♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Moon Moth tosi kurja juttu! Tsemppiä!!

Mä käyn täälä säänöllisesti lukemas viestit, ei oo vaan ollu kummosempaa kirjotettavaa. Se gyneaika peruuntu ja uuden ajan saaminen menee ens kiertoon. Nyt mulla on menosa kp 20/26-31. Tuntuu jo aika toivottomalta tämä yritys! Onneks sain vakityöpaikan joka alkaa ens viikolla nii saa hetkeks ajatukset muualle :)

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia! :)
 
Mulle voi päivittää yk8. Lauantaina alkoi niukka vuoto, joka on tosi niukkana pysynyt, mutta tulkitsen kuitenkin menkoiksi. Jo useita päiviä aiemmin oli aavistus väriä valkovuodossa, mutta lauantaina jopa tarvitse pikkuhousunsuojaa. Kierron pituudeksi kertyi 52 pvää. Toivotaan et seuraava kierto olis maltillisempi!
 
likka90 en testaillut. Epäilen itse että oli ovuloimaton kierto. Mielessä myös jyskyttää että onko PCO kun joskus aiemmin minulle on sanottu uä-tutkimuksen yhteydessä että siihen viittavalta munasarjassa näytti. Tästä on siis vuosia aikaa. Oon kuitenkin päättänyt että vuosi yritetään ilman sen suurempia tutkimuksia/apuja ja sitten hakeudutaan lapsettomuustutkimuksiin ja hoitoihin, jos tärppiä ei kuulu. Taidan vielä ne ovistestit jättää kaupan hyllylle. En haluaisi stressata tällä vauvantekopuuhalla liikaa itseäni. Aika monta kiertoa on stressailtu. Yk4 tikutin ja ehkäpä plussan bongasin. Ei ollu tasavahvat viivat, mutta tummentui hyvin ja sitten lähti haalenemaan.
 
Heipä hei naiset. Mä oon käynyt teijän juttuja täällä lukemassa, mutta en ite oikein viitti kirjoitella kun ei tässä mitään muutoksia tapahdu. Tällä hetkellä kp92 ja joka päivä edelleen ovista testattu mutta turhaan. Päätin etten jaksa odottaa julkisen tutkimuksiin vaan meen käymään yksityisellä gynellä tällä tai ensi viikolla. Kokemuksia oisin halunnut vähän kysellä.:)

Eli paljonko maksoi, mitä tutkimuksessa tehtiin (eli oliko ultrausta munasarjoista ja jos oli niin pyysittekö sitä erikseen) ja saitteko jotain teroluteja/clomeja avuksi tuleviin kiertoihin? :)

Tsemppiä kaikille tämän ihanan ja samalla niin tuskastuttavan projektin kanssa. (y)
 
Mullekki voi kerroo hinnat. Saattaa olla et voisin mennä yksityiselle.. Katoin jostain netist et gynekologilla käynti olis joku n100€ ja ultra 120€.. No ei ehkä paha.. Suosittelen sulle ladygreen et meet heti. Mulla menny koht vuos hukkaan. Olis pitäny mennä heti puolen vuoden jälkeen käymää yksityisellä. Koska tuskin lääkärikään mikään ihmeidentekijä on. Senkin jälkeen voi mennä aikaa et pitää odottaa vielä monta monta kuukautta kuukautisia. Nimimerkillä yli 60 kiertopäivää. En enää ees jaksa laskee. Viimekierto oli jotai 153 päivää. Että semmost..
 
M|RA varasin ajan nyt Mehiläiseen parin viikon päähän, niin voin ainakin sen jälkeen tulla kertoo tänne, kaiken mitä siel tehtiin ja juteltiin. (y)

Joo mullakin nää kierrot on aina vaan venyny ja venyny. Joskus teininä mulla oli 8 kk ilman menkkoja, mutta silloin en osannu asiaa yhtään ihmetellä. Tällä hetkellä just kauhulla mietin, että onko mun munasarjat tyyliin muurautunu umpeen kun ei niitä menkkoja kuulu... No kaikki selviää (toivonmukaan) sit silloin yksityisellä. Ja jos se ei osaa mitään lohduttavaa sanoa, niin toukokuussa on sit onneks lähete sinne lapsettomuustutkimuksiin julkiselle. :confused:
 
nanja_ Voi kurja kuulla, että joudutte niitten sun miehen töiden vuoks jättämään yrityksen sivuun. Loppuiko teillä vallan ne käynnit siellä polilla? Vai jatkatteko sitten puolen vuoden jälkeen? Hyvä kuitenkin kuulla, että sulla kroppa reagoi siihen lääkkeeseen ja sait oviksen kiinni. :) Se on tosiaankin jo hyvä juttu itsessään. :) Ja Kiitos ja teille myös paljon tsemppiä! Niin kyllä muuten ollaankin menty sun kanssa samaa tahtia tässä jutussa. :)

hipeltäjälle89 pahoittelut menkoista ja ettet päässyt lääkäriin taaskaan! Samoin teille muille tsemppiä kellä kierrot kenkkuilee. :(

Mulle saa myös päivittää Yk15. Me ollaan nyt käyty sairaalassa ensimmäistä kertaa. Mitään poikkeavaa ei löytynyt tutkimuksessa ja ultrassa. Silloin oli loppukierto, kun oltiin siellä ja lääkäri näki, että olin ovuloinut. Viikonloppuna alkoi sitten vuoto. Määräsi verikokeita joihin menen huomenna aamulla, miehen pitää myös käydä labrassa. Sitten syön kp3-7 letrozolia vahvistamaan ovulaatiota ja munajohtimienaukiolotutkimus tehdään myös tässä kierrossa. Lääkäri suunnitteli, että jos johtimet on terveet ja auki, voisi tähän kiertoon koittaa tehdä ensimmäisen inseminaation.
Tuli hurjan paljon uutta asiaa ja muistettavaa. Päällimmäisenä on kuitenkin tosi helpottunut olo, kun hoidot näyttäisi lähtevän näin ripeästi ja hyvin käyntiin. :):love: Toivonmukaan kaikki menisi niin kuin pitää ja päästään inssiin.
Suosittelen kyllä tutkimuksiin hakeutumista, jos yhtään harmittaa ja stressaa tämä yritys ja vuosi alkaa olla täynnä. Mulla on ainakin henkisesti niin paljon parempi olla, kun saadaan apua tähän asiaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Toukokuinen
Yk 14 alkoi sunnuntaina...
Kierto jäi 25 päiväideksi, kun yleensä ollut 26pv. Noin kaksi päivää runsaana, mutta nyt eilen illalla ja nyt aamulla ei juuri mitään. Yleensä kestävät 4-5pv.
Vuosi tulee tässä kuussa täyteen siitä kun pillerit jäi. Hoitoihin en ajatellut vielä hakeutuvani, kun nyt on niin paljon kaikenlaista.. Täällä palstalla käyntiä aijon vähentää, on tullut liikaa tätä asiaa mietittyä..
Tsemppiä kaikille ja toivotaan sitä plussa-aaltoa tänne ryhmään saapuvaksi!
 
Moikka! Tulin pitkästä aikaa lukemaan teidän kuulumisia ja suru tuli puseroon. En vaan voi käsittää miten vaikea onkaan se pieni onni saada omalle kohdalle. Vähän hämmennyin siitä, kuinka paljon täällä onkaan teitä, joilla on pitkä yritys takana. Kuuntelin tuon Arttu Wiskarin laulun kolmesti ja luin pitkältä aikaa teidän kuulumiset läpi. Tuli niin elävästi mieleen ne omat tuskan hetket, kun mietti missä vika kun vauvaa ei näy. Kyyneleet tuli väkisin silmiin, kamalasti tsemppiä kaikille teille. <3 Ihanaa ja plussatuulisempaa kevättä, täällä toivotaan koko sydämestä pieniä varpaita ja sormia jokaisen teidän kotiin. <3
 

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
(lista päivitetty 11.2.2016)

Yritys päällä:
Jes94 21v (mies 24v)...................ya 3/2014
isbee92 23v (mies 32v)................ya 7/2014
nanja_ 24v (mies 26v).................ya 10-11/2014, yk 14

Annataika 24v (mies 26v).............ya 11/2014, yk 13
Kinder_Kitty 23v (mies 26v)........ya 1/2015, yk 10
venla90 24v (mies 25) ................ya 1/2015 yk 9
Mustikk4 27v (mies 26v)..............ya 1/2015, yk 15
hipeltäjä89 26v (mies 27v)...........ya 2/2015, yk 14
likka90 25v (mies 33v).................ya 3/2015, yk 14
tiitu86 29v (mies 29v).................ya 3/2015, yk 6
Toukokuinen 27v........................ya 4/2015, yk 8
Falisa 25v (mies 25v)...................ya 4/2015
M|RA 28v....................................ya 5/2015
Paputoive 27v (mies 29v).............ya 6/2015, yk 8
ladygreen 24v (mies 25v).............ya 6/2015, yk 4
ioms 23v (mies 25v).....................ya 6/2015
Iigu 28v (mies 38v)......................ya 6/2015, yk 2
Mils 23v (mies 19v).......................ya 6/2015, yk 2
Myya 29v (mies 29v).....................ya 7/2015, yk 5
mandarina 20v (mies 24v)............ya 7/2015, yk 1
Pages 27v (mies 27v)....................ya ??, yk 4
Domellan 25v (mies 28v)..............ya 8/2015, yk 4
MerMer 23v (mies 31v).................ya 8/2015, yk 5
TTK86 29v (mies 31v)....................ya 8/2015, yk 4
Susu90 25v (mies 30v)..................ya 8/2015, yk 2
Sandzell 24v (mies 25v).................ya 8/2015, yk 4
Syli 28v (mies 38v)........................ya 9/2015, yk 1
Pjawla 25v (mies 31v) ..................ya 11/2015
Illuminated 26v (mies 26v) ..........ya 11/2015, yk 3
Jenetsu 27v (mies 26v) ...............ya 1/2016, yk1

Sophi4 24v (mies 25v).................ya 1/2016, yk1
Oinas86 29v ................................ya 1/2016 yk1

Plussanneet:
Moon Moth 29v (mies 39v) ya 11/15, yk 2, plussa 1/16
Unelmoida 26v, ya 7/15, yk 5, plussa 12/15
mimosa91 24v (mies 24v), yk2, plussa 12/15
nennsu 27v, ya 6/2015, yk 4, plussa 11/15
kelokettu 26v, ya 9/2014, yk 14, plussa 11/15
pumpulipallero 29v (mies 39v) ya 7/15, yk 4, plussa 10/15
Kuiske 25v (mies 28v) ya 8/15, yk 2, plussa 10/15
henttis 22v (mies 25v) ya 3/15, plussa 9/2015
Swipulit 26v (mies 27v) ya 9/15, yk 1, plussa 9/15
Ellanolla 32v(mies 37v) ya 6/15, yk 2, plussa 9/15
amadecasa 28v (mies 28v) ya 7/14, plussa 8/15

pirplua 24v (mies 24v) ya 6/13, plussa 7/15
Jembbba 22v (mies 25v) ya 11/14, yk 8, plussa 7/15
Mymmeli_Myy 24v (mies 24v) ya 10/14, yk 9, plussa 7/15

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
Tanja12 20v (mies 22v) [ehkäisynä kumi/varmat päivät/keskeytetty yhdyntä]
annimaria93 21v (mies 24v) [ehkäisynä kumi/keskeytetty yhdyntä]
kuvituksia 26v (mies 27v) [ehkäisynä e-pillerit (Gestinyl)]
P-P 28v (mies 28v), ya syksyllä 2015

Taustalla:
huupelson 25v (mies 25v)............ya 11/2014, yk 13
sporttimimmi 28v (mies 38v).......ya 6/2014, yk 18

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskerrat) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.​
 
Heippa taas! Mitäs ystävänpäivä suunnitelmia teillä muilla on? Me mennään miekkosen kanssa syömään ravintolaan, sieltä saa jälkkäriksi suklaafondanttia!!:love:(y):giggle::LOL: en oo koskaan syönyt semmoista nyt kyllä täytyy maistaa kun monissa paikoissa sitä ei saa (y) oon odottanut tuota asiaa jo siitä päivästä alkaen kun tehtiin pöytävaraus :ROFLMAO: mies oli aika huvittunut kun suu vaahdossa hihkuin :LOL:

Nyt täällä vaan odotellaan ensimmäistä aikaa lapsettomuuspolille, toivotaan että ei olisi pitkä odotus.
 
joku kyseli niistä yksityisen gynen hinnoista, itse oon käynyt mehiläisessä ja siellä on siis ultrattu munasarjat hintaa koko lystillä oli sen joku 140-160e kelakorvauksen jälkeen, mulla aikaa meni siellä joku vajaa 30min ja teroluteja sain mukaani, asun siis pirkanmaalla.
 
Mulla oli kunnallinen lääkäri. Huhtikuus tulee vuos täyteen yritystä. Saadaan silloin lähete naistenklinikalle. Tämän hetken tilanne siis on että mulla ei ole kuukautisia. Eli siis hormoonihäiriö? On kuulemma kaks eri asiaa toivoa lasta nyt ja sit menkattomuus. En saanu mitään hormoonipillereitä. Koska se ei hyödytä mitään(??) .Suositteli että tiputtaisin painoa. Ja sanoi että paljon yhdyntöjä.. Oon aivan pihalla.. Jos mä yhtään ymmärrän biologiast mitää ni pitäs varman olla kierto ja ovulaatio. Kyl lääkäri väitti et voin tulla raskaaks. Vähä kyl epäilen. Mikä on teidän näkemys?
 
M|RA mä menisin sinuna nyt ehdottomasti yksityiselle gynelle jos vaan on rahallisesti mahdollista mennä. Tekikö toi kunnallinen lääkäri mitään sisätutkimusta? Siellä voisivat ultrata ja kattoa mikä on tilanne ja voisit saada jonkun lääkkeen millä voisi saada kierrot alkamaan ja toimimaan. Sitten kun pääset julkiselle tutkimuksiin olisi jo jotain kokeiltu, ties vaikka lääke auttaiskin ja olisit jo raskaanakin ennen huhtikuuta, kun saatte lähetteen. :) Kyllä se minunkin korvaan vähän oudolta kuulostaa, että voisi raskaaksi tulla, jos kierto ei toimi.
 
Moikka kaikille!

Oon jo pitkään käynyt lueskelemassa keskusteluja. Nyt tuli sellainen olo, että haluan myös osalliseksi tähän ketjuun. :)

Kerron siis vähän taustaa itsestäni.. Itse olen 29 ja mieheni 38. Päätimme aloittaa yrittämisen joulukuussa. Nyt siis yk 3 menossa. Eilen tein negatiivisen testin, kp 25/28, ehkä turhan aikaisin.. Hätäinen kun oon. :rolleyes:

Jatkuu: hermo menee tän pädin kanssa ropaamiseen. Tänään siis kp 26, en ole vielä tikutellut ovulaatiota. Tässä kuussa en myöskään tuntenut sitä varmasti.. Koko päivän ollut menkkamaista painetta alavatsassa, oon siis luopunut toivosta tän kierron osalta.. :(
 
Viimeksi muokattu:
No siis ku se lääkäri sano et joo saa hormooneilla kuukautiset. Kyllä.. Mut ääh emmä ymmärrä.. Siis jos ei olis raskaustoivetta ni saisin ne hormoonipillerit.. Mut et.. Ääh emmätiiä.. Varmaan pitää painella sit yksityiselle..
 
Voi miten jännää. Zemppii!

Mä just kävin vessas. Tuntu alapää vähä kipeeltä. Kokeilin sormin et mikä juttu.. Ja otin peilin.. Siel on semmonen patti?! Kääk. Toovottavasti ei puhkee mikää herpes ainakaan!
 
Mulle voi päivittää iän 28v. Viikonloppuna vietettiin synttärijuhlia miehen ja ystävien kanssa. Oli mukavaa pieni irtiotto arjesta. Muutenkin tuntuu että stressitaso on laskenut kun pääsin uuteen työpaikkaan (en viihtynyt vanhassa) ja nyt alkaa jo uudessa paikassakin hommat luistaa ja minut on otettu hyvin vastaan. Nyt vaan se vauva vielä kun tulisi, mutta eipä silläkään nyt mikään hoppu ole. Toivon että kierrot lähtee rullaamaan normaaleina eikä pitkittyneinä.
 
Moikka taas kaikille!
Etukäteen anteeksi omanapailu, mutta paljon on kerrottavaa! :)
Kävin kp 21 labroissa, ideana selvittää oonko ovuloinu. Tänään sitte gynen tutkimus. Kävi ilmi, että ovulaatio ei ollu tapahtunu tuohon kp 21 päivään mennessä. Kerroin myös että ilman ehkäisyä/keskeytetyllä ollaan menty puolitoista vuotta. Gyne oli sitä mieltä, että mulla pitäis aloittaa lapsettomuushoidot heti enskierrosta.
Sitten hän teki sisätutkimuksen ja olikin yhtäkkiä ihan hiljaa. Sit kysy, että mikäs kiertopäivä sulla on menossa? Kerroin että tänään on kp 31. Tähän se lääkäri totes, että nyt näyttäis siltä että ovulaatio on nyt käynnissä! Olin ihan että wtf?!? :D
Sit Gyne teki vielä ultran, ja siellä näky tosi iso folli!! 2cm ainakin läpimitaltaan. Sit gyne vaan onnitteli ja sano, että nyt mies puuhiin ja äkkiä, kyllä se nyt tärppää! :)
Aaa ihanaa, tänään ja huomenna ku talletetaan, niin parin viikon päästä vois olla jo raskaustesti positiivinen <3
Gyne kirjotti mulle vielä letroihin reseptin, jos nyt syystä tai toisesta ei onnistukaan. Varattiin myös varmuudenvuoksi aika uuteen ultraan, jos kuukautiset alkaa. Enskierrosta myös tutkitaan jo miehen simpatkin.
Mutta tällä hetkellä toivo elää ja on korkealla! :) ihana myös, että jos nyt ei tärppää, tiedän saavani apua asiaan ja mieskin sitten tutkitaan perinpohjin :)

Paljon plussatuulia kaikille, toivotaan että tää kevät tosi tullessaan paljon hyviä uutisia <3
 
Moikka taas kaikille!
Etukäteen anteeksi omanapailu, mutta paljon on kerrottavaa! :)
Kävin kp 21 labroissa, ideana selvittää oonko ovuloinu. Tänään sitte gynen tutkimus. Kävi ilmi, että ovulaatio ei ollu tapahtunu tuohon kp 21 päivään mennessä. Kerroin myös että ilman ehkäisyä/keskeytetyllä ollaan menty puolitoista vuotta. Gyne oli sitä mieltä, että mulla pitäis aloittaa lapsettomuushoidot heti enskierrosta.
Sitten hän teki sisätutkimuksen ja olikin yhtäkkiä ihan hiljaa. Sit kysy, että mikäs kiertopäivä sulla on menossa? Kerroin että tänään on kp 31. Tähän se lääkäri totes, että nyt näyttäis siltä että ovulaatio on nyt käynnissä! Olin ihan että wtf?!? :D
Sit Gyne teki vielä ultran, ja siellä näky tosi iso folli!! 2cm ainakin läpimitaltaan. Sit gyne vaan onnitteli ja sano, että nyt mies puuhiin ja äkkiä, kyllä se nyt tärppää! :)
Aaa ihanaa, tänään ja huomenna ku talletetaan, niin parin viikon päästä vois olla jo raskaustesti positiivinen <3
Gyne kirjotti mulle vielä letroihin reseptin, jos nyt syystä tai toisesta ei onnistukaan. Varattiin myös varmuudenvuoksi aika uuteen ultraan, jos kuukautiset alkaa. Enskierrosta myös tutkitaan jo miehen simpatkin.
Mutta tällä hetkellä toivo elää ja on korkealla! :) ihana myös, että jos nyt ei tärppää, tiedän saavani apua asiaan ja mieskin sitten tutkitaan perinpohjin :)

Paljon plussatuulia kaikille, toivotaan että tää kevät tosi tullessaan paljon hyviä uutisia <3
Anteeksi tuhmyyteni mut mitä on letrot?
 

Yhteistyössä