Ensimmäisen ja toisen lapsen syntymä viikot?

  • Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti
"mami"
Heipsan. Tämmönen asia kiinnostaa, että millä viikoilla teidän ensimmäinen ja toinen lapsi on syntyny ja onko raskaudet ollu kuinka erilasia? Itse odottelen toista lasta loppumetreillä. Esikoinen synty 40+6 ja oli aikalailla erilainen raskaus. Nyt esim supistukset voimakkaampia ja erimoiset on särytkin jne.
 
IhanaValo
1. syntyi rv 41+5, kahden päivän käynnistelyn tuloksena. Raskausaikana ei supparin supparia, vasta sitten kun olin lääkettä saanu niin alkoi lopulta jotain tapahtumaan.

2. syntyi rv 40+2, itekseen alkoi supparit ja sittenpä se olikin menoa. Raskausaikana ei taaskaan sen kummemmin supistellut. Kun eka synnytys kesti n.12 tuntia, toisella kertaa selvittiin vain n.vajaalla viidellä tunnilla :)
 
"sissi"
Molemmat syntyneet rv 42+1 käynnistettynä. Suht samanlaiset raskaudet, mutta ekassa ei tullu supistuksen supistusta ennen rv 40+0 ja tokassa alko kivuttomilla rv 25 ja pikku hiljaa melkein päivittäin ja sillon tällön kivuliaitakin. Toinen tyttö, toinen poika.
 
Eka syntyi rv 40+5, raskaus oli helppo, kipuja ja unettomuutta jonkun verran, mutta pystyin liikkumaan ja puuhastelemaan viimeiseen asti.

Toinen syntyi 41+1 ja loppuraskaus oli ihan kamalaa. Joka aamu heräsin uusiin kolotuksiin, edellisten lisäksi. Hyvä kun pystyi normaalit arkiaskareet suorittamaan.

Ekan supistukset oli kovia, kivuliaita, mutta niissä oli selkeä alku-keskikohta-loppu rytmitys. Synnytys muutenkin ok. Parantuminen vei tosin aikaa, jälkitarkastus tuntui tulevan liian äkkiä, pari päivää ennen oli vasta viimeinenkin tiputteluvuoto loppunut. Osastollekaan en pystynyt kävelemään.
Tokan supistukset oli ihan muuta maata. Kivuliaammat, pistävämmät ja tauottomat. Siis olihan niissäkin se korkein huippu, mutta sellaista edes sekunnin taukoa niissä ei ollu, että olis kipu ollut kokonaan poissa. Olin ponnistusvaiheeseen tultaessa ihan yhtä kramppia vaan. MUTTA kaikki kipu loppui synnytykseen. Kätilö joutui istukan tutkimisen jälkeen lähteä auttamaan naapurihuoneeseen ja olin sillä välin käynyt suihkussa ja vaihtanut lakanatkin siihen sänkyyn. Kaikki oli kunnossa saman tien ja tässä on nyt viikkoja odotettu jälkitarkastusta.

Eli kaikki ihan erilailla, ja kaksi ihan erilaista tyttöäkin mulla nyt. :D
 
Eka 40+3
Toka 39+1

Tosin toka vastasi ekassa ultrassa 7 päivää vanhempaa sikiötä, mutta sitä ei jostain syystä vaihdettu. Terveydenhoitajakin ihmetteli, miksi ei laskettua aikaa vaihdettu, mutta totesi sitten vaan, että mennään näillä. Todellisuudessa syntyi siis 40+1.

Kolmas 40+2
Neljäs 40+4

Kaikki siis syntyneet aika lailla samoihin aikoihin.
 
mulla
1. rv 40+2
2. rv 41+2
Eka raskaus ja synnytys oli mukava kokemus, lukuunottamatta aamupahoinvointia. Toinen taas oli suoraan helvetistä :D 20 viikkoa oksensin 24/7, pahimmillaan 5-10minuutin välein öin, päivin. Tippaletku tuli hyvin tutuksi. Levottomat jalat, unettomuus, närästys, raskausdiabetes ja helkkarin rankka synnytys.... Jaeka oli tyttö, toinen poika.
 
"mami"
Niin mietin kans, että syntyyköhän tämä aikaisemmin kuin esikoinen. Nyt rv 36 ja vähän väliä kipeitä supistuksia, viikon päästä sitten lääkäri niin näkee onko tapahtunut mitään. Mutta eipä sitä tiedä tosiaan. Oisin kyllä tyytyväinen jos ei menis ihan hirveesti yli.
 
[QUOTE="mami";28787492]Niin mietin kans, että syntyyköhän tämä aikaisemmin kuin esikoinen. Nyt rv 36 ja vähän väliä kipeitä supistuksia, viikon päästä sitten lääkäri niin näkee onko tapahtunut mitään. Mutta eipä sitä tiedä tosiaan. Oisin kyllä tyytyväinen jos ei menis ihan hirveesti yli.[/QUOTE]

Mulla tää toinen oli koko ajan loppu vaiheessa sen tuntuinen, että tulee etukäteen. Oli alhaalla ja supisteli milloin mistäkin asiasta. Ja paskat. Yli meni :LOL:
 
"Sanna"
[QUOTE="Sanna";28787543]Mulla molemmat 40+5[/QUOTE]

Jatkan vielä... Ja molemmissa raskauksissa lihoin 17 kiloa. Ekassa raskaudessa oli enemmän aamupahoinvointia (poika tuli, mutta jouduin myös matkustelemaan julkisilla, ja se saattoi vaikuttaa asiaan), tokassa raskaudessa ei ollut aamupahoinvointia juurikaan, ja tyttö tuli.

Ekan synnytys kesti 17 tuntia, ja toisen 6 tuntia.
 
maijamyöhästen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja maijamyöhästen äiti;28787557:
Esikoinen 41+5
Toka 41+0

En ole koskaan tajunnut, miten joku "osaa" synnyttää ajallaan tai saati jo ennen laskettua aikaa! :D
Lisään vielä että mullakin oli tokasta lääkärin mukaan lähtökuopissa ja paikat valmiina jostain 35 vkolta asti. Onneksi tiesin esikon perusteella ettei se kumminkaan ajallaan tule niin ei vituttanut niin paljon kun mitään ei tapahtunut ennen kuin piiiiitkän harkinnan jälkeen... Sit synnytykset onkin olleet nopeita ja helppoja kun on ehtinyt paikat kypsyä ja venyä ja paukkua..
 

Yhteistyössä