~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

onnellisen prinsessan äitille erittäin paljon onnea :heart: :heart:

Täällä ollaan tapetoitu Masan huonetta. Saatiin tapetoitua, mutta boordi laitetaan vasta torstaina. Aion kyllä tuoda sinne hyllyn ja mun oman isäni vanhan kehdon :heart: , se on sellainen missä mn isä ja sen veli on nukkunu vauvana. Aivan ihana, mutta sen verran aika on tehnyt tehtävänsä, ettei siinä Masaa voi nukuttaa. Koristeeksi sen tuonne huoneeseen tuon.

Tänään kävin ostamassa pari purkkia äidinmaidonkorviketta valmiiksi, talkkia ja itselleni isoja yösiteitä. Mun ystävä kellä on nyt neljän kuukauden ikäinen tyttö sano että se otti sairaalasta mukaan niitä oikein isoja siteitä, ei olis kuulemma pärjänny kotona ekoja päiviä pelkällä tavallisella yösiteellä.

Sokereita mittaillaan edelleen, tänään on ollut hurjasti kohollaan :( , vaikka en ole mitenkään erikoisemmin herkkuja syöny. Se on jännä että hedelmät nostaa mulla niitä arvoja enemmän kun karkki tai jäätelö. Söin meinaan illalla kiiviä ja omenaa iltapalalla ja heti oli aamulla ennen aamupalaa arvo yli seitsemän kun pitäisi olla alle 5,5 :( . No tässä nyt odotellaan äippäpolin kirjettä.

Täytyy nyt varmaan lopetella taas tältä erää

Jälleen vointeja kaikille :)

salah ja Masa 33 tasan
 
onnellinen prinsesssan äiti : SUURET onnittelut vaavin synytymisen johdosta!

Olen myös samaa mieltä, että pysytään täällä siihen asti, kunnes kaikki on saaneet vauvansa ja sitten siirrytään:) itselläni kuitenkin kun menee mun tuurilla se kaksi viikkoa yli :LOL:

ajatar&vekara34+3
 
neitiperho
Meillä nyt isäntä on ihan paniikissa taas...sain hoidettua meille kuun viimeselle viikonlopulle koirille hoitajan ja aloin varaamaan reissua. Varaukset kaikki nyt tehty, mutta kun saisi vielä miehen rauhoittumaan. Onhan mulla nyt sentään kolme viikkoa laskettuun aikaan vielä silloin, joten tuskin Iines-Eetu silloin vielä ulos tulee. Ollaan sitten ajatar yhdessä täällä odottavalla kannalla. Ainakin olen ihan varma että se on elokuun loppupuoli ennen kuin tosi toimiin pääsen :D
 
Iltaa Mammat ja masut!
Lepuutan tässä jalkojani sen verran että kerkeen ottaa osaa keskusteluun. Ootte turissu sitten taas pikkasen, kun ei meinaa edes perässä pysyä! :LOL:

Ensinnäkin onnittelut taas uusille vauvoille! :flower: Ja halit niitä tarvitseville :hug:

Tuntemuksista olette puhuneet, mä joka ilta leijun pilvissä kun pikkunen myllää kovasti masussa ja rupeen miettiin että "sit kun se on syntyny...". Kauheesti jo mietin kaikkee että mitäs sit kun vauva on syntyny jne. mutta sit toisaalta pelottaa ihan hirveesti ajatus että sit oikeesti se vauva on täällä eikä enään tuolla masussa! Jotenkin tää raskaus on kuitenkin vielä niin helppoo, voi mennä ja tulla miten huvittaa, mut sit onkin aina se pikkuihminen joka on otettava mukaan. Tai ei nyt aina mutta kuitenkin... ja mua jotenkin mietityttää hirveesti että sit ton ukkelinkin pitää oikeesti jättää suurinpiirtein saunakaljatkin väliin, kun jos vaikka lähetään synnyttään... ihan pimeitä ajatuksia... olla nyt huolissaan että voiko toinen ottaa saunakaljaa vai ei :LOL:

Mä oon kans miettiny sitä että tuleeko kaikki tuputtamaan niitä hyviä neuvojaan sitten. toivottavasti ei. Sit sitä oon myös miettiny että kun kaikki haluaa heti tulla vauvaa kattoon, et sanonko vaan sitten ihan suoraan jos oon väsyny että nyt ei käy vai koitanko vaan kestää ne vierailut... Ja se että en välttämättä halua että kaikki ryntää sairaalaan, vauvan isovanhemmat ja kummit on tervetulleita, mut esim. mun isovanhemmat ni ei kiitos. Ei ne muutenkaan meillä käy, ni pakkoko niiden on heti sinne sairaalaan juosta... :kieh:

Joku kyseli tosta synnärille tutustumisesta. meillä on perhevalmennukset vasta elokuun alusta eteenpäin.. onneks heti ekalla kerralla on tutustuminen sairaalaan. Että toivottavasti vauveli pysyy masussa sinne asti ni tiedetään sit edes sairaalasta jotain :LOL:

Aiemminkin on ollu puhetta tosta vauvanvaatteiden pesusta, mut enpäs nyt jaksa kaivaa niitä, ni ootteko käyttäny huuhteluainetta kun niitä ootte pessy? Pitäsi kai alkaa niitä pikkuhiljaa peseen... Koitin vähän kattoa sitä äitiyspakkauksen ohjeistusta et miten mitäkin pestään, tuli sellanen olo et osaankohan mä nyt varmasti pestä nämä :LOL:

Tällä viikolla olis tarkotus hioo ja lakata meidän pinnasänky, tänään ostin jyskistä siihen reunapehmusteen ja sellasen fleecepeiton päiväpeitoks. Verho tarvis vielä keksiä jostain... Ja paljon kaikkee muutakin... No kaikki aikanaan. Onhan mulla nyt päivät aikaa täällä touhuta. :D

Omaan napaan ei siis mitään ihmeempiä, samat valitukset kun aina ennenkin. Ja edelleen tuo vasen jalka vihoittelee ja turpoo ja on niin helkatin kipee, en käsitä mikä sitä vaivaa. Huomenna ajattelin olla vaan kotona ja pestä pyykkiä, ni koitan sit aina välillä lepuutella tota jalkaa... jos se vaikka joskus paranis!

Mutta nyt vielä pyykit ulos kuivuun ja sit saunaan!

-Heitsu&Papu-

edit. tarviskohan käydä vähän useemmin kirjottelemassa ettei tarvii aina kirjottaa näin pitkää tarinaa :LOL:
 
Neuvolassa kävin taas tänään ja eipä kummempaa tälläkään kertaa. Hemoglobiini oli taas vähän laskenut, kun olen tota rautaa syönyt epäsäännöllisesti, elikkä rautaa on pisteltävä poskeen säännöllisesti.

Kaikki muut arvot oli kohdillaan. Mulla on koko raskauden ajan ollut selvästi tyttöolo, mutta nyt on jostain kumman syystä tullut sellainen tunne, että poika se kumminkin on.

Parisuhdeongelmia näyttää olevan yhdellä sun toisella ja meilläkin aina ajoittain. Eilen taas kaatui kuppi nurin ja tuntui siltä, että tästä ei mitään tule, mutta tänään oli taas toiset fiilikset, tosin me ollaan aika räiskyvä pari, etenkin mies on hyvin räiskyvä ja suuttuu todella herkästi ja pienestä, mutta onneksi myös leppyy nopeasti. Minä taas olen huono tappelemaan.

Mun terveydenhoitaja jää nyt kesälomalle ja ensi viikosta lähtien neuvolassa on sijainen, toivotaan että se on yhtä mukava, sillä voi olla, että ehdin synnyttää ennen kuin vakkari tulee takaisin, ellei nyt mene yli.

Minä olen pessyt noita vauvanvaatteita pesupähkinöillä, niin en ole tarvinnut huuhteluainetta.

shihtzu + pikku apina 35 tasan
 
onnelinen prinsessan äitille oikein suuret onnittelut :flower: :heart:
mulle on annettu toi spinaali kahessa synnytyksessä ja jos vaan kerkeen niin haluun nyttenkin, keskimmäisen oon synnyttänyt ihan luomusti ku en kerinny saamaan.
ja sen laittaminen ei oo käyny kipeetä mut mulla on se pistos kohta ollut aina synnytyksen jälkeen aika pitkään kipeenä(useita kuukausia)
Joo pysytään vaan kaikki täällä odotus puolella siihen asti että viimeinenkin hakee nyyttinsä niin ei tarvii kenenkään yksin huhuilla täällä.
mut täytynee ruveta paapimaan jaksaa huomenna taas touhuta!!
 
Olen edelleenkin aktiivisesti lukenut kirjoituksianne, mutta omissa kuulumisissa ei ole uutta. Mahatyyppi jatkaa aktiivista mylläämistä, supistelee, kun yrittää jotain tehdä/liikkua normaalisti (onneksi on loma, niin ei tarvitsisi tehdä mitään) ja minä jännitän taas seuraavaa neuvolakäyntiä, joka on perjantaina, täällä ollaan kovasti tuon painonnousun suhteen tarkkoja, jos nousee enemmän kuin +500g/viikko, niin saa nuhteita.

Sellaista olen alkanut miettiä, kun olen ostanut tuota pientä (ja suurempaakin :) )tarviketta vauvalle, että millaisia tuttipulloja, tutteja ja huvitutteja kannattaa ostaa? Tuo tuttivalikoima lamaannuttaa..

Nucca + tyyppi 33+5
 
:wave: :wave:

Ja suuret onnittelut vauvautuneille :heart:
Vajaan viikon reissusta selvitty, suht hienosti, mitä nyt pientä mahatautia oli matkassa :eek:
Hyvin sitä jaksoi autossa istua, tulihan noita kilometrejä vajaa 1000...

Mulla on ollu käytössä mollavauvan pehmeä trikoinen kantoliina ja sitä ainakin voi lämmöllä suositella muillekin, sitä on helppo käyttää vastasyntyneen kans, kun kangas joustaa ja myötäilee hyvin

Ylihuomenna neuvola terkka lupas laittaa lähetteen äippäpolille, jos sais sit painoarvion ja pääsis juttelemaan lääkärin kans et miten kannattaa suunnitella synnytystä eli oisko käynnistys paras vaihtoehto, edellinen synnytys oli suht nopea ja matkaa sairaalaan on kuitenkin useampi kymmenen... En vaan tiedä haluanko käynnistyksen, te joilla on käynnistetty joskus synnytys, niin onko se käynnistynyt kuinka helpolla? en haluis olla käynnistettävänä montaa päivää....

Nyt nukkumaan Ja öitä
 
Neuvolakuulumisia tältä päivältä..

Hb noussut 95, kun oli pahimmillaan 88..vaikka rautaa syöty koko ajan, mutta imeisesti vasta tuo Maltofer tepsi, onkin aika tyyristä litkua kun pullo maksaa 20e ja kestää vajaa kaksi viikkoa..

vauvan syke 140
omaa painoa tullut n 12kg yhteensä
sf mitta huikeat 35,5 cm
verenpaineet ok

Tässä vielä odottelen hetken vessahätää ennen nukkumaan menoa, että ei tarvitse heti pompata ylös ja vessaan..muutenkin unensaanti aika vaivalloista kun jalat särkee iltaisin ja öisin.

Meillä ei ole tehty minkäänlaista painoarviota vauvasta..itseä hiukan vaan hirvittää kun sf mitta on aika huikea ollut koko ajan..

Taidan nukkumaan nyt mennä, jos vaikka saisi unen päästä kiinni..

kesämassu 34+5

 
Ja meillä alettu heräämään LIIAN AIKAISIN!! Olisin halunnut vielä nukkua!!! Yöt menee kuinka sattuu ja kuopus tuli sitten kuuden aikaan kälättämään meijän keskelle. No, herätys tuli muutenkin kun mies sai siskoltaan viestiä serkkunsa tapaturmaisesta poismenosta viime yönä. Eipä enää nukuttanut sen jälkeen.

Käytiin eilen illalla pyöräilemässä oikein koko perheellä. Ensin ajattelin että mennään leikkipuistoon edes hetkeksi purkamaan energiat ja käytiinkin mutta jatkettiinkin siitä yhelle sorsien syöttöpaikalle (harmi kun ei ollut leipää mukana) ja siinä kun oltiin niin ajattelin että näytän miehelle ja lapsillekin hienot paikat siinä lähellä. Vanhoja siltoja menee monen kerran sen joen ylitse ja vieressä on rauhoitettu luonnonsuojelualue kartanon mailla. Ite oon käynyt muutamia kertoja siellä ja vissiin tytötkin joskus olleet mukana mutta mies ei ollut vielä noita nähnyt. Hieno paikka ja niin lähellä meitä. Jaksoin polkea kuopus kyydissä ihmeen pitkän reissun, tosin alapään suonikohjuja särki aikalailla kun on tuollainen maastopyörä ja surkean kapea penkki!

No, jospa sitä sais aikaiseksikin jotain tänää kun näin aikaste pystyssä!
 
Huomenia!
Täällä tuli nyt sitten 35+0 täyteen ja vauva edelleen masussa, vaikka lähtökuopissaan siellä tulossa jo onkin ja mua supistaa todella herkästi. Mm. vessassa käyminen, kun on pissannut, aiheuttaa supistuksen! :$ Nyt pitää koittaa vielä olla lähes vuodelevossa, jotta vauva vielä siellä pysyisi.. Lääkäriinkin on viikko, siellä saa tietää sisäpuolen tilanteen sit, jos sinne asti päästään.

Onnea pienen prinsessan äidille :heart: Olisi mielenkiintoista tietää teidän vauvan voinnista tarkemminkin, kun itselläkin tämä ennenaikaisuuden uhka leijuu koko ajan yllä :/

Shihtzu: käydäänköhän me samassa neuvolassakin, kun munkin terkkari on jäämässä ensi viikosta lomalle ja samalla paikkakunnalla asutaan.. ;) T. L on mun terkkari nimikirjaimiltaan, ja tykkään kyllä kovasti. Oikein harmittaa, että ei välttämättä sitä enää nää.

Kantoliinoista.. Miulla on hommattuna Moby Wrap-niminen trikoinen uutena ja harjoittelin eilen sidontoja :D Tuntui aika hankalalta, mutta sinnikkäästi aion sitä alkaa käyttämään! Kaiken oppii kyllä kun harjoittelee! :)

Haha.. Äiti totesi eilen puhelimessa, että hän taisi valehdella mulle. Totesin sitten, että mitä, niin totesi vain, että "kyllä mie painoin 54kg kun aloin sinua odottamaan, mutta laitokselle mennessä 84kg" :D Aiemmin siis sanoi, että 24kg tuli minusta silloin painoa, mutta olikin tullut 30kg..:D Ihan järjetön määrä, haha! Oli kuulemma suklaa maistunut, ihme, etten ollut sokerivauva tai edes iso vauva. Mutta nyt selvisi, miks tykkään suklaasta ;) Tai ainakin miehelle selittelin sitä sillä... en tiedä menikö läpi.. Mutta näköjään tollaisesta lastistakin voi palautua entisiin mittoihin, ei ole noita 30kg:a jäänyt! Eli kyllä me kaikki ne 8-20 kiloa tiputetaan, mitä kenellekin on tullut.. ;)

Nyt vois mennä aamupalalle.. vauvakin mylttää ihan kummasti tuolla.Ja on muuten jo tosi alhaalla: pystyn hengittään ihan normaalisti ym.
 
huomenta!
Täällä taasen sadepäivä, sai mieski vapaapäivän maalaushommista.. :) Eilen tuli kihlauksesta jo vuosi täyteen, hieman menny aika nopeeta!! ..vuosi sitte mies lähti inttiin, nyt tyytyväisenä luetaan uutisia että onneks ei koskaan enää tuota!! ;)

Kantoliinoista, me hankittiin tuollainen trikoinen Baby bundler, se on vähän jämäkämpää trikoota kuin muissa trikoisissa niin ehkä menee kauemmin.. ja reunat ei rullaannu niinkuin joissain liinoissa ilmeisesti tekee. Ainoa miinuspuoli on, että liinan päitä ei oo leikattu viistoon, vaan koko liina on "tasapaksu", joten solmu on isompi. Sidontoja ollaan harjoiteltu, suht helpolta tuntuu, ja mukava kun mieskin on mukana siinä ja haluaa myös kantaa vauvaa!:) Saa nähä kuin sitä hurahtaa ja pitääkö ostaa erilaisia liinoja vinot pinot kaappiin (miettinyt oon kudottua, rengas- ja vesiliinaa..) :D

Upp3 ja Mötky tasan 35!
 
Kantoliinasta, ostin esikolle Hug-a-bubin ja se oli loistava, saman käyttöä jatkan nyt sitten Epunkin kanssa. Ergon kantorepun sain lahjaksi, ku esikko oli n. vuoden vanha ja sitä käytettiin kans tosi paljon ja pitkään... Se oli helpompi laittaa yksin selkään, kun ei enää halunnut masu-puolella kantaa ja tyttö oppi itsekin siihen kiipeämään. :)

Supistuksista on ollut puhetta. Mulla on nuorempana ollut todella kovat kuukautiskivut, jolloin äiti aina sanoi, että tiedätpä sitten miltä supistukset tuntuu... Kun vedet meni yöllä, parin tunnin sisällä alkoi säännölliset kipeät supistukset. Ensisynnyttäjänä jännäsin, että tajuanko lähteä sairaalaan ajoissa, kolme tuntia vesien menosta sinnittelin kotona ( parin tunnin säännölliset supistukset ), mutta kyllä synnytys-supistukset on sen verran kovia, että jopa minäkin tajusin homman käynnistyneen. :D Synnytys kesti reilut 6h, saa nähdä miten nyt käy. Sain kohdunkaulanpuuduksen pari tuntia ennen tytön syntymää, mutta jos olisin tiennyt synnytyksen etenevän noinkin nopeaan, en olisi ottanut sitäkään... Ehkä... :LOL:

Jospa nyt taas yrittäisi saada pikkuisen huushollia siistittyä, vieraita tulee illalla...

Tiitu ja Eppu 33+0 ( En olis uskonu rv 27, että näin pitkälle saan Epun sisällä pysymään, enää viikko seuraavaan etappiin. =) )
 
Huomenta!

olo on ihana taas vaihteex.. ahistaa jo ku ei pysty olee mitenkään perin normaalisti.. on ihan ku joku jäykkä mummo, ku illallaki pitää kellauttaa ittesä sohvalle kylellee..

Mut onhan tää kaikki sen veroista, että ei hirveesti passais valittaa.. toiset ei pääse koskaan kokemaan tätä, ni pitäs vaan olla onnellinen ja hiljaa!!

Hurja aatella et miulla ei oo ku 2 vk, ni sit vauva oikeesti vois tulla, mut enpähän nyt ala aattelee mitää sellasta . tosin eilen jo haaveilin, et mitä jos tää onki iso oikeesti, ni nehä saattas alkaa käynnistellä ennen LA:aa, miun isä nimitäin eilen taas härnäs miuta ja kerto et hän on painanu 5,2kg.. että revin siitä huumoria tähän loppuajalle :kieh:

mutta mutta, miehellä on tänään tilipäivä ja se tietää miulle shoppailua, vauvan ja miun viime hetken hankinnat, vanulappuu, lippuu, rättii, rasvaa, tuttii, ym.ym. jos sais vaikka sitä sairaalakassiakin kasattua jo..

hui.. ku aika menee nopsaa.. että ehkä ne lasketun ajan ylimenevät 2vk ei ookaan niin pahoja, ku koko raskaus on menny tosi hujauksessa (toive ajattelua..)

Miusta ois kanssa kiva jos jotenkin ees täällä ois porukkaa sit loppukuusta :D , ni ei tarttes itekseen tuskailla!!!

Ja synnytystarinoita vaan tänne tietenkin, eihän niitä oo pakko lukee, jos joku ei haluu!!!

ja paljon tsempityksiä niille ketä on vuodelevossa, kohta alkaa olla jo sellaset ajat, et kaikkien vaavit saa alkaa syntymään.. hurjaa..

mut nyt shoppailee..

ainii, mies vilautti ehdotuksen yhtenä päivänä, et hän vois haluta sellasen kantorepun (vai mikä onkaan rintareppu..) vauvalle??? ´saako vastasyntyneitä laittaa sellasiin, ja mikä ois hyvä?? Nuo liinat vaikuttaa meille liian monimutkasilta, vaikka varmaan ois parempi vauvalle..antakaa ehdotuksia

Äiti lpr 36
 
Moikka!

Munkin mielestä ois kiva jos tällä puolella kirjoteltaisiin siihen asti, kunnes kaikki ollaan saatu pienokaiset masun tälle puolelle. =)

Mä sain kantoliinan kaupanpäälliseks ku huutiksen kautta ostin kotidopplerin. Mul ei oo vaa hajuukaa mikä liina toi on ja miten sitä kuuluu käyttää?! Tollanen paksumpaa puuvillaa oleva se on. Ja jos 4d:hen on uskomista, että meille olis tyttö tulossa, ni en tota sinistä halua sit edes käyttää. Ai miten nii pinnallinen... :whistle:

Mul palaa koht käämit noitten öitten kanssa. Nyt viis yötä valvottanu toi samperin lonkkakipu! Puolen tunnin pätkissä saa nukuttua ja sit menee taas melkein vartti et saa uudestaa unen päästä kiinni. Ja aamulla poju herää viimeistää kasilta, ni en saa kovin pitkää nukuttua. Ja päikkyjä ei nuku, ni se siitä päivällä lepäämisestä. :/
Ja viel muutama viikko sit ihmettelin, ku moni valitteli vaikeita öitä. Nyt ymmärrän tuskan paremmin ku hyvin. |O

Täs olis uutta masukuvaa, tältä päivältä eli rv 35+4:



Nyt jos alkais järjestelee paikkoja.



 
Sone
No näin kävi täälläkin!!!

Saikulle jäin tänään, vielä oli sollut se puoltoista viikkoa töitä! Viime yönä alkoi supistukset 2 aikaan ja loppui siinä 4-5 maissa ja pakki ihan sekasin. Oli niitä suppareita olllut jo illalla mutta öiset olivat kipeitä.

Hitto et väsyttää tuo viime yö, piti käydä aamulla peruu tän päivän asiakkaat ja neuvolassa porisemassa. Iltapäivällä menen käymään lääkärissä. Ei tämä ole tällä hyvä vielä, pitää perua loput asiakkaat ja hoitaa vaikka mitä asioita ennen kun voi oikeasti jättäytyä pois. :/

Ois pitänyt koputtaa puuta aiemmin kun sanoin että olen voinut tosi hyvin! :headwall:
 
onnittelut vauvoista! toivottaavsti sone voit jo paremmin.
onko teillä muilla sormi kipua? mulla on kädet aamuisin tosi kipeet.. johtuuko turvotuksesta vai mistä? en kunnolla saa käsiä nyrkkiin. päivän aikana vähän helpottaa.. oon jo varma että mulla on reuma ja vaikka mitä..
 
Oikein paljon onnea onnellinen prinsessan äiti!! :flower:

Mulla meni viime yö onneks paremmin ton lonkan kans, sain kohtuu hyvin nukuttua. Mutta kiitokset Emeelialle vinkistä, aion kyllä ruveta iltasin ottamaan Panadolia, mikäli kivut vielä jatkuu.

Mies sai eilen kuulla töissä, että firma maksaa vauvan syntymän jälkeen viikon täyden palkan ja on erittäin suotavaa, että tuore isukki jää kotiin vauvan ja äitin kans heti syntymän jälkeen. Tosi ihana juttu! =)

Nyt tuli kolmen kuukauden ikäinen pieni neiti käymään kylässä, pitää lähteä paapomaan... :saint:
 
pieniananas: Sama terveydenhoitaja meillä on sitten. Minä olen todella paljon tuosta tykännyt, ei arvostele, vaan ymmärtää.

Minä olen nyt kahtena yönä saanut todella hyvin nukuttua, molempina öinä olen reilut 5 tuntia vetänyt unta palloon tauotta, ei ole pitänyt käydä edes vessassa, tosin mulla tuppaa vaan nuo illat venymään ja viime yönäkin kävin vasta puol kolme nukkumaan. Tosin yksi syy on se, että mies lähti eilen vasta kahdeksan jälkeen illalla töihin ja kun se nukkui koko päivän ennen sitä, niin minäkin otin sitten siinä päikkärit ja siten noi illat sit venyy. Ja muutenkin mä saan enemmän aikaiseksi silloin kun mies ei ole kotona. Siivoaminenkin pitää aina tehdä silloin kun olen yksin.
 
Tervehdys ekalta äitiyslomapäivältä!

Nyt skarppasin heti seuraavana päivänä kirjottaan, saas kattoo miten pitkän tarinan silti saan aikaan :LOL: :ashamed:

Oltiin eilen tutustumiskäynnillä synnärillä. Siellä joku äiti karjui tositoimissa, ja mun mies oli ihan kauhuissaan :D Täytyy varata hälle varmaan korvatulpat mukaan jos vaikka itsekin "intoutuu" huutelemaan :whistle: Nyt taas vielä kovemmin odottaa, että saisi pikkuisen syliin kun vuodeosaston puolella näki ihania pieniä nyyttejä :heart:

Noista neuvoista yms: meille ei vielä ole kovin paljoa tuputettu neuvoja, vaikka on kyllä kertaalleen appi- ja omat vanhemmat todenneet, että "ei joka kitinään saa reagoida" jne... Joo totta, mutta ärsyttävää kun se pitää sanoa tietyllä äänenpainolla :kieh:

Imetystyyny: mä sain kaverilta sellasen bumerangin muotoisen ja melko muhkean, toivottavasti se on sit hyvä. Kattelin eilen sairaalassa, että siellä oli samantyyppisiä. Vähän kyllä mietityttää, että mikä mahtaa olla paras imetysasento mulle kun toi mun niskahartiaseutu kipuilee ja jämähtää niin herkästi :eek:

...voih nyt kuului taas radiosta Yön Ihmisen poika. Mulle on raskausaikana käynyt joka kerta tuon biisin kanssa niin, että alan laulaa mukana mutta viimeistään kohdassa: "Voi kuinka kaikkivaltias noin olla voit, me sinut tehtiin mutta sinä meidät loit...." alan itkemään kun se on niin ihanan ajankohtaista nyt :heart:

No juu, palataan taas palstan asioihin :)

Puudutuksista: mä kuvittelen tässä vaiheessa, etten ihan itsestäänselvästi haluaisi epiduraalia vaan koittaisin kaikkea mahdollista muuta ensin. Olen ajatellut, että kaurapussia ja suihkua ja ammetta nyt ainakin alkuun hyödynnän, ja sitte kohdunkaulan puudutusta koittaisin ainakin, kun senhän saa uusittuakin? Se on sitte eri asia kun oikeesti koen ne kivut josko karjun heti jo synnärin pihalla, että mulle kaikki kipumömmöt heti :LOL: Ei sitä pysty suunnitteleen mitenkään etukäteen totesi eilinen kätilökin synnärikäynnillä.

Kotiintulovaatteista: minkä kokoiset vaatteet olette nyt pakanneet kassiin? Ja tarkoitatteko tuolla välihaalarilla tai vastaavalla lämpösellä miten paksua? Ei varmaan kuitenka ä-pakkauksen kevyttoppista??

Minustakin olis kiva, jos täällä pysyttäis niin kauan että viimeisetkin ovat vauvansa saaneet =)

Kiva kun olette kommentoineet kantoliinoja, vielä kuulutan uudestaan onko jollain kokemusta Iso Hali ja/tai Kaislakehto -liinoista (tai muista Suomessa valmistetuista trikoisista pitkistä liinoista)?

Salah: minkälaisen boordin laitoitte vauvan huoneeseen? Pähkään itse vielä, että laitetaanko meille boordi vaiko ei...

Heitsu86: mä pesin vauvan vaatteet "allergiaystävällisillä" pesuaineella + huuhteluaineella ja sitte vielä vaatteet silitettiin.

Huomioikaas sitte vaatteita pestessä, että harsoliinat nukkaa kovasti muita tekstiilejä! Mä olin kyllä tiennyt tuon, mutten sitte innoissani taas muistanu asiaa ja ä-pakkauksen makuupussista tuli tylsän nuhjuinen :/

Soma & Vaavi 35+0 (mahtaakohan nämä viimiset viikot madella??)
 
Onnellisen prinsessan äiti: Oikein paljon onnea pienen neidin syntymän johdosta :heart: Toivottavasti pian pääsette kotiin aloittelemaan vauva-arkea!!

fosfori: Mulla spinaalipuudutus sattui jonkun verran, kun se piikki työnnettiin tonne selkään. Mieskin kauhisteli, että kuinka pitkä piikki selkään oikein työnnettiinkään! Mutta kivut unohtui mulla ainakin varmaan parissa minuutissa ja olin kuin taivaissa!! HUOM! Muistakaa, että spinaalipuudute auttaa noin 1,5-2 tuntia ja sitä ei voida enää lisätä/antaa uudestaan. Eli voidaan antaa vasta suht loppuvaiheessa.

Me ei mennä synnytyssairaalaan tutustumaan vaikka se osasto on siirtyny uuteen rakennukseen ja kaikki on uutta. Riittää, kun kerran ollaan käyty tutustumassa, kun poika syntyi 6 vuotta sitten. Kylläpä ne tädit sielä opastaa minne pitää mennä :D

Munkin mielestä pysytellään vain kaikki tällä palstalla siihen asti, kun meistä viimeisinkin on saanu nyyttinsä kainaloon :flower:

mammaliini83: No sulle tuli kontrolliin sitten aika noin viikon päästä siitä, kun mä oon sielä käynyt! Mäkin voisin jo mieluusti jäädä sillä reissulla jo synnyttämään :D Alkaa tämä maha olla jo jättisuuri ja vauvakin kerran on jo kolmekiloinen.

Heitsu86: Mä oon käyttäny vauvan vaatteiden pesussa hajusteetonta ja allergialiiton testaamaa/hyväksymää pesuainetta ja huuhteluainetta.

Nucca: Mä oon ostanu tuttipullot ihan vain tavallisesta S-marketista. Sieläkin on kivoja pulloja!! Pullotutit oon ostanu silikonisia ja niissä lukee maito- ja vesitutti (eli pieni reikä). Vellitutissa on sitten jo isompi se reikä. Huvitutitkin löytyy normi kaupasta ja tykkään itte ostaa silikonisia ja sellaisia "perhosen mallisia" joissa ei ole sitä hankalaa rengasta ympärillä.

Sone: No huh, onpas sun masu kasvanu hurjasti viikossa!! Kyllä säkin alat kohtapuoliin kuulua siihen kuuluisaan valaskerhoon jossa meikäläinenkin on :LOL:

Kotiintulovaatteista: Ite oon laittanu vauvalle laukkuun lyhythihaisen bodyn, pitkähihaisen bodyn, potkuhousut, puolipotkuhousut, sukat, myssyn ja lapaset. Noista katton mitä sitten laitan päälle. En mä toki potkuhousuja ja puolipotkuhousuja päällekkäin pue :LOL: Mies saa tuoda tarvittaessa tullessaan fleecehuovan jos on vilpoinen ilma.

Muuten oma olo on ok. Eilen supisteli oikeestaan koko päivän sellaisia pieniä, vihlovia supistuksia ja ne meni hetkessä ohi ja tuli kohta uudestaan. Onneksi illalla nukkumaan mennessä masukin rauhoittui.

Tatjana80 ja tyttö rv 35+5
 
Moikka vaan!

Onnittelut vauvan saaneille! Niin se aika vaan nopeeta menee, et koht meil kaikil tosiaan on se baby siinä sylissä. Ja olis kiva jos kaikki siirryttäs vasta yhessä tästä pinosta pois ja synnytyskokemukset jaettas täällä, jos niitä ylipäänsä haluu/jaksaa ees kaikille kertoa.
Niitä on kyllä tosi kiva lukea!
Sonellako se masu oli viikossa noin kasvanu? Katoin siinä ekassa kuvassa et onpas tosi pieni maha viikkoihin nähden, mut sieltä se sitten näköjään pullahti! :)
Täällä monella tuntuu olevan jaloissa suonenvetoja ja käsissä puutumista, myös minä kuulun niihin onnekkaisiin..molemmissa raskauksissani olen niistä kärsinyt. Jospa ne laitokselle jäisivät..
Nyt oon minäkin jo vihdoin sairaalakassiani pakkaillut..vielä on kuitenkin aikaa että pääse se kourassa lähtemään synnyttämään, en jaksais odottaa..
Mietin, että toisen kanssa on varmasti ihan erilaista ja "kivempaa" tulla kotiin ja alkaa sitä arkea rakentamaan ja elämään kuin esikoisen syntymän jälkeen. Itsellä oli tosi rankka synnytys ja paraneminen kesti useita kuukausia, joten kuljin kuin sumussa ekat 3kk. Pelkäsin jäädä kaksin kotiin vauvan kanssa ja itkin tosi usein ja halusin miehen lähelle koko ajan...olin kuulemma kauheen väsyneen näköinen ja oloinenkin (kertoi nyt viikonloppuna kaverini). Mulla oli varmaan se kuuluisa baby blues sen pari kolme ekaa kuukautta, kun tuntui ettei osannut itse tehdä mitään ja oli niin paljon asioita mistä piti huolehtia.
Nyt toisen kanssa sitä ei varmaan niin paniikissa tuijota esim sitä, että saiko vauva varmasti niin ja niin monta millilitraa maitoa ja kaikkia muita ohjeita mitä tuli luettua tai sai neuvolasta. Lisäksi omasta kuntoutumisesta oli hirveä huoli ja se varmasti vaikeutti eniten sitä iloitsemista omasta kääröstä. Mutta tuo kaikki oli onneksi ohimenevää ja nt toivottavasti paremmalla onnella tulen toisen vauvan kanssa kotiin. :heart:
Juu mut kaipa se on mentävä hetkeksi lepäileen, kun tyttökin vielä nukkuu. Hyvää vointia kaikille!

Milba 35+1 kai....
 

Yhteistyössä