En meinaa jaksaa, kun vauva ei nuku kunnon päiväunia

  • Viestiketjun aloittaja Ääääh
  • Ensimmäinen viesti
"polle"
Juurikin niin, että nukut kun lapsi nukkuu.

Askareita saa hyvin hoidettua (jos jaksaa ja haluaa) kun laittaa lapsen kantoreppuun, niin sujuu esim. Imuroinnit ja saa huilata siltä perässä juoksemiseltakin.
 
"alkup."
En mä unta kaipaa, vaan aikaa. Ja jos haluaisinkin nukkua, se ei onnistuisi, koska se vauva ei nuku, enkä tietenkään voisi jättää esikoista yksikseen. Kyllä mies hoitaa lapsia, se on kotona, koska tekee töitä kotoa käsin, mutta pitää senkin varata aikaa niille töille ja muille hommille. Vauva ei ole vielä oikein ulkoiluiässä, joten usein on niin, että jompikumpi (tav. mies) menee esikoisen kanssa ulos ja toinen on vauvan kanssa.
 
"alkup."
Kantorepussa en voi pitää vauvaa kuin hyvin vähän oman refluksini takia, ja mitään kotitöitä en ainakaan voi vauva kantorepussa tehdä, koska yhdistetty kumartaminen ja vatsan painaminen takaavat hillittömän närästykset.
 
"polle"
Edelleen: Kantoreppu.

Sillä voi mennä ulos vaikka olisi pienempi esikoinekin (kokemusta on) ja vauva tykkää myös. Isäkkn voi ottaa vauvan kantoon ja esikoisen kanssa ulos.
 
"alkup."
[QUOTE="polle";30704458]Edelleen: Kantoreppu.

Sillä voi mennä ulos vaikka olisi pienempi esikoinekin (kokemusta on) ja vauva tykkää myös. Isäkkn voi ottaa vauvan kantoon ja esikoisen kanssa ulos.[/QUOTE]

Edelleen: refluksi. Isä kyllä joskus ottaa vauvan just noin ulos, mutta hän tekee yleensä siinä samalla hommia (esim. lämmityspuiden kantaminen, pihatyöt), joten ei se kovin usein onnistu. Nuokin pitää kuitenkin jossain vaiheessa tehdä.
 
"alkup."
[QUOTE="polle";30704474]Kyllä mä teen pihatyöt vaikka vauva selässä roikkuukin, mut no joo....[/QUOTE]

Mä luulen, että me puhutaan vähän erilaisista pihatöistä nyt.
 
vieraas
[QUOTE="alkup.";30704468]Jotenkin tuntuu epätodennäköiseltä, että tämmöiseen tilanteeseen saisi perhetyöntekijää...[/QUOTE]

Kyllä saa, ei ole syytä kieltää antamasta apua. Pyydä apua rohkeasti.
 
"alkup."
Kyllä saa, ei ole syytä kieltää antamasta apua. Pyydä apua rohkeasti.
Kun tuntuu jotenkin väärältä viedä apua joiltain, jotka ovat tosi pahassa tilanteessa, meillä on vain tämä, että vauva ei oikein nuku päiväunia. Muuten on ihan tyytyväinen ja nukkuu yleensä yölläkin hyvin. Enkä mä oikeastaan tarvitsisi apua muuta kuin siinä, että joku katsois vauvaa, kun teen ruokaa tai olisi isomman lapsen kanssa, kun teen jotain vauvan kanssa. Tekeekö perhetyöntekijä sellaista, vai onko se vain juttelua?
 
vieraaat
[QUOTE="alkup.";30704485]Kun tuntuu jotenkin väärältä viedä apua joiltain, jotka ovat tosi pahassa tilanteessa, meillä on vain tämä, että vauva ei oikein nuku päiväunia. Muuten on ihan tyytyväinen ja nukkuu yleensä yölläkin hyvin. Enkä mä oikeastaan tarvitsisi apua muuta kuin siinä, että joku katsois vauvaa, kun teen ruokaa tai olisi isomman lapsen kanssa, kun teen jotain vauvan kanssa. Tekeekö perhetyöntekijä sellaista, vai onko se vain juttelua?[/QUOTE]

Et vie apua joltain muulta , olet itse sen tarpeessa. Hän ohjeistaa miten saat asiat hoitumaan. Kokeile.
 
"alkup."
Et vie apua joltain muulta , olet itse sen tarpeessa. Hän ohjeistaa miten saat asiat hoitumaan. Kokeile.
No voin mä kokeilla, mutta kun ongelmahan tässä on se, ettei ole sitä vauvatonta aikaa juuri lainkaan, jotta voisi hoitaa niitä muita asioita! Esikoisen kanssa oli niin helppoa, hän nukkui päiväunet (ja nukkuu edelleen), ehdin tehdä ruuat ja muut kotihommat hänen nukkuessaan. Tykkäsi myös olla vaunuissa. Ja silloin ei ollut tätä refluksia, pidin häntä paljon liinassa ja kantorepussa.
 
"polle"
Ihan uteliaisuudesta kysyn, mitä on pihatyöt joita lähes päivittäin pitää tehdä joita ei voi tehdä vauva kantorepussa SELÄSSÄ? Itse hoidan kaiken vauva selässä ja siksi ihmettelen.... :)
 
I feel you.
Meidän esikoinen ei juurikaan nukkunut päiväunia ja se oli oikeasti tosi kuluttavaa, vaikka meillä siinä vaiheessa oli vain se yksi lapsi. Päivisin vauva oli koko ajan sylissä, koska ei viihtynyt muualla.
Koita jaksaa, jätä kotihommiksi vain pakolliset ja puuhailkaa esikoisen kanssa ja levätkää, kun hän nukkuu päikkärit (kai nukkuu?). Tuo vaihe kestää oikeasti vain vähän aikaa (vaikka tiedän, että se tuntuu pitkältä sillä hetkellä kun sitä elää) :hug:
 
"alkup."
[QUOTE="polle";30704506]Ihan uteliaisuudesta kysyn, mitä on pihatyöt joita lähes päivittäin pitää tehdä joita ei voi tehdä vauva kantorepussa SELÄSSÄ? Itse hoidan kaiken vauva selässä ja siksi ihmettelen.... :)[/QUOTE]

No siis tosiaan tuo vauva ei tykkää olla selkäpuolella, kuten tuossa ylempänä sanoin, joten se estää sen. Nyt viimeaikoina mies on lapioinut katolta tippunutta lunta pois, meillä kun alkaa keväisin helposti kellari tulvia. Sitten on toi puusavotta.

Musta on vähän ikävää, että sä jotenkin tunnut ajattelevan, ettei me olla kokeiltu erilaisia vaihtoehtoja ja yritetä saada asioita rullaamaan helposti. Se on tosi helppoa heittää jotain tuommoista kommenttia, kun kuvittelee tietävänsä, miten toisilla on asiat kotona. Kaikki menee siihen, että vauva kitisee, roikkuu lahkeessa, kaatuilee ja mä en jaksa enää tätä.
 

Yhteistyössä