ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Merks!

Niin ja bb vielä "vauvantekohommissa", synnytys oli käynnistynyt tänään tuossa iltapäivällä ja soitteli epiduraalin huumassa synnytyssalista :LOL: Luulenpa että puoleenyöhön mennessä saavat vauvan pihalle, tavalla tai toisella :)

Itsehän olen vielä kotona, eikä näy tai kuulu yhtään mitään :D

kielletty 38+4
 
hellu:musta kuulostas et vedet menossa.. vesi on kirkasta, ja valkoset pikkarit näyttää hyvin kun et laita sidettä.. valkovuoto on kuitenkin paksumpaa ja pissa taas kellertävää.. mulla oli kakkosen kans just niin et mun kaveri teki päivällä mulle akupainantaa/hierontaa jalkoihin oli 40+2, ja kokoajan lorahteli housuun, naursekelin et rakko fuskaa.. yöllä sit alkoi hurja verinen vuoto ja jorvissa sanoivat kun menin et vedet on sit rouvalla mennykkin.. mä en nolo tajunnut lapsivedeksi kun ekasta kans meni salissa kalvojen puhkaisussa vasta kaikki lorisemalla...ja poika syntyi sit 40+3, 7h synnytyksen jälkeen.
 
Pakko tulla kertomaan..

Kävin ostamassa pinnasänkyyn patjan kodin1 maksoi 30e :)

Mutta sitten se tärkein :D Etin ja kyselin kaikkialta kastemekkoa missä mut on kastettu, ja kukaan ei osannut sanoa että missä se on..
No luovutin ja ajattelin tehdä itse, eilen jo piirtelin kaavoja.. Ja sitten tänään serkku kyseli että halutaanko me se kastemekko missä mut on kastettu! Olin että hä!! Onko se teillä.. En ollut tullut kyseneeksi tädiltäni, johon olen vähemmän yhteyksissä.. :D
 
Reissusta palattu ja NIIN MONTA SIVUA LUETTAVANA, että huh, huh...perässä ei pysy! Mutta kaikki vauva-uutiset yritin kyllä poimia! Onnittelut siis Meelaie, Lenan, Mezzzy, Murokeksi!!!! :heart: Toivottavasti ei joku unohtunut...Ihania synnytyskertomuksia myös jo oli jaksettu kirjoitella ja ihailen Mandya, kun se vielä tätäkin jaksaa päivitellä! Mä en oikeesti esikoiselta jaksanut yhtään mitään ylimääräistä, tosin enhän mä kahteen viikkoon synnytyksestä nukkunutkaan, että olihan se olotila jo ihan zombie.

Aurora, multa ei esikoista odottaessa tosiaankaan tullut maitoa etukäteen ja sai ihan odotella, että nousee ja alkaa tulemaan. Mutta nyt toisinaan tulee ihan pienen pieniä tippoja. Olen hyvin rintava ja voisi kuvitella, että imetys helposti onnistuu, mutta ainakin esikoiselta takkuili urakalla.

Olenko mä uudelleensynnyttäjistä ainoa, joka ei oo vielä laittanut mitään vauvaa varten!?!?! :ashamed: Mä oon nyt viikoilla 36. Mä vaan odotan jo kovasti vauvaa, mutta en silti ole vielä kaivanut ullakolta vanhoja vauvanvaatteita ja muita tarvikkeita...josko ensi viikolla. ;)

Kaikille nyt vaan jaksamisia masujen kanssa ja erityisesti niille, joilla laskettuaika jo meni. Outiko ainakin! Koitat vaan rentoutua. Olikos muita? No lähellä se monella on. =) Öitä!
 
Outiko Kyllä sun minusta kannattaa pyytää neuvolasta lähetettä,ei epilepsiakaan mikään ihan hällä väliä -juttu raskauden aikana ole.Lääkkeethän siinä tarvitaan tasapainossa pysymiseen.Sinuna kysyisin!Mä ainakin aion lyödä siellä nyrkkiä pöytään,jos muu ei auta :kieh:
Citildajokohan...

Öitä kaikille kärsivällisille ja vähemmän kärsivällisille mammoille!
 
maria-s :hug:
Arvaa paljonko mua päistää noi TYKSin ya-kontrollit, kun ajattelin et ne on niinkuin ennenkin, mullahan se on sit vast 42 tasan, paitsi että se on sunnuntai... eli 42+1 luultavasti. Mutta, onhan tässä aikaa synnyttää... :LOL:
Ja tosiaan, alkujaan ei pitänyt edes kyseiseen firmaan mennä synnyttään, ja nyt kuulin että siel toisessa sairaalassa kaikkien ya-kont. on 41+3. :headwall: :headwall:

tyttönen90 kävipä sulla kiva tuuri, kun kastepuku löytyi! =)
Meillä on miehen suvun kastepuku, meidän on hävinnyt vuosien ja useiden serkkujen ja erojen myötä :|

Aniit :hug:

Citilda: mukavaa, että oli parempi käynti, sitä jaksaa kummasti paremmin kun saa hyvää kohtelua. :)

Mäkin mietin tota vesien menoa/lorahtelua, tuntuu välillä että vois olla ja välillä ei. Täytyy kysästä neukkulasta, kun sinne taas "pääsen". Ja pissa oli plussalla, great. :/

Treelo 40+4
 
heippa
täällä ei tänään neuvokäynti mennyt ihan niin kuin olisi pitännyt.. :( tai siihen saakka kaikki oli hyvin kunnes alettii vaavin sykkeitä kuuntelemaan.. tuli paljon lisälyöntejä jonka vuoksi sain sitte lähetteen äippäpolille.. siellä aluksi käyrälle joka oli ihan hyvä vaikka lisälyöntejä edelleen tuli ja sitten ultrattiin kaikki oli ihan hyvin mutta sydämmen tykytyksessä erotti nuo lisälyönnit mutta kaikki sydämmen rakenteet oli niin kuin piti eikä syytä löytyny.. sitten vielä uudelleen käyrälle ja sitten vielä ultrattiin.. ja vieläkin näkyi lisälyöntejä mutta syytä ei löytynyt.. Maanantaina uusi käynti aamulla äippäpolille. Lääkärin ja kätilön mukaan tämä useinmiten ihan normaalia.. mutta huoli on kyllä nyt kova.. lisäksi sain nyt sen liikelaskenta lapu sekin stressaa.. :'( pelottaa jotenki ihan kauheesti mutta eiköhän kaikki ole ihan hyvin?
hmm no ei tällä kertaa enempää, taidan mennä lueskelemaan josko löytyisi samantapaisia kertomuksia netistä (vaikka ei kyllä pitäisi uskoa kaikkea mitä täällä netissäkään lukee) toivon mukaan löydän tarinoita joissa onnellinen loppu..
Aniit sulle halusin vielä sanoa että voimia kauheesti sulle.. mäkin kaipaisin välillä miestä enemmän tukemaan vaikka välillä toki tukeekin mutta ei aina..
 
Piti ihan etusivu vielä käydä tarkistaan ja unohdin onnitella M86! :heart: Muut olinkin jo sitten aikaisemmin muistanut onnitella.

Juu ja olihan siellä tosiaan Outikon lisäksi Anna, Treel, Pippuri, Piuli ja Stellina, joilla on laskettuaika ihan tässä ja huomisellekin oli kaksoselle ja zinnielle. Tsemppiä!!! =)
 
Kävin tuossa illasta juoksemassa rappusia ja sitten vielä harrastettiin seksiä siinä toivossa, jotta edesauttas synnytystä. Mutta eipä taida auttaa :D No ompahan kokeiltu ainakin.

Ei tuu unikaan, niin tulin taas koneen ääreen istumaan..

outiko 40+1
 
Onnea nyytin saaneille :heart:
Joku kyseli patjasta, mielestäni koko oli hieman pienempi mitä nuo normi "pinnis" patjat on, ne hinnaltaan n.30?. Mutta anoppini sanoi ostaneensa kangaskaupasta leikattavasta rullasta patjan pinnasänkyyn. Tokihan niitä kaupan patjojakin voi leikellä jos raaskii...
Muratti ja maha-asukki 37+0 :heart:
 
Nipsu81 No meille tuli tänään vasta sänky vauvalle, kassi pakkaamati ja ja... :LOL: Miulle rapsahtaa sunnuntaina jo 39 viikkoa!

Onhan tämä tosiaan aika stressaavaa, kun tuntuu ettei millään ehdi ja aika loppuu kesken ja voimat ei riitä ja... kuitenkin, se on nyt kai vaan hyväksyttävä ettei tämä nyt vaan mene niinkuin esikoisen kanssa. Lapsi/lapset ja arki vaativat kuitenkin oman aikansa ja huomionsa, eikä aikaa voi vaan noin vain pysäyttää. Kuitenkin, tässä on se hyvä puoli että itse ainakin tämän kakkosen kanssa tavallaan tiedostan että elämä jatkuu synnytyksen jälkeenkin, silloinkin ehtii :)

kielletty 38+4
 
Kuuma päivä takana, mutta nyt näyttäisi viilentyvän.

Ihan ensimmäiseksi jätti-isot onnentoivotukset kaikille, jotka ovat saaneet syliinsä kauan kaivatun "leijonanpentunsa". Tsemppiä niille, joilla synnytys on alkamassa tai kesken. Ja erityis isot tsempit kaikille, joilla on nyt hankalaa elämässä esim. parisuhteessa tai muuten :hug:

Miehen väsymyksestä oli täällä muutamalla kokemuksia. Samaa koetaan täälläkin. Mies tulee töistä kotiin ja kaatuu välittömästi väsyneenä päikkäreille. Pitää kuulemma nukkua varastoon ;)

Ajattelin hemmotella itsenäni huomenna ja varasin ajan kauneushoitolasta. Ohjelmassa jalkahoito sekä ripsien&kulmien värjäys. Jalat on sellaisessa kunnossa, että norsun tossut vaikuttaa siroilta näiden mammuttiturvonneiden töppösten rinnalla. HUH mikä turvotus!

Olen nyt päättänyt nostaa kädet pystyyn ja antaa asioiden tapahtua omalla painollaan. Pikkuisella on niin ihanaa omassa yksiössään, ettei mitkään kikka kolmoset auta! Ei siivoominen, seksi, lenkillä käynti, vesimeloonit... Olkoot! Nautitaan nyt sitten vielä hetki ihanasta ja ah niin viihdyttävästä omasta seurasta. Omaa aikaa kun ei sitten pikkuisen kanssa pahemmin taida ollakaan. Sääli vain, ettei oikein mitään jaksa tehdä, mutta onhan se nukkuminenkin tietysti ihan kivaa :LOL:

Lenan synnytyskertomus oli juuri sitä, mitä jännitän yli kaiken. Vauvabuumi ja kesälomakausi samaan aikaan ei ole hyvä yhdistelmä. Synnytyksen ajatteleminen saa perhoparven valloilleen mahassa, tylsää, että saa vielä jännittää sitäkin, että onko osastolla tarpeeksi henkilökuntaa. Ainakin itse tarvitsisin varmasti paljon rohkaisua ja avustusta h-hetkellä...

Vuorokausi vaihtuu tuota pikaa, joten kauniita unia kaikille

toivottelee Tikru 39+1
 
nyt sitä on kotiuduttu! lähtöhän se tuli silloin sunnuntai aamuna 26.7 eli limatulppa ja veet meni 5:50 noin, menin vielä isännän kainaloon täältä netistä kun vettä tuli vain lorahdus, noin tunnin päästä kävin vesssassa ja tuli ihan reippaasti. soitin synnärille ja käskivät tulla. no lähtö venyi sinne 9 aikoihin. suppareitakin kipeitä tuli jo ihan kiitettävästi.
isäntä kävi mummun herättämässä parin kilsan päässä josko voitais synttärit pitää sielä, mummu oli ihan sekaisin vielä kun meille tuli poikaa ja synttäri tavaroita hakeen ei ymmärtäny mistään mitään! :saint: :LOL:
no pojan synttärit saatiin järkättyä mummulaan, turhaan väsäsin voileipäkakkuja yömyöhään olisin ite halunnu maistella! |O
no synnärillä tutkittiin paikat ja kohdunsuu oli täysin epäkypsä ja kiinni, kaula oli lyhentynyt ja pehmeä. käyrät oli hyvät, suoraan osastolle odotteleen!
benisiliini tippaan heti kun tulehdus riski ja tulehdus arvot olikin jo nousseet hieman.

samaa kaavaa mentiin taas kuin 6v sittenkin. veet meni su aamuna, ma käynnisteltiin lääkäri ei osannu päättää käynnistelläänkö vai suosiolla leikkaukseen. no päätyi käynnistykseen ja tii aamun sectio kun mitään ei tapahtunut!
no leikkaus on aina leikkaus,ahdisti mutta ei pelottanut! puudutus (spinaali) oli hirvein! ei loppujen lopuksi sattunut mutta pelkäsin sitä eniten! nuori anestesia lääkäri ei saanut neulaa oikeaan väliin, sattui aivan sa%&¤"¤ti joutui kutsua vanhemman anestesia lekurin paikalle, mies lekuri työnsi piikin selkään ja selvä juttu ei ees verikoetta enempää sattunu, jännitin vain niin että huusin ja itku tuli, hoitajat ja lekuri kysyi että sattuiko noin paljon, naurahin ja sanoin että ei kun pelkäsin!
sectio meni hyvin, pysty viilto joka tehtiin sitten tosi alas, entinen on navasta vatsapoimun alle, tämä alkaa vatsapoimun kaarteesta ja jatkuu pil** rajaan asti |O arvatkaako onko näillä läskeillä kiva hellepäivinä, ei varmaan parane! heräämössä olin puoltoista tuntia kunnes jalkoihin tuli tunto ja pystyi liikutteleen.

näin syntyi ihana ja odotettu prinsessa vkoja merkittiin 38+4 muut mitat tuossa yllä.

liikkeelle piti päästä jo tii iltana mutta ihana vanhempi naiskätilö antoi mulle kipupillereitä että päästään vessaan ottaan katetri ja liikkeelle, hih! meikä vetas pillerit naamaan ja rupes lukeen lehtiä joka alkoikin pyörimään ympyrää... koko huone pyöri vinhaa vauhtia! :p :saint:
sitten alkoi oksettaan, ei tarvinnu kuin kerran yökätä niin oksetus unohtui vihlasi muuten niin makeesti vattaan! soitin kelloa kätilö tuli ja ihmetteli miten reagoin noin niihin pillereihin vaikka voimakkaita ovatkin. vitsailtiin tänään että olisin päässy jo eilen sairaalasta jollen olis niitä pilereitä ottanut. no en silloin tii päässy mihinkään sängystä! ke sitten ylös ulos ja lenkille! tässä sitä ollaan jo kotona!
ihanaa henkilökuntaa oli! lääkärillekkin pystyi jutteleen ja kyseleen kuin kaverilta asioita.

ennätys ajassa sectiolta kotio! mutta näin täälä! kaikki hyvin! pillereiden voimalla etiäpäin!

T: Pekunalle ja tuikkis 2pvää
 
Myöhäistä iltaa :)

Täällä supistellu eilisen ä-polikäynnin jälkeen vähän väliä, paitsi viime yönä ei tainnu supistella, sain ainaki nukuttua joten en tiiä :D Sit aamulla ku nousin sängystä niin alko supistelut. Välillä kivuttomia ja välillä taas kivuliaita. Polttoja alaselässä ollu ja semmosta menkkajomotusta ja sit vatsankovetuksia. Kai ne jotain sit saa tuolla aikaseksi ;)

Mullahan on nyt masu laskeutunu ja vauvan pää kiinnittyny ja kun istun ja oon vähän etukenossa, esim jos nojaan pöytään niin tuntuu niinku olis pallo jalkojen välissä, mut ei muuten tunnu mitään.

Murokeksille ONNEA pojasta :flower: :heart:

[/b]aniit :hug: Tuntuu niin pahalta sun puolestas, kun joudut yksin siellä olemaan :( Osaa ne miehet olla yksiä perkeleitä! Samoten ku munki ukko välillä. Onneksi sulla on kuitenki siellä tukihenkilö, joka voi lähteä mukaasi, jos ei miehesi lähe.
Ettei tarvitse ihan yksin mennä :)
Jaksuja!!

Nyt on pakko mennä sänkyyn, jos lukis yhtä hyvää kirjaa vaikka jo vähän väsyttääkin. Mutta ku ei malta olla lukematta sitä :) Tuli tuossa jo luettua parisen sivua näitä juttujanne. Alko selkä mennä kipeeks tässä.
Vaan öitäpä teille kaikille! Kassotaan taas aamusella onko kukaan lähteny synnyttää tai saanu vauvan :heart:

mertsu & prinsessa 36+6 (ja sehän vaihtui päivä) Huomenna poksutaan, oi ihanaa!! =)
 
Hellu Mulle annettiin lapsiveden erottamiseksi valkovuodosta sellainen ohje, että kun laittaa värilliset alushousut niin valkovuodosta jää niihin jälki, mutta lapsivedestä ei...

Piritta :hug: Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Jos se olis kovin vakavaa ollu niin ei ne varmaan olisi sua kotiin päästänyt... ?

Outiko toivottavasti teidän "ahkeroinnista" oli jotain hyötyä ja saat pian nyytin syliin. :D
Ja toivottavasti muutkin, jotka kärsimättömänä odottavat, pääsevät pian tositoimiin. :D

Tervetuloa uusille! :wave: Teitä onkin paljon!

Täällä yritän vielä tehdä töitä... Huomenna pitäisi olla valmista ja paljon on vielä tekemistä! No onneksi ei oo kiirettä nukkumaanmenon kanssa... Kaikki muu vaan houkuttelee enemmän ku työt. Jopa vauvanvaatteiden silitys! :LOL:

Illusia & Emppu 38+0 (Oho, olin ihan unohtanut, että taas poksuu!!)

Muoks: Onnea Pekunalle! :flower: :wave:
 
Onnittelut Pekunalle tytöstä... :flower: :heart:

ja jaksuja niitä kaipaaville...

nyt unille...

*muoks* tärkein meinas unohtua..
piritta :hug: toivottavasti kaikki kunnossa, älä liikoja murehdi, eiköhän ne ois nähny jotain ultrassa jos ois vakavasti pielessä.. koeta nukkua ja levätä ja kerätä voimia...oot ajatuksissani..
 
pekunalle Onnea paljon prinsessasta =)

Ihanaa, kun kaikki saa vauvoja. Vaikkakin itseä rupee kokoajan vaan enempi tuskastuttamaan tämä odotus, vaikka oma olotila onkin hyvä. Tuntuu vaan että kaikki, joilla LA vasta paljon edessäpäin, saavatjo vauvoja jo nyt ja minä, jolla LA jo takana, vieläkin täällä vaan kökin :D

piritta88
Ymmärrän täysin miltä susta tuntuu. Mullahan kans viikko sitten neuvolassa ihmeteltiin kun vauvan sykkeet sahas 109- 200 väliä eikä oikeen osattu sanoa syytä. Äitipolille ei tarvinnu mennä, mutta soitin sinne kyllä. Ikävintä just se epätieto siitä miksi näin on.
Ja nyt mäkin joudun noita vauvan liikkeitä laskemaan ja merkkaamaan ylös.
Ahdistavaa siinä on se, kun vauva liikkuu miten sattuu. Joskus parikin tuntia ettei liikkeen liikettä ja jos se sattuu just sille hetkelle, kun niitä liikkeitä laskee, eikä niitä liikkeitä sitten tunne, niin kyllä paniikki iskee! Mutta kaikki on varmasti hyvin siellä :)

Eikä taaskaan ees nukuta yhtään, ku vedin kahdet päiväunet tänään :D

outiko 40+2
(huoh)
 
Huomenet!
täällä ei olla oikein ollenkaan nukuttu viime yönä.väsyttää.. |O tää kutina on jotain niin hirveetä,ei siltä saa nukuttua.nyt myös jännitän ja odotan lääkärin soittoa.soittaa tänään puolilta päivin ja kertoo sen toisen arvon tulokset,niin tiedän sitten,että käynnistelläänkö vai mitä tehdään. itse aion kyllä nyt ihan vaatiakkin sitä käynnistämistä.ei tästä mitään tuu,kun jo vaikka kuinka mones yö kun saa pari hassua tuntia nukuttua tolta jumalattomalta kutinalta.. :headwall:

ja esikolla kohta 1v. on nyt tosi äiti vaihe.pitäisi jaksaa kamalasti vielä neidinkin kanssa touhuta. ja oli se toinen arvo ainakin niin koholla,että turvallisintakin vaavilla masun ulkopuolella..

ihanaa citilda että eilen sulla oli hyvä äippäpoli käynti!harmi,ettei ehditty siinä äippäpolilla useampaa sanaa vaihtamaan.

onnittelut pekunalle tytöstä! :flower:

piritta88 jaksuja myös sinulle! =)


ajatar&vempula 38+6 &veera 11kk
 
Huomenta vaan täältäkin!

Piritta88 :hug: Koita olla stressaamatta liikaa, ja uskon että helpommin sanottu kuin tehty mutta toivotaan että kaikki on ihan kunnossa ja että asiat pian silviää.

pekunallelle onnettelut täältäkin! :flower:

Outiko Kaikkensa yrittänyt? :D Kyllä se sieltä kohta jo tulee, usko vaan! Viimeistään kahden viikon sisällä ainakin!

Ajatar Voi kurjuus tuota sun kutinaa :( Toivotaan että tekevät pian päätöksiä!

Ja mä täällä kummastelen mun lima juttuja, joten tiedä vaikka ajatar saisit käynnistys ajan ja mä ravaan sun perässä sitten sinne synnyttämään.

Koitan tähdätä tohon ens viikon maanantaille, se olis musta hyvä päivä synnyttää, en tiedä miksi :LOL: synnytys on siis tilattu sille päivälle :wave:

Pöhkö Citilda ja PikkuTyyppi 37+5
 
[/b]Onnea Pekunalle!!

Nipsu, ei oo täälläkään tehty mitään vielä uuden tulokkaan tarvikkeille. Kellariin pitäis vääntäytyä joku päivä ja nuo yläkaapit käydä läpi, että mitä vaatteita siellä on tallella..
ens viikolla ehkä.. jos meille tulis joku kylään, ei todellakaan osaisi päätellä, että meille on tulossa vauva. Mutta onhan tässä vielä pahimmillaan viitisen viikkoa h-hetkeen :LOL:

Me lähdetään taas jälleen reissuun. En jaksa kökkiä kotona poikien kanssa. Tullaan su tai ma kotiin, täällä on sillon varmaan hurjasti tekstiä ja vauvauutisiakin :)

Mukavaa viikonloppua!

Miiwa ja Salama 37+2

muoks, juu, ei onnistunu täälläkään tuo tummennus. Sorppa.
 

Yhteistyössä