♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Moikka kaikki,

täällä meneillään yk 12 ja labratuloksia odotellaan lääkäristä. Verikokeella lähdetään selvittämään ensin mun hormonitasoja. Mekin ollaan siis lähdössä selvittämään, miksi ei vauvan tekeminen onnistu. :cry:

Kiitos Mustikk4 sun kertomuksista noista tutkimuksista.

Hipeltäjä89 <3 <3

Kiva, että teille kuuluu annimaria93 noin hyvää! (y)
 
Viimeksi muokattu:
Paputoive hyvin menee. Raskaus on ollut helppo, joskin mennyt liian nopeasti. Vasta tosiaan tuntui että tilaili ovistestejä ja kittasi greippimehua (never again :sick:), ja kohta se käärö on täällä.

Plussatuulista kevättä teille ! :barefoot: Toivotaan isoa talvivauva-joukkoa ensi vuodelle.(y)
 
Moikkamoi taas! :)
Noniin, nyt on haavat nuoltu, ja leuka nostettu rinnasta. Tänään menossa kp 10. Kp 3-7 söin niitä letroja, vasteen tarkistus on ylihuomenna ultrassa. En osaa sanoa onko ollu mtn apua. Ehkä pienesti tuikkailee oikeaan munasarjaan, jospa se ovis tekis tuloaan :O oispa supermahtavaa, oli taas niin pitkä kierto toi edellinen... Perjantaina myös mies tutkitaan, siis simppatestin antaa.
Toivo on taas herännyt ja haaveet siitä, että kyllä se nyt tärppää! Mutta päivä kerrallaan eteenpäin, katsotaan mitä tuleman pitää :)
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti, kyllä me ne plussat vielä testiin saadaan! :) :)
 
  • Tykkää
Reactions: annimaria93
Toukokuinen kiva kuulla sinunkin kuulumisia. Toivotaan että tutkimuksista/hoidoista apua raskautumiseen ja saisitte tekin kauan kaivatun plussan. Toi on varmaan pelottavaa omalla tavallaan ottaa toi asken tutkimusten suuntaan. Meillä tulee vuosi täyteen toukokuussa, mutta ollaan ajateltu jos kesä mentäis rennolla meiningillä vielä ja syksyllä vasta tutkimuksiin, ellei ennen sitä plussaa kuulu.

henttis ihan mahtavaa että kaikki mennyt hyvin. Itekin tajusin just että enää pari kuukautta niin vuosi yritystä takana. Minne hittoon se aika karkaa? Varmasti menee raskaus- ja vauva-aikakin tohinalla ohi. Nauti raskausajasta! :) <3

MerMer plussatuulia sinne ja oikeastaan meille kaikille!
 

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
(lista päivitetty 9.3.2016)

Yritys päällä:
Jes94 21v (mies 24v)...................ya 3/2014
isbee92 23v (mies 32v)................ya 7/2014
nanja_ 24v (mies 26v).................ya 10-11/2014, yk 14

Annataika 24v (mies 26v).............ya 11/2014, yk 13
Kinder_Kitty 23v (mies 27v)........ya 1/2015, yk 10
venla90 24v (mies 25) ................ya 1/2015 yk 9
Mustikk4 27v (mies 26v)..............ya 1/2015, yk 15
hipeltäjä89 26v (mies 27v)...........ya 2/2015, yk 15
likka90 25v (mies 33v).................ya 3/2015, yk 15

tiitu86 29v (mies 29v).................ya 3/2015, yk 6
Toukokuinen 27v........................ya 4/2015, yk 12
Falisa 25v (mies 25v)...................ya 4/2015
M|RA 28v....................................ya 5/2015
Paputoive 28v (mies 29v).............ya 6/2015, yk 9
ladygreen 24v (mies 25v).............ya 6/2015, yk 5
ioms 23v (mies 25v).....................ya 6/2015
Iigu 28v (mies 38v)......................ya 6/2015, yk 2
Mils 23v (mies 19v).......................ya 6/2015, yk 2
Myya 29v (mies 29v).....................ya 7/2015, yk 5
mandarina 20v (mies 24v)............ya 7/2015, yk 1
Pages 27v (mies 27v)....................ya ??, yk 4
Domellan 25v (mies 28v)..............ya 8/2015, yk 4
MerMer 23v (mies 31v).................ya 8/2015, yk 6
TTK86 29v (mies 31v)....................ya 8/2015, yk 4
Susu90 25v (mies 30v)..................ya 8/2015, yk 2
Sandzell 24v (mies 25v).................ya 8/2015, yk 4
Syli 28v (mies 38v)........................ya 9/2015, yk 1
Pjawla 25v (mies 31v) ..................ya 11/2015
Illuminated 26v (mies 26v) ..........ya 11/2015, yk 3
Jenetsu 27v (mies 26v) ...............ya 1/2016, yk1

Sophi4 24v (mies 25v).................ya 1/2016, yk1
Oinas86 29v ................................ya 1/2016 yk1
salapoliisitar 29v (mies 38v) .......yk3
Leikkuri 28v (mies 30v)................ya 1/2016, yk2
Lumirinsessa 20v (mies 20v).......ya 1/2016, yk2
annimaria93 21v (mies 24v) .......ya 3/2016, yk1

Plussanneet:

P-P 29v (mies 28v) ya 12/2015, yk 1, plussa 1/2016
Moon Moth 29v (mies 39v) ya 11/15, yk 2, plussa 1/16
Unelmoida 26v, ya 7/15, yk 5, plussa 12/15
mimosa91 24v (mies 24v), yk2, plussa 12/15
nennsu 27v, ya 6/2015, yk 4, plussa 11/15
kelokettu 26v, ya 9/2014, yk 14, plussa 11/15
pumpulipallero 29v (mies 39v) ya 7/15, yk 4, plussa 10/15
Kuiske 25v (mies 28v) ya 8/15, yk 2, plussa 10/15
henttis 22v (mies 25v) ya 3/15, plussa 9/2015
Swipulit 26v (mies 27v) ya 9/15, yk 1, plussa 9/15
Ellanolla 32v(mies 37v) ya 6/15, yk 2, plussa 9/15
amadecasa 28v (mies 28v) ya 7/14, plussa 8/15

pirplua 24v (mies 24v) ya 6/13, plussa 7/15
Jembbba 22v (mies 25v) ya 11/14, yk 8, plussa 7/15
Mymmeli_Myy 24v (mies 24v) ya 10/14, yk 9, plussa 7/15

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
Tanja12 20v (mies 22v) [ehkäisynä kumi/varmat päivät/keskeytetty yhdyntä]
kuvituksia 26v (mies 27v) [ehkäisynä e-pillerit (Gestinyl)]
ipanati 23v (mies 30v) (keskeytetty yhdyntä)ya 8/16

Taustalla:
huupelson 25v (mies 25v)............ya 11/2014, yk 13
sporttimimmi 28v (mies 38v).......ya 6/2014, yk 18

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskerrat) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.​
 
Viimeksi muokattu:
Mulle voi päivittää yk16. Vuoto alkoi viime torstaina päivää ennen testipäivää eli ei tärpännyt ensimmäisestä inseminaatiosta. Nyt on kp6 meneillään ja letrozolia oon ottanut kolmena iltana. Perjantaina ultrataan taas tilannetta ja katsotaan milloin toinen inssi tehtäisiin. Harmitti kyllä aika paljon menkkojen alku, vaikka tiesikin, että onnistumismahdollisuudet on pienet, niin tietty odotukset oli korkeammalla mitä aiemmin, kun apuja saatiin. :unsure: Mutta ei auta, eteenpäin on vain jatkettava ja toivottava, että meidänkin hetki vielä koittaa. Välillä tuntuu kyllä ihan hullun pitkältä tää yritysaika. En enää edes muista millasta elämä oli ennen kiertopäiviä, ovulaatioita ja piinapäiviä. :eek:
 
Paputoive Toivon koko ajan, että ehtisikin raskautua ennen tutkimuksiin pääsyä, vaikka toisaalta jollain tapaa odotan kuumeisesti, että sais tietoa verikokeista ja jatkosta. Jollain tapaa pääsee eteenpäin sitten. Ymmärrän hyvin toisaalta sen, että haluaa rauhoittaa ajatukset ja katsella vähän myöhemmin niitä kortteja, joita tutkimukset ehkä käteen lyö. Voihan olla, että kaikki sujuu ihan luomusti.

Mustikk4 Miten tuo inseminaatio tehdään? Tuikataanko jostain vatsan läpi puudutuksella tai nukutuksella? Vai jotenkin alakautta?

Elämä ja ajatukset tosiaan on muuttunut kyllä paljon siitä, kun meilläkin yritys alkoi.
 
Toukokuinen, inseminaatiossa miehen siemenneste "pestään" eli käsitellään jolloin sen laatu vähän paranee. Sitten nainen menee siitä muutaman tunnin päästä jolloin se siemenneste laitetaan katetrilla suoraa kohtuun jolloin se on siellä ihan tyrkyllä. Monesti lääkkeellä sit tuetaan tätä eli yhdistetään ovulaation induktio inseminaatioon.
 
Mustikk4 ok, eli se ei varmaankaan ole vaarallista tai erityisen ikävän tuntuista...?

Nyt tosi tyhmä kysymys... lähete on vetämässä lapsettomuuspoilille, niin tuleeko sieltä kutsu kotiin vai pitääkö itse soittaa ja varata aikaa?

Verikokeessa mun hormoniarvoissa ei poikkeamaa, joten ainakin se on yksi askel johonkin suuntaan...
 
Moikka taas...
Tänään oli munasarjojen kontrolliultra ja lääkkeen vasteen tarkastus. Huonoja uutisiahan sieltä tuli. Lääkkeen vaste 0% ja kilpirauhasarvoissa myös jotain häikkää. Huoh, oon niin turta etten osaa enää ees itkeä :( ei auta ku kituutella taas pitkä kierto loppuun. Enskierrosta uudet labrat, letrot tupla-annoksella ja uusiin kontrolleihin...
 
Mustikk4 ok, eli se ei varmaankaan ole vaarallista tai erityisen ikävän tuntuista...?

Nyt tosi tyhmä kysymys... lähete on vetämässä lapsettomuuspoilille, niin tuleeko sieltä kutsu kotiin vai pitääkö itse soittaa ja varata aikaa?

Verikokeessa mun hormoniarvoissa ei poikkeamaa, joten ainakin se on yksi askel johonkin suuntaan...
Meille tuli kirje suoraan kotiin, missä oli esite hoidoista, mulle ja miehelle omat paperit täytettäväksi, mulle lähete verikokeisiin ja itse kutsu lapsettomuusklinikalla, jossa oli valmiiksi päivämäärä ja kellonaika laitettuna. Itselle on vaan vähän epäselvää se, kun miehen pitää käydä ennen aikaa yksityisellä antamassa simppanäyte, että mille lääkärille se tulee varata? Ja tuleeko miehen käydä ihan lääkärin vastaanotolla ja tehdäänkö testi kotona? :cautious:

Ja pahoittelut MerMer, tosi kurja juttu ettei lääkkeistä ollut tähän kiertoon apua :(
 
  • Tykkää
Reactions: Toukokuinen
Ladygreen, mun mies kävi yksityisellä antaan näytteen ennen jo kun hakeuduttiin hoitoihin. Siellä klinikalla missä mun mies kävi, oli ihan netissä oma spermalabran numero mistä sai soitettua ja varattua ajan. Sit sinne mennään antamaan se näyte ja postitse tuli sitten lääkärin lausunto näytteen tuloksesta. Tuskin siis sun miehen tarvitsee lääkärille mennä.

Voi kurja juttu MerMer! Voimia ja jaksamista loppukiertoon!

Toukokuinen, ei ole mitenkään vaarallista. Vähän inhottavaltahan se tosiaan tuntui, spekulan ja katetrin laitto ja sperman ruiskutus vähän niinkuin kirveli, mutta ei voi sanoa, että olisi ihan sattunut. Tosi nopeasti se oli ohi ja lopuksi sai makoilla hetken siinä tutkimustuolissa.
Kutsu varmaan tulee teillekin kotiin postissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Toukokuinen
Tämä on kyllä aivan tappo touhua tämä yritys jo.. :( vuosi ja 5kk takana. Miehell pitäs alkaa uskaltaa puhua tutkimuksista ja lapsettomuudesta mutta en pysty puhumaan kellekkään mitään kun tuntuu että romahdan lopullisesti.. taas tuli tutuilta vauva uutisia ja nehän on vahinko raskauksia vaikka "haluttuja". Oon iloinen heidän puolestaan ja en ikinä lapsettomuutta kenellekkään toivois mutta samalla tunnet kuinka oma sydän särkyy miljoonaan pieneen palaseen. Anteeksi ja kiitos kun saan jonnekkin purkaantua.
 
Tiiän huupelson miltä susta tuntuu! Meillä on nyt yritystä takana vuosi ja 1kk ja tuntuu et lähipiirissä muut tulee kyllä just vahingos tai ekasta yrityksestä raskaaks :( Varasin uuen lääkäriajan ens kuulle, toivottavasti sitä ei peruta sen takia et lääkäri on sairaana tms! Kolmesti on nimittäin käyny jo niin :poop:
 
Pahoittelut oma napailusta, mutta täällä on tapahtunut jotain uskomatonta.. Meinaa bongasin oviksen, joka olis tulossa joko huomenna tai mahdollisesti ylihuomenna (riippuu onko viiva häipynyt huomenna). Tänään olis siis kp 17.. Nyt mulla vaan sellanen ihmettely menossa että kerkesin eilen ottaa tämän kierron ensimmäisen terolutin. Mutta jos se ovis nyt tapahtuu, niin silloinhan mulla pitäisi tulla menkat luomusti noin 14 päivän kuluessa (olettaen että tärppi ei käy). Eli munhan ei silloin kannata syödä tämän kierron teroluteja, ootteko samaa vai eri mieltä? :cautious:

Oon ihan täpinöissäni, tää olis toinen ovis minkä onnistuisin bongaamaan tässä vuoden sisällä :X3:
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut oma napailusta, mutta täällä on tapahtunut jotain uskomatonta.. Meinaa bongasin oviksen, joka olis tulossa joko huomenna tai mahdollisesti ylihuomenna (riippuu onko viiva häipynyt huomenna). Tänään olis siis kp 17.. Nyt mulla vaan sellanen ihmettely menossa että kerkesin eilen ottaa tämän kierron ensimmäisen terolutin. Mutta jos se ovis nyt tapahtuu, niin silloinhan mulla pitäisi tulla menkat luomusti noin 14 päivän kuluessa (olettaen että tärppi ei käy). Eli munhan ei silloin kannata syödä tämän kierron teroluteja, ootteko samaa vai eri mieltä? :cautious:

Oon ihan täpinöissäni, tää olis toinen ovis minkä onnistuisin bongaamaan tässä vuoden sisällä :X3:
Hei mahtavaa!! Mullahan kävi kans niin et sillo pari vko sit sain ovulaatiotikkuun viivoja ( ekaa kertaa ikinä!!) Ja nyt mul oli menkat.
Toivottavasti sun tapauksessa vaan käy niin et tuut raskaaks!
Mulla nyt menkat kusittu. Ja uuteen kiertoon! Yk3 alko siis. Katotaa monta sataa päivää tää kirto tulee olemaan.

Oli taas muuten menny tää silleen et ei näyttäny mulle et joku tääl kirjottelis mitään..
 
Heissan, lueskelen täällä aina välillä teidän kirjoitteluja ja harmittelen, että miten kauan ne pienet ihmeet antaaki joskus odotuttaa itteään (n)Tsemiä ja tooosi paljon jaksamista kaikille! :love:

Täällä on mietitty jo kierukan poistoajan varaamista, tietääkö kukaan tai onko jollekki suositeltu jotain tiettyä aikaa kuukaudesta, millon ois parasta poistaa? :geek: Laittohan suositeltiin menkkojen aikana mutta onko tuolla poistolla mitään väliä.
 
Hienoa kun sait plussan ovistestiin Ladygreen! :) Teroluteja en oo koskaan ottanut, niin en osaa yhtään sanoa mitään tuohon mitä mietit. Oot varmaan jo toki päättänytkin miten teit.

Meille tehtiin toinen inssi tänään. Johtofollikkeleita oli tällä kertaa kaksi, 18mm ja 20mm. Lääkäri sanoi, että on olemassa pieni kaksoisraskauden riski, mutta toisaalta myös paremmat mahdollisuudet onnistua. :) Nyt saa taas kaksi viikkoa jännittää, silloin saan testata. Nyt jos tärppäisi, niin saataisiin jouluvauva mitä toivoin jo vuosi sitten. :love:

Onko täällä muita samassa kierron vaiheessa olevia tai muita joille tehdään inssejä nyt? :) Mulla on tänään kp13/26-29.
 
Mustikk4 voi vitsi sulla on jännät paikat, mutta niin myös täällä! Mulla olisi dpo 4 ja oon ihan liian paljon antanu toiveiden nousta, koska oon vaan ylipäätänsä niin innoissani siitä että vihdoinkin on edes se mahdollisuus että voisi olla raskaana! Toivotaan meille molemmille plussia tähän kiertoon ja muille myös :love:

Tulin muuten siihen tulokseen että aloin syömään ovulaation jälkeen niitä teroja, koska siitä ei pitäisi mitään haittaa olla vaan päinvastoin voi parantaa kiinnittymisen mahdollisuutta. Että toivotaan toivotaan :X3:
 
Huupelson, raskasta kuulla juuri tuollaisia hupsistaraskaaksi kertomuksia, erityisesti omasta lähipiiristä. Ota varovaisesti puheeksi miehen kanssa vaikka tuo asia, ja jos siitä keskustelu pääsisi jatkumaan siihen, että vaivaakohan meitä jokin ja saataisiinkohan apua lapsettomuushoitoidoista. Meillä keskustelua käytiin aika pitkään, ennen kuin nyt päätettiin hakeutua hoidon selvitykseen.

Hipeltäjä89, Mites teillä? Oletteko myös aloittelemassa tutkimuksia?

mustikk4 ja ladygreen <3 kummallekin tasapuolisesti.
 
Niin ja tuli muuten Huupelson tuosta Toukokuisen kommentista mieleen, että meillä olisi alkamassa nyt toukokuussa lapsettomuushoidot jos ei tärppi ennen sitä käy. Miehen kanssa puhuttiin pitkään hoitoihin ryhtymisestä ja huomasin sen, että isoin este miehelle tuntui olevan sana lapsettomuushoidot. Se on myös omasta mielestäni hyvin vahva ja leiman antava termi, enkä itse halua ajatella asiaa näin vahvasti. Ollaankin miehen kanssa lähinnä puhuttu lääkäri käynnistä missä saadaan vähän lisäpaukkuja lapsen yrittämiseen. Kannattaa siis juurikin kokeilla puhua miehellesi, siitä että olisi hyvä käydä vähän selvittelemässä että onko jotakin vialla ja mitä raskauden alkamisen eteen voisi tehdä, kuin suoraan pamauttaa hoitoesitteet kouraan, että mennäänkö.. Ainakin itselleni on edelleen hyvin vaikea myöntää että mitään apua tarvitsisin, vaikka totuus on kyllä toinen. Tsemppiä (y)

Tänään on dpo 7 ja lämmöt on mulla laskussa (oon joka aamu mittaillut) ja aiemmin pienet nippailut ja paineen tunteet vatsassa kadonnut. Naaman on kyllä ilmestynyt muutama finni, mitä ei kyllä usein tapahdu. Alkaa toiveet raskautumisesta pikkuhiljaa kaikkoamaan, mutta katsotaan mitä tulee.. Missä vaiheessa muut ovat kiertojensa kanssa? :love:
 
Toukokuinen mulla on nyt menosa kp17/28-32, varasin lääkäriajan ens kiertoon ku ei saannu millään sopivaa aikaa tähän kiertoon :/ ja tosiaan oon jo kolmesti varannu ajan mut joka kerta lääkäri on ollu sairas tai muuten vaan se aika peruttu:poop: Parasta ois ku tärppäis täsä kierrosa mut mä oon jo vähän menettäny toivon :(
Kaikille kovasti tsemppiä ja voimia tän yrityksen kans <3
 

Yhteistyössä