~~Elorakkaat Toukokuussa~~

Mä en ole ehtinyt kirjoittaa pitkään aikaan, lukemassa käyn monta kertaa päivässä.

Uusia oli tullut, tervetuloa :)

Halaus kaikille tarvitseville ja pitkää pinnaa niille jotka ovat joutuneet vuodelepoon. Toivotaan, että kenenkään ei loppuun asti tarvi sängynpohjia kuluttaa vaan pääsee nauttimaan kesästä ja masuista.

Täällä on monella jo supistellut. Mulla ei onneks ole ollut tässä odotuksessa supistuksia, muutama harjoitussupistus on bongattu. Edellisessä raskaudessa oli supistuksia tässä vaiheessa paljon ja kaameat liitoskivut.

Hoitopöydästä olette puhuneet. Meillä on esikoiselta hoitopöytä. Massiivipuuta ja siinä oli lipasto alla ja taso päällä. Joskus sit voi ottaa tason pois nii lipasto jää käyttöön. Oli tosi pitkään esikoisella käytössä ja tulee olemaan tälläkin.

Tuplarattaista kanssa kirjoittelitte. Meillä on hankittuna Teutonian Team cosmot. Niissä on, meidän tutkimusten mukaan, levein istuttava per lapsi. Esikoinen on koeistunut niitä tossa ajoittain niin viihtyy hyvin.

ON: Eilen oli neuvola jossa kaikki muuten hyvin mutta verenpaine matala (normaalisti mulla korkeampi). Hb oli 127, mikä oli tosi hyvä. Kelan paperit sain ja taidan niiden postitusta siirtää kesäkuun puoleen väliin koska vuoden 2011 pakkauksen haluan. Lääkärineuvola olis 3 viikon päästä. Paino oli edelleen -3kg lähtöpainoon mutta matalimmasta painosta oli tullut 2kg lisää.

Mahassa on kauheat vauhdit, kyllä se joskus sentään taitaa nukkuakin mutta kyllä on vilkkaampi kuin ensimmäinen. 4D-ultraan mennään keskiviikkona, toivottavasti saadaan vahvistus sukupuolesta.
 
Täällä tänään taas supistellut, tunnin ajan tuli vähä kipeempiäkin ( Lue: en ollut esikoisen synnytyksessäkään kipeä, muuta kun ponnistus vaiheessa, eli ei siis hirveän kipeitä, mutta kuitenkin) supistuksia, ihan että hiki tuli.. Mua ärsyttää jos jollekkin sanon asiasta esim. mies ja lähimmät tutut niin kaikki ovat vaan sillä asenteella " kuuluvat asiaan, ovat harjotussupistuksia" jne.. Ja niin varmasti ovatkin.. Mutta toisaalta toivoisin että kun puolentoista viikon päästä on neuvola lääkäri nii olis saanut jotain aikaseks ( todellisuudessa siis en toivo ), että voisin "todistaa" että eivät vain kuulu asiaan ja että mut otettais tosissaan... Kuulostaa varmaan typerältä eikä ketään varmaan tajunnut mitä meinasin mutta...

Nyt ainakin vauvalla sellasetkin jumpat masussa että :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei!!

Kiitos taas uudelle ja vanhalle päivittäjälle! :)

Voimia sängyssä makoileville ja myöskin kaikille muillekin jotka sitä tarvitsee..
Ihan pikasesti piti tulla vain kommentoimaan,eli kuulin tänään että tämän vuoden äitiyspakkausta on jo alettu jakemaan toukokuun alusta saakka! En tiedä onko nämä kovin paikkakuntakohtasia,vaiko tuleeko joka paikkaan aina yhtäaikaa vaihdokset..

Mutta mun sisko,joka siis saa 2viikkoo mun jälkeen pikkuisen, oli tänään kelalta saanut puhelun ja sisko oli kysynyt tätä pakkaus-asiaa,niin kuulemma on jo toukokuun alusta( eli nyt) vaihdettu pakkaus.. Itteeni harmittaa kyllä hiukan,jos on,kun saan omani ensviikon perjantaina ja olisin tahtonut sen vanhemman :( voin sit tulla kertoo kumman saan,jos ei joku kerkee ennemmin ja jos se ei ole siis paikkakuntakohtainen asia..

Ja sanokaa te,joilla on jo muitakin lapsia,että kannattaako niitä vaatteita oikeesti olla ihan kamalan paljon?? (tietysti se on myös henk.koht. juttu,mutta onko kuinka realistista,että vaihtaako niitä vaatteita muka monta kertaa päivässä?),kun tuntuu että nyt niitä tunkee joka tuutista.. Mihin ihmeeseen mä ne kaikki laitan jos niitä noin paljon tarvii :eek:

Taiska ja napero 24+6
 
Viimeksi muokattu:
Piiitkästä aikaa on meikäläinenkin taas täällä...

Meillä on sama Ikean hoitopöytä kuin *LuNa*:n kuvissa. Kyllä se hyvä on, mutta meillä on hoitoalusta ollut jo kaksi ja puoli vuotta (eli tähän asuntoon muutosta alkaen) vessan pöydällä kun se on helpompaa pesujen jne. kanssa. Itse asiassa tuo kaappi päätyi puolisen vuotta sitten kellarivarastoon ja siellä pysyy.

Tsemppiä Blancolle sinne sairaalaan! :hug: Joudutko olemaan siellä montakin kuukautta, vai olettavatko ne, että vaavi väkisinkin on syntymässä muutaman päivän sisällä?

Tsemppiä muillekin suppareista kärsiville! Toivotaan että ne menee ohi kaikilla vielä...

Ja Korallille jaksamisia!

Siiruska ja Hemari, mulla on joka raskaudessa ollut noita peräpukamia... enkä ole kyllä koskaan käyttänyt mitään lääkettä niihin, ennenkuin nyt kun sai mun äidiltä jotain salvaa, jossa ei kyllä ole mitään lääkeainetta käsittääkseni mukana (taisi olla mentholia). Mutta on sekin ihan auttanut. Joka tapauksessa, kuopuksen syntymän jälkeen antoivat mulle osastolla jonkun peräpuikon, en tiedä mitä siinä oli, mutta se auttoi tosi hyvin! Eli kannattaa varmaan synnytyksen jälkeen kysellä, josko niillä olisi jotain antaa.

Eea, mä luin joskus jostain, että tuo yökastelu riippuu ihan jostain hormoonitasosta (en muista mistä hormoonista), ja siihen ei voi vaikuttaa. Mutta siitä johtuu, että eri lapset oppii yökuiviksi eri aikoina (hormoonit muuttuu eri yksilöillä eri iässä, murrosikäkin alkaa toisilla paljon aikaisemmin kuin toisilla), mutta asialle ei voi mun käsittääkseni siis mitään tehdä, täytyy vain odottaa että lapsi on kypsä.

Tervetuloa Minde85 ja Olivia!

Synttärionnittelut Mammylle!

Kuopus sai eilen vesirokon. Eli nyt on sitten rauhallinen viikko edessä. Plutte potkii tosi paljon, tuntuu olevan tosi aktiivi tyyppi. Suppareita tulee aina silloin tällöin, mutten usko että ne on mitään tehneet. Yleensä eivät satu.

Siobhan ja Plutte 27+1
 
Moi.. ajattelin kysyä että onko teillä nukkuminen vaikeutunut tän raskauden myötä miten? Mulla on hirveen vaikee löytää asentoa missä mun olis hyvä olla tai ettei sattuis.. kyljeltään on vaikeeta ja selällään ei voi olla ollenkaan.. nyt oon laittanut tyynyä mun selän taakse ja oon puoliks kyljeltään sitä tyynyä vasten.. se on tuntunu ees vähän siedettävältä.. kääntyminen sängyssä tuottaa kipua kroppaan ja tuntuu että kun vähänkään liikahtaa niin vauvakin alkaa myllertää..

Vessaan saa herätä pitkin yötä ja hyvää asentoa ei vaan löydy.. :( Harmittaa koska öistä on tullut yhtä tuskaa ja vaikeeta tän mahan kanssa.. ja eilen illal ku yritin alkaa nukkua ni vauva ei varsinaisesti potkinu mutta "tykytti" inhottavasti mahassa, en tiedä koputteliko se mua nyrkeillä vai mitä se oli mut tuntui epämiellyttävältä eikä meinannu unta saada.. voi mitähän tää on sit loppuvaiheessa :D

Elokuunvaavi 26+6
 
Elokuunvaavi Täällä yksi kohtalotoveri. Mulla on toi nukkuminen ihan samanlaista vänkäämistä. Oon yrittänyt nukkua kyljellään sillain, että tyyny olis siellä kyljen ja sängyn välissä. Se ehkä auttaa hieman, mutta auta armias kun siitä pitäs vaihtaa toiselle kyljelle ni heti alkaa kivistään. Ja mulla erityisesti oikealla kyljellä nukkuminen aiheuttaa kanssa tollasta "tykytystä", ja mä pelkään että kaveri siellä hädissään paukuttaa ja äkkiä käännyn selälleni ettei se litisty:ashamed:.
Sohvalla nukkuessa (mitä siis työpäivän jälkeen harrastan aika usein :p) tätä ongelmaa ei tuntuisi olevan. Johtuisko siitä että se on kovempi?

Siiruska ja salamatkustaja 27+4
 
Eea
Elokuunvaavi täällä kanssa yksi levoton nukkuja. Yö menee pyöriessä ja asentoa etsiessä + vessassa juostessa. Jonkin verran on auttanut ylimääräine peitto, jonka ruttaan kainaloon , mahan alle ja jalkojenväliin kyljellään nukkuessa. Pitkän ei kuitenkaan voi samassa asennossa pötkötellä.

Siobhan Itsekin olen lukenut tuosta hormooni jutusta, ja tuntuu nyt, että jätän tämän projektin ainakin joksikin aikaa muhimaan. En viitsi itselle turhaa stressiä asiasta ottaa, enkä halua että lapsikaan ahdistuu.

Taiska kyllähän vauvan kanssa vaatetta kuluu, mutta ei kuitenkaan niin hirveästi. Esikoisen aikaan huomasin, että tietyistä vaatteista muodostui suosikit ja vähemmän kivat jäivät käyttämättä. Nyt olenkin hankkinut vain vaatteita, joista oikeasti tykkään ja jotka koin esikoisen aikaan käytännöllisiksi. Luultavasti vaatetta tulee tulevalla vauvalla olemaan vähemmän.

Eea & Urkki 24+1
 
Jaahas jos taas pitkästä aikaa... :heart:

Ihan ekana: Blanco...voi..oot ajatuksissani ja voimia kovasti siellä sairaalassa makaamiseen ja tylsyyden kanssa taisteluun ei oo helppoo...kun ne sokeritkin ja kaikki :| Toivottavasti olotilasi paranee ja pääsisit kotiin pian :)

Koralli...jaksamista teille noiden epäselvien asioiden kanssa painimiseen...ei kiva juttu ollenkaan ja tiedän mitä on olla miettimässä koko ajan että onko asiat hyvin vai ei :'(

Hoitopöytä keskusteluun...meillä ei kans vielä pöytää eikä paikkaa vauvan vaatteille :ashamed: tila on tosi rajallista enkä pysty erillistä vaatekaappia mihinkään sullomaan, joten ainoa vaihtoehto lienee lipastollinen hoitopöytä ja sen ajattelimme miehen kans käydä Ikeasta hakemassa :)

Kaksostenrattaista me hankittiin B-Dualit ja on muuten sitten tosi näppärät...en tietty oo niitä viel käytännössä päässyt kahdella lapsella testaamaan mutta se sisaristuin on nyt jo meidän 2v neidin lempipaikka...tooooosi tilava ja näppärä istuin:) Rattaat on muutenkin kaikin puolin erittäin ketterät ja helpot käsitellä. Hommattiin rattaat siis Travel Systerminä eli kaukalo myös ja adapterit.

Tervetuloa uusille :heart:

Äitiyspakkaus, minäkin sen päätin ottaa ja oon kans pantannu papruja niin et saisin tuon uuden pakkauksen...nyt ajattelinkin viedä paperit työmaalle sairaskassaan ensi viikolla.

Mammylle Onnittelut :flower:

Tsemppiä suppareiden kans painiville...ei oo kiva kun jo tässä vaiheessa supistelee...mulla ei ainakaan tietoisesti oo suppareita vielä ollu ja pari viikkoa sit lääkärin tarkastuksessa kaikki paikat oli tiukasti vielä kiinni jne.

Elokuunvaavi mullakin nukkuminen ihan hirveetä pyörimistä ja asennon etsimistä :ashamed: tuntuu ettei masun kans saa minkäänlaista hyvää asentoa...iik ja viel olis noin 3kk jäljellä :|

Mut nyt pihalle aurinkoon ja puistoon ;) Ensi viikolla mennään miehen kans 4D ultraan...sitä jo innolla odottaen...ihana päästä kurkkaamaan poitsua pitkästä aikaa :D

Mukavaa kevätpäivää kaikille Elomammoille :heart:

 
Päivää pinoon! :wave:

Korallille kovasti jaksamista epätietoisuuden keskelle. Ja Blancolle sinne sängynpohjalle!

Täällä ei ole nukkumisongelmia, ei kipuja, ei suppareita.. Ainut merkki raskaudesta on kasvava maha. :) Ja tietty potkut. Nyt vaan vauva on jossain kummallisessa asennossa, ehkä viistossa, kun potkut tuntuu erilaisilta.

Neuvolassa poikettiin aamulla..
Pissa puhdas ja hemppaa ei otettu. Painoa 420g/viikossa, yhteensä nyt 5,3kg. Sf-mitta 26, joten siellä käyrien yläpuolella mennään. Eilen tosin maha oli selkeästi isompi, koska vauva oli perätilassa. Se vaikuttaa paljon, huomaa itekin kun vetää hupparin vetoketjun kiinni.. :D
Paineet on noususuunnassa, mutta ei vielä lääkitykselle tarvetta. Nyt olivat ensin 163/85, toisella kertaa 133/95. Kotona ovat 142/90 luokkaa. Mulla on Taysin käynti (diabeteshoitaja ja gyne) 20.5, että eiköhän ne siellä sitten laita RR-lääkkeen ja insuliinit.. :/
17.5 on ultra keskusäitiysneuvolassa, kun mulla oli rakenneultrassa niitä pieniä "toksemiaa ennakoivia" merkkejä istukan virtauksissa.

Tänne ei siis ihmeitä, kaikki mallillaan! Siispä ulkoilemaan!

Raitis ja Salarakas 26+4
 
Onnittelut Mammylle :flower:

Elokuunvaavi, täälläkin nukkuminen aika katkonaista ja hyvää asentoa on vaikee löytää.. Etenki ku supistelee herkästi ni ei viittis koko aikaa pyöriäkään mut silti tulee pyörittyä ku milloin sattuu mihinki jne.. Silloin ku tulin sairaalasta ni nukuin koko yön 10h putkeen (olin ilmeisesti VÄHÄN väsynyt), en siis käynyt vessassakaan..

Sisarusrattaita oon vähän "sivusilmällä" katellu mut oon niin pihalla niistä ja jopa ahistaa koko asia ku en yhtään tiiä millaset haluisin/kannattais ostaa.. Ja tietty rahakin ratkaisee, ihan uusia ei viitsisi ostaa kun ei sitten tiiä kauan ne loppupeleissä on edes käytössä..

Jaksuja kaikille niitä tarvitseville :hug:

Oma napa: Täällä supistelu jatkuu, tosin mitenpä muutenkaan.. Vähän henkistä puolta (ja tietty fyysistä!) helpottaa kun mies voi olla töistä pois ainakin vielä pari viikkoa (tän viikon on jo ollu kotona..). Ei tarvi koko ajan miettiä miten ton meijän poitsun kanssa käy jos tulee osastokäsky tms.. Nythän mulle ei mitään suoranaista makuupakkoa oo ku paikat oli hyvässä kunnossa mut mulla on vielä niin pienet viikot, ettei haluta riskeerata mitään.. Kerkee se mies töissä vielä olla elämässää :D
 
Kiitokset kaikille lohdutuksesta ja kannustuksesta! Kyllä tää meidän tilanne tästä pikkuhiljaa johonkin suuntaan menee (en tiedä mihin), mutta parempi sekin kuin tää paikallaan soutaminen ja huopaaminen. Mennään tänään (woo, kerrankin sai ajan seuraavalle päivälle) yhdessä jutskaamaan meidän parisuhteesta ja sitten varmaan tehdään yhdessä jotain kivaa jos vaan luoja suo ja ollaan molemmat sillä kannalla parin tunnin kuluttua...

Mua on alkanut jänskättään tää uusi vauveli. Minkälainen tyyppi siellä masussa asustaa, onko yhtään samanlainen (helppo ja tyytyväinen vauva) kuin ykkönen vai ihan vastakohta (apua, joku koliikkitapaus). Onhan niillä eri isät, eli varmaan eroja tulee olemaan. Olen shoppaillut jonkin verran vaatteitakin, välillä karkaa käsistä kun löytyy kiva kirppispöytä missä on hinta-laatusuhde kohdallaan. Nyt on onneks fiksumpi kuin ekalla kerralla eikä tarvi ostaa epäkäytännöllistä kuten vaatteita joissa on neppareita selän puolella tai niitä venepääntiebodeja (vai mikä se on missä kankaat menee hartioilta päällekkäin ja olkapäät vilkkuu). Todennäköisesti (toivottavasti) vähemmän tulee hommattua vaatetta kuin ykköselle, poitsulla oli vauvana vaatteita ihan liikaa ja on muuten vieläkin. Pienimmät koot 56 ja 62 oli käytössä vaan pari-kolme viikkoa (50 senttisiä meillä ei ollutkaan). Varmaan suht samoilla linjoilla mennään kuin ykkösen kanssa, eli body + verkkarit/farkut on aina päällä. Mä niin inhoon potkuhousuja, varsinkin niitä henkseliversioita, ja paidat ei vaan toimi kun ne nousee kainaloon (ehkä joku lyhythihainen paita pitkähihaisen bodyn päällä muttei muuten).

Arvon vieläkin otanko pakkauksen vai rahan...

Jaksamista edelleen kaikille vuodelepoon passitetuille :hug:

Nyt täytyy lähteä parantamaan parisuhdetta, heip!

Sammeli & Sintti 24+0
Oi, nyt olis jo selviämismahdollisuuksia pienellä. Toivottavasti masukki kuitenkin pysyy yksiössään koko kesän.
 
Päivitystä oloon. Viime yönä taas klo 3 jälkeen alkoi supistukset :headwall: Harvakseltaan, harvemmin kuin yleensä mutta napakoina ja sen verran kipeinä, että paikoillaan piti maata sen supistuksen yli. Kesti pari tuntia ja sitten rauhoittui. Eipä siinä paljoo sitten nukuttu, varsinkin kun kun nuo rauhoittu, heräs esikoinen ja aloitti huhuilun sängystään, ja lopulta se piti hakea viereen, jossa sitten haluaa olla ihan kyljessä kiinni eikä siinä ite saa oikein nukuttua. Sen asennonkin löytäminen on niin vaikeaa, eli kohtalotovereita löytyy Elokuunvaaville ja Siiruskalle. Onneksi aamulla kun mies ja tyttö lähti töihin ja hoitoon sain nukahdettua hetkeksi sohvalle uudestaan....Mutta kovin on väsynyt olo. Mä oon NIIN väsynyt |O

Eea, tosiaan, riippuu aika pitkälti siitä vasopressiinistä, miten tuo yökuivuuskypsyminen kullakin etenee, eikä siihen kauheesti voi vaikuttaa. Vasta yli 5 vuotiailla sitten voidaan kokeilla niitä hälytinpatjoja jne. Kuivuusasia on meilläkin ajankohtainen, ollaan nyt päiväkuivuutta harjoteltu, reilun kk ajan tyttö 2v7kk on saanut joka pottapissasta tarran, ja se on selvästi edistänyt asiaa, monta kertaa jo itse huomannut hädän ja mennyt omatoimisesti potalle ja saalista on tullut! Ei toki aina muista/malta potalle pyytää, mutta pikku hiljaa...

Taas pötköttämään.

Kirppiina ja Rooney 27+4 (pari pvää ja taas oltas viikon pidemmällä!)
 
Tsempit kaikille joita supistaa, ei hyvä ei. Mulla omat supistukset rauhoittuivat heti ku töistä jäin saikulle.. mutta eiköhän ne kohta takas tuu ku työt alkaa. :( sais meiän vauvat vielä sinnitellä kesän yli masussa! :heart:

Äitiyspakkaus täälläkin vielä panttaillaan kelan papereita, haluisin niiiin sen uuden. Siihen lappuun kuulemma voi kirjoittaa toiveeks että haluaisi vuoden 2011 pakkauksen. Mutta ite en luota omaan tuuriini että silleen sen saisin :D

Nyt kuvaa, 26+0 poksista pöö!


 
Koskas noi kelan paprut oikeen pitikään viimeistään lähettää? Oon ihan unohtanu koko paprut...missähän nekin on.

Vauvan vaatteista, kyllähän niitä jonkin verran kuluu, mutta luulenpa että usein niitä on ennemminkin liian paljon kuin vähän. Meillä esikko oli kova puklailemaan, eli vaatetta sai vaihtaa aika usein. Ja mulla oli kaiken lisäksi suihkutissi, eli maitoa oli missä sattui:D Myöhemmin tytsy on sittaas ollu kova kuolaamana (edelleen kuolaa jonkin verran) eli 74-86 paitoja olis saanu olla enemmänkin.

Täälläkin nukkumisongelmia. Vähän helpottaa kun pistää tyynyn jalkojen väliin. Nukun normaalisti mahallani, enkä osaa oikein muuten nukkua. Tuntuu että kaikki paikat puutuu...

mammylle myhästyneet synttärionnittelut :)

majj tosi rasittavaa tommonen "kuuluu asiaan" kommentointi. Tai siis vaikka oliskin sellasia mitkä kuuluu asiaan, niin silti, ainakaan miehet ei sais musta kommentoida. Ja eihän ne voi tietää kuinka kipeetä tekee! Ja ymmärsin tonkin et haluis periaatteessa et supparit olis tehny alapäähän jotain ni vois todistaa kaikki vääriksi :D Mut ei tietty tosissaan, parempi et olis vaan asiaan kuuluvia harkkoja.

Raitis tää vauva on koko ajan perätilassa, ja maha on sen kokoinen :) Vaikuttaa kyllä aika paljon. Ja mulla ainakin aika tukala olo koko ajan kun pää on tossa vasemmalla ihan kylkiluissa kiinni. En muista et esikosta olis ollu näin tukalaa oloa. Hän olikin koko ajan pää alaspäin.

Täällä alkaa esikolla elämä voittaa vihdoin :) Tänään meni aamulla jo muutama lusikallinen puuroa ja äsken makaronilaatikkoa vähän. Jes!! Tästä se paraneminen lähtee :) Kyllä olikin ikävä tauti.

hemari ja helmiäinen 28+0 POKS
 
Ainiin, majj tiedän tasan tuon tunteen kun supistuksia ei oteta ns. vakavasti.. mullaki ku supisteli sillon aiemmin, puhuin siitä muille johon sain vaan takas kommentteja "ne kuuluu asiaan, elä hätäile" "oot varmaan taas lukenut jostain jotain kauhutarinoita" ja plaaplaa.. terkkakin sanoi että ne on varmaan venysmiskipuja. :stick: suututti, koska minusta ne oli KIPEITÄ suppareita ja jos ne olisi jotain saanut aikaan niin ei olisi kiva. Silloin itekki "toivoin" että kumpa olisi aukonut paikkoja niin olisivat ottaneet mut tosissaan.. :ashamed:
 
Jos sitä nyt minäkin taas kirjoittelisin.

Kaikille ongelmien kanssa painiville paljon jaksamisia!!!!

Tervetuloa uusille, kiva että olette tänne löytäneet.

Minä taidankin sitten olla erilainen nukkuja, kun en minä vaan yöllä herää. Ei edes pissalla tarvii käydä, tosin minulla on aina ollut sellainen seurapiirirakko :p Ainoa mikä minua välillä ahistaa on se, että vauva taitaa tykätä pötkötellä enemmän tuolla oikealla puolella. Sillon kun se siellä oikealla pötköttelee niin se painaa aivan kamalasti kylkeä ja kylkiluita, välillä oikein sattuu kun mahan oikeapuoli on ihan pinkeänä. Onko muilla samaa ongelmaa?

Neuvolalääkäri oli tiistaina ja kaikki oli aivan hyvin. Vauvan painoarvio oli jo 1125g(huhhuh), joten laskettuun aikaan nähden se on viikon isompi ja raivotarjonnassa se sillä pötkötteli. Sokerirasitus oli ok, joten sen pienen herkuttelun johon välillä sorrun (huom. eli siis melkein joka päivä :saint:) saa jatkua, ainakin vielä. Maha on kasvanut mukavasti, paino on vielä miinuksella n. kilon verran (sitä tosin oli ennestäänkin ihan reilusti, että ei haittaa). Sf- mitta oli 25 eli ihan ok, tosin neuvolassa n. kk sitten se näytti 24, joten se taitaa olla olla paljon mittaajastakin kiinni.

Onko täällä vielä muita, jotka ei ole ostanut vauvalle vielä mitään. Kaupassa tulee kyllä kateltua ja hipelöityä vaikka mitä, mutta sinne ne on vielä jäänyt. Noh kohta alkaa kesäloma, niin sitten on aikaa ostella =)

Täällä on muuten jännät paikat, kun odotellaan kun veljen toisen lapsen laskettuaika lähenee, 18.päivä. Ei tule serkuille kovin isoa ikäeroa. Sitten n. kuukauden päästä on serkulla ja minulla hännän huippuna. Kesä meneekin sitten juhliessa uusia vauvoja :D

Pygmi + mini pygmi 26+5
 
Hemari ja Hyppy - Se että pelkästään kommentoitte tota mun eilistä kirjotusta supistuksista, sai oman olon jo paremmaks! ( hormonit hormonit ;) ) Ja kerrottakoon vielä että esikoisestahan ne pelkät "sukkapuikko pistokset" oli saanut mulla paikat aukeamaan, rv 36 olin jo 2-3cm auki ja kanavaa alle 1cm, joten sen takia tuntuu oudolta et nyt supistelee, tänään tosin ollut onneksi rauhallinen päivä! :)

Miuski ja Mittumaaria - ihania masuja!

Mennään huomenna anoppilaan grillaamaan, ja nyt jo vesikielellä suunnittelen kaikkia ihania kasvisvartaita ym! NAM! :p

Majj & 25+4
 
kiitos kaikille onnitteluista :heart:

elokuunvaavi mul on välillä vaikee nukkua,,,rippuu varmaan vauvan asennosta. Olen huomannu et parhaiten saan asennon kyljellään ja toinen peitto "pötkylänä" käsien alla ja polvien välissä...selällään ei pysty yhtään nukkumaan enää.


Eea mul ihan sama et käyttämättä jää sellaset "mennhän noi kotona"-vaatteet :D eli oon tosiaan hommannu vaan sellasii mitä varmasti tulen käyttämään. Kuitenki meil pestään pyykkiä päivittäin...

hoitopöytä meil on kuopuksen huoneessa,vessaa vastapäätä ja on sitä mallia missä saa hoitotason si tpois käytöstä ja alla kolme lipastoa. Korvaamaton mun mielestä :)

sisarusrattaat meillä on jo hommattuna. Brion double wavet ja mitä on kummitytön kans testailtu niin toimivat TOSI hyvin :)

Tiistaina olis 4D ultra ja nyt olen alkanu miettiä,et entä jos siellä löytyy jotain kamalaa :( jotain mitä ei oo huomattu tavallisissa ultrissa..huoh...hankala tää ihmismieli ko aina panikoi jotain vaikkei halluiskaan :/

Ei ollu kiva juttu yhtää ko meidä myynnissä olevan auton kytkinremppa tuli maksamaan melkein 700e...plööh...olisin keksiny niille rahoille muutaki käyttöö :D
 
Kaikille supistuksista kärsiville kovasti voimia, täällä vähän samaa raistelua, joskaan ei noin pahasti!

Ihania masuja taas! :heart: pitää lisätä rv 23 kuva huomenna, en ole muutamaan viikkoon päivittänytkään.

Koralli: Kovasti voimia sinne, toivon koko sydämmestä, että tytöllä kaikki hyvin! :hug:

Mammy: Onnittelut! Täällä seuraava kymmen rikkoutuisi elokuulla 14 päivä, katsotaan nyt ehtiikö täyttää itse ennen vauvan syntymää. Pojat kun kumpikin on pari viikkoa etuajassa syntynyt.

(.) Loma reissulla normaalit masun kiristelyt muuttui kivuliaiks muutamana peräkkäisenä iltana ja yhtenä iltana bongasin vähän haalean punaista vuotoa pikkuhousun suojalla. En sen kummemmin siitä huolestunut. Sitten alkoikin ripulointi aika ajoin joka siis ilmeisesti ruoasta johtuvaa turisti ripulia ja eilen illalla sitten yhden ripulitoman päivän jälkeen supisteli taas ilkeästikin. TUntui, että lorahti aivastaessa pissaa vähän ja kun vasta hieman myöhemmin pääsin vessaan huomasin taas sitä haaleanpunaista vuotoa pikkuhousun suojalla. TÄnään kävin sitten lääkärillä. Ultrattiin ja tehtin sisätutkimus ja kohdunsuun tilanne näyttää ihan hyvältä, vauva voi hyvin ja kuulemma ison näköinen kaveri.... Sairaslomalle jouduin nyt reiluksi viikoksi ja seuraillaan tilannetta. Pissanäyte oli alustavassa tutkimuksesa puhdas, viljelyn vastaus tulee maanantaina. PArempi levätä nyt, kuin maata sitten koko kesä jossain osastolla. Itse pelkään enemmän että jostain tihkuttaa lapsivettä, mutta sitä ei vielä tutkittu, jos tulee lisää niin sitten enemmän tutkimuksia. Supisteluja varmasti lisäili tuo ripuli joten toivotaan, että menee ohi tältä erää. Onhan niitä harjoitus supistuksia ollut jo useampana viikkona vähän ehkä turhan paljon, mutta ei aikaisemmin kipeitä. Lääkäri oli todella miellyttävä ja en tuntenut oloa yhtään ylireagoivaksi, vaikka ennen sinne menoa siltä tuntuikin. En tiedä miksi on niin vaikea jäädä sairaslomalle, kai se, että jo tässä vaiheessa tulee ongelmia. Mitä on vielä edessä. Toivotaan, että loppuu lyhyeen nämä vaivat ja sitä vuotoa ei enää näy. Joten lepovaihde täällä nyt hetkeksi.

Leo rv 23+3 :heart:
 
Pygmi, mä olen toinen hyvä nukkuja. Ei tarvitse vessassa ravata, enkä heräiliskään yöllä jollei esikoisella olisi menossa jotain kauheaa painajaiskautta... tosin en enää voi nukkua mahallani, mikä vähän vaikeuttaa asennon löytämistä. Varsinkin kun eilen illalla ekaa kertaa en voinut maata melkein mahallanikaan kun Plutte alkoi panna vastaan... mutta sain silti unta ja hyvin nukuin :)

Mulla ei ole hajuakaan perätilasta tai raivotarjonnasta, mutta tää Plutte vetelee edelleenkin kuperkeikkoja tuolla. Välillä siis tuntuu tosi pitkällä kyljessä kun on poikittain, silloin on kyllä aika helppo hengittää =) Mutta pääasiassa on pystyasennossa, mikä ruumiinosa sitten onkaan alaspäin, sitä en tiedä. Aika paljon se jo painaa tuonne oikean kylkiluun alle, mutta se voi yhtä hyvin olla pehva tms. kuin pääkin, esikoinen painoi nimittäin ihan samalla lailla ja oli kuitenkin "oikeassa" asennossa.

Ihania mahoja Miuskilla ja Mittumaarialla! Miuskilla ei takaa päin huomaa yhtään mitään ;) Ja Mittumaaria on ihanan hoikka...
 

Yhteistyössä