Epiduraalin saaneet!

iinukka
kyllä mulla aika nopsaan auttoi. tilalle tuli mahdoton kutina ympäri kroppaa,mut jos kahdesta pahata pitäs valita se pienempi niin oli se kutina aika mietoo verrattuna niihin hirveisiin supistuksiin
 
Kyllä se mulla ainakin kun laitettiin, niin suunnilleen samantien sai hetken huokaista helpotuksesta kun oltiinkin jo kokonaan auki ja toinen tunkemassa ulos masusta. En tiedä sitten miten paljon oli vaikutusta sillä, että olin jo koko yön anellut sitä epiduraalia ja kaikkea muuta siinä sivussa.. Hyhhyh hyi yäk, käsittämättömät "traumat" kyllä jäi ihan vaan sen veepää kätilön takia |O
 
KaksPlussaPallo
Mulla puudute alkoi vaikuttaa lähes heti ja teho kesti n. 5 tuntia...eli siis niin kauan kuin sitä puuduteainetta riitti siellä "säiliössä" (lisättiinkin pikkuisen). Epiduraali aukaisi taivaan...kipua en tuntenut puudutteen vaikutusaikana laisinkaan! Hieno keksintö! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Epiduraalin teho ei kestä kun noin 2 tuntia. Muistaakseni teho alkoi puolen tunnin sisällä laitosta. Olisko sulla mennyt nuo ajat sekasin?
Mä muistin saaneeni epiduraalin ihan ajoissa. Ja teidän vastaustenne perusteella se olikin ajoissa laitettu. Anestesialääkäri tänään sairaalassa näytti mulle synnytyskertomukseni, ja siinä näkyi epiduraalin laittoaika. Se on laitettu 1,5h ennen lapsen syntymistä, mutta tehoa ei siihen mennessä ollut lainkaan. Eikä mun paikat puutunu kyllä sen jälkeenkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jode:
Kiitti tiedoista, nyt mä voin sanoo lekurille seuraavalla käynnillä, että kyllä sen puutumisen pitäis alkaa jossain vaiheessa. (Nyt on menny 7v eikä teho ole alkanu!)
ihanasti sanottu :D

kyllä se mullakin tehosi aika äkkiä. oisko ollut vartissa. mutta sitten se ei toiminutkaan kuin sen kerran, toisella kertaa kun sitä piti kätilön lisätä puutui vaan toinen puoli ja sitten hävisi joka ainoa puudute samantein.
 
No, niin monta puudutusta oon assisteerannut, ett voin sanoa varmasti, että puoles tunnis on vaikutus alkanut, jos meinaa vaikuttaa....
1,5 tuntia ku on kulunut ni turha odottaa että auttakaan... puhumattakaan 7 vuoden kuluttua :D ... tai ajatteles jos menee koht jalat alta. Onneks mun puudutukseni loppui jo 16 vuotta sitten :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
No, niin monta puudutusta oon assisteerannut, ett voin sanoa varmasti, että puoles tunnis on vaikutus alkanut, jos meinaa vaikuttaa....
1,5 tuntia ku on kulunut ni turha odottaa että auttakaan... puhumattakaan 7 vuoden kuluttua :D ... tai ajatteles jos menee koht jalat alta. Onneks mun puudutukseni loppui jo 16 vuotta sitten :LOL:
Joo en tullu ajatelleeks, että jospa se auttaakin tähän seuraavaan synnytykseen. :LOL: :LOL:
Laskettu aika on vajaan kuuden viikon kuluttua, että jospa toivo ei olekaan vielä menetetty!!!
 

Yhteistyössä