♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Hellurei, täällä kirjoittelee ipanati, 23 vuotias nainen (mies 30v) :D Emme varsinaisesti ole aloittaneet yrittämistä (ehkäisynä keskeytetty yhdyntä) mutta menkat ovat nyt viikon myöhässä. Raskaustesti(t) kuitenkin näytti(vät) negaa... jännittää ihan pirusti ja lapsi olisi erittäin toivottu vaikka suunnittelimme aloittavamme yrittämisen vasta myöhemmin tänä vuonna... :)
 
M|RA: letrot eli letrozolit ovat ovulaatiota kiihdyttäviä ja tukevia lääkkeitä :)

Ladygreen: mulla tuossa k.o tutkimuksessa todettiin myös pco, tosin lievä sellainen. Letrot määräsi gyne, koska epäili että PCOn takia en ovuloi ku korkeintaan 7krt/vuosi.

Ipanati: tervetuloa mukaan :) toivotaan nopeita plussatuulia! :)

Omaa napaa:
Talletuksia on nyt kovasti tehty, nyt kaikki sormet ja varpaat ristiin! Seuraavat kaksi viikkoa onkin sitten piinallista odottelua -.- mutta toivottavasti sen arvoista!
Tupakointia oon nyt yrittäny vähentää, jotta positiivisen testin jälkeen pystyisin täysin lopettamaan. Tänään oon ns. tapatupakoista jättänyt suurimman osan polttamatta, tosi hyvä fiilis! Kyllä se tästä vielä loppuu. Nuha vähän ehkä edesauttaa nyt, koska flunssassa en yleensäkään tupakoi.
 
MerMer miten sait gynen määräämään letrot? Tarviiko letroihin siis jotain seuranta käyntejä vai voiko niitä ottaa siis ihan kotona, ilman että tarvii gynellä rampata ultrissa? :cautious:
Ja toivotaan että tallettelu tuottais toivotun tuloksen (y)
 
Siis itse en osannut mtn lääkkeitä pyytää, gyne ite tokas että mun musasarjoilla tulee olemaan tosi pitkiä kiertoja, joten halus ilmeisesti nopeuttaa niitä vähän just sillä, että ovulaatio tapahtuis aikaisemmin, eikä tollee kp31. Ymmärsin ite, että ekassa letrokierrossa pitää ultrata, jotta niiden lääkkeiden vaste voidaan todentaa!
Anteeks jos selitän huonosti, tää oli itelle ihan uutta ja tuli niin puskista, että osa sen gynen kertomuksista meni ohi :D
 
P-P
Moikka! Olen lukenut syksystä asti teidän juttuja ja kirjoitin itsekin tänne viimeksi syksyllä. Eli silloin ei vielä yritystä oltu aloitettu. Onnea kaikille plussanneilla ja tärppi onnea yrittäjille :)
Päätettiin (siis mies päätti) yhdessä että yritys aloitetaan tammikuussa, noh se taisi lipsahtaa jo joulukuun lopulla... :p
Ja plussa pärähti testiin tammikuun lopulla, mitä ei vieläkään voi uskoa todeksi <3 Eka neuvola vasta ensiviikolla että jännitetään vielä onko siellä oikeasti joku..
Minulle voisi päivittää iän 29v. (P-P) ja mies 28v, ya 12/2015, yk 1, plussa 01/2016.
 
M|RA: letrot eli letrozolit ovat ovulaatiota kiihdyttäviä ja tukevia lääkkeitä :)

Ladygreen: mulla tuossa k.o tutkimuksessa todettiin myös pco, tosin lievä sellainen. Letrot määräsi gyne, koska epäili että PCOn takia en ovuloi ku korkeintaan 7krt/vuosi.

Ipanati: tervetuloa mukaan :) toivotaan nopeita plussatuulia! :)

Omaa napaa:
Talletuksia on nyt kovasti tehty, nyt kaikki sormet ja varpaat ristiin! Seuraavat kaksi viikkoa onkin sitten piinallista odottelua -.- mutta toivottavasti sen arvoista!
Tupakointia oon nyt yrittäny vähentää, jotta positiivisen testin jälkeen pystyisin täysin lopettamaan. Tänään oon ns. tapatupakoista jättänyt suurimman osan polttamatta, tosi hyvä fiilis! Kyllä se tästä vielä loppuu. Nuha vähän ehkä edesauttaa nyt, koska flunssassa en yleensäkään tupakoi.
Anteeksi vielä tyhmyyteni mutta googletin ton "lääkkeen" ni siel luki et se on rintasyöpäpotilaille?!?
 
MerMer toivotaan et tärppäis tosta megafollista. Kokeilitko muuten ovistestillä näkyikö tuo ovulaatio?

Ladygreen eikö gyne ehdottanut mitään hoitoja kun totesi tuon pco:n kun teillä kuitenkin vauvatoiveet. Ootteko jo julkisella puolella hoidoissa? Monet raskautuu pco:n kanssa kun esim jotain hoitoja saa. Tsemppiä! Tärkeintä että saitte tieto mikä hidastaa kenties kiertoja ja tärppiä.

Tsemppiä kaikille ja tervetuloa uusille ja onnea P-P nopeasra plussautumisesta! Ihanaa et plussia satelee vaikkei omalla kohdalla näin ole vielä käynyt.

Täällä ihmetystä aiheutti eilen aamulla alavatsakivut, tismalleen samanlaiset kun kuukautiskivut. Vessakäynnillä syy selvisi --> MENKAT!! TAAS! edellinen kierto venyi 52 päivään. Sitten tuli todella niukka vuoto ja tämä kierto jäi 20 päivään. Laskeskelin kuitenkin että syy taitaa olla se että edellinen vuoto olikin joku epämääräinen tiputteluvuoto (kierrossa ei varmaan tapahtunut ovulaatiota) ja nyt tuli varsinaiset menkat. Nythän olisi kp72 eli jäikö edelliset menkat vähän niinkuin välistä ja tässä pyörähti kaksi kiertoa. Mulla kiertojen pituudet on olleet lähempänä 35 päivää nimittäin. No mulle voi päivittää nyt yk 9 ja ikä 28v. Katsotaan nyt miten seuraavassa kierrossa käy. Minkäpituinen seuraava kierto on?
 
Meillä lähti hoidot hienosti ja ripeästi käyntiin julkisella puolella ja nyt on jo ensimmäinen inssi tehty. :) Ensin käyntiin alkukierron labroissa, sitten lääkityksenä oli letrozol ja pregnyl. Munajohtimien aukiolotutkimuksessa käytiin ja auki olivat. Kaikki näytti olevan kunnossa. Lääkäri sanoi, että letrot sopi mulle hyvin, eilen munarakkula oli 17mm, kun inssi tehtiin. Simppanäyte oli hyvä ja samoin labrat eli selittämättömiä ollaan.
Kahden viikon päästä saan tehdä testin, kyllä on jännittävää. :)

Kaikille tsemppiä jatkoon tasapuolisesti! :)
 
Mun edelliset menkat oli 3 kk sit. Että semmosta. Että mua ärsyttää.
Must tuntuu koht siltä et aivan sama onko mulla lapsi vai ei. En jaksa nähä vaivaa asian eteen. Aika mitättömöt mahdollisuudet raskautua..
 
Mietin joo sitä et menisin. Mut nyt en tiiä vaan sitä et meenkö yksityiselle gynell vai pitäskö mun mennä niinku jonnekki lapsettomuus dextraan esim..??? Noi mis on "erikoistuneet lapsettomuuteen" on ihan varmasti kalliimpia ku joku mehiläinen esim..
 
Mustikk4: oijoi nyt on sitten jännät päivät! :) tsemppiä hirveesti, toivotaan että tärppää :)

MIRA: letrot ovat siis myös käytössä ribtasyöpäpotilailla, mutta käyvät tähänkin tarkoitukseen erittäin hyvin, eivätkä aiheuta haittaa terveille naisille.
Ja yksityiselle gynellä pääsee varmasti helposti ja löytyy päteviä lääkäreitä. Itse kävin julkisella puolella, paikkakuntani yliopistollisessa sairaalassa. Ja positiivisesti yllättynyt olen, miten ripeästi asiaan ottautuivat :)

ON: tänään ois sit vissiin dpo 6. Ei niinku mtn tuntemuksia mihinkään suuntaan? Ehkä hieman alavatsaa turvottaa ja välillä kohtua pakottaa tosi vähän, mutta en osaa sanoa voisiko olla oiretta raskaudesta vai menkoista. Saas nähdä, hirveesti jännittää! :) mietin tässä että milloinkohan kannattais testata? Ehkä vasta joskus dpo 10 tms? Ettei nyt sit tuu liian aikaisin testailua :D
 
Toivon meille kaikille plussatuulia! Mä oon lueskellu kaikki viestit, mutta oon yrittäny olla stressaamatta tätä vauvahommaa. Harmitti niin ne kaikki peruuntuneet lääkärit ja nyt ei olla keritty uutta aikaa varaamaan kun alotettiin talonrakennusprojekti. :)

Mustikk4: Hui teillä on sielä tosi jännät paikat, toivottavasti saisitte plussan! :)

Tervetuloa uusille yrittäjille :)
 
MerMer toivotaan että kierto tuottais tulosta :love:

Paputoive kävin siis yksityisellä saamassa ton diagnoosin näihin mun hullun pitkiin kiertoihin ja hän määräsi terolutit hillitsemään kiertojen pituutta. Kerroin että meillä on lähete julkiselle toukokuussa, niin gyne oli sitten sitä mieltä, että meijän kannattaa mielummin säästää rahaa ja odottaa sinne toukokuulle, koska yksityisellä hoitosuunnitelma ja verikokeet yms olis tulli niin kalliiks. :cool:

Nyt on sitten terot käytössä ja oon alkanut pudottamaan painoa, toivotaan että näistä voisi jo itsessään olla apua, mutta henkisesti varaudun siihen että toukokuussa istutaan sitten tutkimuksissa :unsure:
 
ladygreen toivotaan et saat plussan jo ennen toukokuuta. :) M|RA hakeudu ihmeessä gynelle niin saat tietoa mikä vialla kun menkkoja ei kuulu. Oot oottanu jo tosi kauan kiertoja.

Mustikk4 ja MerMer tsemppiä piinailuun ja plussatuulta!
 
Mulla keskiviikkona aika neuvolaan, gynekologille. Vuosi tuli täyteen viikonloppuna siitä kun pillerit jäi pois. Viikon sisällä lopettamisesta tulikin tyhjennys vuoto.
Ovulaatiotakin on tullut kahdessa kierrossa tikuteltua, ja plussan oon saanut molempina kertoina. Dpo 3 nyt meneillään.
Neuvolaan soitto kyllä jännitti, mutta hyvä että varasin ajan, oon ollut niin allapäin..
 

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
(lista päivitetty 23.2.2016)

Yritys päällä:
Jes94 21v (mies 24v)...................ya 3/2014
isbee92 23v (mies 32v)................ya 7/2014
nanja_ 24v (mies 26v).................ya 10-11/2014, yk 14

Annataika 24v (mies 26v).............ya 11/2014, yk 13
Kinder_Kitty 23v (mies 26v)........ya 1/2015, yk 10
venla90 24v (mies 25) ................ya 1/2015 yk 9
Mustikk4 27v (mies 26v)..............ya 1/2015, yk 15
hipeltäjä89 26v (mies 27v)...........ya 2/2015, yk 14
likka90 25v (mies 33v).................ya 3/2015, yk 14
tiitu86 29v (mies 29v).................ya 3/2015, yk 6
Toukokuinen 27v........................ya 4/2015, yk 8
Falisa 25v (mies 25v)...................ya 4/2015
M|RA 28v....................................ya 5/2015
Paputoive 28v (mies 29v).............ya 6/2015, yk 9
ladygreen 24v (mies 25v).............ya 6/2015, yk 4
ioms 23v (mies 25v).....................ya 6/2015
Iigu 28v (mies 38v)......................ya 6/2015, yk 2
Mils 23v (mies 19v).......................ya 6/2015, yk 2
Myya 29v (mies 29v).....................ya 7/2015, yk 5
mandarina 20v (mies 24v)............ya 7/2015, yk 1
Pages 27v (mies 27v)....................ya ??, yk 4
Domellan 25v (mies 28v)..............ya 8/2015, yk 4
MerMer 23v (mies 31v).................ya 8/2015, yk 5
TTK86 29v (mies 31v)....................ya 8/2015, yk 4
Susu90 25v (mies 30v)..................ya 8/2015, yk 2
Sandzell 24v (mies 25v).................ya 8/2015, yk 4
Syli 28v (mies 38v)........................ya 9/2015, yk 1
Pjawla 25v (mies 31v) ..................ya 11/2015
Illuminated 26v (mies 26v) ..........ya 11/2015, yk 3
Jenetsu 27v (mies 26v) ...............ya 1/2016, yk1

Sophi4 24v (mies 25v).................ya 1/2016, yk1
Oinas86 29v ................................ya 1/2016 yk1
salapoliisitar 29v (mies 38v) .......yk3
Plussanneet:
P-P 29v (mies 28v) ya 12/2015, yk 1, plussa 1/2016
Moon Moth 29v (mies 39v) ya 11/15, yk 2, plussa 1/16
Unelmoida 26v, ya 7/15, yk 5, plussa 12/15
mimosa91 24v (mies 24v), yk2, plussa 12/15
nennsu 27v, ya 6/2015, yk 4, plussa 11/15
kelokettu 26v, ya 9/2014, yk 14, plussa 11/15
pumpulipallero 29v (mies 39v) ya 7/15, yk 4, plussa 10/15
Kuiske 25v (mies 28v) ya 8/15, yk 2, plussa 10/15
henttis 22v (mies 25v) ya 3/15, plussa 9/2015
Swipulit 26v (mies 27v) ya 9/15, yk 1, plussa 9/15
Ellanolla 32v(mies 37v) ya 6/15, yk 2, plussa 9/15
amadecasa 28v (mies 28v) ya 7/14, plussa 8/15

pirplua 24v (mies 24v) ya 6/13, plussa 7/15
Jembbba 22v (mies 25v) ya 11/14, yk 8, plussa 7/15
Mymmeli_Myy 24v (mies 24v) ya 10/14, yk 9, plussa 7/15

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
Tanja12 20v (mies 22v) [ehkäisynä kumi/varmat päivät/keskeytetty yhdyntä]
annimaria93 21v (mies 24v) [ehkäisynä kumi/keskeytetty yhdyntä]
kuvituksia 26v (mies 27v) [ehkäisynä e-pillerit (Gestinyl)]
ipanati 23v (mies 30v) (keskeytetty yhdyntä)

Taustalla:
huupelson 25v (mies 25v)............ya 11/2014, yk 13
sporttimimmi 28v (mies 38v).......ya 6/2014, yk 18

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskerrat) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.​
 
Mulla alkaa usko loppua :( tänään dpo 10 ja testattu tyylipuhdas nega! :( :( ja niin menkkamaiset olot on, että ne alkaa tänään, ensyönä tai viimeistään huomenaamuna!! Luovuttanut fiilis, ei tästä vaan nyt tule mtn...
Pitää käydä tänään letrot apteekista, saapahan sitte heti kp3 aloittaa ne. Alkais nyt ne menkat kerta ovat tulossa!!! Päästäis taas eteenpäin. Nyt kuitenkin menossa jo kp41, niin ei oikeesti riitä huumori näin pitkiin kiertoihin...
 
MerMer voi harmi jos joudut uuteen kiertoon, pidin sulle niin kovasti peukkuja (n) Eikö sulla oltu määrätty mitään kiertojen kiertopäivien sääntelyyn, esim just terolutia? Ei tarvitsis niin kauaa odotella uuden kierron alkua, jos siihen on joutuminen.

Mulle voi päivittää yk5 (vihdoin) :D. Oon onnistunut nyt vähän pudottaa painoa ja oon laittanut aikamoisen ruokaremontin pystyyn, Haluun, että pystyn rehellisesti sanomaan toukokuussa että kaiken olen yrittänyt luomuraskautumiseen, ennenkuin hoidot alkaa.

Mustikk4 milloin pystyt testailee, että tärppäskö tässä kierrossa?
 
Ladygreen: ei ollu tässä kierrossa vielä lääkkeitä. Enskierrosta sitten otan letrot käyttöön, kiihdyttämään ovulaatiota.
Tänään cb digi "ei raskaana" ja pyyhittäessä verta jää paperiin :( eli eiköhän se ollut nyt virallisesti tässä...
 

Yhteistyössä