♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Pahoittelut MerMer! Onneksi ensi kiertoon saatte lääkkeet avuksi. Minä kiertopäivänä meet gynelle, kun eikös sulla ollut se seuraava gyne aika jo varattuna?

Likka90, miten meni gynellä? Hyvä kun varasit ajan. Ainakin mulla se helpotti jo paljon, kun oltiin lääkärissä ensimmäisen kerran käyty tän asian tiimoilta ja kun päästiin asiassa eteenpäin.

Kiitti kaikille! :) Viikon päästä perjantaina saa testata ellei nyt menkat ehdi alkaa sitä ennen. Tänään on kp21 ja pp8. Jos nyt tästä kierrosta ei tärppää, niin uutta inssiä koitetaan tehdä heti seuraavaan kiertoon samoilla lääkkeillä. Olisin mä kyllä niin iloinen jos nyt näistä insseistä tärppäisi, vaikkei heti tästä ensimmäisestä onnistuisikaan.
 
Mustikk4
Otettiin tiedot ylähän ja teki lähetteet verikokeeseen ym. Gynekologista tutkimusta ei tehnyt, kun meinasi ettei löydä sieltä mitään ihmeellistä kun vuosi sitten oon ollut :D
Mennään samoissa päivissä kp 21 ja dpo 8. Ensi perjantaina suunnittelin kans mahdollisesti testata tai sit yritän malttaa jättää testaamisen lauantaihin, kun menkkojen kuuluisi perjantaina alkaa.
 
Siis apua. Tätä ette usko. Mulla ei oo säännöllisä kuukautisia. Edelliset menkat oli marraskuussa!!! En oo pahemmin mistään ovulaatiotesteitä välittäny ettei mee "rahaa hukkaan". Kaapissa niitä on kumminkin muutama. Eilen töissä olin sillee et voiskohan olla ovulaatio. En tiedä mihin tän perustan.. Mutta näin ajattelin. Tänään olin uimassa ja sielläkin sit polskiessa ajattelin et varmaan se ovulaatio.. No tein testin ja ekaa kertaa elämässä sain siihen jonkinnäkösen viivan ?!?!? Siis mitä?! Ei voi olla mahdollista.. No itku pitkästä ilosta jne.. Kun mies on työmatkalla. Harmi. Oli pkko vaan päästä kertoo jollekkin tämä ihme. :D
 
Olen uusi täällä, ensin ajattelin etten kirjoita mitään mut tulin toisiin aatoksiin Olen 28, kohta 29 ja mies on 30. Yritys aloitettiin 1/2016 joten nyt on yk 2. Olen ihan pihalla näiden lyhenteiden kanssa, joita täällä vilisee Olen ajatellu ottaa ihan rennosti, mutta nyt kun menkkojen alkaminen alkaa lähestymään niin alkaa miettimään kaikkea. Outoja oloja on ollut reilun viikon ajan, mut yritän olla ajattelematta niitä.
 
Olen uusi täällä, ensin ajattelin etten kirjoita mitään mut tulin toisiin aatoksiin Olen 28, kohta 29 ja mies on 30. Yritys aloitettiin 1/2016 joten nyt on yk 2. Olen ihan pihalla näiden lyhenteiden kanssa, joita täällä vilisee Olen ajatellu ottaa ihan rennosti, mutta nyt kun menkkojen alkaminen alkaa lähestymään niin alkaa miettimään kaikkea. Outoja oloja on ollut reilun viikon ajan, mut yritän olla ajattelematta niitä.
Tervetuloa!
 
Mä katon tätä palstaa ihan päivittäin, mut ihteä vaan masentaa tämä yritys niin ei oo paljo tullu kirjoteltua :( Nyt on menosa kp 27/26-32 ja vähän oon elätelly toiveita kun on ollu oireita, Oireet kyllä voi johtua tulevista menkoista! Jos menkat nyt alkaa niin tilaan taas uuen lääkäriajan.
 
Oli kyllä vähän ihme lääkäri.. Ku näin sen ni huomioin et kiva joku tollanen vanha mummeli..

Eka sano et kiinnitti huomiota et oon ylipainonen. Kyllä tiedän sen. Sitten sanoi että mulla on varmaankin se monirakkula vai mikä lie munasarjat ( pcos??)(?en muista mikä sana se olikaan?), koska ylipainoisilla on yleensä se.. No sit se katto ultral ja sanoni et ne oli terveet ja melkeen normalit munasarjat.

Sitten kerroin että sain ekaa kertaa ovulaatiotikkuun viivan kahtena päivänä. Sitten hän sanoi että se on ihan normaalia noilla monirakkulatyypeillä.. Mut tän se muistaakseni sano ennen ku se ultras.

Ja sit se ei ollu varma oliks mul ovulaatio tässä just vkl. Joku rakkula siel näky mut ei osannu varmaks sanoo. Sano myös et jos siel on ovulaatio tulossa ni se tulis ehkä pe tai la, olkaa yhdynnässä. Ja jos haluan ni voin tulla verikokeisiin tarkistaa asian. Tai sit et 2-3 vko päästä pitäs tulla kuukautiset ( jos siis en oo raskaana). Sit jos en olis raskaana ni sano et ku edellisist kuukautiset on ollu niin kauan aikaa sitten ni olis hyvä tyhjentää välil kohtu. Se kirjotti siihen keltarauhashormoonia.

Anteeksi kirjoitukseni jos en kirjottanu oikeilla termeillä. Oon todella huono biologiassa, ihan hävettää.
 
Täällä kp17/30+ meneillään. Ovista oon tikutellut. Tänään viiva tummentunut edellisiin päiviin nähden. Ei vielä ihan tasavahva kuitenkaan (laitan kuvan). Testaan huomenna ja jos vaalentunut tämänpäiväiseen tulkitsen tämänpäiväisen plussaksi. Jotain alamahatuntemuksiakin on ollut. Ollaan talleteltu nyt viikonloppuna (viimeksi tänään) ja sen on taas riitettävä, sillä mies lähtee taas tänään työreissuun. Toivotaan että ovulaatio olis huomenna ja simppoja odottelemassa irtoavaa munasolua. Mitäs muille?
 

Attachments

Täällä kp17/30+ meneillään. Ovista oon tikutellut. Tänään viiva tummentunut edellisiin päiviin nähden. Ei vielä ihan tasavahva kuitenkaan (laitan kuvan). Testaan huomenna ja jos vaalentunut tämänpäiväiseen tulkitsen tämänpäiväisen plussaksi. Jotain alamahatuntemuksiakin on ollut. Ollaan talleteltu nyt viikonloppuna (viimeksi tänään) ja sen on taas riitettävä, sillä mies lähtee taas tänään työreissuun. Toivotaan että ovulaatio olis huomenna ja simppoja odottelemassa irtoavaa munasolua. Mitäs muille?
Ei toimi linkki. Tai siis ei näy kuva.
 
Paputoive, pidän täältä taustalta sulle valtavasti peukkuja!!(y) Tuo teidän tilanne miehen työt ym. varmasti hankaloittaa tilannetta muutenkin niin paljon, että olisi mahtavaa jos nyt tärppäisi kun viivakin on noin vahva miehen ollessa kotona. ;)(y)
 
M|RA ovistestin testiviivan pitää olla yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviivan. Eli noi kolme ensimmäistä on kyllä negatiivisia, vaikka niihin hailakka viiva tuleekin. Toi alinkin on siinä ja siinä voiko sitä plussaksi tulkita. Ja ovulaatiohan tulee vasta seuraavana päivänä (24-48h) tuosta lh-huipusta eli ovisplussasta.

Joskus käy niin että ovulaatiotestiin ei saa selkeää plussaa (eli samanvahvuisia/vanhempaa viivaa), koska se lh-huippu voi olla siinä testien tekemisen välillä (eli huippu ei jää kiinni). Itse tein tuon testin tänään noin klo 13 aikoihin ja huomenna teen uuden testin johonkin aikaan. Jos huomenna on haaleampi kuin tämänpäiväinen, oletan ovulaation tapahtuvan huomenna. Jos kuitenkin viiva on edelleen vahvistunut ovulaatio tapahtuu vasta tiistaina.

Oon kuitenkin iloinen että sain noinkin vahvan viivan kiinni ja mulla on hyvä fiilis siitä että ehkä tässä kehossa jotain tapahtuu. Talletteluja on tehty parhaan mukaan. Ihannehan olisi jatkaa talletuksia vielä alkuviikko ja varmistella, mutta eipä maha mitään kun ukko lähti taas reissun päälle. Toivotaan että auringot ja kuut ja tähdet olis nyt kuitenkin meidän puolella. :) Ja kyllä ne varmasti vielä joskus kohilleen sattuu, jos ei tämä(kään) kierto ole se meidän plussakierto.

Hassua että yritystä on takana nyt yli 9kk. Jos meillä olisi tärpännyt ekasta kierrosta niin meillä olisi muuten laskettu aika käsillä. :D Heh, olispa hassua. :D
 
M|RA ovistestin testiviivan pitää olla yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviivan. Eli noi kolme ensimmäistä on kyllä negatiivisia, vaikka niihin hailakka viiva tuleekin. Toi alinkin on siinä ja siinä voiko sitä plussaksi tulkita. Ja ovulaatiohan tulee vasta seuraavana päivänä (24-48h) tuosta lh-huipusta eli ovisplussasta.

Joskus käy niin että ovulaatiotestiin ei saa selkeää plussaa (eli samanvahvuisia/vanhempaa viivaa), koska se lh-huippu voi olla siinä testien tekemisen välillä (eli huippu ei jää kiinni). Itse tein tuon testin tänään noin klo 13 aikoihin ja huomenna teen uuden testin johonkin aikaan. Jos huomenna on haaleampi kuin tämänpäiväinen, oletan ovulaation tapahtuvan huomenna. Jos kuitenkin viiva on edelleen vahvistunut ovulaatio tapahtuu vasta tiistaina.

Oon kuitenkin iloinen että sain noinkin vahvan viivan kiinni ja mulla on hyvä fiilis siitä että ehkä tässä kehossa jotain tapahtuu. Talletteluja on tehty parhaan mukaan. Ihannehan olisi jatkaa talletuksia vielä alkuviikko ja varmistella, mutta eipä maha mitään kun ukko lähti taas reissun päälle. Toivotaan että auringot ja kuut ja tähdet olis nyt kuitenkin meidän puolella. :) Ja kyllä ne varmasti vielä joskus kohilleen sattuu, jos ei tämä(kään) kierto ole se meidän plussakierto.

Hassua että yritystä on takana nyt yli 9kk. Jos meillä olisi tärpännyt ekasta kierrosta niin meillä olisi muuten laskettu aika käsillä. :D Heh, olispa hassua. :D
Hmm samois lähtökohdissa ollaan? Siit on varmaan puhuttukki joskus aikasemmin..? Mulla tulee vuos täyteen enskuussa.
 
Heipähei pitkästä aikaa! Ja onnea kaikille plussanneille, ja tsempit teille jotka vielä yritätte.
Oon pysytelly poissa täältä, joulun jälkeen meillä miehen kanssa meni asiat siihen pisteeseen että ero tuli. Muutettiin erilleen ja mä vähän jo hyppäsin uuteen suhteeseen välissä (huono idea, liian nopeaa). Nyt kumminkin kun molemmat tahoillaan mietiskeli asioita, ja saatiin otettua etäisyyttä, niin palattiin yhteen, entistä vahvempina! :) nyt molemmat on sitä mieltä että vauva on tervetullut, ja aloitetaan yritys! Kun vaan nämä menkat loppuis ensin :D mut saa siis päivittää yrittäjiin! Eli annimaria93 ya 3/2016
Toivotaan meille kaikille plussatuulia!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Toukokuinen

Yhteistyössä