Esikoinen vuodelle 2015

Hihhii, pakko tulla heti postaamaan uudelleen, kun löytyi uutta ilonaihetta kierron ja oviksen suhteen. Tänään kp 14 ja ovistikut alkaa ehkä hitusen tummenemaan. Nyt äsken kävin vessassa ja mukaan tarttui kauhea kasa limaa, ei ehkä vielä ihan ovislimaa mutta lähestulkoon, tosi venyvää ja lähes läpinäkyvää. Että ihminen tulee iloseksi jostain limoista alkkareis. :LOL: Kello on nyt kaks yöllä ja varmaan täytyy kohta käydä herättääs ukko heiluttamaan peittoa, jos sattuu että ovis tulee ihan just! Alaselkääkin hiukan juilii ja tissejä kutittaa ja kihelmöi ja alaselän kipuilu on mulla varma merkki siitä, että jotain tapahtuu alakerras.

Jotenkin tuntuu niin uskomattomalta, että vasta lopetin Cerazettet ja olin valmistautunut monen kuukauden odotukseen että menkat edes alkaa, mutta nyt on jo normaalit menkat tulleet ja ovis todennäkösesti kaikkien taulukoiden mukaan oikeeseen aikaan tulossa! Vaikka ei vielä sais nuolaista, kun ei tiedä. Mutta kuitenkin. Mulla on lisäksi vielä aika paljon ylipainoa ja olen sitä stressannut, että vaikuttaako se mun hedelmällisyyteen.

Ainakin kierto näyttää tosi lupaavalta nyt. Ja olen saanut muutaman kilon pudotettua painostakin parin kuukauden aikana, ei ainakaan huonoksi voi olla tälle vauvakuumeelle. =)
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa Cypres! Keep up the good work ja niineespäin!! :)

Pikainen kysymys letrojen käyttäjille: onko teillä tullut vuotoa niistä?
Mulla alkoi tänään punainen vuoto, eilen otin viimeiset letrot. Ei kivaa... toivottavasti ei jatku ku tykkään käydä viikoittain uimassa.
Verenvuoto mainitaan yleisenä haittavaikutuksena ohjeissa. Muut "mukavat" oireet ollu lonkkakipu, huono olo ja jäätävä väsymys. Todella toivon et kroppa tottuu vähän eikä näitä tuu joka kierrossa : /
 
bumpy: Kai mut voi listoille laittaa vaikka me "tjottaillaan" (mies tjottailee ja mie lasken kiertopäiviä :LOL:)

Ikää siis 29v, kp14/27-32, yk1 ja ya 10/2014

Eilen tuli bongattua ovis tuntemusten perusteella ja touhuttuakin tuli ennen tuntemuksia, et saa nähä miten käy.
 
Tiedättekö yhtään missä vaiheessa kiertoa pitäis ovistikkuun alkaa viivan tummentua, kuinka paljon ennen ovulaatiota? Miten teillä yleensä alkaa tummeneen? Mulla on kp 12, ja viiva on edelleen toooosi vaalea. Ennen ovis ollut kp 18, nyt ehkä 20-22, jos ollenkaan.

Vaikka eipä sillä niin väliä enää ilmeisesti olekaan.. Kaikkien hankaluuksiin lisäksi mies eilen sanoi, että ei ehkä ole paras aika hankkia lasta. Mun pitää kuulemma saada vakipaikka ja sen jälkeen meidän pitää saada taloprojekti edes aluille, ennen kuin voisi lapsen hankintaa ajatella. Että jaahans, vaan... Tuntuu älyttömältä, että miltei puolitoista vuotta sitten mulla oli opinnot täysin kesken eikä töistä tietoakaan ja silti mies oli innokkaampi osapuoli tässä vauva-asiassa.. Nyt mulla on gradu tarkastajalla, valmistuminen marraskuussa ja töitä tammikuusta eteenpäin, vaikka ei vakipaikka olekaan, niin nyt hän sit alkaa empimään. Mä en varmasti tule saamaan vakipaikkaa moneen vuoteen, eikä siis mahdollisuutta ole alkaa isompaa taloa rakentamaan, kun ei yhden tuloilla lainaa saada, eli olisin varmasti lähempänä 35 vuotta, kun ruettais taas yrittämään. Aika kurjalta nyt tuntuu tämä, ei voi muuta sanoa. Niin ja hullua ajatella, miten onnellinen tuo mies oli silloin, kun saatiin tietää, et olen raskaana ja miten surullinen taas, kun se menikin kesken.. Niin se vaan mieli muuttuu. Huoh.
 
Täällä menossakp18/26 (normaalisti kierrot 30-41 välillä)

SinSin, tuo on kovin tutunkuulosta! :mad: Meillä lapsenhankinnasta on keskusteltu 3-4vuotta, mutta aina se on tyssäny siihen että on pitäny käydä koulut ja hankkia vakipaikat ja tiesmitä asuntolainaa, eli se on aina "sitten joskus, kun".... Vakipaikkaa ei mulla edelleenkään olen, pelkillä määräaikaisuuksilla ja keikoilla oon menny tähän asti, lähinnä omasta vapaasta halustani ja jaksamisestani. Nyt kuitenkin keväästä asti avokki on näyttäny punasta valoa kun selkeesti on tajunnu ettei tilanne muuksi muutu, kun tuntui ette kokoajan tuli jokin uusi meriitti mikä piti saavuttaa. Kyllä mekin keritään sinne rivarinpätkään sitten kun lapsi on jo maailmassa. kumpi on tärkeempää, se että on se pieni perhe ehkä kohta, vai se että vuodet vieriii ja keräilee näitä erinäisiä meriittejä jotta vois sitten hankkia sen lapsen.. musta on hyvä ajatus nyt 25:nä tehdä lapsi eikä yhtään myöhemmin. -.- Kannattaa kunnolla puhua asiasta ja puida asia halki... Sinun miehesikin ollut jo hyvin myönteinen lapsiajatukselle, mutta miksei nyt? :/


Letroista ja niiden vaikutuksista: Oireina mulla on ollut ihan kamalan jäätävä väsymys, joka tosin lähti jahka lääkkeen vaikutus alko vähenee kropassa. ultrassa havaittiin kp 11, 28mm folli, jolloinka se normaalisti ois n. 14mm. Joten mulla ainakin letrot nopeuttu huomattavasti follin kypsymistä, no se väsymyski oli niin jäätävä etten ihmettele jos ne tehos noinki hyvin. Inssi oli kp12, ja kierrosta on tulossa 26 päivän mittanen, kun normaalisti se vois olla jotain 30-41 väliltä.

Mä oon keränny ovistikkuja A4:selle ja teipannu ne jonoon (hullua?::D) että pysyn kärryillä millon on ovis ja miltä se näyttää. parilka kk:lta havaittu että viiva alkaa tummenee ovista edeltävänä päivänä, ei kauheesti aikasemmin. Eli Ovis on aika käsillä kun viiva tummenee, muuten väri on aika hailakka. Oon testannu aamuin illoin, oviksia ollu kp14-25 väliltä.
 
Mulla on nyt jotenkin outo tilanne tässä. Oon testaillut nyt ovistesteillä kp10 lähtien, tänään menossa kp16. Ovistesti näyttää koko ajan samaa, vaikka tuossa luulinkin, että alkoivat tummenemaan, ilmeisesti vaan pissa oli hitusen vahvempaa. Eli siis selvä viiva näkynyt jo 6 päivää, mutta ei yhtä tumma kuin kontrolli. Lisäksi mulla on vahva tunne että mulla olisi ollut ovis lauantaina kp13, jolloin tuli melko selvät ovislimat (ei ihan kananmunanvalkuaista, mutta lähes läpinäkyvää ja venyvää). Silloin kumminkin ovistesti näytti ihan samaa kuin aiemminkin. Nyt ei enää tule tuollaista valkovuotoa, eli melko kuivaa on.

Nyt mulla on viikonlopusta asti ollut kipua/tuntemuksia alaselässä ja alavatsassa sekä keskellä että molemmilla sivuilla. Ollaan heiluteltu menkkojen lopun jälkeen peittoja joka päivä tai joka toinen päivä. Et jotenkin tässä käy mielessä, että oisko se ovis ollut jo, vaikken ole plussaa ovistestillä saanutkaan? Jotenkin masentavaa, kun viikon nyt testaillut enkä saa mitään muutosta aikaseks siihen viivaan. :x Ja ei kai luulis että oviskipu näin kauaa kestäis?

Jatkanko vielä oviksen metsästystä tikuilla vai annanko jo olla? Tietysti en edelleenkään tiedä kierron pituutta yhtään, ni jos lopetan niin pelkään, että jää plussa näkemättä vaikka epäilenkin että ovis meni jo. On tää hankalaa. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
evuska, musta on ihan hullua, että ihmisillä on sellainen käsitys, että kaikki pitää olla valmiina ennen lapsen tuloa! Ja sit kun lasten annettais tulla, niin niitäpä ei sitten enää tulekaan. Kuitenkin kun miettii, miten esim. meidän vanhemmat ja taas heidän vanhempansa, jne. ovat tehneet aika usein lapset todella nuorena, eikä heilläkään ole ollut mikään niin varmaa. No okei, aika on muuttunut, ja työt on tiukemmassa, ja muuta, mutta mietinpähän vaan, että oliko silloin niin hyvää sosiaaliturvaa kuin nykypäivänä? Kyllä ei ollut! (Huomaako tästä tekstistä, että luin eilen Mielensäpahoittajaa?? Kyllä ei huomaa!) Pointti on se, että pidin mäkätyksen miehelle eilen näistä mielipiteistäni ja hän myöntyi jonkin verran, eli siis hänen mielestä me ei nyt enää yrittämällä yritetä vaan vauvaa tulee jos on tullakseen... Ja minä tikutan ovista.... :D

Ja tänään, ta-ta-da-daa! Ovistikussa oli tummempi viiva! Jee! Nyt alan testaileen myös iltaisin, ettei ovis vahingossakaan mene ohi. Nyt vasta kp 13, että en kyllä millään usko, että vielä olisi ovis tapahtumassa, ei vielä päiväkausiin... Saa nähdä!

Cypress, mä en ole mikään ovistikku-asiantuntija, mutta mä ehkä varmuuden vuoksi jatkaisin tikuttamista, etenkin jos kierto ei ole tasainen ja jos et ole aiemmin tikuttanut. Mulla oli viime kierrossa joskus kp 9 paikkeilla ihan selkeät ovulaatio-oireet, samoiten kp 22 enkä kyllä tiedä tapahtuiko ovulaatiota ollenkaan. Oon näiden 1,5 vuoden aikana huomannut, että naisen kroppa on ihan ihme värkki, eikä koskaan voi olla satavarma mistä mitkäkin oireet kertoo! :) Mulla on muuten aina kans tullut vain sellanen vähän tummempi viiva ovistestiin, koskaan en ole saanut tasavahvaa tai vahvempaa kuin se testiviiva. Oon ilmeisesti aiemmin tehnyt testit väärin, kun luin vasta nyt, että pitäisi testata aamun tokasta pissasta (mä oon testannut ekasta) ja sit illalla mahdollisesti uudestaan. Nyt meenkin sit tällä strategialla! :)

Täytyy vielä sanoa, että on se uskomatonta, miten tämä mieliala vaihtelee.. Eilen olin ihan murheen suossa miehen ja oviksen kanssa, ja nyt ei ole mitään hämminkiä! :)

Mutta nyt tämä nainen lähtee lenkille! Hyvää tiistaita ja alkanutta viikkoa kaikille!
 
kp 28/28(??) - puolitoista viikkoa vaivanneet menkkatuntemukset on kadonneet. Testit näyttää negaa. En tunne tätä kroppaa enää yhtään! Kierto ei todellakaan taida olla oikeesti tuota 28:aa... Alkais nyt vaan ne menkat, että pääsis yrittämään uudestaan, tää kierto meni muutenkin niin harakoille :|
 
Ilmoittelen, että täällä ollaan edelleen, mutta mitään uutta ja ihmeellistä ei ole kerrottavaksi. Viikon päästä labraan tätä verihiutalehässääkkääni silmällä pitäen ja parin viikon päästä lääkäri tutkii tulokset ja pistää kirjeellä jatkosuunnitelman. Hyvässä lykyssä siis mikäli mitään ihmeellistä ei löydy eikä mitään ylimääräistä tarvitse tutkia niin voisin marraskuun lopulla käydä metsästämässä lekurilta ne terolutit. Nyt olisi menkat tilattu jouluksi, kiitos. Pääsee sitten ensi vuonna kokeilemaan taas sitä vauvelin yrittämistä vähän kuin puhtaalta pöydältä. :kieh:
 
Täällä kp1/35 yk6 pyörähti käyntiin. Epätoivo meinaa iskeä ja pohdituttaa, tuleekohan meille ikinä vauvaa. Jos jotain positiivista, niin täti löysi tiensä tasan 14 päivää oletetusta oviksesta. Tekisi mieli ruikuttaa ihan kunnolla. Mutta joo...

Onnea hyviä uutisia saaneille, erityisesti Bumpylle! Toivottavasti pieni pysyy nyt mukana seuraavat 9 kuukautta. Ja Valonkantaja, toivottavasti saat pian jättää tuon ikävän sairauden taaksesi ja pääset keskittymään vauvaprojektiin!

Paljon oli tapahtunut muillakin, lueskelin kuulumisia mutten saa itseäni nyt kommentoimaan tarkemmin. Koetan kirjoitella paremmin kunhan tästä kuopasta itseni ylös kankean.

Kuka alkaisi uudeksi päivittäjäksi? Itse ehdin ja muistan liian harvoin kirjoitella ottaakseni moista vastuuta.
 
Hei! Täällä uusi vauvasta haaveilija! Kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa, kun tuntuu että pää ihan sekaisin, osaisiko joku kertoa onko ollut samanlaisia oireita, vai kuvittelenko vain niin toiveajatteluissani, eikai voi tietää? laskelmien mukaan ovulaatio oli n. 11.10.2014 ja sen viikon aikana ja vähän myös seuraavan viikon aluilla tuli peittoa heiluteltua, vähän varmojen päivien jälkeenkin, koska en saanut ovulaatiotesteistä selkoa, haalea toinen viiva joka välillä oli tummempi ja haaleampi, muttei missään vaiheessa yhtä tumma kuin se alkuperäinen viiva... Kyseessä oli apteekin oma testi.
Ensin olin varma, etten tullut raskaaksi heti ensimmäisellä kierrolla, koska oli vain yksinkertaisesti sellainen olo ettei mitään tapahtunut.... Mutta n. viikko ovulaatiosta tuli aika paljon valkovuotoa pikkuhousuihin, piti mennä ihan vessaan katsomaan alkoiko menkat etuajassa. Valkovuotoahan se oli, ei ole koskaan muistaakseni niin paljon tullut, se loppuikin siihen sitten, jatkui normaalina kuin ennenkin. Sen jälkeen rupesin oireita lukemaan netistä ja siellä sanottiin tämän olevan yksi oireista. Samalla päätin huvikseni testata lämmöt ja oli n. 37. Vaikka normaalisti on alempi ruumiinlämpötila. Seuraavana iltana 36.7 astetta. Siitä seuraavana päivänä huomasin lisää, vai onkohan nämä kuvitelmaa vain... Haistoin yhtäkkiä mieheni vieressä omituisen tutun hajun. Hänen gollegehousunsa jostain syystä... Myös hiukseni ovat ruvenneet rasvoittumaan todella usein, silloin mietin että johtuukohan hatun käytöstä, kun nyt on ollut ensimmäisiä kertoja hattu päässä kylmemmillä keleillä. Jos ne siellä alla ovat rasvoittuneet. Vetistelin myös 3 kertaa samana päivänä, mutta lähipiirissä myös vähän vaikeata ja niitä asioita tuli mietittyä, ja katsoin illalla nyyhkyleffan, silloin aukesi hanat ihan kunnolla. Myös suussani on ollut joku haava, ja rupesin miettimään onkohan se afta, luin että jollain oli ollut aftoja suu täynnä. Tämä ei kylläkään muistuta aftaa niinkään, vaikka siltä tuntuu. Tuona päivänä lämpö oli 36,8 astetta. Nämä huomasin siis eilen, eli viikko ja yksi päivä oletetusta ovulaatiosta. Noh ja tänään huomasinkin aivan uuden jutun, karvankasvu lisääntynyt ja levinnyt.... Voiko olla totta tämä ihanuus vai onko vain niin kova halu uskoa tähän, että mieli tekee tepposia. Ja tämä on myös vielä, aina olen ollut temperamenttinen mutta nyt enemmän, ja kun olen suuttunut, olen saattanut välillä nauraa ja olla yhtä aikaa suuttunut ja nauravainen.... Onko joku teistä tuntenut samanlaisia tuntemuksia? Kiitos jo etukäteen!! <3Niin ja tänään aamulla lämpö 35,5 ja illalla taas tasan 37 astetta... Naurattaa itseänikin tämä hysteerisyys mutta kaikki niin uutta ja jännittävää, Olen vain tämmöinen hössöttäjä luonteeltani
 
Ööh... robusti en mä ole (vieläkään) raskaana! Taisit lukea nopsaan ton mun oirelistan, jotka tuli siis letroista :D

Täällä siis edelleen päivittelemässä. Aamulla folliultra. Toivottavasti myös verikokeiden tulokset ois tullu.
 
Viimeksi muokattu:
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

KESKIVIIKKO 22.10.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
bumpy3012/31191/20131 ku, mfo
Chuislean2143/28-3037/2014
Cypress2418/??110/2014
diadora2527/3019pco
Dorin2916/27-32110/2014
eläinystävä2735/27-2857/2014
evuska2520/2638/2014
hennaliina2641/27-2828/2014
hopess2219/286/2013
Intopiukka2932/30-3699/2013mfo
jennnyy2511/27-2829/2014
Kerttujulia2440/2828/2014
Mappis_882613/30178/2013
Mantzu_852926/29-3591/2014
Merope2942/28148/2013kilppari
MooiMama2519/2865/2014
pipiipa2023/29-337
robusti292/3565/2014
Sannui2922/24-32175/2013
Sassa72646/3568/2013
satyjo2526/325/2012
~SeaWind~2136/29-314/20141 ku
SinSin2914/?96/20131 km
sporttimimmi2822/3046/2014
taikakai3419/26-3174/2014
Tiha2529/2819/2014
Tweety872726/29-4346/2014pcos
valonkantaja24181/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
Mak-i


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
evaparadise122.7.2014
Liilja310.7.2014
Malvankukka217.7.2014
puutarhassa101.8.2014
nööse314.8.2014
Minisport1214.8.2014
ttaisku1118.8.2014
Aakku85528.8.2014
Nalat-84?3.9.2014
joa315.9.2014
Boni621.9.2014
Sonde224.9.2014
niiskuilija127.9.2014
Miisa-80173.10.2014
Kuusama5v.7.10.2014
 
Tervetuloa tuutikki!! Pistätkö vähän tietoja jos haluat listalle mukaan =)
Oletko jo tehnyt raskaustestiä? Jos oviksesta on noin kauan niin vähitellen voit herkän testin tehdä. Nuo oireet voivat olla ihan yhtälailla oikeita kuin kuviteltujakin ;) Itsellä takana kohta 2 vuotta yritystä ja olen varmasti kokenut kaikki mahdolliset raskausoireet ja kaikki muutki oireet jännittäessäni menkkoja odotellessa. Ne voi kyllä olla todella omituisen voimakkaita ja sitten sitä ajattelee, että "ei näin voimakkaat oireet voi tyhjästä tulla!". Kyllä ne vaan voi :D Lisäksi jos oot lopettanu hormoniehkäisyn käytön(?) niin kropalla kestää tottua, kierto voi olla ihan outo ja kaikenmaailman tuntemukset tunkee esiin.
Toivotaan kuitenkin, että sulla kyseessä on ihka oikeat raskausoireet!!

SinSin ovistestien viivoissa saattaa vissiin olla aikamoisia eroja eri päivinä ja kai se virtsankin voimakkuus vaikuttaa, eli kauanko on pidätellyt. Itsellä viiva tummenee melko tasaisesti ihan muutamia päiviä ennen LH-huippua mut muuten viivat on vähän mitä sattuu. Tänään esim viiva haaleampi kuin eilen. Ymmärtääkseni niitä viivoja ei kannata liikaa yrittää tulkita muuten, ku sillon ku alkaa olemaan plussa. Mulla ainakin se viiva saattaa tummeta ihan yhtäkkiä plussaks, vaikka ois ollu edeltävät päivät ihan vaalea.

Ja tosta lastensaannin ajankohdasta. Eihän se ajankohta koskaan ole "täydellinen". Ihmisillä on ihan omituisen ruusuiset kuvat nykyään siitä, mitä kaikkea pitää olla ennen lapsia. Eihän ennenkään ole ollut valmis elämä, vaan ne lapset on tullu siinä "kesken kaiken" ja elämä sitten nivoutuu ympärille. Uraa voi luoda vanhaksi asti, töitä voi tehdä vuosikymmeniä, talon tms. voi ostaa minkä ikäisenä vaan, mutta lapsia ei tehdä ihan koska vaan ja kuinka kauan vaan! Ja minä olen loistava esimerkki siitä, että nepäs ei tule aina ihan tilauksesta! Yksi ystäväpariskunta sai ekansa vahingon seurauksena just ja just parikymppisenä, molemmilla opinnot kesken eikä omaisuutta tms. Nyt heillä on kaksi lasta ja kaikki sujuu loistavasti! Halvassa vuokrakämpässä ovat asustelleet toistaiseksi ja opinnot on hoidettu tässä lastenhoidon ohessa. Lapsilta ei puutu mitään ja koko perhe on onnellinen ja nuoret vanhemmat jaksavat juosta muksujen perässä :) Lapset ei paljoa vaadi tai tartte, se on vanhemmat jotka luulee et lapset vie yhtäkkiä vararikkoon. Itse olen juuri valmistunut eikä töistä tietoakaan, mutta meillä on siitä hyvä tilanne että miehellä on vakityö. Aika pienipalkkainen tosin, mutta vakituinen joka tapauksessa ja asuntolainakin on ehditty jo hommata. Ja Suomessa on kuitenkin niin hyvät tukisysteemit vanhempainrahoineen jne. et kyllä pienemmilläkin tuloilla jokusen vuoden pärjää! Minusta monet unohtavat tuista puhuttaessa, että on aika harvinaista tällä pallolla, että tommosia tukia edes saa. Ja 10 kk äitiysloma ja hoitovapaat päälle!! Esim. Jenkeissä on onnekas jos kuukauden saa äippälomaa eikä siitäkään mitään tukia makseta.
Tulipas nyt pitkä paatos aiheesta :D

Cypress ehkä sulla tosiaan ovis ehti livahtaa testien ohi. Tai sitten sitä ei tullutkaan tässä kierrossa. Kannattaa silti jatkaa säännöllistä tikuttelua jos oma kierto on vielä vähän vieras.

evuska ei tossa oo mitään hullua, vaan ihan normaalia vauvakuumeisen touhua :D Mulla letrot ei ens aiheuttanu oireita, mutta sit ku niitä oli syönyt sen 5 päivää ni oikeastaan vasta sitten iski kaikennäköiset sivuvaikutukset. Verenvuoto, väsy, lonkkakipu, oksentelu, huono olo jne jne jne jne... Onneks kesti vaan pari päivää ja alkoivat tosiaan hävitä mullakin sit kun lääkettä ei ollu syöny enää muutamaan päivään.

Tiha oletko lopettanut hormoniehkäisyn hiljattain? Kestää aikansa, ennen ku kierto tasaantuu ja sen alkaa itsekkin vähän "tuntea" taas. Menkat aina toisaalta masentaa, mutta toisaalta uusi kierto tuo aina uutta toivoa ja jännäilyä :) Tsemppiä!

robusti tässä kohtaa tekis mieli kiljua sulle, että eihän tuo 6kk ole mitään vielä :D :D Mutta kyllähän sitä kaikki heti ekasta yk:sta lähtien toivoo ja jännää ja alkaa heti pelkäämään, että jotain on vialla. Samanlaiset ajatukset mulla oli puolen vuoden jälkeen. Semmonen vuosihan on hyvinkin normaali aika odotella tärppiä ilman, että mitään on vialla. Monella tuntuu kuitenkin olevan semmonen käsitys, että heti muutamassa kuukaudessa "kuuluu" tärpätä. Mistäköhön semmonenkin johtuu... Anyways olen ihan varma, että teilläkin se tärppi käy! Älä vielä murehdi! :hug:

valonkantaja jestas tota sun kiertoa! Eiks ne terot ois tosiaan jo paikallaan!! Toivotaan, että ne verihommelit on ihan kunnossa ja pääset keskittymään vauvaprojektiin ilman lisästressiä!

On: Aamulla olin folliultrassa ja sieltä tuli vain hyviä uutisia! Kyllä noi inhat letrot on jotain saanu aikaseks, koska munikset näytti melkolailla normaaleilta! Ei pahemmin edes näkynyt niitä ylimääräisiä rakkuloita, joita on aina näkynyt semmoset 5-10 kpl. Itse näin ruudulta muutaman vasemmalla, mutta siis molemmilta puolilta löytyi kypsyvät munaset, jee! =) Tuplamahikset kenties raskautumiseen? Oikealla oli 18mm ja vasemmalla 16 mm. ja ovikseen vielä aikaa semmoset 4 päivää. Lisäksi kohdun limakalvo oli juurikin oikean paksuinen. Oli hienoa kuulla, että näyttää normaalilta, mutta ei kai toisaalta kannata liikaa innostua, sillä olenhan mä ovuloinut joka kierrossa muutenkin mutta silti ei tärppiä ole käynyt : /

Lekuri ja hoitaja olivat molemmat tosi mukavia! Lääkäri piti melko pitkän luennon siitä, miten painonpudotus auttaa raskautumiseen ja hoitojen onnistumiseen. Hän ei kuitenkaan ollut mitenkään tyly tai moittiva, vaan ennemminkin rohkaisi kertomalla juuri mitä kaikkea hyötyä siitä laihduttamisesta saa jne.

Nyt vähän jänskättää kun mies on seuraavat pari kk viikot poissa ja kotona vaan viikonloput. Hän voi kyllä tarvittaessa tulla välillä kotiin yöksi, jos sattuu ovis keskelle viikkoa. Nyt toivon, että ovis tulee kiltisti viikonloppuna!
 
Kiitos vastauksesta bumpy. Vielä en ole testiä tehnyt. On sellainen fiilis että ei ehkä ole tärpännyt ja kuvittele oireet. Jotenkin haluan leikitellä sillä ajatuksella että jos siellä masussa olisikin joku kasvamassa kohta. Toisaalta mietin sitä koko ajan ja noin kovasti kiinnostaisi, ajattelin kuitenkin viikonloppuun jättää testaamisen, ehkä perjantaina. Jokohan näyttäisi silloin, menkkojen pitäisi alkaa nimittäin la-ma. Olen pohtinut paljon niitä asioita mitä sanoit tuossa, eli kans sitä ettei voi tyhjästä tulla mutta voihan se olla niinkin että aina ollut pienissä määrin ennen menkkoja ja sitten vain suurentelen niitä. Ja laitan tietoja ylös, enpä aluksi tajunnutkaan :D eli tähänkö vain vai miten? Eli 22 vuotias olen ja ennen olemme vain ja ainoastaan puhuneet asiasta ja yrityskerta ensimmäinen.Kierto on 28/29. Tulikohan siinä kaikki?
 
En saa laitettua punaisella kun olen puhelimella käymässä, mutta mulle saa päivittää nyt Torstaille kp 7. Sieltähän ne kuukautiset siis taas tuli ja meni, testi näyttää nyt puhdasta negaa eli uudessa kierrossa ollaan. Uskon että kyseessä oli kemiallinen koska olen nyt jälkikäteen pari kertaa tehnyt niitä samojabtestejä eikä enää tule mitään roskishaamujakaan. Noh, ehkä parempi onni tässä kierrossa. Eteenpäin sanoi mummo lumessa!

Folliikkeli ultra on tässä kuussa kp 12, eli ensiviikolla. Jännittää kamalasti, vaikka eihän se mulle mitään uutta ole. Nuo clomifenit on onneksi mulle riittäneet aikaansaamaan ovulaation, ja kerran on munasolu hedelmöittynytkin (KU-raskaus), eli ainakaan siltäosin ei ole ongelmaa, toivotaan nyt vain että kiinnittyminen onnistuu. :)
 
Onpa kiva, että tämä palsta on taas vähän aktivoitunut! Käyn itse lueskelemassa muitakin keskusteluja päivän mittaan, mutta tämä on ainoa johon aktiivisesti kirjoitan. Ja tännekin vähän harvemmin, kun niin harvoin jaksan tietokonetta aukaista ja kännykällä läpräily on vaan niin kettumaista. :)

Valonkantajat, jestas mikä kierto sulla on! Eikö ollutkin, että meillä jäi molemmilla menkat tulematta toukokuussa ekan kerran? Mä olin jo elokuussa niin epätoivoinen, että olin miltei ranteet auki -tunnelmissa! Onneksi sulla on muutakin mielessä, oon niin kade, kun sulla tuntuu olevan niin kova draivi päällä tuon laihduttamisen kanssa! :) Toivottavasti verikokeet tuo hyviä uutisia ja toivotaan vielä, että saat ne terolutitkin pian!

robusti, hyvin tutulta kuulostaa tuo sinun kirjoituksesi. Muistelen itse, että tuossa yk 5-6 sain ihan äärettömiä epätoivon puuskia, kun ei oltukaan vielä raskauduttu. Meillehän yk 7 olikin sitten se milloin onnisti. Tai onnisti ja onnisti, kun kesken meni, mutta silti. Helppo se on näin toiselle sanoa, mutta älä vielä lopullisesti hermostu. Joillekin se vauvan teko vie vähän enemmän aikaa.

Mistä tulikin mieleeni. Juttelin viikonloppuna ystäväni kanssa, joka on saanut 3 lasta "vahingossa", eli ilman yhtään yrittämistä ja viimeisen kohdalla vielä aborttia suunnitteli. Hän mietiskeli, että osaisikohan sitä eri tavalla arvostaa lapsia ja lasten kanssa touhuamista, jos niitä olisi joutunut yrittämällä yrittämään. Mitä mieltä te olette?

Tuutikki, tervetuloa! Oireesi kuulostavat hyvin tutuilta! :) Kyllä sitä toki on itsekin kaikennäköisiä oireita itsellään huomannut ja ollut satavarma, että nyt ois osunut onni kohdalle, vaikka menkat on sitten silti aina tullut. Mutta tokihan voi olla sulla ihan tosi kyseessä! Pidetään peukkuja! :)

Bumby, oon huomannut tuon, että ovistestin tulokseen vaikuttaa pissan "vahvuus". Aamulla tulee tosi paljon tummempi kuin illalla, nyt sit taas lopetinkin sen iltatestailun muutamaksi päiväksi. Tämän aamuisessa testissä oli taas hiukan tummempi viiva kuin eilen, että pikku hiljaa toivottavasti! Aloitin testailun tarkoituksella hirveän aikaisin, kun mulle sanottiin gynellä toukokuussa, että mulla olis ollut siihen mennessä jo ovulaatio, vaikka kp oli jotain 12. Tuolloin testeissä ei näkynyt muuta ku vaaleita viivoja.. Nyt otin varman päälle ja aloitin testauksen jo joskus kp 6 tai 7, et jos sitä viivaa ei tule ollenkaan, niin voin sit lääkärille marraskuun alussa sanoa asiasta. Mulla on silloin kp 28, et siihen mennessä ois jo oviksen pitänyt tulla. :) Luin muuten tuota sun tekstiäisi miehelle, kun niin taas eilen suivaannuin ja yritin selittää miksi ois ne lapset hyvä hankkia aiemmin. Ei se kyllä asiaa sen kummemmin kommentoinut. Aloin vähän epäillä, että mies on alkanut pelätä olevansa itse syypää tähän lapsettomuuteen ja siksi jarruttelee. Vaikka kyllä hyvin tietää, että näin ei voi olla, koska ollaan jo kerran raskauduttu ja hän on muutama vuosi sitten eksänsä kanssa myös saanut vauvan aluille... Niin ja sulle piti nyt sanoa, että jospa robusti ennusti sinulle nyt iloisia aikoja! :) Kun kerran lekuriltakin sait vain hyviä uutisia! :) Raskaaksi tulo voi ihan hyvin onnistua myös etänä, me nähtiin viime joulukuussa miehen kanssa myös vain viikonloppuisin. Tsemppiä! :D

No nytpä en sitten jaksakaan enää omanapailla! :D Muuta kuin että nyt on kp 15, ovistikussa tummentunut viiva, mutta ei vielä vihiäkään oviksesta! No tissit vähän eilen kutisi, kuten aina ennen ovulaatiota. :D
 
SinSin unohdin viimeksi kommentoida, että mulle tuli heti mieleen, kun kerroit miehesi äkillisestä empimisestä, että se "ei oo paras mahdollinen ajankohta/tilanne" taitaa olla vähän enemmän tekosyy. Joku muu asia pelottaa taustalla, kuten juuri se että onko vika kuitenkin hänessä. Oma mieheni on hyvin avoin ja rehellinen jos kysyn suoraan (omin päin ei tunteistaan avaudu) ja hän myönsi heti simppatutkimuksen tulokset saatuamme, että kyllä se oli hänelle "miehenä" tärkeää. ELi jotenkin ne vaan tuntee itsensä vähemmän miehiksi tai huonoiksi yksilöiksi jos lisääntymisnesteet oiskin viallisia. Monia ehkä tää ajatus pelottaa niin ettei edes halua tietää. Denial is bliss :| Ja meilläkin oli siis jo kerran raskauduttu ja lääkärikin sanoi, että eiköhän miehenki tavara toimi siitä päätellen. Mutta voihan ne silti pelätä että se yksi tärppi oli vaan onnenkantamoinen. Taitaa miestäsi siis vaan nyt vähän pelottaa, että missä vika. Koita vaikka rohkaista häntä mainitsemalla juurikin tuo, että onhan ennenkin jo tärpännyt eli kyllä siellä paikat toimii =)

Olitkos se muuten sinä vai kuka mainitsi jotain, että ovistestit pitäisi ottaa vasta aamun toisesta pissasta?? Miksi näin? Ite oon useimmiten testannu ekasta aamulirusta ja ihan oikein ne on näyttänyt, sillä ovisplussan tienoilla testaan usein vielä sit illallakin.

Toivotaan tosiaan, että robustin väärä luulo olikin enne ;)

Pahoittelut uudesta kierrosta Tiha ja Seawind! Päivittelen listaa taas huomenna.

Tosiaan kiva, että viestejä on taas tullut. Mä jo vähän pelkäsin yhdessä vaiheessa et ketju meinaa kokonaan lopahtaa :( Itsekin lueskelen paljon muitakin mutta lähinnä tänne kirjoitan. Tonne lapsettomuusketjuun olen myös viestitellyt, mutta tämä on kyllä ketjuista se rakkain :)
 
Bumby, minä se olin! Luin itse siitä jostain näistä keskusteluista ja oletin vaan, et enemmän testaavat tietää. :) Nyt piti kyllä etsiä asialle syykin! :)

Tuolla virtsanäytteen ottaminen kohdassa lukee, että "Älä käytä aamuvirtsaa (ensimmäinen virtsa heräämisen jälkeen) sillä LH on syntetisoitunut aikaisin aamulla. Se ei näy virtsassasi kuin vasta myöhemmin päivällä. Paras aika virtsanäytteen ottamiseen on 10-20."

Mutta jos sulla näkyy heti ekasta pissasta, niin enpä tiedä miten tieteellisiin tutkimuksiin tuo väittämä perustuu! :D

Mammaksi.fi - Ovulaatiotestien tekeminen
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan,

tämä vaikuttaa niin kivalta ja itselle piakkoin ajankohtaiselta ketjulta, että minun piti rekisteröityä ihan sitä varten, että pääsisin tänne kirjoittelemaan! Pikaesittelynä kerrottakoon, että mulla on ikää 25 vuotta ja miehelläni jonkin verran enemmän, minun yliopisto-opinnot on loppusuoralla ja mies on jo valmistunut. En kuitenkaan ainakaan vielä halua listalle mukaan, kun ei meillä ole vielä raskauden yrittäminen edes alkanut. :)

Meillä on nimittäin sellainen tilanne, että ollaan sovittu, että aloitetaan vauvan yrittäminen sitten, kun saan kroppani kuntoon ja kiertoni tasattua. Mulla on nimittäin nyt menossa kp 60/27-33... Raskaustestin tein viimeksi pari päivää sitten ja vaikka kovasti toivoin ylläriplussaa, niin negatiivistahan se näytti. Lopetin pillerien syömisen kesäkuussa ja olin superiloinen, kun kuukautisten kanssa ei monen vuoden pillerismistä huolimatta näyttänyt olevan mitään viivytyksiä tai hämminkiä - kunnes nyt sitten tuli tämä mysteerikierto. Harmittaa ja rasittaa tämmöinen (ja sanonpa vaan, että jos joku olisi aikaisemmin kertonut mulle, että pillerien jälkeen tällaiset kiertohäiriöt on aika tavallisia, niin olisin vaihtanut ehkäisytapaa jo kaaaaauan sitten), kun ei sitä vauvaa nyt pääse yrittämään, vaikka haluaisikin!

Mulla on gynekologiaika marraskuun puoliväliin mutta mietiskelen tässä, josko kävisin yksityisellä ultrassa jo aiemmin. Jäätävän kallistahan se olisi, mutta saisi ainakin jotain selvyyttä tähän tilanteeseen. Ajattelin pitkään, että ovistestien kanssa säätäminen ei kyllä mulle sovi, mutta nyt tää jättikierto on muuttanut mielen. Kunhan tässä joskus taas saisi kuukautiset käyntiin, niin seuraavasta kierrosta voisin varmuuden vuoksi yrittää ovulaation tunnistaa.

Pahoittelut, kun en nyt kommentoinut kenenkään muun aikaisempia kirjoituksia. Piti vaan aluksi päästä avautumaan omista asioista! :D
 
Sinsin Jännä juttu! Kun testipaketin ohjeissa sanotaan ettei ajankohdalla ole väliä. Mut jos jossain noin ohjeistetaan niin kai sitä vois ihan varmuuden vuoksi sitä noudattaa. Mulla on toiminu ihan aamupissastakin, mutta ehkä siinä on sit suuremmat mahikset väärään tulokseen. Kiitos infosta :)

Tervetuloa Eufrosyyne! Eihän siihen marraskuun puoliväliin enää kovin kauaa ole joten siinä mielessä kannattaako pistää rahaa yksityiseen. Toisaalta yksityisellä saa kaikki haluamansa tutkimukset. Ultra on kyllä niin paras keksintö! Sen avulla saa aina vastauksia. Mulla tuli myös pillereiden jälkeen ekat kuukautiset tyhjennysvuodon jälkeen kiltisti kuukauden kuluttua ja olin tosi happy asiasta. Siitä se kierto sit kuitenkin lähti pitkittymään ja yksityisellä ultrassa näkyi monirakkulaisuutta. Jos kauheesti kierto kiukuttelee niin suosittelen kyllä tutkimuksiin menoa, ihan jo oman mielenrauhan takia. Jos menee myöhemmin ja sieltä löytyykin jotain niin sit harmittaa ku ei menny aikaisemmin ja yrityskierrot meni ns. hukkaan. Tsemppiä! :)
 
Viimeksi muokattu:
Bumpy, kiitos tervetulotoivotuksista! Mä tosiaan varmaankin odottelen nyt tuonne lääkäriaikaan saakka ja katson, mitä siellä sanotaan. Aion kysyä, josko opiskelijaterveydenhuollossa tai sen kautta olisi mahdollista päästä ultraan. Jos ei ole, niin varaan sitten yksityiseltä ajan – haluan joka tapauksessa tietää, miten mun munasarjoilla menee. :D Mahtaakohan tuollainen monirakkulaisuus näkyä ultrassa jo silloin, kun vielä syö e-pillereitä? Mä nimittäin kävin viime keväänä ultrassa ihan muiden juttujen vuoksi, ja tuolloin oli myös munasarjoissa kaikki ok.

SinSin ja muutkin tuolla ylempänä mietiskelivät lastenhankinnan ”oikeaa” aikaa ja sitä, miten miehen mielestä täytyy yksi jos toinen edellytys täyttyä ennen kuin vauva saisi tulla. Minä olen mieheni kanssa jauhanut ihan noita samoja asioita ees ja taas, kun mies miettii rahaa ja vauvahankintojen hintaa mun mielestä vähän liikaa. Hänen nähdäksensä meillä on PAKKO olla esimerkiksi farmariauto ennen kuin vauva syntyy, ja kun nyt just ei välttämättä ole varaa vaihtaa autoa, niin ei nyt ole sitten vauvallekaan hyvä hetki. Minä puolestani haluaisin saada sen lapsen alulle ensin ja miettiä vasta sen jälkeen, mitä tarvitaan heti ja mitä vasta myöhemmin. Kai tämä johtuu osittain siitä, että mun miehen (ja ilmeisesti miesten yleisemminkin) on vähän vaikea käsittää, että voi oikeasti mennä vaikka kuinka pitkään ennen kuin raskaus alkaa. ”Me ollaan niin nuoria vielä ettei siinä kestä kuin kuukausi tai pari”, sanoo mies ja mä oon sillee ”voitko nyt tajuta että siinä voi kestää vuosi tai pari!!1” :D
 
Eufrosyyne pillereiden aikana pco ei yleensä tietääkseni näy mitenkään, sillä ne hormonithan pitää koko kierron ns. horroksessa. Pco:sta kärsiville suositellaankin pillereitä hoidoksi jos raskaus ei ole toiveissa.

Mua vähän hymyilytti toi farmariauto :D aika jännä kriteeri, hehe! Mun vanhemnilla ei ollu farkkua ennen ku vasta sit ku olin jo aikuinen ja hyvin pärjättiin =)
 
Nyt kp19 ja en ole ovisplussaa saanut vieläkään. Hassua sinänsä, että koko ajan viiva on melko vahva ja näkyvissä, ei vaan haalistu eikä tummu. Testailen nyt silti vaikka niin kauan että oon raskaana tai menkat alkaa. =)

Alavatsakipu jatkuu edelleen. Jokunen aika sitten imuroidessa alkoi alavatsaa sattua keskeltä. Ja sattuu edelleen, kipu on aaltoilevaa ja menkkakiputyyppistä. Nyt on rintojakin alkanut nännien kohdalta aristaa, kääk. Kuluispa aika nopeemmin niin sais tehtyä vaikka raskaustestin! Jotenkin sitä toivoo, että tää ois vaikka jotain kiinnittymiskipua!
 

Yhteistyössä