ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

:heart: ONNEA VAUVOISTA! :heart:

Ihana kun kurkin tota listaa äsken :) Kamalan moni esikoisensa saanut on KUITENKIN synnyttänyt ajallaan tai jopa etukäteen. Itelle heräs toivon kipinä, et jospa mullekkin :D vaikka ei nyt oo kyllä mitään ei sitten MITÄÄN tuntemuksia mihinkää suuntaa :)

Kauheaa täällä päin oli taas viikonloppuna ammuskeltu ja poliisit oli "vallottanut" yhen pihan sellaset maski puvut päällä. Kaverit kertos että he oli lauantaina menneet muka pihalle tupakille (uteliaat kanat :LOL: ) ni sitte oli tullu hätääntynyt poliisi että tänne tänne! Oon yrittänyt penkoo nettii ni ei kyl löydy MITÄÄN eikä kukaa täällä oikee tunnu tietävän sen enempää. Huoh, tää itä helsinki ja itä helsingin maine. Silti en kyl vaan haluis millää muuttaa pois. Miehellehän oli tietysti pieni shokki ku eka asunto oli meil jakomäessä :)
Hän kun tulee puhtoisesta ja kultaisesta espoosta :saint:

Tyttönen90 Mä oon kans miettinyt et pitäskö tota porrasjuoksuu alkaa harrastaan :)
Jospa vaikka tepsis ! :) nyt on kyl jalat taas niin pylväät :D (turvotus iskenyt tännekkin) että ei mitää rajaa B) Huoh, mutta vettä tulee ja sataa sataa ropisee pili pili pom!
Voiski alkaa harjotteleen laste laului aikansa kuluks :D
Jaksamisia nyt vaa kaikille! Kyllä se vuoro sieltä tulee meille kaikille ja niinhä sitä sanotaa, Odottavan aika on pitkä, mutta me saadaa siitä ainakin aivan ihanat palkinnot! :heart:

Haleja kaikille mammoille ja tsemppiä tähä loppuun

Sonja ja Nala 39+5
 
Huomenta kaikille!

Ranga Tanga : ONNEA prinsessasta :heart: Ihanaa kun taas on yksi leijonanpentu onnellisesti syntynyt! Ja Luminellallakin on jo tosi lähellä h-hetki, tsemppiä sulle vielä hetken odotteluun :flower:

Täällä toivo pikkusen herää... Eilen illalla huomasin pyyhkiessä että liman (jota on nyt siis tullut jo lauantaista saakka) joukossa oli vaaleanpunaista! Ja yöllä ja nyt aamulla oli ihan selkeää veriviirua havaittavissa. Ja lisäksi yöllä on supistellut suht kivuliaasti ja suht useasti (ehkä 30min välein, välillä 15min välein). Tosin, eipä ne supistukset oo kovin kauaa kerralla kestänyt, alle minuutin, mutta silti... On tää jo huomattavaa edistystä mulle kun aikaisemmin ei oo yhtään edes supistellut!! =)
Mut katotaan vaan, ihan varmaan tää supistelu/verilimailu laantuu päivällä ja palaan takaisin lähtöruutuun... :(
Mut vaikka näin kävisikin, niin on siellä alakerrassa sentään JOTAIN tapahtunut =)

Nyt syömään aamupalaa ja toivon, että supistelut tihenee ja vaikka vedetki menis :p

Elokuuvauva09 ja masukki 40+4
 
Huomenta!! Ja onnittelut vauvansa saaneille :flower: :heart:
Täällä vielä yhtenä... plääh :/ Minä voisin heti lähteä tätä synnyttään, mutta mies sanoi, että
odottaa viikonlopulle ku niillä niin kiirettä töissä :LOL: Ihan niinkuin vauva sellaisesta välittäisi. Taidan olla täällä vielä syyskuussa tän pallomasun kanssa...

Yö nukuttu aika hyvin. Pari kertaa herätty, kuopuskin nukkunut koko yön (ja nukkuu edelleen). Kovasti oli esikoinen tykännyt ekasta päivästä. Mukavaa, kun on päivisin jotain puuhaa kun äiti ei aina tahdo keksiä mielekästä tekemistä. Nyt varsinkin tän mahan kanssa on pinna niin tiukassa, niin välillä oikein tekee pahaa lastan puolesta kun täällä ärisen joka asiasta :ashamed:

Nyt kahvia ja hillomunkkia, oikein hyvää aamupalaa :p Eiköhän tämä veijari masussa pian heräile ja alkaa perintenen aamujumppa...

Jaksuja!!!

amaria 39+1
 
Onnea rangatangalle :)

Minä menin eilen käymään synnärillä kun tuntui olo niin hemmetin oudolta ja kipeältä. Käyrät oli ok, synnytys ei käynnissä. Mutta nää jokapäiväiset supistukset saaneet sen verran aikaan että auki 3 cm ja kohdunkaula lyhentynyt 1,5 senttiin. Paineet oli mun normipaineisiin verrattuna koholla ja lepopulssi jotain 103-107.
Jotain kokeita ne otti, sanoivat soittavansa jos jotain ilmenee.

Kamalinta oli hengata siellä tuon 1-veen kanssa (vaikka mun mummi olikin mukana auttamassa... Ku en sitäkään haluis ihan törkeesti rasittaa..) neljä tuntia viivyttiin. Pojalla vaan yhdet lyhyet päikyt takana (normaalisti nukkuu kahdet pidemmät) ja eväitä ei ollut tajuttu ottaa tarpeeksi mukaan :( No, kanttiinista hakivat nuo sitten vähän sämpylää ja jogurttia pahimpaan hätään. Mut on toi sellanen elosalama toi poika, koko ajan pitäis olla joka paikassa, ei varmaan kaikki ihmiset niinkään iloissaan olleet tuon säätämisestä ympäri käytäviä.

Kimalle rv. 39 ja Dudetski 1-vee
 
huomenia,

kovasti on vissiin tapahtumia käynnissä :) mul oli viime yönä ekat säännölliset supistukset :D mahtavaa... valoa tunnelin päässä! parin tunnin ajan tuli ehkä 15 / 20 min välein. ja oli oikein semmosia jotka juili ja tuntukin jossain, eikä vain mahan kovettumista kuten tähän asti. perjantaina LA, joten ehkä sittenkin täsmällinen penska tulossa :LOL: ite oon tullu maailmaan päivän yli, jos sillä nyt ois jotain tekemistä asian kanssa... alapäässä kyllä tuntuu sellanen jatkuva paine...lupaavaa B)

ystävä sai viime lauantaina rv 38+1 pienen tytön. ottivat siis pienen varaslähdön vaiks oltiin naureskeltu että yhtäaikaa varmaan pusataan, samalla tavalla kuin äitimme olivat tehneet veljiämme 25 vuotta sitten (ikäeroa pojilla 5 min) vierekkäisissä huoneissa. eilen kävin sitten KOKSin rappusia ravaamassa ja viemässä äidille onnittelut. vauvaa en valitetttavasti päässyt näkemään kuin kamerasta...mut kerkiihän sitä sitte. oli vaan pieni joutunut lastenosastolle sokereiden ja alilämmön ja huonon syömisen vuoksi. kanyyli päässä ja nenämahaletkulla ruoka... :'( mut eiköhän se siitä vauhdin saa päälle.

itteäni alko kyllä kovasti jännittään kaikki kun kuunteli...

tänään pitäs viel hakea koirille ruokaa 40 kilsan päästä. äiti oli kovasti sitä mieltä, että en saa lähtä ajeleen, mut taidan kyllä mennä niin saa tällekin päivälle jotain tekemistä... :whistle:

sissi ja papana 39+4
 
Onnittelut vauvaantuneille ja kiitokset kaikille synnytyskertomuksia kirjoittaneille!

Täällä ollaan edelleen kasassa, mutta jotenkin on sellainen olo, ettei enää kauaa... Eilen kävin ä-polilla vauvan vähäisten liikkeiden vuoksi, mutta kaikki oli kunnossa. Kohdunkaulaa enää 1,5 cm jäljellä ja kohdunsuu sormelle auki. Hyvin kehittynyt tilanne siis! Supistuksia tulee koko ajan paljon, mutta suurin osa kivuttomia. Vatsa on kuitenkin suurimmaksi osaksi aikaa ihan kivi.

Sairaalakassin päätin pakata tänään, mitä te olette ottaneet mukaan synnärille? En löytänyt mitään hyvää ketjua aiheesta, enkä oikein tiedä mitä tarvitsen mukaan... Jos jollain on hyviä vinkkejä, niin niitä otetaan kiitollisena vastaan!

Tsemppiä muillekin vielä yhdessä osassa oleville!

Lymis 38+5
 
täälläkin vielä kasassa, ei tää osaa reittiä ulos.... :whistle: Nyt jo tulee kunnon suppareita jaksoittain, jotka sitten laantuvat. Aika stressaavaa joka päivä miettiä joko nyt käynnistyis ihan kunnolla. Varsinkin levossa alkaa polttamaan kunnolla selkää ja alamahaa. Eskarilainen on saatettu kouluun, siitä se esikon piiiitkä koulutie alkoi. Olispa aina yhtä innokas lähtijä kuin tänään ;)

Vauvoja on tullut taas, onnittelut kaikille! :flower: Ja tsemppiä kaikille muille kärsimättömille odottajille (minä ainakin)! :D

Ritsanampuja 39+0 *POKS*
 
unikuu108
mullon kassi vielä pakkaamatta.. osa kamoista on siellä.
mm..
-vauvan vaatteet
-imetysliivi
-parit liivinsuojat
-kotiutumisvaippa(ihana nb cuddle..)
-hiuspompula

-hammasharjan ja tahnan pistän sit lähtiessä ja mullon vieläkin normivaatteet päällä joten niidenkään kanssa ei tarvii miettiä..
ja tärkein eli neuvolakortti lähtee kans sit mukaan..
ja miniläppäri ja laturi.

heräsin taas karmeeseen päänsärkyyn ja paperiin pyyhin taas vaaleenpunaista limaa.. jo sadannen kerran.
mun pitää kohta lähtee pojan kaa viemään vielä työjuttuja q-teatteriin. vikat tarpeistonpalautukset ja sit huomenna tai torstaina vielä teatterille tsekkaa missä kuosissa on lainatavarat ja sit ei enää tarvii huolehtia työjuttuja.

voi kun sais nukkua.

unikuu ja 39+6.
 
Heipsan!!!

En oo juuri ehtinyt lukea kirjoituksia, ja voipi olla etten ihan heti ehdikkään sillä meille syntyi 15.8 poikavauva =) Pituutta 51cm, paino 3600g ja pipo 36cm

Nyt olemme toista päivää kotona ja hyvin on mennyt.

Synnytyskertomus....

Perjantaina aamupäivällä alkoi tulla loputkin limatulpasta, mutta supistuksia ei ollut.. Iltapäivästä oli vielä käynti neuvollaskin, mutta ei mitään tuntemuksia että synnytys lähtisi käyntiin.

Illalla sitten töllöä katsellessa tuli pari todella kovaa supistusta.. Ja maha meni sekaisin.. Supistus -> veskiin :eek: En vielä kellotellut supistuksia kun eivät minusta kovin säännöllisesti tulleet.. Noin klo 22.30 alkoivat säännölliset supistukset 10min välein.. Niitä tuli jonkin aikaa ja muuttuivat vielä epäsäännöllisiksi, kunnes taas palasivat "järjestykseen"

Ennen kello 01.00 alkoivat supistukset tulla yhtäkkiä 2min välein säännöllisesti.. Välissä ei siis ollut muilla väleillä tulevia supistuksia.. Niitä hetken tarkkailin pysyykö säännöllisinä ja pysyihän ne.. Soitto sairaalaan ja lähtö sinne..

Matkalla tuli todella supistuksia todella tiheästi, ja alkoi jo vähän ponnistuttamaan.. Sairaalan päästiin kuitenkin.. Päästiin synnytysosastolle niin supistuksia tuli taukoamatta ja ponnistutti välillä vähän.. Vastaanottanut kätilö kysyi, tuleeko tiheästi supistuksia johon vastasin niitä tulevan koko ajan -> tutkimuspöydälle ja kohdunsuu oli jo 9cm auki.. Siitä sitten suoraan synnytyssaliin.. Nopeasti omat vaatteet pois ja kätilö yritti selittää kuinka ilokaasu-maski toimii, jos sitä mahdollisesti haluisin ottaa.. sanoin ettei pysty, ponnistuttaa.. Menin "synnytyssänkyyn" ja kätilö tutki kohdunsuun tilanteen, pieni kieleke oli vielä vauvan pään edessä enkä saanut lupaa ponnistaa.. Oli kamala olo taistella ponnistuksen tarvetta vastaan, yritin siinä vaan puuskutella kunnes en pystynyt enää taistelemaan vastaan..

Kätilö antoi luvan ponnistaa ja pää tulikin parilla työnnöllä.. Lapsivesi oli vihreää jolloin selvisi että lapsivedet olivat menneet jo kotona.. Mitään en kyllä ollut huomannut, epäilin että olivat menneet veskireissujen yhteydessä pönttöön.. Loppua vauvaa en saanut ponnistaa heti kun kätilöiden piti putsata ilmatiet.. Siinä sitten taas puhistiin ja puuskuteltiin ponnistuksen tarvetta vastaan.. Sitten sai poika syntyä..

Kaikki tämä tapahtui 31 minuutissa, joista meiltä sairaalaan ajamiseen käytettiin 25min..

Mutta nyt ei eihdi enempää...

Minerva ja kirppunen 4vrk
 
Ja taas onnittelut kaikille vauvaantuneille :heart: Kiva lukea synnytyskertomuksia. Täällä tosi katkonainen yö takana. Eilen illalla ja vielä tänä aamuna tuli reippaasti veristä limaa. Jonkin verran supiestellut mutta saa nyt nähä eteneekö tästä kuitenkaa vielä mihinkää:) Että taidetaan kuitenkin olla tääälää vielä viimesten joukossa :D Jaksamisia kaikille loppu aikaan :hug: Huomenna sitten ois aamulla neuvola ja nyt toiveikkaana jos ois viimenen.... :ashamed:

vv06 ja masuasukki 38+2 :heart:
 
Heippa!
citildan puolesta tänne kirjoitan, 17.8 klo 13.55 näki päivänvalon heidän poikansa.stadegiset mitat huikeat 53cm ja 5035 grammaa!

synnytys oli mennyt hyvin ja kestänyt kaiken kaikkiaan 13tuntia. citilda tulee itse varmasti kertomaan lisää,kunhan kotiutuu vaavin kanssa =)

onnittelut minervalle :flower:

ajatar&vempula 2vkoa4päivää & Veera 1vuosi ja viikko :heart:
 
Onnittelut Minervalle.. Onpas ollut nopeaa toimintaa.. =) ja kiva kun kävit kertomassa synnytystarinaa..

Mulla oli tänään aamusta äippäpolikäynti ja extroja tällä kertaa todella vähän, mutta muutamia vielä.. pari kertaa olin käyrällä kun oli sen verran uninen käyrä ensin kun vaavi veti sikeitä.. sitten lääkäri ultrasi.. Ei löytynyt edelleenkään mitää syytä mistä voisi johtua nuo extrat. Ajatteli johtuvan joidenkin johtoratojen kypsymättömyydestä. ja veikkali että voi loppua extrat ihan ittekseen. =) Katsotaan toivon mukaan.. :heart: paino arvio oli nyt 3700g.. kuulostaa mun mielestä jo aika isolta mut kuulemma keskikäyrällä menee..

Viime yönä heräsin hirveään kipuun alavatsassa tuli voihkaistuakin niin että mies säikähti että nytkö se syntyy.. jomottanu jotenki koko päivän tänään alavatsaan.. vähän niin kuin menkkamaista kipua..

Niin ja Citildalle kanssa onnittelut pojasta.. :flower:

jospa tästä sitten ruuanlaittoon..

piritta ja moggulaa 40+4
 
Onnittelut Citildalle aikas reippaan kokoisesta pojasta !!! Mukava kuulla, että synnytys kuitenkin mennyt hyvin.

Täällä odotellaan edelleen että jotain tapahtuisi. mutta ei ainakaan toistaiseksi mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta. Odotus jatkuu ... :)

Sairaalakassi täälläkin jo pakattu, ainakin osittain. Mukana on:

- kahdet imetysliivit
- hammasharja ja tahna
- shampoo, hoitoaine ja suihkusaippua
- Kotiintulovaatteet vauvalle (velourasu, bodeja 2kpl eri kokoa, sukkahousut ja myssy)
tumput ja töppöset täytyy jostai vielä penkoa...
- Vaippa kotimatkaa varten (neelukka sisävaippa ja kuorivaippa + bumgenius aio)
Vielä täytyy muistaa tuo äitiyskortti, kamera+laturi, jotain pientä naposteltavaa.

Mutta jos oikein nopea lähtö tulee niin loput saa iskä sitten tuoda sairaalaan.

Katos, nyt tulee jopa supistus. Lisää näitä kiitos!! :D

amaria 39+1
 
Kiitos vinkeistä sairaalakassia varten! Vielä sairaalakassin pienistä naposteltavista: Otatteko isille/tukihenkilölle eväät mukaan ja mitä olette pakanneet? Entä mitä otatte itsellenne, kuulin jonkun ottaneen mukaan esim. Gatoradea, jotta saa tarvittaessa energiaa, eikä kaikki tule hikoilemalla läpi? Mitä synnyttäjälle tarjotaan sairaalassa? Olen menossa TYKS:iin synnyttämään, joten siellä olleet, miten tarjoilu pelasi? ;) On mulla murheet, mietin vaan eväitä :LOL:

Lymis 38+5
 
eipä tännekkään mitään uutta...
Aina kovalla jännityksellä käyn lukeen ketkä saaneet nyytin kainaloon:) ja Onnea taas hirmuisesti ja tsempit lähtijöille:)
Citildalle kyllä hatunnosto isosta pojasta..hyvä et kaikki näköjään mennyt hyvin:) :flower:

Kauhee räkätauti ollut päällä et ihan hyvä kun ei ole synnytys vielä alkanutkaan mutta nyt jo olo alkaa helpottamaan niin vois taas sinne synnärille lähtiä. Pikkumies vaan on tietenkin saanut tämän taudin myös ja iskäkin sen tietenkin saa just h-hetkellä..no tauteja on liikkeellä..onneks ei sikainfulenssaa. Kyllä pieni paniikki iski kun alkoi flunssan oireita ilmaantua et apua jos olis sikainfulenssa :whistle:

Vähän on ollut paineen tunnetta enemmän alamahalla ja pieniä suppareita mut ei kyllä ole kivuliaita nähnykkään. To olis äippäpoliaika ja toivon että rupeaisivat käynnisteleen..edellyttää tietenkin et kohdunsuulla olis tapahtunut jotain. Eilen oli neuvolakin ja ei antanut enää uutta aikaakaan. Kuulemma maha roikkuu jo niin alhaalla et tippuu:) mut limoja ja suppareita ja vesiä odotellessa.

Niiskuneiti81 ja vkot 39*6
 
Onnea Minervalle ja Citildalle!! :flower: :hug: Minerva, sulla olikin aika vauhdikas synnytys!! Hyvä, että sentään ehditte sairaalaan. :eek: :D

Mulla puskee flunssaa... ei hyvä... en usko, että mahdollinen flunssa ainakaan helpottaa synnytystä,joka mitä ilmeisimmin on tällä viikolla. On panadolit otettu, kuumaa joutu ja nyt lepään niin paljon kuin mahdollista. Torstaina on yliaikaiskontrolli ja voi helkkari, jos nousee kuume... ?%¤&#?!!!

Luminella ja matkustaja 41+3
 
Jätti-isot onnittelut kaikille uusien vauvojen äideille, taas on syntynyt monta uutta jellonaa :flower: :heart: :flower:

Tsemppiä kaikille kärvistelijä kanssasisarille, kyllä tämä tästä, nyt vaan jäitä hattuun, aivan kuten tylsimmät kliseet lausuvat kanssaihmiset sanovat; ei sinne kukaan ole jäänyt, kyllä se sieltä tulee.
Just joo |O *Huokaus*

Itsellä on melko rauhallinen olo nyt, kun vihdoin lyötiin jonkinlainen Deadline tälle marathonille. Eli ylihuomenna klo 8.30 osastolle käynnistykseen, jos ei mitään tapahdu ennen sitä. Eikä varmasti tapahtu (ai miten niin pessimistinen asenne??)

Eipä tässä tämän kummempia tällä kertaa, sadepäivä on kulunut lähinnä lepäillessä ja lukiessa.

Tikru 41+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luminella:
Onnea Minervalle ja Citildalle!! :flower: :hug: Minerva, sulla olikin aika vauhdikas synnytys!! Hyvä, että sentään ehditte sairaalaan. :eek: :D

Mulla puskee flunssaa... ei hyvä... en usko, että mahdollinen flunssa ainakaan helpottaa synnytystä,joka mitä ilmeisimmin on tällä viikolla. On panadolit otettu, kuumaa joutu ja nyt lepään niin paljon kuin mahdollista. Torstaina on yliaikaiskontrolli ja voi helkkari, jos nousee kuume... ?%¤&#?!!!

Luminella ja matkustaja 41+3
Tuolta kurkin taasen lokakuisista.

Itse olin esikoisen synnytyksessä (käynnistys ) flunssassa. Kuumetta ei ollut, mutta muuten ihan tukossa. Eihän se nannaa ollut, mutta toisin kuin luulin, niin ponnistus vaiheessa sain ihan hyvin happea =)

Ilokaasuun en silti tohtinut koskea, sillä oli jo tarpeeksi paljon mietittävää hengitys rytmissä ilman maskiakin :D
 
Neuvolassa käyty, kaikki hyvin.. Nyt vain odottelen aikaa polille.. ja toivon että lähtö tulis enenkun aika.

Sairaalakassiin olen pakannut:

-Vauvalle kotiintulo vaatteet (kokoa 56) + tutti
-Itelleni kotiintulo vaatteet
-liivinsuojuksia muutama
-sudoku lehtisen
-Sitten pitäisi vielä kaikeessa kiirreessä muistaa laittaa kamera, puhelin, laturi, jotain evästä, hammasharja+tahna, suihku tarvikkeet... :D

Niin tässä on nämä meidän kotiintulo vaatteet:



pitkähihainen boby, puolipotkarit, college asu, lakki, tumput, sukat.
 

Yhteistyössä