ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

aurora81 työterveydessä oli tosi kiva mieslääkäri, joka sanoi, että aina voin tulla tällasten oireiden takia pyytämään saikkua :) Sitten se vielä tunnusteli mun masua *hih*

Sain siis vielä tämänkin päivän saikkua, mutta en ole tänään enää oksentanut. Muuten on ollut kipeä olo ja äsken mittasin kuumeen ja olihan sitä sitten 38.1 astetta :ashamed: Ja melkein kaikki joululahjatki ostamatta (ei kiva)

Kävin eilen lainaamassa kirjastosta kaikkia ihania odotukseen liittviä kirjoja. Sitten vielä lainasin pari nimikirjaakin :) Eiköhän nää sairauslomapäivät mene sit niitä lukiessa.
 
Tervetuloa uudet; marisal, nannuz ja Illusia85! Ja Onnea! :heart: Kyllä tänne mahtuu uusia!

Hurjasti on taas tekstiä tullut. Enka kaikkea ehtinyt lukeakaaan. Poimin vaan uudet ja lisäsin listaan.

tokka Kiva, kun on keskisuomalaisiakin täällä. :) Meillä on tuolla muuten semmonenkin lista kuin: Jyväskylän äidit ja odottajat.

Tänäaamuna iski taas valtava kuvotus. Mutta vieläkään ei ole tarvinnut oksentaa. Kävin aamulla verikokeissa. Mulla tutkitaan, että onko mulla verenvuototautia (Von Willebrandin tautia), kun siskolla on ja se on perinnöllistä. Perjantaina saan tietää. Olo on kyllä semmonen, että taidan olla terve. Toivottavasti niin. Mut se selviää sit perjantaina.

Tsemppiä kaikille!

Mandy ja nappula 7+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Kävin eilen lainaamassa kirjastosta kaikkia ihania odotukseen liittviä kirjoja. Sitten vielä lainasin pari nimikirjaakin :) Eiköhän nää sairauslomapäivät mene sit niitä lukiessa.
Mä kävin myös varmaan jo kohta kuukaus sitten lainaamassa myös odotuskirjoja sekä kaks nimikirjaa. :) Kiva pohtia vaihtoehtoja.
 
Heippa taas. Tänään kävin sitte ekassa neuvolassa ja kaikki oli ok. La olis 1.8 neuvolan mukaan mutta eka ultrahan sen sitte tarkentaa. Nyt on mullakin sitten alkanut se pahoinvointi ja on saanut oksennella, onneksi väsymys rupee jo vähän helpottamaan.

Mulla kans painoindeksi sen verran iso että sokerirasitukseen pitää kans mennä ja kaikenlisäksi nykysin mennään täällä kaks kertaa, ennen riitti se yks kerta. Eka kerta olis jo täs alkuraskaudes mutta päätettiin vielä odottaa että tää pahoinvointi menis ohi ensin.

Synnytyksistä sen verran että niitä on ihan turha pelätä etukäteen koska kaikki synnytykset on kummiskin niin erilaisia ja kaikki suhtautuu kipuun erilailla. Mulla siis takana kolme synnytystä ja kaikki oli nopeita ja helppoja. Eka synnytys kesti n.4tuntia josta ponnistusvaihetta 13 min ja kivunlievitykseen käytettiin spinaalipuudutusta joka oli kyllä tosi hyvä, vei kivut täysin. Toka kesti n. 2 tuntia ja spinaali silläkin kertaa. Ponnistusvaihetta ei ollenkaan sillä vauva tupsahti ihan ittellänsä ulos =) kätilö kerkes saara just kiinni ettei tippunu lattialle kaikki tavarat vaan lenteli :) Kolmas oli sitten samanlainen syöksy kun toinenkin kesti 50 min ja kivunlievitystä en kerinny saamaan. Tottahan se sattu mutta niin lyhyen ajan kyllä kestää. Nyt vaan pelottaa että kerkeenkö tällä kertaa eres synnärille.

Hyvää joulun odotusta vaan kaikille :xmas:
Mooka 7+4
 
Eiliset masennukset on nyt märehditty (ainakin toistaiseksi) ja tänään on parempi päivä :)
Oon niiiiiin onnellinen!! Mulle on tullut kuvottava olo!!! Se jotenki konkretisoi koko raskauden!! Olin varma, että kaikki on huonosti, kun oireita ei ole ollut!!
Tervetuloa paha olo! :)

H-a-n-n-e sydämestäni toivon kaikkea hyvää teille.

rv 7+2
 
ekana La vida es un destino joo sama LA meillä mut mulla on 99% varmuus asiasta et tää tulee kesä-heinäkuussa jo ton mun sairauden takia.. ovat sitä meiltä et multa ei mene yksikää raskaus yli 35viikon.. :ashamed:

kummusta voi tsiisus... :LOL: mua turvottaa meinaa ihan mahottomasti.. nibbler:in masu on hyvin pientä tähän meikäläisen.. :whistle: mulla oli tosta esikostakin niin et alusta asti turvotti ihan mahottomasti ja maha mukamas pullahti aikasee, mut turvotustahan tuo oli kaikki, rv 12 se hävis ja oli maha ihan tilalla.. et eiköhän tämä ole sama homma..

mulla on alkanu ihan himo väsymys.. eilenki vaan otin lepiä koko päivän.. :ashamed: rinnat aristaa ja maha pullottaa.. :LOL: tosiaa mulla aloitettii eilen se ASA hoito ja 5.1.09 on se aika sinne ä-polille sitten sit aloitetaan se klexan.. mua van vähän hirvittääs e klexan, ku oli ihan kivan hintaista, itelle jää 50piikin satsista maksettavaa 150?suurt piirt, eikä siinä mitää mut jos joutuu 2kertaa pvässä pistää ni tulloo hiukka kalliiks...

onks kellää muulla asa tai klexan hoitoa tässä pinossa??

nyt o lähettävä esikkoo syöttää,heräs unilta just... :wave:

peikko ja masu 4+5 (vissii??)
 
Moi kaikille, :wave:

täällä ilmoittautuu joukkoon yksi odottaja lisää. Elikkä olen 36v äippä, odottelen 4 lastani, la 18.8.09. Synnäri on Kaks.

Nuorimmainen on 6½kk (05/08), eli ikäeroa tulee noin vuosi ja 3kk. Isommat lapset ovat 3/93 ja 4/96, eli ISOJA.

Iina 5+2
 
Moikka!

Arvatkaa mitä? Meille tulee vauva! Siellä se nyt jo hidas Hämäläinen köllötteli ja syke oli oikein vahva. Viikot tänään vasta 6+3, joten sen takia ei näkynyt viimeksi. Voi vitsi mä oon onnellinen!

Kiitokset kaikille myötäelämisestä, kyllä se elämä taas voittaa! Hip hei ja Hurraa!

Mansikkatee ja Hippuli
 
Irmeli09
Mansikkatee: Aivan mahtavaa!!! :heart: :heart: . Ihan kyyneleet tuli silmiin (ja siellä ne vieläkin on) kun luin tuon sinun viestisi :D . Ihanaa saada tällaisia loistavia uutisia eikä niitä ikäviä. Onnea vielä kerran!!!!! :heart:
 
Kaikki uudet TERVETULOA! :wave:

Nyt on todellakin pahoinvointi hyökännyt päälle! Olen eilisestä asti ollut sairaslomalla töistä. Oksetus alkaa n. klo 4-6 aamulla ja jatkuu siitä 12h eteenpäin. Kaikki mitä koetan ajatella syöväni aiheuttaa oksentamista/ yökkäilyä. Sit illasta vähän paremmin pystyy syömään... Makuulla on kaikken parhain olla ja mehuja menee litra kaupalla, ne onneks pysyy sisällä. Huomenna olis sit ultra! Jännittää kamalasti, mut onneks ukko pääsee mukaan. Aika meillä on klo 9, et täytyy ottaa monta oksennuspussia automatkalle mukaan... :)

surppi rv 6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikkatee:
Moikka!

Arvatkaa mitä? Meille tulee vauva! Siellä se nyt jo hidas Hämäläinen köllötteli ja syke oli oikein vahva. Viikot tänään vasta 6+3, joten sen takia ei näkynyt viimeksi. Voi vitsi mä oon onnellinen!

Kiitokset kaikille myötäelämisestä, kyllä se elämä taas voittaa! Hip hei ja Hurraa!

Mansikkatee ja Hippuli
Voi että! Ihan mahtava uutinen! Onnea, onnea ja vielä kerran onnea! :heart:

Ja tervetuloa Iina72! :flower:
 
Osaako kukaan sanoa, että onko kuume sikiölle vaarallista raskauden alkuvaiheessa? Mulla alkoi tänään reilu 38 asteen kuume ja aloin nyt miettimään, että eihän tästä vaan ole mitään vaaraa? Olen ottanut pari särkylääkettä (paracetamol) jotta kuume laskisi. Tää ei oo kyllä yhtään kivaa, ja lisäksi pahoinvointikin alkoi taas :(
 
Sikiö on niin hyvin suojassa, et ei sille ola vaaraa :hug: Panadol 500mg voit ottaa huoletta (max 6tpl/vrk)
Tietty jos oot kuumeessa ja oksentelet reilusti, niin on nesteitten juominen erittäin tärkeää.. esim jääpalat tai jäätelö (yleensäkki kylmä voi pysyä paremmin sisällä).
 
Mansikkatee: IHANAA!!!!! Paljon onnea, ihanaa kun pikkunen olikin vaan hidas hämäläinen. :heart: :LOL: Kiva kuulla ilosia uutisia.

Outiko: Ei kuume mun mielestä mitenkään vaarallista ole,ainakaan tässä vaiheessa.En usko et on loppuvaiheessakaan.En varma ole, mut tällänen käsitys mulla on. :) Joku viisaampi korjatkoon jos olen väärässä.

Tervetuloa uusille!

Tänne ei mitään kummallista,edelleenkään ei mitään oireita, housut ehkä väähän kiristää mut ei muuta. Painoindeksi mulla on 18 joten ei onneks tarvi minnekkään sokerirasituksiin mennä,eikä muutenkaan ole ylipainosta harmia. :) Edellisen raskauden aikana painoa tuli 9kg joten ei kertaakaan tarvinnu kuulla moitteita painon noususta taikka nousemattomuudesta. :)
 
mä kävin edellisessä raskaudessa sokerirasitujsessa huonovointisuuskohtausten takia, sain kotiakki mittarin, ja mittailin ajoittain matalahkoja sokereita.. muuten olivat ok. piti vain töissäkin pitää esim porkkanoita tai mandariinejä mukana..
 
:wave: Iltaa.

Täällä alkanut iltapahoinvointi, aamu pahoinvoinnin sijaan :x
Pitää oikein keskittyä ettei oksu lennä.

Ja hajut! :x
Huomasin jo tuossa iltapäivällä kanoja uuniin laittaessa että nyt nekin alkaa käydä. (siis hajut) Noh mies yritti tulla pussailemaan ja oli just juonut kahvia, piti niellä ja kakistella. Sai kokea äkkilähdön :LOL: Itse voin kyllä kahvia juoda mutten halua haistaa sitä kahvista-hengitystä :x Ja voitteko kuvitella miun lempparit on turkinpippurit siis karkit ja se haju etee minuu tuolla kaapissa. No eipä tartte niitäkään syödä.

Hedelmiä mättäny ihan himona :p

Tänään en oo pientä päiväkävelyä kummempaa tehnyt kun tässä iltasella huomaan et alkaa vatsannippailu joka hellittää kun on paikallaan.

Että tälläisiä vaivoja ilmaantunut :D


Kertoiskos joku miulle tuosta sokerirasitustestistä oon normi painoinen, ketkäs sinne joutuu? Ja mistä syistä?
En esikkoa odottaessa moiseen joutunut vaikka paino nousikin huimasti, olis silloin kyllä tosi laiha. Nyttemmin normaali painoinen ja ylpeä et jäi vähän muutakin kuin luuta ja nahkaa :D
 
Tervetuloa uudet leijonamamit :flower: !
Tätä pinoa on mukava kasvattaa.

Täällä kasvatellaan outo-kumpua ja levätään. Olen huomannut, että jos päivä on ollut kovin vauhdikas niin illalla kyllä mahaan koskee ja on ihan puhki. Pitää muistaa muistuttaa itseään siitä, että on syytä vähentää höyryämistä ja ottaa iisisti.

Meillähän on huomenna Surpin kanssa jännät paikat. Molemmilla on ultra heti klo 9. Tulen illemmalla kirjoittelemaan kuulumisia, toivotaan että kaikki olisi hyvin ja löytyisi pienen :heart: :n syke!

Torstai on toivoa täynnä...

Tänään alkoi 8:s raskausviikko ja 3:s raskauskuukausi... =)
Eli tikru & pikkutikru 7+0
 
Täällä on yksi maatilallinen, meillä on lypsykarja ja itsekin siellä olen töissä, tosin tila alkaa olla pieni nykynavettoihin verrattuna, mutta toistaiseksi ollaan pärjätty :)

Ja muuta liikuntaa en harrasta kun tuolla navetalla juoksentelun, aika monta kertaa päivässä menenkin ylös ja alas =)

Harrastin aikoinani aerobicia ja sellaista mutta meillä on niin pitkä matka tuonne harrastuspaikoille, että se sitten hyytyi kertakaikkiaan siihen, että mä en enää jaksanut ajella eestaas, kun nuo lapset nykyään jo harrastavat omia juttujaan niin joskus on vain oltava kotonakin. Kesäisin tulee liikuttua paljonkin mutta näin pimeällä mua ei huvita yhtään lähteä yksinään tuonne tienpäälle talsimaan :eek:

Huomenna on mullakin ultra, toivottavasti kaikki olisi hyvin. Mulla näyttää tämän raskauden motto olevan, että kaikki on pielessä, kunnes toisin todistetaan, uskon varmaan vasta kun vauva on syntynyt, että kaikki meni niin kuin pitikin. Ja mulle joutuu varmasti todistelemaan useasti... Edellinen raskaushan meni kesken rv 18+

Nyt lahjoja paketoimaan ja sitten nukkumaan, mua väsyttää kokoajan!

Ja mansikkatee, ihana uutinen :flower:

Unicco
 

Yhteistyössä