Esikoinen vuodelle 2015

TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

MAANANTAI 10.11.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
bumpy3031/30191/20131 ku, mfo
Cypress242/35210/2014
diadora2516/3020pco
Dorin2910/26210/2014
hopess2211/276/2013
Intopiukka2918/30-36109/2013mfo
jennnyy2530/27-2829/2014
Mappis_882632/30178/2013
Mantzu_852920/25-35101/2014
ModusOperandi269/??111/2014X
MooiMama2512/2875/2014
pipiipa2016/29-338
robusti2921/3565/2014
Sannui2941/24-32175/2013
Sassa72612/4078/2013
satyjo2516/325/2012
~SeaWind~2125/29-314/20141 ku
SinSin294/30106/20131 km
sporttimimmi2813/2956/2014
taikakai3438/26-3174/2014
Tiha2520/2829/2014
tuutikki2247/29110/2014
Tweety872714/3456/2014pcos
valonkantaja24200/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
Mak-i


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
evaparadise122.7.2014
Liilja310.7.2014
Malvankukka217.7.2014
puutarhassa101.8.2014
nööse314.8.2014
Minisport1214.8.2014
ttaisku1118.8.2014
Aakku85528.8.2014
Nalat-84?3.9.2014
joa315.9.2014
Boni621.9.2014
Sonde224.9.2014
niiskuilija127.9.2014
Miisa-80173.10.2014
Kuusama5v.7.10.2014
Mar Mar1628.10.2014
evuska329.10.2014
 
bumpy, oiiii, miten jännää! Toivottavasti pysyy mukana menossa ja kaikki muutenkin hyvin! :)

Täällä itse mietin ja ihmettelen kun mahassa tuntuu välillä vähän hassulta. Viimeisen pillerin nappaamisesta on nyt 10 päivää, välillä tuntuu vähän semmosta tosi lievää menkkajomotusta tuolla alavatsassa. Ei ole kokoaikaista, välillä vaan tulee. Eilen iltapäivällä huomasin ekan kerran ja tänään aamupäivällä vähäsen nippaili. Alaselkäkin on pikkuisen ollut hellänä jotenkin. Mitä lie, voisko olla jo nyt ovulaatio vai ihan vaan toiveajattelua kun tässä oon muutenkin seuraillut oman kehon pillereidenjälkeisiä muutoksia niin innokkaasti :D Rinnoissa oon ainakin mieluisia muutoksia huomannut jo näinkin lyhyessä ajassa (pikkuisen ovat pienentyneet, tuntoherkkyys on palannut).

Hyvää maanantaipäivää kaikille :)
 
Pahoittelut uudesta kierrosta Cypress! Mutta tosiaan tuohan on loistojuttu, että kierto vaikuttaa heti alusta asti noin tasaiselta! Toivotaan, että sellaisena se pysyykin. Noi ekat yrityskierrot onkin melkeinpä niitä, joissa eniten jännittää ja tietty pettyy myös uuden kierron alkaessa. Jossain kohtaa siihen ikäänkuin tottuu.

Valonkantaja kiitos sanoistasi. Kyllä se nyt sais olla meidän pikkuinen, perkele!! :D Tsemppiä sulle!! Toivotaan, että saat labrasta hyviä tuloksia! Ja etei varsinkaan tulis mitään mikä pitkittää yritystä. Sulla paukkui jo toiset sataset :| Joko pian saat ne terot vai katotaanko sitä sitten kun muut tulokset ovat tulleet?

ModusOperandi ehkä ovis tekee tuloaan :) Tossa kohtaa toi voi olla kyllä vähän mitä vaan kun vasta jätit pillerit. Ehkä kroppa yksinkertaisesti vaan käynnistelee hormonitoimintaansa uudestaan, mikä on tietty loistavaa :)

On: Olen kyllä aika varma, että raskaana ollaan, oli se sitten normaali raskaus tai tuulimuna tai uusi kohdunulkoinen niin jotain tuolla tapahtuu! Kuukautisista ei tietoakaan vaikka juilimisia on ollut jo päiväkausia. Nännit aristaa päivä päivältä enemmän ja tänään ihan oikeasti on ollu tosi öklöttävä olo... Se saattaa tietty olla vaan semmosta oman pään luomaa harhaa kun niin jännää ja asia pyörii mielessö 24/7. Mut öklöttää joka tapauksessa :)
Luulen kyllä, että noi ebaysta tilaamani testit on jotain ihan roskatikkuja... Tein pe yhden johon tuli ehkä just ja just jotain pientä hailakkaa jos oikein pyhällä hengellä katsoi ja sen takia teinkin ton pc:n lauantaina. Eilen tein taas halppistestin ja samanlainen ku aikaisemmin, eli ei oikeastaan mitään jotain ihan hailakkaa varjoviivaa lukuunottamatta. Ja niiden pitäis mukamas olla herkkyydeltään 10mIU kun taas pc on vaan 25mIU ja silti antaa noin vahvan haamun. Tänään hain apteekista kaks testiä ja testaan huomenna aamupisusta taas. Jänskää...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ttaisku
Täällä DPO 6. Alavatsaa alkoi aamulla tänään juilimaan, ja äsken vessassa tuli paperiin pienen pieni viiru kirkasta verta. Uskon sen olevan joko kiinnittymisvuotoa tai sitten kuukautiset on alkamassa. Todennäköisesti tuo jälkimmäinen vaihtoehto, aloitin nimittäin Terolutit kp 17 (päivää ennen ovista) ja eilen sekä myös toissapäivänä unohdin ottaa sen.. Joten todennäköisesti liian aikaisen terolutin lopetuksen vuoksi kiinnittyminen ei enää voi onnistua kun limakalvo on liian "hauras" ja vuotamassa pois. ):
 
Bumby, ei kyllä nyt ole mitään hajua... sain tänään niitä tuloksia ja tällä haavaa ei vaikuttaisi ainakaan niiden perusteella olevan mitään ihan erityistä. Diagnoosi on nyt määrittämätön trombosytopenia (verihiutaleniukkuus). Nyt on vaan sitten kysymysmerkkinä, että voinko käydä meidän koululääkäriltä kysymässä niitä teroja ja/tai aikaa gynelle vai pitääkö mun oikeasti odottaa tammikuulle jolloin otetaan uudelleen veriarvoja. Pitää selvitellä...

Ja joo, erittäin "kiva" luku. Perjantaina olisi sitten ollut laskettuaika, mutta tässä sitä vaan odotellaan, että menkat viitsisi tulla kylään... Ei ketuta yhtään, eeeei.... Mut voisi melkein kuule pistää nyt hiljaiseksi haaveilijaksi. Luen ja kirjoittelen kyllä edelleen tänne, mutta parempi palailla varsinaiselle listalle vasta sitten, kun siihen on oikeasti aihettakin. Ei tarvitsisi tuijotella tuota tympeää lukemaa...
 
Taikakai onhan toi nyt ihan selvä viiva!! Vahvempi ku mulla ja aikaisemmilla kiertopäivilllä. Aika selvältä plussalta vaikuttais. Jeeee!!! :) tee nyt varmistukseksi vielä toinenkin myöhemmin, mutta eiköhän siellä joku nyt asustele!

Seawind kökkö juttu toi vuoto :( toivotaan että ois kuitenkin kiinnittymisvuotoa! Tsemppiä!

Valonkantaja uskon kyllä, että alkaa tympiä toi kierto jo. Mullakin oli helmikuussa aikamoinen depis hetken aikaa kun ois ollu laskettu aika... ei kiva fiilis! Siirrän sut hiljaisiin mutta toivottavasti pysyt kuitenkin täällä meidän seurassa! :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea taikakai, ei tuossa minusta ole mitään epäselvää, sähän taidat olla raskaana! :flower: Ihanaa!

bumpy, juu, oonkin iloinen tuosta kierron tasaisuudesta. Kierto sais kyllä vähän lyhentyä ihan vaan vaikka siksi, että ei tarttis odottaa niin kauan että pääsee tekemään testejä :LOL: Ja kyllä siellä sulla varmasti on jotain meneillään, tuu heti ilmottamaan kun huomenna teet testiä! Täällä peukut pystyssä!

Oon nyt miettinyt, että testaisinko ovista tässä kierrossa vai en. Kun toisaalta ajattelen, että siitä tulee turhaa stressiä, mut toisaalta kierto on tuskin vielä ehtinyt normalisoitua täysin niin oviskin voi tulla vaikka aikaisemmin kuin viime kierrossa. Miehen kanssa kyllä jo juteltiin ja mieheltä kyllä onnistuu peiton heiluttaminen vaikka joka toinen päivä, eli ei se ainakaan seksin ajoittamisesta jää kiinni. Mitä mieltä olette?
 
Viimeksi muokattu:
Taikakai, kyllä minä nään 2 viivaa tuossa raskaustestissä! Testaa muutaman päivän päästä uudestaan jos vahvistuis?

Cypress, jos peittoja voi heilutella joka toinen päivä kierron puolivälin lähettyvillä, niin en testaisi ovista. Sehän voi luoda vain lisää stressiä, joka osaltaan voi viivyttää ovista ja siten menkkoja? Toisaalta voihan sitä testailla, jos haluaa varmuuden siitä, että ylipäänsä ovuloi... mutta se LH-huippukin voi kai mennä ohi, jos testaa vain kerran päivässä?
 
Ääh... apua... pelottaa... ahdistaa!

Onhan tuo selkeä plussa ja ehkä hieman vahvempi ku sillon lauantaina (tein apteekin oman lisäksi myös pc:n, jotta voin vertailla lauantaiseen), mutta silti viivat ovat vielä kovin haaleat. Nyt kuitenkin jo dpo 17. LISÄKSI tänään aamulla alkoi verenvuoto : / ja se on ihan hirveetä, kun noista alkuraskauden vuodoista ei voi tietää mistä on kyse. Vuoto ei oo vielä ainakaan runsasta, lähinnä tuhruttelua. Vähän myös menkkamaisia kipuja kuten tähän asti muutenkin ollut. Voi olla täysin normaalia mutta ihan yhtä hyvin voi tarkoittaa keskenmenoa tai muuta kamalaa. Mieskin on koko viikon poissa ja mä hypin täällä seinille...
Nyt on suunnitelmissa katsella seuraava vuorokausi, että voimistuuko vuoto kunnon keskenmenoksi vai miten käy. Jos ei niin varaan huomenna kuitenkin varhaisultra-ajan. Tyksissä on aina sen verran kiireistä että parempi soitella heti ajoissa.
Mä en nyt ehkä kestä :|

[/url][/IMG]

Kun tätä nyt katselen vierekkäin lauantaisen kuvan kanssa ni on viiva ainakin hiukan vahvistunut, mut onkohan kuitenkaan tarpeeksi... Nää testit on vielä ihan testiajalla, kuivana viivat näkyy vielä vahvemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Bumby, musta noi viivat on paljon tummemmat kuin lauantaisen testin! Vuotohan voi olla ihan normaalia alkuraskauden vuotoa, mutta totta kai tuollainen huolestuttaa. Toivottavasti pysyy pikkuinen kyydissä! Jaksuhalit!
 
Kiitos rohkaisusta SinSin!! Vuotoa tuli aamupäivällä yhden pikkuhousunsuojallisen verran, mutta loppui siihen. Sais nyt pysyä poissa ettei tartte olla sydän kurkussa täällä! Ei myöskään ole ollut mitään kipuja tai kramppeja. Ja nyt kun noi testit on kunnolla kuivuneet ja laitoin lauantaisen ja tämänpäiväisen pc:n vierekkäin niin on niissä kyllä selvä ero. Testaan vaikka ylihuomenna taas ja toivon, että plussaviiva vahvistuis.
 
Bumby, mä jännäilen täällä ihan tosissaan sun tilannetta! :) Olin jo päättänyt palstailun jättää lopullisesti, mutta pakko kait täällä on nyt käydä, kun sulla on noin jännät paikat! :D Mutta voisit siirtää minut takaisin tuonne hiljaisiin haaveilijoihin seuraavalla päivityskerralla, sillä aion nyt noudattaa gynen neuvoa ja jättää raskautumisajatukset taka-alalle. Toivottavasti saat itsesi siirtää onnellisiin odottajiin seuraavaksi! :)
 
Voi bumpy, toivottavasti kaveri pysyy mukana! Ite kyl nään ihan selvät viivat eli joko testi(t) on rikki tai sit sä oot raskaana :)

Hei osaako kukaan mua auttaa, kun mulla on nyt 4 pvä clearbluen ovistesti näyttäny hymynaamaa.. Mistäköhän johtuu? Onko mulla sitä luteinisoivaa hormonia nii paljo kehos että näkyy testeis mutta munasolu ei vaan irtoa? Kyllä kummalliseks menny maailma ku oon monien tilanteesta kuullu ja lukenu että vaikka ovis tapahtuu niin ei kuitenkaan näy testeis mitään.. Mä oon näköjään tässäki tällanen helvetin vastarannan kiiski :D kai tonki hormonin pitäis joskus kehossa laskea vaikka ei ovista tapahtuiskaa?? Kauankoha toi naama nyt meinaa hymyillä mulle? :D onko kellään mitään kotikonsteja follin irrotukseen :DDD
 
sassa7 eikös niiden kuulukkin näyttää juuri neljä päivää? Eli vissiin alkaa hymyilee heti ku LH näyttää nousun merkkejä. Ainaki siin mainoksessa sanotaan että neljä hedelmällisintä päivää.

Täällä on aika paniikinomainen ja myös apaattinen fiilis... Testit ei vahvistu :( Eihän se nyt satavarmasti mitään tarkota mut vähän kyllä pelkään että kyseessä on tuulimuna tms. eikä pikkuinen tuolla kasva enää. Tänään koitan varata ajan varhaisultraan, joka on varman aikaisintaan ens viikon loppupuolella voisin kuvitella. Ketuttaa kun tyksin erikoissairaanhoitajalla on 30 min. soittoaika päivässä(!!) eikä mitään jonotussysteemiä! Toisin sanoen tuuttaa varattua koko ajan. Folliultraakin koitin soitella pari päivää kunnes pääsin läpi.
Tässä nyt vielä kuvasaastetta. Ylin testi on siis se lauantain viiva, jolloin kk ois pitäny alkaa. Seuraava tiistailta dpo 16-17 ja alin tänään eli dpo 18-19. Kovin on haaleaa : /

[/url][/IMG]

Anteeksi, että tulee nyt lähinnä omanapailua. Oon vaan niin hermoheikkoja täällä yksinäni... Te olette kuitenkin niin ihania ja suureksi tueksi täällä! On edes joku paikka missä voi purkautua ja saada vertaistukea!
Kohta tulee 2 vuotta yritystä täyteen ja aikaansaannoksena vaan yks kohdunulkoinen. Mä en kestä jos TAAS käy samalla tavalla ja sit taas odotellaan yli vuosi. Mä oisin jo hitto soikoon ansainnut onnistuneen raskauden!
Ainoa lohdutus on se, että edelleen tunnen juilimista oikean muniksen kohdalla, joten toivo elää siellä asustelevasta keltarauhasesta, joka edelleen ylläpitää raskautta. Muita oireita ei pahemmin ole, mitä nyt nännit vähän arkana mutta ei nekään pahasti.
 
huomasin muuten että noi testit näyttää hiukan erilaiselta eri vinkkelistä ja kun valo osuu eri tavalla. Ylläolevassa alin näyttää ehkä aavistuksen vahvemmalta, mutta alemmassa näyttää ihan samalta.

[/url][/IMG]
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

TORSTAI 13.11.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
bumpy3034/30191/20131 ku, mfo
Cypress245/35210/2014
diadora2519/3020pco
Dorin2913/26210/2014
hopess2214/276/2013
Intopiukka2921/30-36109/2013mfo
jennnyy2533/27-2829/2014
Mappis_882635/30178/2013
Mantzu_852923/25-35101/2014
ModusOperandi2612/??111/2014X
MooiMama2515/2875/2014
pipiipa2019/29-338
robusti2924/3565/2014
Sannui2944/24-32175/2013
Sassa72615/4078/2013
satyjo2519/325/2012
~SeaWind~2128/29-314/20141 ku
sporttimimmi2816/2956/2014
taikakai3441/26-3174/2014
Tiha2523/2829/2014
tuutikki2250/29110/2014
Tweety872717/3456/2014pcos




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
Mak-i
SinSin
Valonkantaja


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
evaparadise122.7.2014
Liilja310.7.2014
Malvankukka217.7.2014
puutarhassa101.8.2014
nööse314.8.2014
Minisport1214.8.2014
ttaisku1118.8.2014
Aakku85528.8.2014
Nalat-84?3.9.2014
joa315.9.2014
Boni621.9.2014
Sonde224.9.2014
niiskuilija127.9.2014
Miisa-80173.10.2014
Kuusama5v.7.10.2014
Mar Mar1628.10.2014
evuska329.10.2014
 
Bumby, minusta tuo on vahvistunut! Eihän noilla päivillä välttämättä edes kaikilla vielä viivaa näy ja musta tuo on suhteellisen vahva plussa! Mietin, että oisko sun mahdollista päästä johonkin tarkistaan asia verikokeella? Saisit ainakin mielenrauhaa. Mulla ei ainakaan tullut minkäänlaista viivaa testiin silloin, kun olin raskaana ja veressä hcg oli kuitenkin jotain tuhannen luokkaa.
 
Ajattelinkin just ku katoin tota listaa että eihän mulla oo menkat myöhässä ku vast 4-5 päivää. Kai se on aika yksilöllistä mut silti pelottaa. Varsinkin tää ruskea tuhruvuoto tuo ikävästi mieleen viime kerran... en tiedä auttaisko verikoe kun tiedän kyllä raskaana olevani. Eiks se hcg-taso alkuraskaudessa vaihtele aika paljonkin yksilöiden välillä? Haluun vaan sinne ultraan! Ja arvaattekos sainko varattua sitä!! No en!! Huomenna uus yritys.

Kiitos taas SinSin!!
 
Kiitos bumpy vstauksesta! Nyt tosin on jo viides päivä... :D

Mun mielestä noi viivat on kyl vahvistunu ka mä tosiaan en koskaan oikeen erota noista mitään. Täähän on muutenki ihan alkua vasta ku 4 päivää vasta yli. Kyllä se sielä mukana pysyy, yritä ajatella positiivisesti vaikka vaikeeta varmaan onki ku on pelostaki sekasi <3
 
Kyllä munkin mielestä bumpyn viivat on vahvistuneet! Mutta ymmärrän kyllä, että huolettaa, kun toivoisi näkevänsä jo vahvempaa viivaa ja tuhruilukaan ei varmasti huojenna mieltä, vaikka todnäk onkin vaaratonta. Tsemppiä ja toivottavasti saat ultra-ajan varattua pian!

Itse tein maanantaina liuskatestin lisäksi iltapäivällä digin, joka sanoi pregnant 1-2. Ti-aamuna liuskatesti näytti haaleaa viivaa, ehkä ihan hitusen oli edellisaamua vahvempi. Sen jälkeen en oo testannut, kun tiedän panikoivani heti, jos ei viivat vahvistu. Tänään tai viimeistään hu-aamuna kyllä meinasin testailla uudestaan... Alavatsatuntemusten perusteella tunnen olevani raskaana, mutta silti pelottaa onko kemiallinen, tuulimuna tms. Ja nää ekat päivät plussan jälkeen kuluu niin piinallisen hitaasti. Syteen tai saveen, uskaltauduin jo varaamaan ar-ultran ja soitin neuvolaan.
 
Onnea taikakai!

Musta kans bumbyn viiva on tummunut... Itsellenikään ei kovin vahva viiva aluksi ollut..
Täällä meneillään nyt 16+6 ja aika mennyt tosi nopsaan! Ensimmäisiä vauvelin liikkeitä on kovasti täällä kuulosteltu. En ole kärsinyt pahoinvoinnista tai väsymyksestä.. Näitä ennakkoon jännitin kovasti. Olo ei juurikaan eroa "normaalista".

Kovasti teille kaikille toivon sitä toista viivaa raskaustestiin! Vaikka välillä tuntuu toivottomalta niin eteenpäin vain! Uskoa! :D
 
Ihanaa taikakai! Joko testasit uudeataan? Ja mihin sait ultra-ajan? Ite sain 1.12 eli yli kaks viikkoa pitää vielä piinailla! Mut ei kai kauheesti ennen sitä 7. Viikkoa kannatakkaan, jotta se mahdollinen sykekin näkyis sit. Kohdunulkoiset on kyl joillain revenny jo ennen noita viikoja mut harvinaista se kai on. Sitähän mä eniten pelkään. Mut tietty kaikki tuulimunat sun muut pelottaa kans. Ei auta ku odottaa... vuoto on lähes hävinnyt, mikä on saanu mut vähän rauhottumaan :) Tänään käytiin ikeassa ja arvatkaad oliko pakko hypistellä kaikkia vauvatavaroita ja pinnasänkyjä. Eihän sitä voi olla innostumatta vaikka kuinka koittaa itseään toppuutella sinne ultraan saakka.

Minisport Hienoa että sulla on tähän asti ollut iisi raskaus. Kaikkea hyvää loppuraskauteen!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä