~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

Huomenta!

Siistii.. nukkumaan menin n. klo 23.30 ja klo 4 heräsin, enkä oo sen jälkee nukkunu.. vähän on silmät ristissä ja selkää koskee.. muutaman kivunkin bongasin aamuyöllä tossa alapäässä..tiiä sit mitä hyö olivat.. ja kaiken kivoin juttu et poitsu ei nuku enää päikkäreitä ja kohta pitäs alkaa väsätä veljelle synttäri kakkua ja sit lähtee sinne :eek: .. mitenköhän jaksan.. muutenki ollu niin ärsyttävä olo muutaman päivää..

eipä muuta.. parempaa päivän alkua teille muille!!

Äiti lpr 37+4
 
Mittasin tossa aamutuimaan pötsin ympäryksen, 104 :D Isäntä lähti juosten töihin vaikka vettä ripottaa.. :whistle: Hullu :D Se on sitä kun juoksuun jää kiinni.
Eipä täällä mitään ihmeitä, mitään "pehmentävää" en oo vieläkään huomannut :headwall:
Tuon laskurin mukaan vauva olis 3360, aikas jätti jo..ja huomenna vasta alkaa 38.
Pitäsköhän suoriutua suihkuun..

fosfori ja pampula 37+6

 
Sone
HooÄs! Jokohan laitoksella, kun ei näkynyt kirjoituksia, tai en ole vaan huomannu?

Tapaamisesta: Minulle tulee niin pitkä matka etten varmaankaan tapaamiseen lähde. Paitsi korkeintaan lappeenrantaan, ja sieltäkään ei taida olla muita kun äitilpr :whistle:
 
HooÄs on mökkeilemässä, katsoin profiilista. Tai ainakin niin kirjoitti about viikko sitten että lähtevät mökkeilemään viikoksi.

Täällä olis tänään pyykkipäivä... Mikähän muakin vaivaa kun ei huvita mitään tehdä. Voisin vaan maata sohvalla koko ajan... phuuh... No voin mä kyllä vähän aikaa köllötellä, mies pääsee vasta klo 16 töistä... siihen asti voin lorvia :LOL:

muoks. menin sit eilen kattoon H&M:n sivuille ja voi rähmä, sinne on tullu vauvanvaatteita ja arvatakaa tekiskö mieli tilata kaikkee ihanaa?! :headwall: No jos koitan malttaa että tää lapsonen syntyy ja sit mennä tilaileen....
 
Jip jei

Meillä on niin kivat naapurit et ne ei anna miun näköjään nukkuu.. hurja kolina ja kalina tuolla yläkerrassa..siivoovat.. että se näistä meikäläisen päikkäreistä..ja sillo aamuyöllä pyöri pesukone joskus 6 aikaan ja yhtenä iltana iltana imuroivat kanssa tosi pitkään joskus 22-23 aikaan :kieh:

Haluisin jo että vauva alkais syntymään vaikka ensi viikolla, sitte ois se 38rv täynnä.. oishan se miutakin kohtaan jo reilua kerta esikoinen meni kax viikkoo yli ni tää toinehan VARMASTI tulee sit ennen laskettua. Eix niin?? näihän ne vauvat käyttäytyy, ja lapset yleensä, just silleen niiku vanhemmat käskee :LOL:

Kohta pääsen syömään kakkua.. toivottavasti tuo vauva ei nyt järkyty vaikka oonki nukkunu niin vähän.. on se ainakin hirveesti liikkunu äitin ilox sekin, ku ei kunnon asentoa löydä sängyssä :D

mutta nyt häviän taas!!

äiti lpr 37+4, edelleen!!

 
Täällä oli kerrankin ihana yö. Ukko nukahti sohvalle ja tyttökin nukkun omassa sängyssä kuuteen asti. Mulla oli iso viileä sänky koko yön käytössä :) .

Meillä on terassinteko talkoot ja juuri sain porukat ruokittua. Lääh. Jalat ihan poikki ,kun koko aamut olen tösöttänyt. Onneksi mummo lähti lykään tytön unille.

Jospa kävisi tsekkaan noin Heisun mainitesemat vaateet ja sit päikyille.
-Poni ja Manteli 35+3
 
Iltapäivää!

Tiedättekö onko se pelkkä alapaineen nousu joka viittaa raskausmyrkytykseen? Kun mulla oli runsas viikko sitten neuvolassa yläpaine koholla (130, norm n. 115-120) mutta alapaine normaali (72). Aloin vain miettiä tuota ajoittaista turvotusta... Nyt on taas sormet makkarana. Ei mulla kyllä suvussa ole kellään ollu raskausmyrkytystä eikä itellä edellisessä raskaudessa. Äidillä 6 lasta, kaikki normaaleja raskauksia ja isoäidillä 4 raskautta, 1 kuoli kohtuun 7:llä kuulla (syy ???) ja 3 syntyi sektiolla, ei raskausmyrkytyksen vaan ahtaan lantion vuoksi... Tuskin mulla mitään myrkytystä on, kunhan vaan pohdiskelen. Pitäis varmaan mennä tekemään jotain järkevää tästä koneelta :LOL:
 
Jouduin linnoittautumaan sisälle hellettä pakoon... takapihalla asteita lähemmäs 35!
pyykipäivää meilläkin vietetään.
Löysin aamulla ensimmäisen kerran poitsun jalat kun oli yöllä vaihtanut paikkaa yksiössään..
aloin jo epäillä ettei tällä jalkoja ollenkaan kun ei terkkakaan tiennyt missä jalat on! :LOL:
Noista hankinnoista: meillä on jo kaikki hankittu valmiiksi, tosin sänky on vielä miehen siskolla mutta kehto saatiin jo roikkumaan olohuoneen nurkkaan. uutena ollaan ostettu vain muutamia vaatteita ja disneyn sitteri, itselle ostin triumpin liivit!
mulla tuon laskutavan perusteella poika olis jo 3240g ja viikoja 33+6 :whistle: ! viikon päästä on lääkärikäynti, joten saa nähdä pitääkö paikkansa, ei toivottavasti!

Antsu ja ippe 33+6
 
Lauantaita

vähän tylsistyttää, ulkona on kyllä hieno ilma jos saisi itsensä vaikka johonkin rannalle raahattua.

oi kun alkoi itsekin tekemään mieli parturin penkille ja vähän jotain uutta kun mammaliini kertoi uudesta tukastaan. Mulla on luonnonkiharat hiukset joista on nyt raskauden aikana (minkälie hormonien vuoksi) tullut ihan mahdottomat, harottaa joka suuntaan ja vaikka yrittää kuinka pitää tukan kiinni niin silti niitä repsottaa kiharana ympäriinsä eikä mikään muotoiluaine auta.. no, eiköhän ne taas aikanaan tasoitu.

Piti käydä myös nuo hm:n sivut kurkkimassa =) ja olihan siellä paljon uusia juttuja. Muutama päivä sitten oli vaan pari vauvanvaatetta. Jospa tosiaan malttaisi odottaa kunhan tämä syntyy ja ostella sitten lisää.

Meilläkin on kyllä ihan pönttöjä naapureita vaikka omakotitalossa asutaankin. Kerrostalossa tietysti vielä hankalampaa kun kaikki kuuluu seinän läpi ja pitäisi muistaa ottaa muutkin huomioon.
Meillä naapureilla on puulämmitteinen sauna ja siitä tulee ihan hirveä käry ja asutaan niin että kaikki se savu tulee aina suoraan meidän pihalle ja pitää kaikki ovet ja ikkunat tilkitä että voi edes sisällä hengittää..
Ja toiset naapurit tekee piharemppaa ja siellä on kaivinkone jo viimeistään klo 7 paikalla, ei sitten tarvi pitkään nukkua.. oiskohan tälle kertaa haukuttu naapureita tarpeeksi.. :kieh:

no, viikonlopun jatkoja kaikille

miranth ja massu 36+5
 
Mulla tuo lapsen kokojuttu menisi 88 kertaa 34 eli 2992g; vähän yli viikko sitten painoarvio oli 3,1kg joten on sen varmaan vähän isompi...:) Mutta mun mielestä muutenkaan tuo sf-mitta ei kerro sillain vatsan koosta, koska mulla on sf-mitta tässä raskaudessa ollut ihan sama kun ekassakin, vaikka masu on paljon pienempi. Ja vauvakin pienempi.

Ollaan lähdössä vähän ostoksille kerrankin koko perhe. Sain tänään pestyä vauvan sänkyvaatteet vihdoin ja nyt sitten mies saa laittaa sänkyyn vielä pyörät alle...

Pojukin on tänään ollut vähän paremmalla päällä; eilinen oli ihan kamalaa kun itki koko päivän ja mikään ei auttanut:( Kurjaa kun toinen kärsii eikä oikein voi auttaa mitenkään. Ne hampsut sitä vaivaa kun joka puolelle yhtä aikaa hampua pukkaa! Nyt leikkii taas ja on miltei oma itsensä:)



 
Täällä ollaan taas... :wave:

Viime yönä tuli tosiaan joku ihan ihme turvotus jalkoihin.. yhtäkkiä vaan huomasin että varpaat tuntui jotenkin oudoilta, ja kun tarkemmin aloin kattoa, niin varpaat ja koko jalkaterät oli ihan turvonneet pallerot!!! :eek: Noh, eka tietysti huolestuin kamalasti, varsinki ku päivällä oli ollu pääkipuaki, mut sit aattelin että ei auta ku seurata tilannetta, että en viiti heti soittaa mihinkää äitipolille. Yöllä sitte oliki onneksi turvotus laskenu oikeestaan kokonaan... toivottavasti ei ala turpoilee enää pahemmin!!!

Tänään oon ollu vähän virkeämmällä päällä kuin eilen.. sain vihdoinki kuurattua makuuhuoneen oikein kunnolla ja samalla laitettua vauvalle pinnasänkyyn pedin! :heart: Meillä ei oo pinnikseen vielä sopivaa patjaa, ku siitä otettiin se patja pojan jatkettavaan sänkyyn. Laitoinki sitte vauvalle pedin äp-laatikkoon ja sen nostin pinnikseen. Onpahan vauvalla turvallinen olo, ku on sellanen pikku pesä missä nukkua.. :) Tosin luulenpa että vauva tulee nukkumaan aika paljon meidän keskessäkin... en kuitenkaa raski laittaa sitä omaan sänkyyn ja jos imettää, niin se on niin helppoa jos vauva on viekussa.. mut saas nähä sitten...

Poika meni päikkäreille ja sain ite vähän syötyä.. kamala nälkä tulikin tuossa siivotessa! Kuhan poika herää, niin täytyis lähtä käymään rattailla kaupassa.. mut nyt ainaki tulee välillä vettä.... :/ Toivottavasti tuo ilma vähän selkenee...

Nyt pyykkikone on pyörinyt, pitäs mennä levittää pyykit ja laittaa seuraavat koneeseen...

Annilia&Nuppu 36+5
 
Auts, oikein pahalta tuntui, kun kävin tuonne profiiliin päivittämässä vuoden lisää itselleni. Onneksi on vielä muutama armon vuosi ennen kuin siirryn viidennelle kymmenelle :LOL:

Alavatsa on edelleen aikas kipea, mutta jos oikein keskittyy niin voisi kuvitella sen hiukan rauhoittuneen. Toivottavasti helpottaa pikkuhiljaa, ikävää kun joka asennossa tuntuu pahalta.

Hauskaa lauantain jatkoa kaikille!

Säihke ja pikkupossu
 
Hei!

pitkästä aikaa tänne joutaa!
paljon onnea käärönsä jo saaneille :flower:

neuvolassa kävin alku viikosta ja kiva sijainen oli.
paino 400g/viikko nyt yht n11kg, ihan älyttömän vähän tullu painoa!!edellisellä kerroilla on ollu tässä vaiheessa 5 kg enempi.
sf 29
syke 135++
ja kaikki muukin ok :heart:

kipeää käy kun survoutuu kylestä edelleen läpi :( yöllä on kääntyminen muuttunut tuskalliseksi, nosturi apua kyllä kaipais kääntymisessä.

tuon laskurin mukaan tyyppi olis nyt 2697g. jestas :eek: alkaa olla samaa luokkaa ku edelliset syntyessään!! jospa se ei pidä paikkaansa, ei sieltä mikään jätti mahdu tulemaan!!

Mulla on aivan järetön sisustus/siivous hulluus päällä! kaikki keittiön kaapit käyty läpi ja vanhat kamat heitetty roskiin. uus senkki oli pakko saada keittiöön, mies sitä just kasaa :D tulee hieno!! sit isomman tytön huoneeseen uus sänky ja kirjotus/kampauspöytä ja kirjahylly. sit olis hyvä. sais alkaa tuo vauva(vieläku saa olla) harjotteleen nukkumista isojen tyttöjen sängyssä.

Kaksostenrattaat hankittiin phill and teds merkkisen on ihan super kätevät. just semmoset ku pitää, menee pieneen tilaan ja on tosi ketterät ja kevyet työntää! vauva nukkuu sit kantokopassa alaosassa alkuun. ja sit ku tuo 1-vee ei enää halua kyydissä olla, toimivat sit yhden lapsen rattaina. eli ovat pitkäikäiset myös.

mulla on ihan ajantaju kadonnu :eek: oikeesti heinäkuu menny vilauksessa ja täällä synnytetään ja on aika käsillä ei haittaa vaikka syntyy :LOL: miten mä pääsen vielä tähän hommaan mukaan?

alan lukeen kirjotuksia.

Triine 34+6
 
Triine: Pakko heti udella noista Phill&Tedsin kaksostenrattaista.. oon nähny sellasia useita ja ne näyttää tosi näppäriltä.. :) Eli jos saa kysyä, ni mistä te sellaset hommasitte ja oliko älyttömän hintaiset? Saako niitä muuta ku ulkomailta tilattua?? Ja tuleeko niihin kantokoppaa mukaan? Jos jaksat vastata uteluihini.... :) Meillä tuo esikoinen ehtii olla ehkä just sen 1v7kk, kun vauva syntyy, niin kaksostenrattaat on ehdottomasti oltava. Ja niiden pitäs mahtua pieneen tilaan, olla kevyet jne.. eli siinä mielessä nuo kiinnostais!!
 
Dodiih, nyt on jätkän kaikki vaatteet pesty ja viikattu nätisti laatikkoon.
Pinnasänkykin on koottu ja peti sinne pedattu =)
enää puuttuisi se nyytti sieltä ^^ mutta eipä tässä mikään kiire ole,
saa poju kasvaa ihan niin kauan kuin siltä tuntuu,
viimeistään 4 viikon kuluttua joutuu kuitenkin ulos tulemaan.

chilitin ja Väinö rv 37+3
 
Moi

Nyt tarvisin taas kerran mitä mieltä olette :ashamed:

Tosiaan pari päivää siivosin meidän "varakämppää" ja nostelin kieltämättä ehkä hiukan liian painavia tavaroita. Eilen oli sitten sellasta "menkkakipua" koko illan ja sänkyyn päästyä se paheni aikaslailla. Se oli tosiaa jatkuvaa, eli e lakannut hetkeksikään :( . Yöllä en juurikaan saanut nukuttua kun oli kauhee pissahätä koko ajan. Joka kerran kun nousin vessaan oli alamaha TODELLA kipeä. Aamulla olinkin sitten meinaan ihan sikaväsynyt |O . Tänään on ollut jälleen menkkakipua, ei kuitenkaan niin kivuliasta kun eilen illalla. Ja alapäässä on ollut aivan ihmeellisiä tuntemuksia. On vihlonu, nipistänyt ja tuntunut joka liike Masalta aivan kauheelta. Istuminen on ollut paikkapaikoin aivan tuskallista. Jote mitä te olette mieltä, onko tää kaikki todellakin ihan normaalia??

salah ja Masa 34+5
 
Aah, ihanaa taas lössähtää sohvalle koneen kera :)
Oltiin tänään kaverin häissä, minun ei edes pitänyt sinne mennä koska pojalle ei ollut hoitajaa. Mutta päätin sitten viime tingassa lähteä ja otin pojan mukaan. Mies oli bestman niin hänestä ei apua pojan kanssa hirveästi ollut, kun joutui muita juttuja hoitamaan. Hyvin selvittiin kuitenkin ja namiruokaa syötiin :) Mies jäi tietysti vielä juhlimaan, mutta ajoissa hänen kotiin pitäisi tulla, saas nähdä....

Naapurissa on bileet käynnissä, tuparit. Ihan kiva kyllä että hän jo pari viikkoa sitten ilmoitti meille naapureille että melua tulee olemaan. Niin, sitä melua tosiaan on :) No, jos sitä nukuttua kuitenkin saisi kun on sen verran rankka päivä ollut...

Ei tänne ihmeempiä, supistelee ja alapäätä vihloo edelleen ihan lupaavasti ja masussa jyllätään myöskin :)

Hyvää viikonlopun jatkoa!

Lilli ja Tiitti 37+3
 
moi!!
kasassa vielä ollaan vaikka vointi on hieman huono ja kasassa pitäs tovi vielä pysyäkkin.
meillä sattui lapselle onnettomuus niin ei oo kauheesti omaa vointia joutanu aatteleen muutama yö valvottu ja tosiaan jouduin hieman "rehkimään" juoksin torstai iltana pojan luo pihalle ja takas sisälle juostessa kaaduin portaissa ja sitten poika peiton mutkaan ja täysillä sairaalaan ja kannoin juoksemalla pojan sisälle niin voitte vaan kuvitella mitä tuo alapää meinas jouduin itekkin yöllä vielä tutkimusiin ku tulin niin kipeeksi mut onneksi kaikki on ok. myöskin pojalla vaikka jouduttiin leikkaan. on se tää äitin homma välillä aika rankkaa :'( :'(
nyt pitäs ruveta rauhoittuun ja nukkuun univelat, piti vaan vähän jonnekkin päästä purkaan.
öitä!
 
kotiutunut tänään sairaalasta. Tytsy syntyi keskiviikkoaamuna, viikolla 36+2 - tasan viikon myöhemmin kuin isoveljensä. Helppo ja nopea synnytys, kaikki hienosti. Huomattavasti reippaampi ja vahvempi vaavi viikon lisäajalla. Vähän meinasivat sokerit tippua, ja keltaisuus kohota, mutta kotiin päästiin ja seuraillaan keltaisuutta kontrollikäynneillä. Ihana tyttö!!

Isoveli (2,5v) melkolailla hämillään, mutta ihan hyvillä mielin. Ei vielä ainakaan pahempia mustis-kohtauksia.

Tsemppiä kaikille, en nyt ehtinyt lukea missä vaiheissa mennään mutta voikaa voikaa kaikki hyvin ja jaksakaa loppuun saakka.
 

Yhteistyössä