♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Kyllä tuo mun mielestä hyvältä näyttää :love:! Mulla näytti samalta dpo11 ja siitä se sitten lähti vahvistumaan. Dpo12 sain CB:n digilläkin raskaana. Käy hakemassa semmonen, niin ei tarvii arvailla :)
Joo niin pitää kyllä käydä hakemassa lisää testejä. Toiveet niiiin korkeella että pelottaa :oops::oops: mutta mukava kuulla että monen muunkin silmät näkee sen etten vaan yksinään kuvittele :p
 
  • Tykkää
Reactions: likka90
Vielä minä tuosta luteaalivaiheesta. Mulla oli ovisplussa TIISTAINA kp19 ja ilmeisesti ovis KESKIVIIKKONA kp20? ja menkat alkoi MAANANTAINA (kp32 --> kp1) niin onko se luteaalivaihe 11 vai 12 pvää? lasketaanko se ovulaatiopäivä niinku ekaks päiväks luteaalivaihetta... Sillon se olis sen 12 ja jos lasketaan että seuraavapäivää on se ensimmäinen päivä luteaalivaihetta niin sit tulee 11pvä. Mites toi ensimmäinen vuotopäivä?

Ku mua hämää ku womanslog näyttää ovista aina tasan 2vko ennen vuotopäivää tapahtuneeksi... onko se "normaali" sitten sen 14pvä vai 13pvä? Minen ymmärrä yhtään miten se lasketaan ees :D
 
Viimeksi muokattu:
Noo kaikenlaisia oireitahan sitä on kuvitellu koko kierron :LOL: mutta nyt kun on vähän näyttöä siitä että plussa saattaisi vahvistua niin itseasiassa tunnen ainoastaan tätioireita :eek: aika ristiriitaista ja tietysti pelottaa että se täti sieltä tulee, mut toivossa on hyvä elää sanoi lapamato :LOL:
Ehkä ihan vähän kuvotuksen ja ällötyksen tunteita aika ajoin. Ja yks joka on tosi outoa niin kahvi ei oikein maistu.. nyt täytyy taas vaan jaksaa odottaa huomisaamuun jos sais haamulle vahvistusta, iik ! :love::love:
 
Voi Sintti12 toivotaan viivalle vahvistumisia! :) <3 Minä plussasin tasan viikko sitten ja nauroinkin miehelle, että minulla on ollut tähän asti joka kierrossa enemmän oireita kun plussaamisen jälkeen! :D Sunnuntaihin minullakin kesti menkkamainen jomotus ja juilinta alamahassa, mutta nyt hävinnyt kun tuhka tuuleen, palstojen ja neuvolan mukaan sekin normaalia, saappa nähdä.:cautious:
 
Onnea sinulle henttis ja muutkin jotka ovat plussan saaneet ! ❤ Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti ! :barefoot::love:
Onhan tää hurjan jännää ainakin :p Olin kysymässä onko sinulla ennestään lapsia, mutta todennäköisesti ei, koska esikoisesta haaveilevia taitaa olla meistä kaikki ! :ROFLMAO:
Kerronpas huomenna miten käy ja laitan uutta kuvaa tulemaan ! (Jos siinä nyt jtn näkyisi) epätoivo nostaa päätään jälleen :unsure:
 
Täällä käyty gynellä eilen ja eipä kyllä mitään kivoja uutisia.. ultralla katto alakautta munasarjat ja niissä ei merkkiäkään ovulaatiosta ja nyt siis 55pvä edellisistä menkoista, isoin munarakkula oli 7mm eli ihan perhanan pieni :/ limakalvokin oli vaan 5,8 tai 5,6 ja pitäis olla vähintään sen 9mm et vuoto alkais. Määräs mulle lisää teroluteja 2x30tabl ja jos ei nyt tärppää joulukuuhun tai tammikuuhun mennessä niin soittelen sinne ja hän tekee lähetteen hormonipolille. Siellä sitte tutkitaan tarkemmi ja tehään verikokeita lisää. Jotain hormonihäikkää mulla siis on ja munasarjat on laiskat. Hyvä asia gynen mielestä oli se et siellä kuitenki oli niitä munarakkuloita. Munasarjat ei kuitenkaan näytä pco maisilta.

Itse en usko et tärppi käy ennen kuin saan lähetteen ja apuja tilanteeseen. Tuskin oon ovuloinu kertaakaan tänä aikana. Eilen otin jo ekan terolutin, et sais ne menkat tulemaan. Jos jotain positiivistä niin saadaanpa ainakin kierto säännöllisemmäks terojen avulla. Vähän ärsyttää kun periaatteessa turhaan yrittäny jos en ees ovuloi.. mut eipä sitä koskaa tiiä.. jospa toi oma keho heräis eloon.


Meille tuskin vauvaa tulee vielä v2016 ehkäpä sitten v2017.
 
Voi ei Kinder_Kitty! *hali* :( ainoa hyvä asia on tuossa jonkinnäköinen tieto asioista ja se että saatte lähetteen joulu-/tammikuun jälkeen. Toivotaan kuitenkin kierron tasaantumista ja ovista ja tietenkin plussaa ennen sitä. <3
 
Täällä käyty gynellä eilen ja eipä kyllä mitään kivoja uutisia.. ultralla katto alakautta munasarjat ja niissä ei merkkiäkään ovulaatiosta ja nyt siis 55pvä edellisistä menkoista, isoin munarakkula oli 7mm eli ihan perhanan pieni :/ limakalvokin oli vaan 5,8 tai 5,6 ja pitäis olla vähintään sen 9mm et vuoto alkais. Määräs mulle lisää teroluteja 2x30tabl ja jos ei nyt tärppää joulukuuhun tai tammikuuhun mennessä niin soittelen sinne ja hän tekee lähetteen hormonipolille. Siellä sitte tutkitaan tarkemmi ja tehään verikokeita lisää. Jotain hormonihäikkää mulla siis on ja munasarjat on laiskat. Hyvä asia gynen mielestä oli se et siellä kuitenki oli niitä munarakkuloita. Munasarjat ei kuitenkaan näytä pco maisilta.

Itse en usko et tärppi käy ennen kuin saan lähetteen ja apuja tilanteeseen. Tuskin oon ovuloinu kertaakaan tänä aikana. Eilen otin jo ekan terolutin, et sais ne menkat tulemaan. Jos jotain positiivistä niin saadaanpa ainakin kierto säännöllisemmäks terojen avulla. Vähän ärsyttää kun periaatteessa turhaan yrittäny jos en ees ovuloi.. mut eipä sitä koskaa tiiä.. jospa toi oma keho heräis eloon.


Meille tuskin vauvaa tulee vielä v2016 ehkäpä sitten v2017.
Voi ei kurjaa!!

Mul on vast kuukauden päästä
Lääkäri! Mulla tällähetkellä fiilis et vauva 2020! Eli joskus pitkän pitkän pitkän ajan päästä...!!!:cry:
 
Kiitos tuesta (y). Juu ainakin tietää että pääsee tarkempiin tutkimuksiin aika pian, nyt ei ainakaan tarvii stressata et miks ei tärppää ja tehdä raskaustestejä turhaan. Kyllä silti tuntuu aika pitkältä ajalta odotella....mut toisaalta aika menee niin nopeasti. Silti kuitenkin en voi olla miettimättä et mitä on vielä tulossa ja edessä sitten kun saadaan aika sieltä hormonipolilta.. kaikille ei vaan tää raskautuminen ole itsestään selvää ja toivon todella, että ei tarvis mitään kauheen rankkoja hoitoja läpikäydä. Toivon et se tärppi sitten kävis kun saan apua tähän ovuloimattomuuteen.

MlRA sulle kans paljon tsemppiä! Kyllä teillekin se pikkunen tulee varmasti ennen v2020! Pitää vaan malttaa odottaa sitä omaa vuoroa mut se on helpommi sanottu kun tehty.
 
Niin olen, tein vielä lisäksi digitesti vahvistuksen jossa tuloksena RASKAANA 1-2 JUHUU!!:ROFLMAO::love::love::love:

nyt vaan toivomaan ettei ole kemiallinen, tuulimuna taikka jopa kohdunulkoinen.. tottakai kaikki negatiiviset asiat mielessä.. mun tyyli on valmistautua pahimpaan etten tipu niin korkeelta ! Tänään saankin sitten antaa myöhästyneen synttärilahjanmiehelleni testin muodossa :whistle::ROFLMAO:
 
Onnea plussanneille! :)

Mä oon nyt tarkotuksella ollut vähän poissa täältä, sillä tää oma kroppa suorastaan v*ttuilee tällä hetkellä... Oon tikuttanut ovista eikä viiva ole plussaanu asti mun mielestä missään vaiheessa yltänyt. Lakkasin sitten tikuttamasta kun alko niin masentaa koko homma. Eilen sitten miehen kanssa puuhailtiin koska mulla oli ollut koko päivän vatsassa nippailuja ja vähän voimakkaampiakin sellasia. Sitten kun siinä puuhailtiin, niin oli kyllä niin kivuliasta hommaa mun osalta että oli pakko jättää leikki kesken. Siinä meni sitten eilinen masennuksessa, että voi nyt jumakauta koko kierto odotellaan sitä h-hetkeä ja sitten kun se tulee (oli siis oletettavasti se ovis nyt sitten eilen) niin ei pysty edes hoitaa hommaa kotiin.. Kyllä tää on nyt niin vaikeeta tää lapsen teko. :(
 
Paljon onnea Sintti12!! :)

Tsemppiä Kinder_Kitty, jospa terolutit auttais ja kierrot tasaantuis ja sitä myötä mahikset tärppiin myös paranis :)

On tämä homma välillä niin masentavaa! Just sain kuulla et yks tuttava on raskaana ja ekasta kierrosta oli tärpänny.. Tuntuu vaan niin epäreilulta ku ite yrittää ja yrittää ja ei silti onnistu :/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempeistä! Ladygreen eipä mies oikein mitään sanonut, mutta kyllä häntäkin harmittaa tämä koska mua itteeni tää harmittaa kovasti. Lähinnä siis tarkoitin tuolla että ei vauvaa taida tulla v2016 sitä että ei ainakaan synny tuolloin mut samapa se kuhan ees tulis raskaaks v.2016. Juu kyllä meillä toivoa on sen tiedän varsinkin sitten, kun saadaan hormoonit kuntoon avustuksella.
 
Paputoive, mä olen kans joskus miettinyt onko mulle riittävän pitkä toi luteaalivaihe, kun mulla on mun muistaakseni kanssa ollut jotain vaan 11 päivää se joskus. Lopetin kuitenkin sen murehtimisen, kun gynellä käydessä se kysyi olenko tehnyt ovulaatiotestejä ja sanoin, että olen, mutta se ei tarkemmin sit kysellyt, että missä vaiheessa kiertoa ne on näyttänyt plussaa. Oon ajatellut, et varmaan ne sit alkavat siellä hoidoissa tota asiaa selvittämään, jos niihin joudutaan. Vähän jopa harmittaa, kun en tajunnut siellä gynellä kysyä kaikkia asioita mitä piti. Mähän olin tosiaan ihan valmistunut siihen, että jotain vikaa sieltä löytyy, kun vauvaa kuulu ja sitten kun ei mitään vikaa löytynyt, niin menin ihan sanattomaks ja mietin autossa sieltä lähtiessä, että "ainiin piti kysyä sitä ja sitä". :LOL:

Kinder_Kitty, tsemppiä! Hyvä kun sait ne lääkkeet ja toivotaan, että niistä olis apua. Onneksi tammikuuhun ei oo enää, kun kolme kuukautta ja toivotaan, että se menis nopeesti. Meillä on sama tilanne, että tammikuussa tulee vuosi täyteen. Oon kyllä ajatellut, että jos marraskuussakin vielä tulee menkat niin alan jo varailemaan lääkärille aikaa pikkuhiljaa, että saatais se lähete niihin hoitoihin. Meillä ei oo mahdollisuutta mennä yksityiselle ja jos puoli vuottakin voi joutua odottamaan sitä hoitoihin pääsyä, niin onpahan sitten se lähete edes vetämässä. Voihan sen lähetteen sitten perua, jos tulenkin raskaaksi (huomaatteko kuinka positiivinen oon. :LOL::cautious:)
Tuntuu kyllä kamalalta jos puoli vuotta joutuu odottamaan sinne pääsyä, vaikka ehkä se hetken hengähdystauko voi tehdä ihan hyvääkin tästä yrityksestä.
 
Ja taas... Kaksi sivua tullut tänne juttua.
Onnea plussaneet!:)
Mikä on luteaalivaihe?:D toki voin googlettaa....

Täällä mietitään nyt että miten saisin itseni soittamaan terkkulaan.. Pelottaa jos sieltä tuleekin jotain kurjaa vastausta.

Vähän nauroin tolle oliko minni90 jutulle kun mies lähtenyt porhaltaa vauvan teko hommiin! Ihana! :p

Tääl odotellaan oviksen tikutus ppäiviä. Kyllä tää tuntuu pitkältä..
 
Kyllä se tammikuu tulee sieltä, aika kun nykyään kiitää hurjaa vauhtia. Tsemppiä lääkärin luo odottajille ja yrittäjille.
Omaa napaa: ei millään jaksaisi odottaa ensi keskiviikkoon että pääsee testaamaan. Tässä kierrossa hyödynnettiin Ovis hyvin ja nyt on tullut (kuviteltuja?) oireita: mahannnippailua, jalkapohjan pakottamista ja kaikista hirveämpiä raskausunia. Unissa olen muka raskaana ja yritän pitää sitä salaisuutena. :D

Tietääkö kukaan muuten että kun jalkapohjassa on pisteitä jotka ovat yhteydessä sisäelimiin niin missä kohdin jalkapohjaa olisi kohdun tämmöinen kipupiste?

Muoks. Dpo 7 täällä ja yleensä luteaalivaihe sen 14 päivää
 

Yhteistyössä