, vaan se naru on tosta ylhäältä kiinni vain. Sisälle ajattelin sitten ehkä jonkun runon laittaa, mutta en oo sitä vielä ehtinyt hirveästi miettiä... Elikkä tässä: http://www.aijaa.com/v.php?i=4635753.jpg

Ja voisinpa laittaa muutkin suunnittelemani kortit jotka sitten hylkäsin koska ihastuin tohon tuttiin niin paljon :D Mutta siis tässä kolme lisää...ekassa linkissä olevat on aika samantyylisiä.

http://www.aijaa.com/v.php?i=4635760.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=4635764.jpg

Toivottavasti joku saa näistä vinkkiä jos on kanssa pähkäillyt kutsujen kanssa...ja jos jollain on jotain runoja tms. mitä vois laittaa kutsun sisälle niin saapi ehdottaa =)

Elokuuvauva09 ja masukki 39+1
 
elokuuvauva09 minä lupailin laittaa kuvia :D Kunhan saan aikaseksi ottaa kuvia ja siirtää koneelle..

Sun kortit on kyllä todella hienoja! Mun kortit ei oo mitää noiden rinnalla..

Mutta mä löysin tälläsen kirjotuksen mitä tulee meidän korttiin lukemaan sisälle:

Minä pikkumies Sukunimi, synnyin XX.XX.XXXX klo XX.XX.
Strategiset painijan mittani olivat XX cm ja XXXX g.
Pian minut on aika kastaa ja saan oikean nimen.
Tahdonkin että tekin saatte kuulla nimeni ensimmäisten joukossa,
joten kutsun teidät ristiäisiini kotiimme lauantaina pv.kk. klo xx.xx

Ja sitten tälläinen runokin tuli vastaan..

Synnyit tähdenlennosta
horsman nukasta hennosta.
Taivaan sateenkaaresta,
isän ja äidin haaveesta.
 
Huh, hellettä! Kuumuus vetää ihan ventiksi, ei jaksa tehdä yhtään mitään. Olokin on vähän huono; sydän hakkaa tuhatta ja sataa, huippaa ja tekee vähän pahaa. Nyt pitää varmaan juoda enemmän ja käydä viileässä suihkussa. Taidan heittäytyä myös hetkeksi sängylle lepäilemään. Varmuuden vuoksi mittasin verenpaineen kotimittarilla, mutta arvot oli onneksi kohdallaan.

Elokuuvauva09 aivan ihana kortti! Olet taitava käsistäsi, itselläni on peukalo keskellä kämmentä, joten kaikenlaiset käsityöt ja askartelupuhteet ovat painajaisia... Tosin voisihan sitä jälleen kerran yrittää, jos vaikka taidot olisi kehittyneet. :LOL:

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille ja aamulla jännätään taas onko syntynyt uusia leijonanpentuja...

Tikru 40+3
 
Hei!

Nyt olen pahasti jäljessä juttujen lukemisesta mutta varmasti monelle on jo syntynyt pieni nyytti, onnea teille kaikille!

Meillekin syntyi pieni tytöntyllerö pe 31.7.2009, klo 21.31 :heart: Synnytys sujui pikavauhdilla, kun sairaalaan päästiin. Aamupäivästä lähtien oli supistellut n. 10 minuutin välein aina vain kipeämmin. Itse kuitenkin hämäännyin, kun väli oli tuo 10 minuuttia ja ajattelin, että voivat siitä vielä laantua. Olisi kyllä pitänyt ymmärtää, että tosi oli kyseessä, sillä aina jos nousin pystyasentoon, kipeä supistus iski melkein heti päälle riippumatta minuuttimäärästä. Touhusimme kaikkea normaalia päivän ja illan aikana ja illalla päätimme viedä esikon hoitoon, jos lähtö tulisi yöllä. No, kun mies oli viemässä esikkoa hoitoon, alkoi tulla suppareita tosi tiheään ja sai henkeään haukkoa. Onneksi mies ehti ajoissa kotiin ja oli lyhyt matka synnärille, sillä puolessa tunnissa oli vauva jo syntynyt. Olin täysin auki kun synnärille päästiin, täti passitti heti synnytyssaliin ja vedet menivät heti, kun pääsin salin vuoteeseen. Ajatukseni oli, että synnärillä oltaisi niin hyvissä ajoin, että olisi mahdollista saada jotain kivunlievitystäkin mutta tietysti oli ihan liian myöhäistä jo ja sitten oli vain ponnistettava tyttö maailmaan. Onneksi se ei kestänyt kovin kauaa ja nyt tuskat ovat jo aika paljon unohtuneet. Vauva voi onneksi tosi hyvin ja se auttoi kestämään :heart:

Pituutta tyttelillä oli 49cm ja painoa 2970g ja syntyi viikolla 38+5.

Arki on lähtenyt sujumaan hyvin, väsymystä tottakai on, sillä pieni syö yölläkin 2-3 tunnin välein. Mutta tän ekan viikon on ollut tosi tyytyväinen, nukkuu ja syö ja välillä on vanhempiensa iloksi vähän aikaa hereilläkin. Kyllähän se valvella olo tämän alun jälkeen pian lisääntyy ja sitten varmaan joskus toivoisi, että saisi nukkuakin enemmän...

Mies on vielä kotona ja vähän jo jännittää, miten arki lähtee sujumaan esikoisen kanssa, kun mies menee töihin. Se onkin oikeastaan ainoa suru, että esikoisen kassa ei voi enää olla niin paljon kuin aiemmin mutta kai siihen tottuu ja toisaalta jonkin ajan päästä esikoinen saa paljon iloa siitä, että hänellä on sisar :heart:

Tsemppiä ja jaksamista kaikille, jotka vielä ovat ison mahan kanssa!

Soila ja Pikkuinen Tyllerö 8vrk
 
tyttönen90 : oi, toi jälkimmäinen runo on ihana, just jotain tollasta lyhyttä runoa aattelin et olis kiva laittaa sen "virallisen" osuuden (paikka, aika ym.) lisäksi. Kiitos runosta, on erittäin varteenotettava =)

Tässä pari mitä mulle on joskus tullut vastaan...
"on syttynyt sydän pieni,
on elämä alkanut.
on kastetta vailla vielä,
lapsemme pieni nyt,
sen tuletko kanssamme jakamaan,
pikkuisen nimen kuulemaan?"

"ei ole kooltaan suuri tuo pikkuinen,
mut aikaan sai muutoksen melkoisen.
toi elämään mukanaan valoisan lisän,
teki toisesta äidin, toisesta isän."

"mitä hymyilee pienoinen, vauva vasta,
tietääkö mitään hän maailmasta?
rakkauden tuntee ja lammön sylin,
se riittää pienelle ihan hyvin."

"on syntynyt poika pieni
meille tähän maailmaan.
tuletko kanssamme juhlimaan
ja lapselle nimeä antamaan?"

Näistä neljästä mun lempparit on noi kaks ensimmäistä :heart: :heart: :heart:

Elokuuvauva09 ja masukki 39+1
 

Yhteistyössä