En ymmärrä miksi kukaan enää haluaisi asua korvessa

  • Viestiketjun aloittaja "Kukka"
  • Ensimmäinen viesti
"Kukka"
Talvella on pimeää eikä teitä aurata, kaupat on kaukana ja yksi bussi kulkee ehkä kerran vuodessa.

Masennushan korvessa iskisi, kun ei olisi sosiaalista elämää.
 
"minävaan"
En ymmärrä miksi kukaan tahtoisi asua ahtaassa kerrostalokämpässä betoniviidakossa.

Onni on oma tuhansien neliöiden tontti, jossa voi tehdä vaikka mitä. Naapureita on lähellä, mutta kukaan ei näe pihalle, vaikka makaisin siellä alasti aurinkoa palvomassa :D En nyt tiedä onko tämä korpea, haja-asutusaluetta ainakin. Taloja on ympärillä, mutta ei niinkuin uusilla omakotitaloalueilla, että ikkunasta voi koskea toisen seinään ilman ongelmia.

Olen asunut myös kerrostaloissa kaupungin keskustassa ja en voi käsittää miten kukaan voi elää semmosissa pätseissä kesällä. Aina piti lähteä johonkin kaupungille palloilemaan, kun omassa kämpässä oli sata astetta lämmintä ja arska porotti suoraan parvekkeelle.

Ps. talvisin on pimeää muuallakin kuin korvessa ja mihin sitä bussia tarvitsee, kun paljon kätevämmin pääsee omalla autolla liikkumaan, ilman että tarvitsee kytätä jotain aikatauluja ;)
 
[QUOTE="Kukka";28383113]Miksi et? Mitä hyötyä korvessa asumisesta on? Rauhallisuus kai mutta minä meinasin kuolla tylsyyteen kun viime vuonna pimeimpään aikaan kävin kaverini luona, joka asuu korvessa.[/QUOTE]

Korvessa asumisessa on siinä hyötyä, että on tilaa (meillä ei tosin talossa, mut ulkona sitäkin enemmän), voi vaikka veistellä toteemipaalua alasti keskellä yötä musiikkia kuunnellen, eikä kukaan tule valittamaan.

SAA tehdä sellaisia oikeita asioita, kuten polttopuita ja talon lämmitystä ja puuhailla muksujen kanssa lumitöissä koko päivän. Kasvimaata suunnitellaan suut vaahdossa koko perhe ja kun saadaan talon remppa valmiiks, niin en ihmettele, jos tossa pihassa on pari ponia ja kanoja ens kesänä.

Mä olen asunut kymmenen vuotta Kalliossa, ja sit pari vuotta ihan Helsingin keskustassa, ja juu olihan se kivaa, mutta kuinka tylsää. Himassa ei voinut puuhailla yhtään mitään, aina piti lähteä jonnekin.

Nyt meillä on oma huvikumpu.
 
lucifer
Hankkii nelivedon niin on sama onko tiet aurattu, linja-autoa ei kulje ikinä. miksi edes pitäisi kun on monta omaa-autoa.

en lähde täältä kuin arkussa, tosin olen sanonut että mun tuhkat tuodaan sitten takaisin kotiin että en lähde täältä ikinä.

Ja miten korvessa asuminen sulkee pois sosiaalisenelämän? meillä ainakin on aina porukkaa enemmän ja vähemmän nurkissa, tänään ensimmäiset tuli jo aamu seitsemältä kyselmään aamukahveja. Riippuu varmaan mistä roikkuu itellä tuo sosiaalisuus.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"Kukka"
[QUOTE="minävaan";28383114]En ymmärrä miksi kukaan tahtoisi asua ahtaassa kerrostalokämpässä betoniviidakossa.

Onni on oma tuhansien neliöiden tontti, jossa voi tehdä vaikka mitä. Naapureita on lähellä, mutta kukaan ei näe pihalle, vaikka makaisin siellä alasti aurinkoa palvomassa :D En nyt tiedä onko tämä korpea, haja-asutusaluetta ainakin. Taloja on ympärillä, mutta ei niinkuin uusilla omakotitaloalueilla, että ikkunasta voi koskea toisen seinään ilman ongelmia.

Olen asunut myös kerrostaloissa kaupungin keskustassa ja en voi käsittää miten kukaan voi elää semmosissa pätseissä kesällä. Aina piti lähteä johonkin kaupungille palloilemaan, kun omassa kämpässä oli sata astetta lämmintä ja arska porotti suoraan parvekkeelle.

Ps. talvisin on pimeää muuallakin kuin korvessa ja mihin sitä bussia tarvitsee, kun paljon kätevämmin pääsee omalla autolla liikkumaan, ilman että tarvitsee kytätä jotain aikatauluja ;)[/QUOTE]

Älä vaan sano, että teillä on tasan yksi auto ja mies saa vaan käyttää sitä. :D
 
kaupunkilainen
En ole koskaan asunut maalla, mutta haluaisin muuttaa jonnekkin "korpeen". Asutaan nyt betoniviidakossa, kerrostalossa. Eikä täällä oo mitään tekemistä... kaupungillakaan en tykkää liikkua, kun en välitä ihmismassoista :p lenkille kun lähet niin jatkuvasti lappaa porukkaa vastaan.

Haaveilen omasta vanhasta omakotitalosta, jota laittaisin sit kuntoon pikkuhiljaa. Siinä olis mulla puuhasteltavaa, kun tykkään puuhastella! Koira(t) saisi kirmata vapaana pihalla, lapset voisi viettää koko päivän ulkona mun katseen alla lähimaastossa ja itse laittelisin puutarhaa kuntoon.... ah! kyllä me se oma tönö vielä joskus ostetaan <3 Eikä haittais talvikaan, sit laittelisin valoja pihan täyteen ja auraisin lumia. Ja omalla autolla pääsee, inhoan muutenkin julkisia, en niitä käytä nyttenkään....
 
Meillä on muuten menty joulusta asti niin, että meillä on ollut vain yksi auto. Toinen oli tarkoitus hommata, muttei tullut sopivaa vastaan ja nyt kun raskaus on pidemmällä, niin en juurikaan itse enää ajele, niin hommataan kesällä se toinen. Eikä ahdista silti. Muksun olen saanut tarvittaessa kerhoon, vaikka naapurin kyydillä ja itse olen päässyt neuvolaan ja minne lie on tarve ollut aina kun on ollut halua.

Mut sit kesän jälkeen meil on pysyvästi vähintään kaks autoa.
 
Kaikki eivät kaipaa joka päivä sitä sosiaalista elämää ja kavereiden kanssa hengailua. Mielummin olen kotona perheen kanssa ja puuhailen sisällä/ulkona mitä huvittaa.
Ymmärän toki että jotkut ahdistuvat tällaisesta ja kaipaavat kavereita ja biletystä jatkuvasti ja heille maalla asuminen ei ymmärrettävästi ole paras vaihtoehto.

Me ei asuta missään peräkorvessa vaan rauhallisella haja-asutusalueella ilman rajanaapureita. Voisin mieluusti asua vieläkin syvemmällä metsässä.
 
Noin 12km kaupungin keskustaan missä suuremmat ja monipuolisemmat palvelut.
Kaksi autoa tarvitaan koska linkkari kulkee vain koulukyyditysten merkeissä.
Joitakin palveluita on täälläkin.Pieni paikka, mutta erittäin vireä.Ihanan rauhallinen
paikka asua, eikä asuta kuitenkaan ihan korvessa ja tietkin aurataan :)
 
määä
Älä jätä tätä pelkäksi uhoamiseksi. Vaikka itsekin asun pienessä kaupungissa ja usein käyn myös siellä "korvessa" niin harvojen talojen pihoissa näkyy alastomia emäntiä ;)
Mun miesystävä oli ajaa puuhun pahki, kun mun luota lähtiessä näki naapurin kumartelevan kukkapenkin ääressä lyhkäisessä mekossa, ja selvästi näki että pikkarit oli naapurin Elviltä, 80v, unohtunut.
 
lucifer
[QUOTE="vieras";28383375]Niinpä ja sitten jotkut (et sinä) vielä inisevät inisevät polttoaineen hinnasta, näköjään korottamisen varaa on rutkasti.[/QUOTE]no, me haetaankin menovetemme pääasiassa rajantakaa, että ei silleen haittaa nuo korotukset.
 
"tyty"
[QUOTE="Kukka";28383113]Miksi et? Mitä hyötyä korvessa asumisesta on? Rauhallisuus kai mutta minä meinasin kuolla tylsyyteen kun viime vuonna pimeimpään aikaan kävin kaverini luona, joka asuu korvessa.[/QUOTE]

Vaihtaisin korpeen heti tän kerrostaloasumisen jos voisin. Se hyöty siinä on että saa asua puhtaassa ilmassa (ei jatkuvaa pakokaasupilveä haisteltavana ja hengitettävänä) ja saa kasvatettua itse puhdasta ruokaa, voi elää luontoa lähellä jne.
 

Yhteistyössä