~~Elorakkaat Toukokuussa~~

Taitaapa toimia, Raitapaitainen :) Meinasin tulla eilenillalla kirjoittelemaan mutta siitä ei tullut sitten mitään : / Ei sen puolen että olisi ollut uutisiakaan... elimme jo toivossa, että kuopuksen vesirokko olisi mennyt jo ohi, mutta nyt illalla löysin pari uutta rakkulaa. Ne on ensimmäiset sitten torstain, eli yllättävän pitkän tauon jälkeen niitä näemmä voi tulla :p
 
Tää toimii taas!

Paljon tsemppiä teille kaikille supistelijoille, toivottavasti olo helpottaa, eikä tarvitse kolmea kuukautta olla paikallaan. Ja voimia myös rahavaikeuksissa oleville, tiedän oikein hyvin millaista se on.

Ihania mahakuvia täällä näkyy!

Mistäs kaikesta täällä oli puhuttu!? Nukkuminen, herään öisin joka ikinen kerta, kun käännän kylkeä, siinä on nimittäin tekemistä ihan kiitettävästi.

Hoitopöytä me hankitaan, uutena ei raski sitä ostaa, käytetty kelpaa oikein hyvin. Meillä ei nimittäin ole mahdollista tehdä hoitopöytää esim. vessaan pyykinpesukoneen päälle, koska meillä pyykinpesukone on keittiössä...! Eli perinteinen hoitopöytä laatikoilla on etsinnässä.

Omaan napaan ei kuulu mitään erikoista, poikanen mönkii kovasti mahassa. Muutettiin maanantaina, joten koko viikko on menny tavaroiden purkamisessa ja uuden kodin laittamisessa. Ja ne hommat on edelleen kesken eli tekemistä on vielä ensi viikollekin. Nyt muuton aikana, kun on joutunut paljon tekemään juttuja (paitsi nostaminen on jäänyt muille), nivuskivut on ollu taas aika kauheat. Iltaisin en oo meinannu päästä kävelemään, aamuun mennessä kipu on onneks hävinny.

Ei kai tänne muuta. Ihanaa äitienpäivän loppua kaikille äideille!

Biliga ja poikanen 27+5
 
Vihdoin toimii taas!

Tänne ei mitään erikoisempia, esikoinen vähä flunssassa joten ollaan tämän kanssa vielä tämä päivä kotona, sinänsä harmi kun aurinko paistaa ja iltapäiväks luvattu +19! :cool:
Ainiin, ihana tua esikoinen heräsin aamulla siihen kun hän silitteli mun mahaa ja sanoi että rakastaa vauvaa!! :heart: :)

Heräsin viimee yönä ekaan suonen vetoonkin! Onneks ei kestänyt kauaa!! :eek:
Myös magnesium + sukat on vissiin vähän auttanut öisiin levottomiin jalkoihin, sekä liitoskivutkaan ei tunnu joka päivä, lähinnä kiireisinä päivinä vain kun saa juosta joka paikassa.

Loppuun vielä masukuva ( joka on vähän valoittunut ;) ) :



Majj & 26+0 POKS TAAS ! :heart:
 
Eea
Ihania masuja kaikilla!!!! :heart: Itse huomaan aina välillä tuijottelevani mahaa peilistä ja miettiväni, että missä välissä se oikein on tuohon kasvanut. :D

Meinasi viikonlopun aikana iskeä vierotusoireita kun nää sivut jumitti. :)

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!!!!
 
Huomenta!
Tulin lähinnä poksumaan, tänään Rv 28+0 *poks*

Täällä jatketaan sairaslomaa ja pötköttelyä vaihtelevin voinnein. Kovasti oottelen Huikkis uutisiasi kontrollista, tulehan sitten kertomaan!

Kirppiina ja Rooney 28+0
 
Täälläkin tänään taas täydet viikot 27+0.

Maha on jotenkin pieni.. Paino jotenkin suuri... Missä mättää?
Nyt tulee selvästi sellaista melkein 500g viikossa. Pitäis ottaa itseään niskasta kiinni ja yrittää saada se sinne 250gramman viikkovauhtiin takaisin. Silläkin määrällä ehtii loppuunmennessä tulla ihan tarpeeksi. Ja toksemiariski olis vähän pienempi.

Vauva ei liiku paljon mitään. Tai siis liikkuu varmaan, mutta en tunne niitä. Tää on selvästi rauhallisempi kuin esikoinen aikoinaan. On se nytkin viikonlopun aikana käynyt raivotarjonnassa ja palannut perätilaan. Nyt kyllä odottelen jo jotain potkunyrkkeilyottelua, että sais omaa mieltä vähän rauhallisemmaksi.

Ihana ilma! Heti aamusta 18,1c varjossa!! Meillä on tänään muskarin kevätjuhla ja terassinpesua edessä. Eilen oli 400 auton peräkonttikirppis ja olin siellä äitini kanssa, joka ei ennen sinne menoa tiennyt kumpaako odotan.. No, muutaman peräkontin jälkeen se kyllä hoksas, että millaista vauvanvaatetta katselen. ;)Tulihan sitä jotain ostettuakin vaikka ei tarvis.

Tervetuloa Keltainen Sammakko!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja Huikkiksen kuulumisia tulen kurkkimaan!

Raitis ja TOSI rauhallinen Salarakas 27+0
 
Minä myös ilmoittaudun mukaan (nyt vasta huomasin tällaisen ketjun olemassa olon :ashamed: )

LA 25.8, ikä 28v, neljäs lapsi, SEKS

Aika rankasti supistelee aina välillä, mutta toivotaan että on samaa lajia kuin edellisenkin kanssa. Silloin supisteli kipeesti rv20 lähtien, mutta silti jouduttiin käynnistämään rv40+5
 
Täälläkin yksi myöhäinen ilmoittautuja. Vasta viime viikolla törmäsin kivaan ketjuunne. Eli:

LA 13.8., ikä 38, toinen lapsi, K-SKS.

Tänään mennään lääkäriin, tällä seudulla eka koko raskausaikana, ja kylläpä jännittää. Pitkä lista kysymyksiä –*minut pitää varmaan heittää sieltä ulos, ennen kuin ehdin kaikki kysyä...
 
Unohtui tosiaan se la eli tässä tiedot uudestaan :La 2.8 Olivia 27v 2.lapsi K-SKS poikalupaus

Huikkis Mulle myös aluksi puheltiin et sinne viikolle 32 asti joutuis siellä kys:ssä makaileen ja siihen yritin henkisesti varautua mut tilanne sit rauhottu sen verran et pääsin lopulta kotiutumaan. Viikon päästä kontrolli gravidassa ja toivon mukaan saisin hiukan enemmän liikkua sit sen jälkeen jos tilanne edelleen parempi. Huomenna ”jo” 28 viikkoa täynnä joten oma olo alkaa olla rauhallisempi kun sillon reilulla 24 viikolla. Toivottavasti sullakin tilanne pysyy rauhallisena ettet osastolle joudu. Millä viikolla sun esikoinen on syntynyt? Mun synty 40+2 joten kokemusta ennenaikasesta synnytyksestä tai muista ongelmista ei ole.

Kyllä tämä rahallisesti potkii päähän aika lujaa kun joutuu saikulla oleen loppuajan. Mä menin töihin vasta tammikuussa ja olisin ½ vuoden tuloilla saanut hyvän äitiysrahan mut nyt kun palkanmaksu loppui aikasemmin niin äitiysraha tippuu huomattavasti. Lisäksi tulee tietty sairaalalaskut joita ei toivon mukaan ole tiedossa enempää. Ens viikolla tipun kelan sairaspäivärahalle joten ei ole hurraamista siinäkään. Tsemppiä siis kaikille joilla huolia rahan kanssa.
Hoitopöytä meillä oli esikoisen kans ja on edelleen tallessa mut aiotaan se myydä pois kun nyt on kodinhoitohuoneessa hyvät tilat hoitoalustalle ja lavuaari on vieressä niin hoitopöytä tarpeeton. Voinkin sitä tässä samalla vähän mainostaa jos jotain kiinnostaa. Eli myytävänä kokopuinen Brion hoitolipasto. Alla 3 laatikkoa ja kaappi. Saa lipastoksi kun hoitotasoa ei enää tarvitse eli taakse tuleva levennysosa otetaan pois. Kuvia voin laittaa jos joku kiinnostuu.

Majj Mulla myös niin kuivat limakalvot et vertaa tulee aina kun niistää. Eikä noista supistuksista ikinä voi tietää kuuluuko asiaan vai ei. Mäkin luulin niiden kivuttomien kiristysten kuuluvan asiaan mut niin vaan päädyin vuodelepoon kohdunsuun huonon tilanteen takia. Ihan täysin puskista tuli esikoista odottaessa ei mitään ongelmia ollut. Joten aina jos huolestuttaa niin parempi asia tarkistaa kun huolehtia sitä kotona. Mut ainakin säikäytti aika pahasti tuo oma tilanne.

Blanco Mites siellä voidaan nyt? Onko supistukset yhtään helpottaneet? Mulla täällä kotona on pysynyt tilanne rauhallisena kun vaan makoilee. Hassulta tämä tuntuu kun mies töissä, poika hoidossa ja koirakin äidin luona evakossa niin yksin kotona makailen. Meillä silleen onnellinen tilanne että mun äiti eikä miehen vanhemmat ole enää töissä niin niiltä saadaan ihan korvaamatonta apua pojan ja koiran hoidossa. Tuntuu et ei tästä oikein muuten mitään tulis.

Tsemppiä kaikille lepäilijöille, mitäpä sitä ei näiden pienten eteen tekis vaikka koville tämä välillä ottaakin.

Huikkiksen kuulumisia myös odottelen kun huomasin just että kontrolliin olit lähtenyt.

Olivia ja "Kalle" 27+6
 
:wave: Tervetuloa uudet!
Täällä on närästystä, suonenvetoa ja levottomia öitä. Väsyttää aivan himmeästi kun yöllä on muutaman tunnin hereillä. Nenästä tulee verta ja ikenet vuotaa ja olo on kuin sotanorsulla. Pitäisi ehkä mennä jotkut caprit tai mekko ostamaan jos vähän piristyisi. Ei pahemmin ole noita kesämammavaatteita.

Mutta jotain hyvää, palstalle on tullut tammikuulaisia. Me ollaan jo niiiin paljon voiton puolella. :p

Poks 25+1
 
Jee tää toimii! en päässy koko vko loppuna kaksplussan sivuille.. :LOL: vierotusoireet ilmenee ...

Tervetuloa uudet! meitä on jo paljon! :flower:

Tosi moni on jääny sairaslomalle täällä..mulla ois kohta taas töihin paluu saikkujen jälkeen, mutta epäilen kovasti jaksanko tehdä. Kotona en ollenkaan pääse kyykkyyn, tai pääsen mutta se koskee. Saati sieltä ylös kipuaminen :D onko teillä tämmöstä? tai sit mulla on vaan huono kunto, miten ikinä selviinkään synnytyksestä.. :ashamed:

Ihania masukuvia! :heart:

Painoa on tullu tähän asti 10kg! :popcorn::eek: hirvittää jo valmiiks.. enempää ei kyllä tarviis tulla, vaan tuleehan sitä vielä.

Ootteko nähny liikkeitä ulospäin? mie viimeviikolla näin kun oli semmonen vilske mahassa että ei voinu olla huomaamatta :D sulonen!

IHANAA aurinkoista päivää!

Hyppy ja muru 26+3
 
Okaasan Mä olen ollut jo noin rv 15 lähtien saikulla juurikin noiden kipujen vuoksi. Välillä meinaa jalat lähteä alta ja selkä on tosi kipeä! Ja vielä olisi 13 viikkoa jäljellä! Lepoa on mulle neuvottu, tukivyötä myös mutta ei mulla ainakaan auta. Samoin lämmintä kauratyynyä mikä vie hetkellisesti kivut niin selästä kun lonkistakin pois. Tosin lonkat mulla on helpottanut, mutta selkä menee pahemmaksi koko ajan :(... Neuvola on mulla noin kuukauden välein ja terkka on ottanut sf-mitan kaksi kertaa. Lääkäri mulla ollut vasta kerran. Muuten oon käyny terveyskeskuksessa lääkärillä jo tarvetta saikkuun.

Nukkuminen täälläkin hankalaa, vessassa käyn 2-5 kertaa yössä ja jokaikinen kerta herään asentoa vaihtaessa. Sen lisäksi tietyt asennot alkaa närästään ja joskus oon herännyt siihen että melkein oksennan kun tulee vaan väkisi ylös :x. Hyvän asennon löytämiseen on mulla auttanut imetystyynyt jonka sullon milloin mitenkin jalkojen väliin ja muutenkin nojailen siihen. Ilman mitään jalkojen välissä ei voi nukkua!

Samoin kyykkyyn meneminen ja muu liikkuminen on hankalaa, vatsa alkaa olemaan jo niin paljon tiellä =).

Liikkeitä on näkynyt ulospäin jo monta viikkoa, meillä on tosin vissiin extra vilkas kaveri tuolla kun kummassakin ultrassa on sitä oikein moneen otteeseen ihmetelty kun ei pysy millään paikoillaan :LOL:. Nyt kyllä tuntuu että olisi vähän rauhoittunut, ja sekös tässä huolestuttaa... Mutta selkeästi näkyy, joskus mietin kun on tiukka paita päällä että näkyyköhän esim kaupassa ollessa muille ihmisille :LOL:!

Moni meistä on tosiaan saikulla! Helpottaa kyllä omaa omatuntoa kun ei ole ainoa :). Me päästiin eilen vihdoin ja viimein muuttamaan OMAAN KOTIIN ja mä olen niin onneni kukkuloilla ja yhtä aurinkoa! Paljon on vielä tehtävää ja keskeneräistä, mutta puolen vuoden toisten nurkissa asumisen jälkeen kyllä tää on yhtä juhlaa!

Mukavaa päivää kaikille :)!
 
Raitapaitaisen tavoin, myös täällä painoa kertyy mutta maha on pieni :confused: Nyt on siis kaikkein pienin masu mitä muista raskauksista..

Tervetuloa uusille :)

Tuli perjantaina postissa uusi hoitopöytä ja pinnasänky :heart:
Paketissa vielä odottavat kasaamista. Nyt alkaa tuntumaan paljon todellisemmalta uuden vauvan tulo perheeseen, kun hiljalleen vauva tavarat valtaa kämpän :)
Liikkeet näkyvät selvästi ulospäin, kyljenkäännöt ja potkut :)

Pieni Tähtönen ja Martta 26+6
Taas huomenna poksuu :p
 
Moi pitkästä aikaa! En meinannu hokasta uutta jonoa. :)

Blancolle jaksuja makoiluun! Ja Olivialle kans!

Koralli toivottavasti kaikki on kuitenkin vauvalla kunnossa. Kyllähän se varmasti pistää mietityttämään...Olipas sulla ollu tympeä lääkäri!

Suppareiden kanssa kärsiville kans jaksuja!

Viime viikolla oli neuvola. Verenpaine, pissa ja hbg oli normaalit, paino lisääntynyt 369g/vko. Sf mitta otettiin ekan kerran ja se oli 24, eli yläkäyrillä mennään! Maha on kyllä kasvanu kauheesti, vaikka paino noussut maltillisesti. Äänet kuului tosi selkeesti, kiva jumputus kuului. Vauva liikkuu tosi ahkerasti, nyt kun liikkeet on alkaneet tuntumaan.

Mulla ei tartte enään juosta vessassa öisin, mutta muutoin tahtoo olla varsinkin aamuyöstä levotonta nukkuminen.

Meillä oli tuossa häät ja käytiin viikon häämatkalla Prahassa. Ihana reissu oli, tuli käveltyä varmaan miljoona kilometriä. :LOL: Mies sai vielä uuden työpaikan, työmatka lyheni 80 km:stä 6 km:iin ja palkka parani, aika kiva häälahja. Muutoinkin kaikki menee niin hyvin, että ihan pelottaa...

Kaverilta vaan tuli surullisia uutisia tänä aamuna. Heillä oli ensimmäinen ultra ja sydänääniä ei löytynyt eikä koko vastannut viikkoja. Eli kesken mennyt. Kyllä tuntu pahaltä hänen puolesta... :'(

Hoitopöytä on täällä kans mietinnässä. Makkariin vai kodinhoitohuoneeseen?

Miedän koiravanhus aiheutti viime viikolla säikähdyksen, se sai vissiin jonkin sortin sydänkohtauksen. Mutta se meni nopeesti ohi ja nyt on ihan normaali. Kynsi joduttiin operoimaan, kun oli lohennut verikynnelle asti. Saas nähdä ehtiikö koiruus vauvelia nähdä ollenkaan...

Mutta ihanaa aurinkoista kevätpäivän jatkoa kaikille!

Soulmama ja Kunto-Oskari 25+3
 
Nukkuminen: Vaihtelee, mutta nyt kun on ollut eka tuo lomareissu ja poikien rytmi muuttui siellä niin mä olen jaksanut paljon paremmin. Nyt on vielä tää sairasloma niin saa nyt levätä ihan luvan kanssa. Eipä tää 3 ja 4 v pojan kanssa sairaslomailu mitään helppoa ole, mutta onneksi niillä on pari hoitopäivääkin niin saa vaikka koko päivän levätä. Sattui onneksi isännän aamuvuoroviikko, sen iltavuoroviikot on joskus yhtä tuskaa jo ilman vaivojakin.

Liikkeitä on näkynyt ulospäin jo muutaman viikon. On kyllä niin hullua menoa välillä. :heart: Nyt näky eilen kun supisti että vauva on selvästi poikittain ja varmaan raajat alaspäin sillä hetkellä. Yläosa kohdusta oli leveä ja alaosa kapea. Mulla näkyy päällepäin selvästi myös supistukset jos sattuu olemaan masu paljaana silloin ja istuma- tai makuuasento. Esikoisen aikaan saatiin kuvia ihan viimeisillä viikoilla kun maha oli ihan alienin näköinen supistuksen aikana. Pitää joskus laittaa kuvaa, jos löydän sen vielä koneelta.

Leo
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Hirveästi taas uusia tulokkaita joukkoon! :) Tervetuloa kaikille!! :wave:

Täälläkin on liikkeet näkynyt päällepäin jo noin kuukauden ajan. Alkuun ei tietenkään kovin selvästi, mutta nyt maha möyryää välillä oikein kunnolla. :)

Viime viikko täällä meni jotenkin alamaissa. Hormoonit vai mitkälie laittoivat olon ihan kummalliseksi. Itkeskelin joka asiasta ja olin kiukkuinen. Mitään syytä tällaiselle käytökselle en keksinyt. Onneksi nyt mieli on jo paljon parempi. Oletteko muut huomanneet raskauden vaikuttaneen kuinka paljon mielialaanne tai käytökseenne? Ennen viime vikkoa mies sanoi minun muuttuneen leppoisammaksi raskauden myötä. Viime viikkoinen kiukuttelu kyllä tasoitti tilannetta. :)

Eea & Urkki 24+4
 
Paino - Mulle on viime neuvolan mukaan tullut 3,2kg mutta eilen kun kävin anoppilassa puntarilla meinas silmät tippua päästä.. Yhtäkkiä noussut paino ihan silmissä, ens viikon neuvolas näkee taas totuuden.. :headwall:

Olivia - Viikon pästä tosiaan näkee onko supistukset saanut mitään aikaseksi, toisaalta toivon että ei, mutta toisaalta "toivon" että olis että sais niille vähättelijöille sanoa, tiedän kuulostaa typerältä! :D

Liikkeet - on näkynyt ulospäin jo varmaan 4vk ! Ja muutenkin todella liikkuvainen kaveri tuntuu mahassa olevan, ei tarvi kun miettiä että eikö se liikukkaan niin johan tulee potkua! :)

Mielialat, käytös raskaana - Musta tuntuu että menetän aika helposti hermot pienistäkin asioista, ja muutenkin tuntuu että loukkaannun tms helpommin mitä ei raskaana.
 
Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille! :wave:

Täälläkin liikkeet näkyy hauskasti päällepäin, ja varsinkin illalla kun rauhottuu makoilemaan sohvalle, on hauska miehen kanssa seurata showta :LOL:

Eea kertoili mielialanvaihteluista, ja ne on kyllä löytäneet tiensä tännekin. Välillä ketuttaa ja itkettää oikeen kunnolla ilman syytä, ja liikutun tosi helposti. Ei kai siihen oikeen mikään auta, mutta kuuluu kyllä asiaan! ;)

Mä en ole ennen raskauttta tajunnut miten kärsimätön luonne olenkaan, siis en vaan malta yksinkertasesti odottaa että pääsen vihdoin pitelemään vauvelia, ja vaikka aika on kulunut nopsaan, niin tuntuu että on ihan liian pitkä aika elokuuhun!

Me käytiin viikonloppuna ostamassa pinnasänky kaikkine pussilakanoineen ja koristeineen ym, ja vaikka sovittiin miehen kanssa että kootaan se vasta lähempänä, niin su aamuna kun heräsin ni se oli koottu ja raahattu makuuhuoneeseen, ei malttanut mies odottaa..=)

Omaan napaan ei mitään uutta, ei mitään kipuja tms ja urheilen spinningissä ja bodypumpissa 4 krt vko, ilman sitä tulisin varmaan hullux näiden mielialojen vaihteluiden kanssa, se on kyllä yx juttu mikä auttaa.

Ihan kamalasti edelleen zemppiä kaikille jotka kärsii kivuista, supistuksista, rahahuolista, tai ylipäätään muista murheista :hug:

On se vaan niin mieltä piristävää ku arska rupee lämmittää oikeen kunnolla. Mä jään 3 vkon kuluttua eka kesälomalle ja sit äippälomalle, ei malttas odottaa!!

Ihanaa, lämmintä, ja auringontäyteistä päivää kaikille elomammoille!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ihania mahoja taas täällä :heart:

Pikaisesti kesken ruoanlaiton kontrollikuulumisia: Kaikki kunnossa :heart: Ja seuraava kontrollikin vasta 3vk päähän koska lääkäri ei usko että mitään dramaattista ennen sitä tapahtuu.. Synn.päivystyksessä saan kuitenkin käydä välillä näytillä jos huolestuttaa :) Hyvien uutisten kunniaksi lähden perheen kanssa jätskille ja virallisesti kodin ulkopuolella (jos sairaalaa ei lasketa) ekaa kertaan melkeen pariin viikkoon :) Huilailu jatkuu edelleen mutta mitään makuupakkoa ei ole ja pystyssä saan tosiaan olla :)

Niin ja Olivia tais kysellä, esikoinen synty siis rv32
 

Yhteistyössä