♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Ellanolla kiva että menkat aloivat ja oireilut loppuivat. Näyttikö lekurilla kaikki olevan ok? Vai tekikö ne gynen tutkimusta? Hyvä että labrat kunnossa, harmi toki ettei oireilut johtuneetkaan raskaudesta. Oliko niin että sinäkin lopetit vasta hormonaalisen ehkäisyn? Eikös Myyallakin oireiluja ehkäisyn lopetuksen jälkeen. Toki itsellä ainakin hirveä oman kehon ylitulkinta ja mielessään kaikki vatsanväänteet ja ylipäätään kaikki oireet vääntää hormoneista johtuviksi ja tietenkin mielellään raskausoireiksi. On se ihmismieli tosiaan kummallinen. Kyllähän monella on juurikin niin kuin MerMer kirjoittikin että oireita on liuta pino negakierroissa ja oireettomuus onkin plussakierron selkein oire.

MerMer mulla vuodot olleet nyt suht rauhallisia, joten omaa kokemusta ei ole asiaan. Mutta kyllähän kuukautisvuoto voi kertyä ja tulla ulos hyytymäisenä. Joskus kun joku hyytymä lumpsahtaa vessanpönttöön kohdunsuulta voi vuotoa lirittää pönttöö isompia määriä, ja siinä veden seassa ne näyttää myös runsaammalta se vuoto kuin todellisuudessa on. Mulla on käytössä itselläni kuukuppi, jolla vuodon määrää on helpompi arvioida. Ja se päivittäinen vuoto on todellisuudessa paljon niukempaa (millilitroissa) kuin siteistä/tamponeista sen arvioisi olevan.

M|RA mietinkin tässä missä oot lymyillyt kun et oo kirjotellut. Joko sulla alkoi vuoto? Millon sulla on se lääkäri?
Mulla on lääkäri ensviikolla perjantaina. Ei oo kuukautisia näkyny. PAITSI!! Että nyt tullu 3 päivänä jotain veren tapasta valkovuodon seassa ja luulin et nyt ne alkaa.. Ni ei. Siihen se jäiki.
 
Mermer: täällä kans runsaampaa vuotoa ku lopetti e-pillerit. Sitten kun miehen kanssa sovittiin vauvan yrittämisestä n. 6kk pillereistä kierto pomppas ensin 42 päovään ja se on sieltä nyt lähteny tulemaan alas päin.
Hyvin muuten kertoo ainaki itsellä kuvitellut oireet kun aloitti royal gelet: jos on allerginen mehiläisille niin voi tulla pahakin allerginen reaktio. No otin ensimmäisen gelen niin kauheat allergia oireet alko ja kuvittelin itselle anafylaktisen reaktion. Olin jo menossa oksentamaan pillerin pois mutta päätin kuitenkin ajatuksissa että tämä on vain omassa päässä tämä reaktio ja keskityin muihin hommiin ja allergia hävis ittekseen :D ei oo sen jälkeen näkyny.
On: täällä valmistaudutaan yk 11 mikä pitäs alkaa tiistaina. Testi oli puhdas negatiivinen. :(
 
amadecasa onnea plussasta ja paljon tarrasukkia kyytiläiselle mukaan :love:

huupelson toivotaan että testiin kerkeis vielä tulemaan toista viivaa, mutta jos se uusi kierto sieltä alkaa niin toivotaan, että siitä nyt tärppäis. (y)

ON: Kävin eilen vaa'alla ekan kerran kevään jälkeen ja se oli pienoinen shokki. En ikinä elämässäni ole painanut näin paljoa. Vielä mennään normaalipainossa, mutta luultavasti aika sen rajoilla jo.... Aloin miettimään, että voiko toi mun painon nousu olla syynä näihin kierron muutoksiin? :cautious: Nyt kyllä alkoi sellainen kuntokuuri että...

Ovistestejä oon tehny edelleen joka päivä eikä muutoksia. Eli nyt varmaan voi heittää jo pyyhkeen kehään? :( Toivon että ne menkat tulisi edes normaalisti nytten, ettei niitä tarvii taas odotella seuraavaa kuukautta. :cry:
 
Ladygreen: ite oon alkanu "lihotus" kuurille. Vähän sais painoa lissää. Oon painanu ylä-asteelta asti 55kg pituutta 162cm ja nyt jos sais tuonne 60kg niin ois aika hyvä. Lähinnä vain yrittäny syödä säännöllisemin ja päivittäin, kun välillä huomaan illalla että aamupuuro ja 2 leipää tuli tänään syötyä. Kova ollu syömään opettelu kun välillä tekee jo ajatus ruuasta pahaa :sick: mutta näin ystävä kehotti että vähän painoa lisää niin kroppa luulee että nyt on hyvä aika lisääntyä. Vertasi esimerkiksi hevosiin ja koiriin :D
 
On ollu niin kiire töiden ja kaiken suhteen et en oo tilannu netistä testei mut oon kattonu valmiiks mitä tilaan. Aattelin tilaa vast ensviikol sit sen lääkärin jälkeen.

Edellisen testin tein viime lauantaina. Oli negatiivinen.
 
Hei! Täällä olis uusi tulokas! Kirjoittelun aiemmin esikoinen vuodelle 2015, mutta se haave meni sivusuun :\ pidin vähän lomaa myös näistä keskusteluista ajatuksella "tulee kun lopettaa yrittämisen". Mutta nyt en enää malta ;)

Ikää mulla on 24 ja mies 25. Yritys aloitettiin 1\2015 eli yk8 menossa.
(Korjaus venla90 24v (mies 25) ......... Ya 1\2015 yk 8

Mulla on ollut koko yrityksen ajan sama projekti kun huupelsonilla, paino oli tammikuussa 47 ja pituutta on kuitenkin 164. Nyt paino on 50. Syö pääasiassa kasvisruokaa (maitotuotteilla ja kananmunalla) mutta en oo ehdoton eli kanaa menee joskus. Hyviä rasvoja oon pyrkinyt lisäämään ja alotin juomaan rasvasta maitoa lasin päivässä. Hurjan projektin tästä syömisen lisäämisestä todellakin saa. :)

Varsin myös ajan vyöhyketerapiaan, oon kuulema itse saanut alkuni juuri vyöhyketerapiaan avulla :D
 
Viimeksi muokattu:
amadecasa, onnea!!! :love: Toivotaan että nyt pieni pysyy kiinni loppuun saakka! Oletko tehnyt uutta testiä jo?

Tervetuloa venla90! Toivottavasti tuosta vyöhyketerapiasta on apua, kerro sit meille millaista se on ja jos jotain muutoksia se aiheuttaa esim kiertoon. Mielenkiintoista kyllä tuo vyöhyketerapia, vois itsekin kokeilla.

Täällä menossa kp22/28. Eli viikko vielä piinailuja jäljellä. Joka toinen ajatus on jospa olis tärpännyt ja joka toinen että ei se nyt kuitenkaan ole. Jotain alamahanippailuja on ollut muutamana päivänä, yhtenä aamuyönä yövuorossa paha maku (metalli??) suussa ja valkovuotoa on tullut oikeastaan koko ajan, eli ns. kuivaa kautta ei ole mielestäni ollut... Olin myös yövuorojen jälkeen ihmeen hyvällä tuulella, kun normaalisti olen tosi pahalla päällä. Kuulostaa ihan hyviltä "oireilta", mutta noi nyt voi olla mitä vaan oman kehon ylitulkintaa vauvakuumehuuruissa.:ROFLMAO: No viikon päästähän sen sitten tietää, kun vaan jaksais odotella. :eek:
 
Amadecasa huikean hieno juttu, onnittelut!
Venla90 tervetuloa myös minun puolestani :)
Paputoive hihii, toivottavasti malttamattomuutesi palkitaan!

Itse tein aamulla raskaustestin kun menkat myöhässä useamman päivän. Negaa näytti, joten pillereiden poisjättö on nyt sekoittanut hiukan pakkaa. Toivotaan että ei tarvitse niitä menkkoja kovin pitkään enää odotella ..Meille varmistui viikonloppuna asuntokaupat, eiköhän siinä riitä itselleni iloitsemista pitkäksi aikaa. Nautitaan aurinkoisesta sunnuntaista täysin siemauksin!
 
Kiitos onnitteluista :) Jännää on kyllä. Eilen testasin uudestaan ennen juhliin lähtöä, ja viiva tuli nopeammin ja selvempänä kuin perjantaina. Edelleen kontrollia heikompi, mutta kuitenkin selkee. Ja kotona odottelee digitesti, sen jälkeen soittelen neuvolaan. Keskenmenojen vuoksi pääsen heti ultraan toteamaan, onko siellä jotain eloa.

Paputoive, lupaavalta kuulostaa. Mulla on tällä kertaa ollut aiemmista poiketen mahassa paljon muljumista ja alaselkä kipeä. Tuo metallin maku oli noin viikko sitten. Yökkäilyä on esiintynyt satunnaisesti.
 
Kiitos onnitteluista :) Jännää on kyllä. Eilen testasin uudestaan ennen juhliin lähtöä, ja viiva tuli nopeammin ja selvempänä kuin perjantaina. Edelleen kontrollia heikompi, mutta kuitenkin selkee. Ja kotona odottelee digitesti, sen jälkeen soittelen neuvolaan. Keskenmenojen vuoksi pääsen heti ultraan toteamaan, onko siellä jotain eloa.

Paputoive, lupaavalta kuulostaa. Mulla on tällä kertaa ollut aiemmista poiketen mahassa paljon muljumista ja alaselkä kipeä. Tuo metallin maku oli noin viikko sitten. Yökkäilyä on esiintynyt satunnaisesti.
Olisko sulla aikaa listata oireet ennen ku epäilit raskautta?
 
Tänään meni nyt se viimeinen ehkäisypilleri :D elikkäs,
Swipulit 26v (mies 27v) ya 09/2015 yk1

jännäää:) Laitoin ton ya syyskuulle, koska tyhjennysvuoto ensi viikolla ja ovulaation pitäisi tapahtua vasta syyskuun puolella.. vai onko se ya 8/2015 ? :LOL:

Onnittelut amadecasa :love:
 
Viimeksi muokattu:
On tää ihmismieli jännä, sillä nyt kun odottelen noiden menkkojen alkavan niin alkaa mielessä seikkailee se toinen mahdollisuus, mitä jos.... Tuntuu ihan järjettömältä miettiä edes sitä mahdollisuutta, koska tikutin ovista melkeen koko kierron enkä saanut mitää tuloksia, mutta silti on alkanut jännittämään ja mukamas saamaan joitakin oireita.

Päätin, että testin teen ihan oman mielen rauhan vuoksi perjantaina, koska lauantaina olisi juhlat. Nega sieltä luultavasti tulee, mutta silti mielessä olen jo keksinyt kaikki tavat miten voisin juoda alkoholitonta siideriä paljastumatta :ROFLMAO:
 
Onnittelut amadecasa ja Tervetuloa uusille!

Täällä alkoi YK16, joka ei kyllä yllättänyt yhtään. Itku toki tuli jälleen kerran, mielessä kävi että näinköhän sitä koskaan meille vauva tulee,adoptiosivujakin kävin jo selaamassa. Tämä olikin nyt erityinen virstanpylväs, sillä oltiin päätetty, että jos ei nyt nappaa laitetaan paperit vetämään lapsettomuustutkimuksiin. Niitäpä sitten täyteltiin eilen illalla ja sinne lähtivät. Jotenkin tuntuu aika karulta myöntää itselleen että myö oikeesti kärsitään lapsettomuudesta...

Kovasti toivon plussatuulia kaikille...
 
swipulit onnea yrityksen aloitukseen! Jänniä aikoja pääsette viettämään. :)

ladygreen minä kans testaan perjantaina, mulla tuolloin kp26/28. Ollaan nimittäin lähdössä vanhempieni kanssa Viroon Tallinnaan hotellimatkalle ja haluun tietää ennen sunnuntaina ootanko menkkoja alkavaksi. Jännittää. Mieli seilaa ees taas olisko tärppi käynyt vai ei. Periaatteessa oireita ei mitenkään hirveästi ole, mutta joitain ollut kuitenkin. Toiveet oli tosi korkealla, mutta hivenen on tullut realistista ajatusta myös siitä että ehkei kuitenkaan oo tärppiä käynyt. Sitä yrittää itseään valmistella ettei putois niin korkeelta.

sporttimimmi pahoittelut menkoista :( Teillä on kyllä jo pitkä taival takana. Toivottavasti plussa tulisi viimeistään lapsettomuushoitojen seurauksena. Laitoitteko hakemusta kunnalliselle vai yksityiselle puolelle?
 
Noista oireista ennen varmuutta. Onneksi on fertility tracker mistä tarkistella :)

Noin vajaa viikko ovulaation jälkeen tuli kahteen otteeseen aika voimakkaita nipistyksiä masussa. Saattoivat olla toki muutakin. Samoihin aikoihin aivastelin muutamaan otteeseen ihan syyttä. Muutamaa päivää myöhemmin alaselkä kipeytyi, ja jotkut ruuat tai maut saivat yökkimään, syömisen jälkeen piti koittaa piilotella ettei ihan avoimesti ala kakomaan. Tämän jälkeen seuraava oire oli mahan möyriminen ja pistokset, välillä ihan irvistytti kun niin kovasti vihlas. Näiden vuoksi lopulta tein testin jo päivää aikaisemmin kuin olin suunnitellut (aikaisemmin olin kyllä jo kaksi negaa testannut, tietäen kyllä samalla että liian aikaista on). Alaselkäkivun kans samoihin aikoihin jäi aamukahvit pariin kertaan juomatta, mikä on mulle harvinaista. Maistui vaan pahalta. LISÄYS vielä että kahvittomuuden kanssa samoina päivinä haisivat aamupalaseuran suolakurkut aivan järkyttävän pahalta, ja muutenkin haistoin paljon pahoja hajuja.

Nyt on jatkunut tuota yökkäilyä, alaselkäkipua ja masun vihlomista. Väsymyksen puuttumista olen ihmetellyt, jaksoin jopa viikonloppuna kukkua pelkän veden voimin baarissa muiden mukana lähes loppuun asti. Aamulla toki väsytti, mutta harvinaisen vähän.

Sellainen on ihmetyttänyt kans, kun ei mitään herkkuja tee mieli. Syödä tartteis aika usein, ettei tulis huonoa oloa, ja kaikki kyllä menee alas, niin herkut kuin oikeampi ruoka, mutta ei ole lainkaan sellaista "nyt kyllä syön suklaata/sipsejä kun kerran täytyy syödä ettei ala heikottamaan". Kummallista. Ja kovasti erilaista kuin ne kaksi keskenjäänyttä kertaa, kun väsytti ja olisin syönyt pelkkiä keksejä koko ajan.

Huomenna digitesti ja sen jälkeen soittelen neuvolaan. Jänskättää!
 
Viimeksi muokattu:
Itsekkin olen ovista nyt 2 kiertoa tikuttanut, mutta vsin yhteen olen saanut ehkä-plussan. Testiviiva siis huomattavasti tummempi kuin aiemmin (ja myöhemmin) mutta ei ollut kontrolliviivaa tummempi. tämäkin oli kuitenkin se eka tikutus kiero, eikä tärpännyt. Sellaisetkin kauhukuvat käynyt mielessä että jos ei ollenkaan ovista tuu.

Päätettiin miehen kanssa että tämä kierto vielä tikutetaan ja sitten jos ei ollenkaan plussaa ovistestiin saada, soitan perhesuunnitteluneuvolaan. Pitäisi varmaan ostaa digi testejä, eikä noita "tulkitse ja toivo" viiva testejä. Ärsyttää arvailla.
 

Yhteistyössä