Fiksuja keskusteluforumeita?

  • Viestiketjun aloittaja ex-endis
  • Ensimmäinen viesti
ex-endis
Olen tässä etsiskellyt itselleni sopivaa, kokemusperäisen tiedon/osaamisen ja tieteen yhdistävää keskusteluforumia (suomalaista), jossa saisi aikaan järkeviä keskusteluketjuja. Edellytyksenä hyvälle keskustelulle voisi olla esimerkiksi se, että forumilla kyettäisiin keskustelemaan asioista, eikä syyteltäisi mielipiteiden esittäjiä (kuten lähes kaikissa muissa näytetään tekevän).

Olen kokeillut seuraavat:
- Suomi24 -> täysin tajutonta ja sekopäistä menoa (ml. chat)
- KaksPlus (tämä) -> muuten ok, mutta hiljaista ja sisäpiirilähtöistä
- Vauva Av -> paljon aktiviteettia, mutta tärkeät aiheet hukkuvat typeriin repetetiivisiin aloituksiin esimerkiksi Anu Saagimin kauneudesta.

Ovatko Iltalehti tai Tiede mielestänne kokeilemisen arvoisia? Onko joitain muita, joka voisi olla toimiva? Kiitos etukäteen mielipiteistänne ja neuvoistanne.
 
vierailija
Samoja kokemuksia täälläkin. Vauvalla kävin aikaisemmin ahkerasti, mutta kyllästyin kun kesken keskustelun lukemisen iski sensuuri ja poisti keskustelun enkä enää päässyt seuraavalle sivulle.
Täällä olen ollut ja jo oppinut hiukan käyttämään. Pidetään tätä palstaa kiinnostavana ja keksitään uusia keskustelunaiheita! Itsehän me päätämme, kuinka paljon täällä on menoa ja meininkiä.
 
  • Tykkää
Reactions: papumössö
Tänne endis takaisin vaan :)
Ainakin silloin tällöin.

Rekkaripakko auttais täälläkin varmaan monessa asiassa.

Mä olen ollut joskus toisellakin foorumilla mutta tunsin itseni ns. ulkopuoliseksi kun lähes kaikki kirjoittelijat oli miehiä.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
Tieteen keskustelufoorumilla oli aikoinaan jatkuvasti kärhämiä, milloin mistäkin pikku asioista. Nyt en ole hetkeen siellä käynyt, joten voi olla että ovat kasvaneet aikuisiksi.
 
Peppiina tietää
Mutta täällä on niin hyvä käydä keskustelua.
Tämä on varmasti yksi aktiivisimmista palstoista, ja täällä on muitakin fiksuja ihmisiä kuin sinä, jotka antavat mukavasti haastetta.:)


Älä mene pois.:unsure:
 
vierailija
Mikset kirjoita mustana?
Tarkoittaako mustana sitä rekisteröityneenä kirjoittamista? Generoin siihen niin pitkän salasanan, etten voi ikinä muistaa ja pyysin ylläpitoa poistamaan tunnukseni tarpeettomana (koska endis-tunnukseen liitetään negatiivisia ajatuksia, jotka haittaavat asiallisen keskustelun syntymistä).

Kiitos arvioistanne. Ihmettelen vielä nuo Tiede ja Iltalehti-forumit. Olisi todella hienoa, jos olisi paikka, jossa voisi aidosti vaihtaa kokemuksia elämästä, hakea konsensusta johonkin väittämään (asiaan) ilman, että ihmiset alkavat tapella keskenään. Nykyisin tuntuu siltä, että olitpa missä tahansa, asia käännetään epäolennaisuuksiin ja se punainen lanka häviää, kun tunteet nousevat pinnalle.

Kaikkea hyvää.
 
Tarkoittaako mustana sitä rekisteröityneenä kirjoittamista? Generoin siihen niin pitkän salasanan, etten voi ikinä muistaa ja pyysin ylläpitoa poistamaan tunnukseni tarpeettomana (koska endis-tunnukseen liitetään negatiivisia ajatuksia, jotka haittaavat asiallisen keskustelun syntymistä).

Kiitos arvioistanne. Ihmettelen vielä nuo Tiede ja Iltalehti-forumit. Olisi todella hienoa, jos olisi paikka, jossa voisi aidosti vaihtaa kokemuksia elämästä, hakea konsensusta johonkin väittämään (asiaan) ilman, että ihmiset alkavat tapella keskenään. Nykyisin tuntuu siltä, että olitpa missä tahansa, asia käännetään epäolennaisuuksiin ja se punainen lanka häviää, kun tunteet nousevat pinnalle.

Kaikkea hyvää.
Kannattaa olla itse heittämättä toisille alentavaa läppää. Esimerkiksi toisen keskustelijan arveleminen seksialan ammattilaiseksi on aika nolo krymppy tosiaan sun keskusteluhistoriassa.
 
vierailija
Kannattaa olla itse heittämättä toisille alentavaa läppää. Esimerkiksi toisen keskustelijan arveleminen seksialan ammattilaiseksi on aika nolo krymppy tosiaan sun keskusteluhistoriassa.
Kannattaisi varmaan katsoa se keskusteluhistoria? Mikäli toinen valittaa, ettei voi tajuta miksi mummot pitävät seksimessujen mainosta paheellisena, eikä pidä yleisön edessä naimista ollenkaan pahana (vaan kertoo, miten vetää jollain dildovirityksellä joissain klubeissa toista naista pepukkaan), niin mitäpä luulet, mitä minunlainen ihminen sellaisesta ihmisestä ensimmäisenä ajattelee? Ammattilaisuus tarkoitti siinä yhteydessä sitä, että tietää seksialan asiat paremmin kuin tavallinen ihminen. Ei maksullisuutta tms.
 
Kannattaisi varmaan katsoa se keskusteluhistoria? Mikäli toinen valittaa, ettei voi tajuta miksi mummot pitävät seksimessujen mainosta paheellisena, eikä pidä yleisön edessä naimista ollenkaan pahana (vaan kertoo, miten vetää jollain dildovirityksellä joissain klubeissa toista naista pepukkaan), niin mitäpä luulet, mitä minunlainen ihminen sellaisesta ihmisestä ensimmäisenä ajattelee? Ammattilaisuus tarkoitti siinä yhteydessä sitä, että tietää seksialan asiat paremmin kuin tavallinen ihminen. Ei maksullisuutta tms.
Sulla tuntuu aina löytyvän selitys käytöksellesi, joten onnee vaan valitsemallas tiellä. Toivottavati löydät palstan jossa on muita lajitovereitasi.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja -tibis:
Mä olen nainut lavalla straponilla naista. Eikä siinä ainakaan ollut mitään tuhmaa. Ihana nainen!

minä: Okei. Olet siis alan ammattilainen? Ymmärrän nyt paremmin kantasi ja sinun kannaltasi katsottuna siinä ei ole mitään tuhmaa. Mutta vanhaa arvomaailmaa kunnioittavan mummon mielestä on.

http://kaksplus.fi/threads/the-ketju.2218883/page-10442

Lause päättyy vielä kysymysmerkkiin. Silläkin on eroa.
 
Satunnainen ohikulkija
Sulla tuntuu aina löytyvän selitys käytöksellesi, joten onnee vaan valitsemallas tiellä. Toivottavati löydät palstan jossa on muita lajitovereitasi.
Kunhan nyt et vain Peyote hyvä tuomitsisi ihmistä hänen mielipiteidensä vuoksi? Jos keskustelu todella on edennyt noin, niin mitä ihmeen väärää on siinä, että toteaa toisen todella vaikuttavan seksialan ammattilaiselta? Kaikki ihmiset syövät ruokaa. Kuitenkaan kovin moni ei osallistuisi julkiseen syömäkilpailuun. Joka osallistuu, on siis jonkinlainen syömisammattilainen, ja sellaiseksi tituleeraaminen ei kai ole kovin loukkaavaa? Miksi siis seksialan ammattilaiseksi arveleminen olisi, jos asiayhteys on täysin vastaava? Striptease-esiintyjäkin sitä jossakin määrin on, ja jos esiintyy seksiaktissa, niin se on sitä vielä enemmän.

Mitä itse aiheeseen tulee, olen itse myös kokenut tämän palstan sisäpiiriläppiä täynnä olevaksi. Jos ei siis jaksa seurata sivusta vakiokävijöiden arkea tai heidän persoonaansa, vaan haluaisi keskustella erilaisista aiheista ilman ennakko-odotuksia, niin täällä se ei onnistu. Miksikö? No esimerkiksi siksi, että asiallisia viestejä tulee liian vähän ja aina ketjuihin tulee pian sisäpiiristä ainakin pari aktiivisinta, ja keskustelu muuttuu pian heidän keskinäiseksi läpänheitokseen.

Parempaakaan palstaa en ole löytänyt. Tiede on ehkä lähellä, mutta en ole tutustunut siihen kovin syvällisesti. Varmaankin sieltä voisikin löytää kodin, jos jaksaisi perehtyä, mutta itse pidän arkisemmasta lähestymisestä enemmän ja lisäksi rekisteröitymispakko ei houkuttele.
 
Satunnainen ohikulkija
Sulla tuntuu aina löytyvän selitys käytöksellesi...
Kyllä ajattelevilla ihmisillä yleensä on selitys käytökselleen. Oletko sitä mieltä, että oma käytöksesi on selittämätöntä?


Miksi pitää jonkun toisen kirjoituksia tuoda johonkin muuhun ketjuun??

Ehkä linkki olis riittänyt eikä sekään nyt olisi aiheellista ollut jos pari ihmistä tietää mistä puhutaan.
Miksi kauhistutte, jos joku perustelee vastaväitteensä, kun häntä vastaan hyökätään jättäen kertomatta oleellisia seikkoja asiayhteydestä?
 
Monia asia johtu myös siitä ettei täällä ole modeja. Jos täällä olisi koko ajan modeja kuten jossain muualla foorumeilla, ei tulisi mitään länkytysketjuja. Viestejä poistettais ja kirjoittajatkin sen tietäis.
 

Yhteistyössä