Etelään 2012 talvella?

Ollaan mietitty, josko lähdettäisiin etelään 2 aikuista 2 lasta (joista molemmista maksetaan), mutta määränpäätä on vaikea keksiä. Nyt kesäkuun alussa lähdetään Turkkiin, joten eri maa olisi hakusessa. Matkabudjetti olisi n. 2500e all inclusivena. Lämmin pitäisi olla ja mahdollisesti hyvä sää, joulu-tammikuu välille mielellään matka sijoittuisi. Jotenkin löytyy vaan matkan järjestäjiltä vähän huonosti mitään juuri nyt, ei ole ollut oikeisiin aikoihin noita all inclusiveita :( Tai sitten reissun pitäisi kestää kaksi viikkoa, meillä aikaa vain siihen yhteen..
 
[QUOTE="Noo";25965772]Tuohon aikaan Egypti ehkä lämpimämpi kun Kanaria.[/QUOTE]
Mietin tuota Egyptiä, mutta käsittääkseni siellä on kuitenkin levottomuuksia tässä ollut? Uskaltaako sinne turistialueille mennä, jospa sattuvat sinne leviämään tai lentoliikenne häiriintymään niin, ettei sieltä pääse pois?

Kanariasta en tiedä oikeastaan mitään, jännä sinänäsä, mutta en ole yhtään matkaa sinne löytänyt pikaisesti selaillessa valmismatkoja.. Tosin voi olla etten ole lainkaan selvillä näistä paikannimistä ja niiden todellisista sijainneista kartalla :D
 
Me olimme Thaimaassa tammikuussa. Meitä on kaksi aikuista ja lapset 5v ja 13v. Matka maksoin 2400e meiltä. Tietenkin paikanpäällä kului rahaa.
Thaikut kyllä houkuttaa! Mietin vain kun me elokuun lopussa varaillaan, niin onko silloin thaikkujen matkoilla tilaa? Käsittääkseni ne on kuitenkin aika suosittuja. Millaista ruokaa siellä hotelleissa on?
 
Thaikkuihin`?
Hotelleissa oli aika hyvää ruokaa. Thaimaahan on melkoinen turistirysä (lomakohteet ainakin), joten hotelleissa on aika laaja valikoima kaikkea. Myös lapsille!
Me varattiin matka joulukuussa :).
 
Hotelleissa oli aika hyvää ruokaa. Thaimaahan on melkoinen turistirysä (lomakohteet ainakin), joten hotelleissa on aika laaja valikoima kaikkea. Myös lapsille!
Me varattiin matka joulukuussa :).
Okei, no sitten saattaakin olla tarjolla! itsellä tosin juuri tuo ns. shoppailuhelvetti on vähä sellainen, ettei vaan iske. Ajattelen lomaa rauhallisena rantana, lämmin aurinko, ruokaa eikä pakkoshoppailua mitä nyt tuliaiset sieltä jostain :D Jotenkin thaikuista saa juuri sen kuvan että tavaraa ja alkoholia, pippaloita 24/7 ja kamalaa melua..
 
Thaikkuihin?
No Thaimaa on turistipaikka. Siis tarkoitan nyt isompia kaupunkeja ja näitä suosisttuja lomakohteita. En syrjäseutua.
Thaikut on etenkin nuorison suosikki nykyään, joten sielä on paljon bilettäjiä. Hotelli oli meillä kuitenkin tosi rauhallinen ja allasalueella ihan rauhallista.
 
No Thaimaa on turistipaikka. Siis tarkoitan nyt isompia kaupunkeja ja näitä suosisttuja lomakohteita. En syrjäseutua.
Thaikut on etenkin nuorison suosikki nykyään, joten sielä on paljon bilettäjiä. Hotelli oli meillä kuitenkin tosi rauhallinen ja allasalueella ihan rauhallista.
No biletys ei meille sovi. Vaikka ollaankin nuoria, niin perheloma kyseessä joka tapauksessa. Meillä o menoa ja meininkiä kotona kaiket päivät, lepo ja rauha on se mitä haetaan. Tuolla mainostettiin Vitnamia ja Gambiaakin jollain matkasivulla, mutta 8000e matkasta ei kyl sovi ihan mein budjettiin :D
 
Onko Turkki ihan off vaihtoehto sitten, vaikka olisi toinen kohde, kuin nyt kesäkuussa?
Kanaria on ihan mukava kohde lasten kanssa. Sielä on paljon tekemistä perheille. Menee vaan niille pienemmille saarille, joissa ei näy bilettäjän bilettäjää.
 
Onko Turkki ihan off vaihtoehto sitten, vaikka olisi toinen kohde, kuin nyt kesäkuussa?
Kanaria on ihan mukava kohde lasten kanssa. Sielä on paljon tekemistä perheille. Menee vaan niille pienemmille saarille, joissa ei näy bilettäjän bilettäjää.
Ei ole mahdoton, tosin nyt ensimmäistä kertaa menemme sinne, joten jännittää vähän, onko sellainen kun toivotaan. Jos tykätään, se voisi perjaatteessa olla ihan hyväkin vaihtoehto, ehkä eri paikka? Vaikuttaako kuinka paljon sijainti ilmastoon siellä muuten?
Miltä yhtiöiltä järkätään reissuja kanarialle?
 
"lyyti"
Mietin tuota Egyptiä, mutta käsittääkseni siellä on kuitenkin levottomuuksia tässä ollut? Uskaltaako sinne turistialueille mennä, jospa sattuvat sinne leviämään tai lentoliikenne häiriintymään niin, ettei sieltä pääse pois?

Kanariasta en tiedä oikeastaan mitään, jännä sinänäsä, mutta en ole yhtään matkaa sinne löytänyt pikaisesti selaillessa valmismatkoja.. Tosin voi olla etten ole lainkaan selvillä näistä paikannimistä ja niiden todellisista sijainneista kartalla :D
Mä en Egyptin kohdalla olisi niinkään huolissani levottomuuksista. Enemmän kammoaisin sitä rajua vatsatautia, jonka suuri osa siellä lomailevista saa. Niilin kiroukseksi sitä kutsutaan ja sen kokeneena voin kertoa ettei ole mikään tavallinen vatsapöpö. Itse olen sairaanhoitaja (joten hygienia-asiat on hallussa) ja olimme hygieniasta tosi tarkkoja, söimme maitohapot jne matkan ajan ja katsoimme tarkasti mitä suuhun laitoimme. Ei auttanut! Lasten kanssa en siis ainakaan menisi Egyptiin...
 
[QUOTE="lyyti";25965938]Mä en Egyptin kohdalla olisi niinkään huolissani levottomuuksista. Enemmän kammoaisin sitä rajua vatsatautia, jonka suuri osa siellä lomailevista saa. Niilin kiroukseksi sitä kutsutaan ja sen kokeneena voin kertoa ettei ole mikään tavallinen vatsapöpö. Itse olen sairaanhoitaja (joten hygienia-asiat on hallussa) ja olimme hygieniasta tosi tarkkoja, söimme maitohapot jne matkan ajan ja katsoimme tarkasti mitä suuhun laitoimme. Ei auttanut! Lasten kanssa en siis ainakaan menisi Egyptiin...[/QUOTE]
Juu siitäkin olen kuullut, äitini oli pikkusisarusten ja isäpuolen kanssa, isäpuolella kahden viikon ripuli sen jälkeen. Se hieman karmii kyllä. Mutta toisaalta, sen voi saada Turkissakin tai missä vain ylipäätään, varsinkin herkkämahainen..
 
Turkki on ihan jees paikka. Sää ei vaikuta varmaankaan kohteissa paljoa.. Olen ollut Alanyassa huhtikuun lpulla ja Antalyassa helmikuussa.
Kanarialle tekee reissuja melkein jokainen suurempi matkatoimisto.
 
"lyyti"
Ei ole mahdoton, tosin nyt ensimmäistä kertaa menemme sinne, joten jännittää vähän, onko sellainen kun toivotaan. Jos tykätään, se voisi perjaatteessa olla ihan hyväkin vaihtoehto, ehkä eri paikka? Vaikuttaako kuinka paljon sijainti ilmastoon siellä muuten?
Miltä yhtiöiltä järkätään reissuja kanarialle?
Kaikki matkanjärjestäjät tekevät matkoja kanarialle :)

Turkki ei ole talvilomakohde, joten sinne ei ole matkoja talvella. Kyllähän sinne toki pääsee, mutta sielläkin on talvi ja hotellit ovat kiinni. Vilpoista siis ja joskus jopa sataa lunta :)
 
Turkki on ihan jees paikka. Sää ei vaikuta varmaankaan kohteissa paljoa.. Olen ollut Alanyassa huhtikuun lpulla ja Antalyassa helmikuussa.
Kanarialle tekee reissuja melkein jokainen suurempi matkatoimisto.
katos, noita en ookkaan ennen huomannu, hemmetin halpaa näyttäis ainakin nyt olevan :D Täytyy varmaan varata ja maksella etukäteen, miehelle tulee lomarahat justiinsa :D Kanaria kuulostaa hyvälle :] En tajunnu aikasemmin et kypros o tua listalla ;D
 
[QUOTE="lyyti";25965951]Kaikki matkanjärjestäjät tekevät matkoja kanarialle :)

Turkki ei ole talvilomakohde, joten sinne ei ole matkoja talvella. Kyllähän sinne toki pääsee, mutta sielläkin on talvi ja hotellit ovat kiinni. Vilpoista siis ja joskus jopa sataa lunta :)[/QUOTE]

Kyllä monetkin matkatoimistot tekevät talvellakin matkoja turkkiin! Silloin toki voi vaurautua viileämpään säähän.
Itse olen ollut talvella Turkissa ja viikon ajan oli +18 - +20. Merivesi oli varmaan noin +15.
 
Kyllä monetkin matkatoimistot tekevät talvellakin matkoja turkkiin! Silloin toki voi vaurautua viileämpään säähän.
Itse olen ollut talvella Turkissa ja viikon ajan oli +18 - +20. Merivesi oli varmaan noin +15.
Ei oo kyl tarpeeks lämmintä, iho tarvii +25 ainakin :/ matkalla on tupla tarkoitus, tosin yksi viikko ei oikeastaan riitä, mutt apakko mikä pakko. Miehellä talvella vain viikon loma..
 
"lyyti"
Juu siitäkin olen kuullut, äitini oli pikkusisarusten ja isäpuolen kanssa, isäpuolella kahden viikon ripuli sen jälkeen. Se hieman karmii kyllä. Mutta toisaalta, sen voi saada Turkissakin tai missä vain ylipäätään, varsinkin herkkämahainen..
Olen mäkin turistiripuleita sairastanut, mutten milloinkaan tuon Egyptin Niilin kirouksen veroista. Ei siis ole mikään tavallinen turistiripuli. Ja suuri osa noista Egyptin taudeista on myös alkueläinten aikaansaamia. Siellä on siis suuri mahdollisuus saada suolistoloinen kaupanpäällisiksi :(

Kanariaa jos et ole löytänyt, niin haepa: Tenefiffaa, Gran Canariaa, Lanzarotea ja Fuerteventuraa. Ne ovat Kanarian saarten ehkä tunnetuimpia saaria...
 
[QUOTE="lyyti";25965991]Mihin päin Portugalia? Mulla on kokemusta Algarvesta ja Lissabonin suunnasta. Milloin olisitte menossa?[/QUOTE]
Mitään hajua ei ole että minne :D Tammikuussa 2013 veikkaisin että mennään. Sais sen joulun pois alta :D
 

Yhteistyössä