♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Minäkin voisin haaveilijoihin liittyä!
Eli MerMer 23.v, mies 31.v, yk 1.
Unohtuiko tuosta jotain? :D
Nyt menossa kp 5, kierrot mulla on erittäin vaihtelevia 34-50pv. Ovista en onnistu koskaan kroppaa kuuntelemalla bongaamaan, joten olen harkinnut ovistestejä. Millaisia kokemuksia teillä niistä on? :) onko ollut luotettavia tuloksia?
Minä liputan clearbluen digitestien puolesta. Mulla ainakin toiminut hienosti, vaikka ensimmäinen niitten avulla alullelaitettu menikin kesken. Hintaa on toki enemmän, mutta eipähän tarvitse arvuutella kun vastaus on selkeä ovis tai ei.
 
Kyllä mulla nuo halpis testitki näyttää kunnolla oviksen. viiva kyllä selkeesti oviksen kohdalla tummuu eikä tarvi arvuutella. Sitte itellä alkanu ovis kivut olla semmosta luokkaa ettei jää huomaamatta ovis niin en aatellu enää tilata.
 
Joo pittääpä ostaa sekä digi että tavallisia testejä, kokeillaan nyt sit molempia :D viime kierrossa bongasin ovistikulla oviksen kp33, sain kälyltä luvan käyttää yhden hänen omistaan, ku olin jo pari päivää miettinyt miks tissit on kipeet ja valkkaria tulee normaalia enemmän.
Taustana minulla siis vuosi sitten poistettu ehkäisykapseli ja VIELÄKÄÄN ei ole kierrot kunnossa. Ennen hormonaalisia ehkäisyä mulla kuitenkin oli kellontarkka kierto 28.pv, mutta nuo ajat on nyt kyllä näköjään historiaa :/
 
Myya joko testailit?

Täällä meneillään vasta kp17. Voi ku päivät menis nopeammin. Nää kaks viikkoo on ihan liian hitaat oviksen jälkeen :D

MerMer multakin poistettiin kapseli toukokuun lopulla. Mulla on kaks edellistä kiertoo ollu säännöllisiä. Onko sulla ollu alusta asti sekaisin, vai oliko alkuun säännöllisempää ja sit sekos? Mietin vaan että vieläkö tää oma kierto menee sekaisin. Toivottavasti ei.
 
Paputoive: mulla ne meni alustavasti ihan sekaisin. 2kk ei mtn, sit menkat, sit kierto 50pv, sitten 34pv, sit 47pv ja sitä rataa tähän päivään asti. Todella turhauttavaa :/ Gyne mulle sano että pitäis tasaantua, ku aiemmin ollu säännölliset. Mutta eipä oo parannusta näkyny. Ja pieni epäily oli PCOsta, mutta en varsinaisesti vielä kriteerejä täyttänyt. Että saas nyt nähdä kuinka pitkään sitä lasta joutuu yrittää :/
 
Onpa kurjaa! Toivottavasti tasaantuis pian eikä olis mitään pco viittaavaa. Pysyikö sulla kapselilla vuodot kokonaan poissa? Mullahan loppuajasta vuotoja oli jatkuvasti (2,5kk putkeen) ja sen takia poistatin kapselin jo reilun vuoden jälkeen. Mut sit loppui vuoto ja seuraava vuoto alkoi noin 30pvä:n päästä. Viime kierto oli sen 28 ja nytkin luulen että tasainen kierto tuloillaan kun ovis noin puolivälissä, ellei nyt sitten toivottava tärppi olis käyny. Kovin on toiveikas olo, mutta sitten kohta skeptinen että tuskinpa on tärpännyt. Aikahan sen näyttää, vaan ku ei malttais odottaa!!
 
Paputoive: meinasitkp testata ollenkaa ennen menkkoja? Täällä kans dpo matelee ja toivo olis kova tärpin suhteen mutta välillä pitää toppuutella ajatuksia jotten kovin korkealta ens tiistaina putoa ku menkkojen pitäs alkaa
 
huupelson tarkoitus olis etten testais ennen oletettua menkkojen alkamista, vaan vasta sinä päivänä ku pitäis alkaa (eli sunnuntaina 23.8.)... mut en kyl tiiä millä ilveellä muka maltan odottaa sinne asti ku jo nyt kuumottaa pari testii kaapissa (jotka ostin toissakierron aikaan). Pitäis kyl nyt pistää tosiaa jäitä hattuun roppakaupalla, koska tiedän että petyn valtavasti jos (kun) kuukautiset alkaa...
 
En tikuttanut ovista, mutta oireita oli kp11-15 välillä, seksiä kp13,14,15. Nyt menossa kp17/28. Viime kierrossa oviskipua oli vain yhtenä päivänä --> kp13. Jos nytkin olis ollu kp13 (niinku itse epäilenkin) niin sit dpo4. Mut ihan mahdoton siis sanoa ku monena päivänä nippaili mahaa ja lisääntynyttä limaa, miehen mielestä olin perjantaina (kp13) jotenkin hehkeimmilläni ja himot oli huipussaan. Karkeesti siis ens viikoloppuna viikko oviksesta, sitä seuraavana kaks viikkoa ja silloin aikaisintaan testaan (sunnuntaina pitäs menkkojen alkaa). Vielä ei tietenkään mitään oireita ole (eihän mitään olisi vielä kiinnittynytkään). :D vielä tässä on rutkasti aikaa keksiä kaikki maailman oireet odotellessa.
 
Myya, en halua lannistaa, mutta kuten Paputoivekin sanoi niin mullakin kyllä mielikuvitus on tehnyt tepposia varsinkin silloin yrityksen alkuaikoina. Se on kyllä tosi hämäävää, kun se voi myös olla se raskausoirekin. ;) Että eihän sitä koskaan tiedä. :) Minä silloin alussa kyllä niin petyin menkkojen alkaessa, kun olin niin luullut ja toivonut tärpin käyneen.

Miten te muut joilla on kestänyt yritys pidempään, oletteko odottaneet sen vuoden ja sitten menneet terveyskeskuslääkärille vai oletteko käyneet sitä ennen yksityisellä gynekologilla?

Mulla on kierrot olleet suht säännölliset, 26-27 päivää yleensä kestäneet, kerran ollut vain 25 ja kerran 31, joskus 28. Jotenkin on koko ajan odottanut, että tulisi jotain oiretta mistä voisi mennä gynelle valittamaan.:LOL: Oon nyt päättänyt kuitenkin syyskuussa jokatapauksessa mennä, oman mielenterveyden vuoksi. :D Vähän alkaa kyllä jo olla sellainen fiilis, että nyt kun on kahdeksas kierto meneillään ja jos tärppiä ei tässä kolmen kierron aikana tule niin alkaa toivo olla menetetty luomusti raskautua.
Täällä foorumilla on nyt muutama raskautunut näillä kierroilla ja se tuntuu tosi lohdulliselta. Minä kun tuppaan vain ajattelemaan, että miksi se tärppi nyt enää kävisi, kun ei ole näiden seitsemän kuukauden aikanakaan käynyt.:(
 
Myya, en halua lannistaa, mutta kuten Paputoivekin sanoi niin mullakin kyllä mielikuvitus on tehnyt tepposia varsinkin silloin yrityksen alkuaikoina. Se on kyllä tosi hämäävää, kun se voi myös olla se raskausoirekin. ;) Että eihän sitä koskaan tiedä. :) Minä silloin alussa kyllä niin petyin menkkojen alkaessa, kun olin niin luullut ja toivonut tärpin käyneen.

Miten te muut joilla on kestänyt yritys pidempään, oletteko odottaneet sen vuoden ja sitten menneet terveyskeskuslääkärille vai oletteko käyneet sitä ennen yksityisellä gynekologilla?

Mulla on kierrot olleet suht säännölliset, 26-27 päivää yleensä kestäneet, kerran ollut vain 25 ja kerran 31, joskus 28. Jotenkin on koko ajan odottanut, että tulisi jotain oiretta mistä voisi mennä gynelle valittamaan.:LOL: Oon nyt päättänyt kuitenkin syyskuussa jokatapauksessa mennä, oman mielenterveyden vuoksi. :D Vähän alkaa kyllä jo olla sellainen fiilis, että nyt kun on kahdeksas kierto meneillään ja jos tärppiä ei tässä kolmen kierron aikana tule niin alkaa toivo olla menetetty luomusti raskautua.
Täällä foorumilla on nyt muutama raskautunut näillä kierroilla ja se tuntuu tosi lohdulliselta. Minä kun tuppaan vain ajattelemaan, että miksi se tärppi nyt enää kävisi, kun ei ole näiden seitsemän kuukauden aikanakaan käynyt.:(
Kävin ensin papakokeessa e-neuvolan puolella sehän on säännöllisesti otettava. Soitat vaan sinne niin ne se ainaki meidän kunnassa otti sitte varasin gynekologiseen tutkimukseen ajan tk:hon missä osaamaton lääkäri oli vastassa. Nyt ajattelin mennä seuraavassa kierrossa terveystalolle niin saan ultrat ja muut juurikin tämän oman mielenterveyden vuoksi niin selviäisi että kaikki on kunnossa.
 
Paputoive: mulla jäi kokonaan menkat pois, jouduin poistattaa kapselin, koska se romahdutti mun estrogeenin tuotannon, jonka seurauksena 10kk aika sairastin 5 rakkotulehdusta, 9 bakteerivaginoosia ja yhden kohtutulehduksen. Silloin ku toi kohtu tulehtu, niin päätin etten enää ikinä koske hormonaalisiin ehkäisymenetelmiin. Kiitti mutta mulle riitti :D en tiiä, voihan tää kierron oikuttelu johtua noista sairastetuistakin jutuista.
 
Mermer: Ei ole sua kyllä helpolla päästetty, noin monet tulehdukset oot joutunu sairastaan. Ei yhtään kiva. (n) Toivottavasti alkaisi se kierto tasaantumaan!

Huupelson: Luin sun aikasemmat kommentit tuosta lääkärikäynnistä. On kyllä ollut ihan sanonko mistä koko lääkäri! :poop: Papakoe on multa otettu viime joulukuussa viimeksi, että siinä ei taida olla hätää. Luulen kanssa meneväni ihan gynelle yksityisesti, kun tk:ssahan ne tosiaan antaa ajan vaan perus lääkärille, ei taida gynelle suoraa vielä päästä. Elättelen nyt toivoa, että ennen joulukuuta vielä onnistaisi. Se on mun oma takaraja, että siihen saakka yritän pitää toivoa yllä. :ROFLMAO::LOL:
 
Eilisiltana tein negatiivisen raskaustestin ja pienen pieni helpotuksen huokaus pääsi ilmaan :D Ei sillä etteikö lapsi olisi toivottu, mutta meillä on juuri meneillään oman asunnon myynti ja seuraavan osto -rumba. Sopiva löytyikin niin odottamatta, että ei auttanut kuin toimia nopeasti! Kuntotarkastus perjantaina selvittää onko meillä muutto edessä tulevina kuukausina. Mutta odottelen nyt tosiaan kiltisti niitä menkkoja ainakin viikon ja toistan sitten testin, mikäli ei ala kuulumaan.

Mermer: Huh! En yhtään ihmettele miksi hormonaaliset ehkäisyt eivät enää vedä puoleensa. Pidän peukkuja että kierto tasaantuu pikaisesti (y)
 
MerMer hui mitä aiheuttanut tuo kapseli sinulle. Voihan se olla että noiden juttujen vuoksi elimistö ei ole ehtinyt palautua. Toivotaan kuitenkin että kierrot normalisoituisi! Minulla oli alkuun vuotojen suhteen tilanne rauhallinen, niitä ei ollut tai niitä oli harvoin ja vain vähäisesti. Tuohon aikaan myös minulla oli virtsatieinfektioita ja jonkinlaista emätintulehdusoiretta. Sittenpä se hormonimäärä ei enää ilmeisesti riittänytkään ja tiputeluvuodot alkoi. Hyvin tavallisia nuo vuotohäiriöt. Ei kyllä paljon seksi kiinnostanut kun koko ajan ällöttävää tuhruvuotoa. Olin todella helpottunut itsekin kun sain kapistuksen pois.

Myya eihän sitä tiedä vaikka vielä plussaks muuttuu, viikon päästä olemme viisaampia. :) Tsemppiä asuntoasioihin!
 

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
(lista päivitetty 11.8.2015)

Yritys päällä:
Jes94 20v (mies 23v)...................ya 3/2014​
sporttimimmi 28v (mies 38v).......ya 6/2014, yk 15
isbee92 23v (mies 32v)................ya 7/2014
nanja_ 24v (mies 26v).................ya 10-11/2014, yk 9-10
huupelson 25v (mies 25v)............ya 11/2014, yk 10
Kinder_Kitty 22v (mies 25v)........ya 1/2015, yk 5
venla90 24v (mies 25) ................ya 1/2015 yk 8
Mustikk4 27v (mies 26v)..............ya 2/2015, yk 8
henttis 22v (mies 25v).................ya 3/2015
tiitu86 29v (mies 29v).................ya 3/2015, yk 6
Toukokuinen 27v........................ya 4/2015, yk 4
Falisa 25v (mies 25v)...................ya 4/2015
M|RA 28v....................................ya 5/2015
Paputoive 27v (mies 28v).............ya 6/2015, yk 3
nennsu 27v.................................ya 6/2015, yk 3
ladygreen 24v (mies 25v).............ya 6/2015, yk 2
Ellanolla 32v(mies 37v)................ya 6/2015, yk 2
ioms 23v (mies 25v).....................ya 6/2015
Iigu 28v (mies 38v)......................ya 6/2015, yk 1
Unelmoida 26v............................ya 7/2015, yk 2
pumpulipallero 29v (mies 39v)......ya 7/2015, yk2
Myya 29v (mies 29v).....................ya 7/2015, yk 1
mandarina 20v (mies 24v)............ya 7/2015, yk 1
MerMer 23v (mies 31v).................ya 8/2015, yk 1

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
Tanja12 20v (mies 22v) [ehkäisynä kumi/varmat päivät/keskeytetty yhdyntä]
annimaria93 21v (mies 24v) [ehkäisynä kumi/keskeytetty yhdyntä]
kuvituksia 26v (mies 27v) [ehkäisynä e-pillerit (Gestinyl)]
P-P 28v (mies 28v), ya syksyllä 2015

Plussanneet:
Jembbba 22v (mies 25v).....ya 11/2014, yk8, plussa 7/2015
Mymmeli_Myy 24v (mies 24v).....ya 10/2014, yk 9, plussa 7/2015
pirplua 24v (mies 24v).................ya 6/2013, plussa 7/2015
amadecasa 28v (mies 28v)..........ya 7/2014, plussa 8/2015


Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskerrat) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.​
 
Viimeksi muokattu:
Joo voin kertoo että mulla meni yli 600€ noiden tulehdusten hoitoon 10kk aikana, joten kalliiks tuli kapselin otto, vaikka ilmaiseksi sen sain :D ja alakerta oli kuiva ku Saharan autiomaa, joten voitte kuvitella miten paljon seksi kiinnosti :p
Mutta nyt mulla vuoden verran käytössä ollu vagifem- estrogeenilääkitys, joka auttanut. Viime gynetarkastuksessa en saanu lupaa jättää sitä pois, koska oma estrogeenin tuotanto ei oo kunnolla käynnistynyt. Elikkä älyttömästi tuli vaan harmia, ei tarvi toisten kokeilla :D
 
Niinpä :) ei tuu kapselia ikävä!
Onneks poistatin sen vuosi sitten, nyt jos olisin poistanut, niin sais kyllä lapsentekoa ootella vielä yhden vuoden lisää o_O

Nyt ois menossa kp 7 ja vasta nyt menkat loppumassa. Mutta! Siis niin outoa, että nyt edellisen kierron lopulla tissit tuntu turpeammilta ja nyt ne on jatkanu "kasvuaan" tähän päivään asti :O yleensä mulla tissien turvotus loppuu toisena vuotopäivänä, mutta nyt ne vaan pysyy turpeessa. Ja vuoto kestää yleensä 4pv, nyt on vuotanut 7pv. Kyllä tää kroppa on ihmeellinen, ikinä ei tiedä missä mennään :D
 
Täällä taas. Kp 11, yk 2. Menkat alkoivat sitten vihdoin viimein, ja samalla helpotti se väsymys ja paha olokin. Lekurissakin ehdin käydä ennenku menkat alkoivat, testit negaa. Tulipahan samalla testattua rauta-arvot, kilppari, perusverenkuva jne ja kaikki kunnossa. :O Sain pahoinvoinninestolääkettä ja sen avulla tsemppailin pari päivää töissä, kunnes olo parani.

Nyt vähän jännittää alotella uutta yritystä! Jos moiset valeoireet on jo noin rajuja, niin millä sitä selviää oikeista..

Tsemppiä kaikille, täytyy taas ajatuksella lukea noi kymmenisen sivua tekstiä sitten viime käynnin :D
 
Ellanolla: ihmismieli on ihmeellinen, sitä saa vaikka mitä fyysisiä oireita ku tarpeeks ajattelee :) toivotaan että sitten ku raskaus alkaa, niin ei ois ihan tollasta :D voihan se olla että alkuun jos ei tiedä raskaudesta, niin ei oo vielä mtn oireilua :)

Sit taas vähän omaa napaa, lähinnä että oisko jollain muulla kokemuksia? Mulla siis nyt kp8 ja edelleen vuotaa. Tälläistä ei oo aikaisemmin ollu. Kp 1-3 tuli ruskeaa tuhrua, kp 4 aamulla heräsin järkyttäviin vatsakipuihin ja alkoi kunnon vuoto, jopa hyytymiä isoja oli seassa. Kp 5 vuodin edelleen ku seula. Kp6-8 pientä ruskeaa tuhrua edelleen tiputtaa. o_O kävi jo sitten ihan mielessä että oisko kyseessä voinu olla varhainen keskenmeno? Me ei kuitenkaan ehkäisyä käytetä, tähän asti menty keskeytetyllä, eli raskauden mahdollisuus on koko ajan ollut olemassa. Voihan toki kyseessä olla pelkät menkat, mutta erittäin oudot ovat nyt olleet :/
 
  • Tykkää
Reactions: Tanja12
Ellanolla kiva että menkat aloivat ja oireilut loppuivat. Näyttikö lekurilla kaikki olevan ok? Vai tekikö ne gynen tutkimusta? Hyvä että labrat kunnossa, harmi toki ettei oireilut johtuneetkaan raskaudesta. Oliko niin että sinäkin lopetit vasta hormonaalisen ehkäisyn? Eikös Myyallakin oireiluja ehkäisyn lopetuksen jälkeen. Toki itsellä ainakin hirveä oman kehon ylitulkinta ja mielessään kaikki vatsanväänteet ja ylipäätään kaikki oireet vääntää hormoneista johtuviksi ja tietenkin mielellään raskausoireiksi. On se ihmismieli tosiaan kummallinen. Kyllähän monella on juurikin niin kuin MerMer kirjoittikin että oireita on liuta pino negakierroissa ja oireettomuus onkin plussakierron selkein oire.

MerMer mulla vuodot olleet nyt suht rauhallisia, joten omaa kokemusta ei ole asiaan. Mutta kyllähän kuukautisvuoto voi kertyä ja tulla ulos hyytymäisenä. Joskus kun joku hyytymä lumpsahtaa vessanpönttöön kohdunsuulta voi vuotoa lirittää pönttöö isompia määriä, ja siinä veden seassa ne näyttää myös runsaammalta se vuoto kuin todellisuudessa on. Mulla on käytössä itselläni kuukuppi, jolla vuodon määrää on helpompi arvioida. Ja se päivittäinen vuoto on todellisuudessa paljon niukempaa (millilitroissa) kuin siteistä/tamponeista sen arvioisi olevan.

M|RA mietinkin tässä missä oot lymyillyt kun et oo kirjotellut. Joko sulla alkoi vuoto? Millon sulla on se lääkäri?
 

Yhteistyössä