♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

nennsu, tervetuloo kasvavaan joukkioomme! Laitoin sinutkin tuohon edelliseen listaan ja muokkasin yrittäjät uudelleen listalle yrityksen aloitus-järjestykseen. Noihin yrityksen aloitus-fiiliksiin voi kyl helposti samaistua, niinku me täällä aiemmin jo kirjoiteltiinki. :giggle:

M|RA ehottomasti vaan eka vielä pommitat kunnallista puolta huolillas ja murheillas. ;) pk-seudulla voi olla tiukemmat linjat ku muualla Suomessa ku terveysasemat on niin ylityöllistettyjä. Se endometrioosin oireilu on pysyny poissa sulla sen takii ku sulla on ollu siihen hoitona se ehkäisyvalmiste. Etenki jos oireilu alkaa uudelleen nii eiku asian tiimoilta yhteyttä tk:een tai yksityiselle puolelle. Jos sulla on endometrioosi niin siitä ei valitettavasti voi parantua, vain oireet voi lievittyä. Ja siis vaikka sulla olis endometrioosi, niin se ei automaattisesti aiheuta lapsettomuutta, mutta voi aiheuttaa. Eli siitä on hyvä mainita et joskus sitä on epäilty jos hankaluutta raskautua. Nimittäin sillon voi päästä hoitoihin jo aiemmin, tosin en tiiä onko pk-seudulla senkin suhteen miten tiukka se 1v yritys. Voi olla et on. Mut kyl ne asiat tässä ajan kans selviytyy vielä! Odottavan aika vaan tunnetusti on pitkä. :unsure:
 
Tervetuloa kaikille uusille :)!

Tosta kuparikierukasta. Itelläni oli sellanen ja sillon oli vähintään 7 pv menkat :( ja runsaat. Nyt oon ollu melkein vuoden ilman. Kierto on tosi säännöllinen kuten aina ollut. Mulla vuoto on vähentynyt ja on ihanan kivuttomat ja suht niukat menkat :).

Vähän omaa napaa (sori :D) Nyt tietty on ehkä poikkeus säännöllisyydessä... mennään kp29/28 :rolleyes:. Saas nähä tuleeko menkat :whistle:. Ollu masu vähän turvoksissa ja semmosta jännää nippailua.

On välillä kauheeta seurata näitä palstoja, kun tuntuu että lastenhankinnasta on tullut jotenkin hirmu vaikeata :(. Miksi se ei voisi vaan olla helppoa ja tärpätä heti kun sitä haluaisi:love:. On inhottavaa etteivät jotkut, joille se olisi tärkeintä/ihaninta koko maailmassa, saa lasta :(.

Kaikille plussatuulia!!!<3 toivottavasti saataisiin tänne kunnon plussa-aalto:love:;)
 
Toivon kyllä Tanja12 että nuo sinun kp:t venyy ja venyy (y) Tsemppiä!

Täällä ois kp 24 menossa ja tännään ollu kyllä semmosta menkkamaista juilintaa mahassa, että eiköhän ne sieltä taas tässäkin kuussa tule. Masentaa aivan älytön :( huohhh.
 
  • Tykkää
Reactions: Tanja12
Nanja mutta olisko hyviä mahiksia olla raskaana? ;) toivotaan nyt että sun menkat olis myöhässä :love:

Aattelin aluks et tekisin vasta ens su, mut nyt olis pe tulos yhet juhlat, niin vois ehkä testata jo keskiviikkona (jos vuotoa ei näy):rolleyes:
 
Nanja mutta olisko hyviä mahiksia olla raskaana? ;) toivotaan nyt että sun menkat olis myöhässä :love:

Aattelin aluks et tekisin vasta ens su, mut nyt olis pe tulos yhet juhlat, niin vois ehkä testata jo keskiviikkona (jos vuotoa ei näy):rolleyes:
Ainahan sitä toivois, mutta tuskin. Justiin kolottanu mahhaa samoin mitä menkoissa ja rinnatki kipiät..eiköhän ne tässä parin päivän sissään ala. :(

Jos päätät testailla niin kerro sitten äkkiä tännekki miten kävi. :giggle: toivon niin sinun puolesta, että se olis pikku nyytti mikä siellä niitä menkkoja viivyttää. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tanja12
Niin ja onhan tässä tosiaan kolme syytä miksi menkat olis myöhässä...
1. Ovulaatiota ei ollut (vuoto tulee myöhässä)
2. Ovulaatio oli viikon myöhässä (menkat myöhästyy)ainakin luulen että ovis oli myöhässä
3. Raskaus (joka on mahdollinen vain jos oli myöhänen ovulaatio)

Saa nähä mikä oli syypää :)
 
Liitynpä mukaan siis tännekin. Ikää 32, miehellä 37. Yk1, kp 27/32. Asutaan ulkomailla, miehen kotimaassa. Vähän siis jännittää olla ilman omia turvaverkkoja täällä. Mies on ollut vauvaa toivomassa jo pidempään, se oon minä joka oon ollut ensin ehdoton ei ja sitten pikkuhiljaa muuttanut mieltäni ehkä-ehkä joo-joo-kannalle. Laukaisevana tekijänä lienee kierukan pettämisestä alkanut raskaus viime vuonna, mikä sitten kuitenkin päätyi keskenmenoon kierukan poiston jälkeen viikolla 9. Oli aika perseestä koko show, mutta positiivista siinä tosiaan oli se, että aloin ensimmäistä kertaa miettimään, että ehkä musta sittenkin olisi äidiksi ja haluaisin lapsen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nennsu ja nanja_
Ellanolla tervetuloa :). Oi ei oon pahoillani keskenmenosta :(. Toivottavasti kaikki menisi seuraavassa raskaudessa hyvin, ettekä joutuisi sitä kauheasti odottamaan :). Oliko sulla ihan kuparikierukka?
Juu, kuparikierukka oli, ja kesti aika kauan ennenku tajusin edes epäillä raskautta. No, siitä sitten samana päivänä omalääkäri, ultraan heti kun epäili kohdunulkoista raskautta ja sieltä illaksi naistentautien päivystykseen kierukan poistoon ja keskustelemaan että mitäs sitten..

Lekurin mukaan ei pitäisi olla mitään syytä, miksi seuraava raskaus ei olisi normaali ja keskenmeno itsessään on voinut johtua kierukanpoistosta.
 
Voi eii Ellanolla! Mutta ei pahaa, ilman jotain hyvääkin!
Ja M|IRA, minäkin ajattelin alkuun etten mitään ovistikkuja kyllä ostele! :ROFLMAO: Loppuunsa se ei tosiaan ollut kallis hankinta, pillereihin meni kuussa monta kertaa enemmän, mitä niihin. Ja kai ne muka jotain mielenrauhaa tuo ainakin minulle.. :D
 
Voi Tanja12 :unsure: <3
Voitteko auttaa minua, ja kertoa että mitä tämä tarkottaaaaa.. kriisi.. (Naurattaa jo itteeki tämä... :'D)
Nimittäin alotin testailee kp11 ovista, ekana kahtena päivänä eli kp11 ja 12 tuli testiviivaa haaleempi viiva. Sitten kp13-16 ei minkäänlaista viivaa ja nyt kp17 taas viiva ilmesty. Ei tietenkään positiiviseks luettava viiva, mutta kuitenkin!
Eli siis onkohan se mennyt, onkohan sitä tapahtunut vai onko se tulossa? :cry::ROFLMAO: Viimeset kaks kiertoo siis ollut 28 ja sitä ennen 35-36.
t. Epätoivoinen
 
Tänään alkoi meillä sitten yk7. Eilen illalla juili jo alaselkää siihen malliin, että arvailin jo miehelle, että varmaan alkaa aamulla menkat ja niinpä kävi. Harmittaa ja v*tuttaa kyllä taas aika tavalla. :(
 
Homohamsttaajan vinkkinä: Nyt on se kesäkampanja et jos ostaa niit tiettyjä tuotteita tarpeeks ni saa jonku lahjuksen kaupanpäälle. Ni katoin et niihin tuotteisiin kuuluu multivita raskaus ja imetys.:D:D:D:D:D:D:D:LOL::LOL::LOL::LOL::LOL:
 
Ladygreen luulisi, että loppuviikosta on tulos selvillä. Ja minun mielestä itse sinne pitää soitella, ellei ole sovittu lääkärin kanssa soittoaikaa tuloksista, jatkoa koskien tms. Onko sulla siis aikaisemmin ollut säännöllinen kierto ja nyt venynyt noin yli? Raskaustestejä oot varmaan jo itse testaillutkin? Voi olla, että olet tuolla kirjoitellutkin, anteeksi etten muista, tänne tullut niin hirmuisesti viestejä ettei meinaa pysyä perässä.

On tää vauvakuumeilu kyllä hassua, oon nyt useampana päivänä löytäny itseni erilaisista nettikaupoista selailemasta vauvanvaatteita ja tarvikkeita ja suunnittelemessa mitä meille sitten tulee. Ostoskoriinkin oon tuotteita klikkaillu mutta vielä saanut pidettyä järjen päässä ja ollut tilaamatta mitään. Tai no, yhden ihanan pyjaman tilasin silloin kierukan poiston päivänä fiilistelyn kunniaksi :D Hehee. Harrastaako muut tätä?
 
Mulla ainakaan ei oo ees käyny mielessäkään ostaa mitään vauvoihin liittyvää.

Paitsi et tänää ku menin loman jälkeen töihin ( päiväkoti ) niin ihailin kesäpäiväkodissa yht 1vee lapsen ihania höpö-höpö tossuja. :p

Ei oo ihan vielä niin hirvee päähänpittymä tää lapsi-juttu. Varsinkin kun luen noit teidän juttuja niin otte kaikki yrittäny niin paljon pidempään kun minä.
 
Ei oo tullu vielä mitää ostettua. Syöttötuoli on kun pelastin sen mummon kuoltua ettei mee roskii. Pappa joskus tehny.
Jembba onkos tupakoimattomuudella ollut mitää huomattavia muutoksia? Mulla pitäs loppua la aamuna polttaminen kun loma alkaa. :)
 

Yhteistyössä