En syty akateemisista miehistä, vaikka olenkin itse akateemisesti koulutettu.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";27946561]Luuletteko te tosiaan että jos käy yliopiston jonkun kurssin on automaattisesti joku älykkö jolle muut on kateellisia ja työt on taattu loppuiäksi?[/QUOTE]

Miten tämä liittyy aloituksen aiheeseen?
 
[QUOTE="vieras";27946561]Luuletteko te tosiaan että jos käy yliopiston jonkun kurssin on automaattisesti joku älykkö jolle muut on kateellisia ja työt on taattu loppuiäksi?[/QUOTE]

No daa, tietty. Miksi muuten kukaan menisi yliopistoon? *kaivaa nenää*
 
[QUOTE="vieras";27946531]Ainakin kiinnostavampi kuin Minkä väriset kalsarit sun miehellä on?

AP, luulen, että haluat olla jos ei älykkäämpi, niin ainakin tasavertainen tai et ainakaan huonompi. Tämä siis varmasti ihan tiedostamatta tapahtuu. Itse olen akateemisesti koulutettu ja akateemisen miehen vaimo. Älykön vaimoksi en minäkään olisi ruvennut, jos nyt ymmärrämme älyköllä kuivahkoa nippelitietoa arvostavaa pohdiskelijaa. Silloin tällöin on mukava käydä keskusteluja sellaisen kanssa, mutta muutakin pitää toki olla.[/QUOTE]

Bones, NCSI:n nörttinainen, dr Sheldon Cooper, dr Spencer Reid, Sherlock sekä Mycroft Holmes ja dr Gregory House jossain määrin. Eikö sosiaalinen kömpelyys ja massiivinen yleistietous ole hottia?
 
vwr
Bones, NCSI:n nörttinainen, dr Sheldon Cooper, dr Spencer Reid, Sherlock sekä Mycroft Holmes ja dr Gregory House jossain määrin. Eikö sosiaalinen kömpelyys ja massiivinen yleistietous ole hottia?
:p

Omassa tuttavapiirissä pariskunta, jossa nainen on juristi ja mies metsätalousinsinööri (opistoasteelta aikanaan valmistunut). Ovat olleet yhdessä reilu 16 vuotta ja heillä menee edelleen todella kivasti. Sellainen pari, jonka ei koskaan kuvittelisi eroavan. Ja kyseistä miestä ei yhtään vaivaa se, että heidän taloudessaan se on vaimo, joka tuo rutkasti enemmän rahaa kotiin.
 
"noo"
[QUOTE="vieras";27943247]Ns. älykkömiehet eivät ole koskaan iskeneet. En pitänyt opiskeluaikoina miespuolisista opiskelukavereista, enkä viihdy akateemisesti koulutettujen miesten kanssa. Olen pohtinut, mistä tämä voisi johtua. Asiaa ihmetellään ja oudoksutaan. Ihmiset kuvittelevat minun haluavan olla se pätevämpi osapuoli suhteessa, mutta itse en koe asiaa niin. Duunarimies ei tarkoita automaattisesti jotain tyhjäpäistä "amista" - sellaisten seurassa en myöskään viihdy.

Onko tämä teidän mielestänne outoa?[/QUOTE]

Mulle tää kuulostaa jokseensakin pakkomielteiseltä. Ihan kuin olisit päättänyt, että on "hienompaa" tykätä ei-akateemisista. Nimittäin onko tuo koulutus nyt niiiiiin näkyvä ja määrittävä tekijä? Onhan sitä akateemisia langanlaihoja filosofeja ja rillipäisiä nörttipoikia, mutta on niitä raamikkaampia käsillätekijöitäkin. Samoin niitä duunareitakin on jonkun verran eri lähtöön. Outo kriteeri musta.

Itse en ehkä kiinnitä noin paljoa huomiota ihmisten koulutukseen. On ollut duunarimiestä ja nyt on akateeminen. Ittellä maisterin paperit.
 

Yhteistyössä