Fiksuja keskusteluforumeita?

  • Viestiketjun aloittaja ex-endis
  • Ensimmäinen viesti
Olisin voinut tietysti jättää vastaamatta hänen provokaatioon, mutta toisaalta, mitäpä väliäkään tuolla olli?
Ehkä se ettei alkuperäinen asia lähtisi väärille raiteille kuten täällä tuosta syystä monesti käy. Moni asia on omastakin näppäimistöstä kiinni ja mitä sieltä päästää,

Ja edelleen, täällä saadaan olla kuin pellossa ja kirjoittaa mitä tahansa, haukkuakin kun niitä ei seurata eikä täällä ole aktiivisia modeja ollenkaan.

Moni palstalainen on varmaan häipynyt kyseisistä syistä.
 
vierailija
Ehkä se ettei alkuperäinen asia lähtisi väärille raiteille kuten täällä tuosta syystä monesti käy. Moni asia on omastakin näppäimistöstä kiinni ja mitä sieltä päästää,

Ja edelleen, täällä saadaan olla kuin pellossa ja kirjoittaa mitä tahansa, haukkuakin kun niitä ei seurata eikä täällä ole aktiivisia modeja ollenkaan.

Moni palstalainen on varmaan häipynyt kyseisistä syistä.
Ehkä pitäisi pohtia sitä, miksi melkein joka paikassa ihmsiet eivät näe asioita toisen kannalta, vaan ymmärryksen loppuessa alkavat haukkumaan ihmisiä?
 
vierailija
Veikkaanpa että tämäkin paikka olisi ihan erilainen jos kaikkien pitäisi olla rekisteröityneitä ja täällä olisi lähes aina ja joka hetki modeja paikalla.
Ehkä äänestys viestin poistosta olisi kuitenkin se fiksumpi juttu. Silloin täällä olisi demokratia. Muuten "bias" menee modejen mieltymysten mukaan, tai sen mukaan, kuka valittaa (ja loukkaantuu helpoiten) mukaan.
 
Ehkä pitäisi pohtia sitä, miksi melkein joka paikassa ihmsiet eivät näe asioita toisen kannalta, vaan ymmärryksen loppuessa alkavat haukkumaan ihmisiä?
Jaa-a, vaikea sanoa. Ehkä jotkut tuovat niitä mielipiteitään hyvinkin jyrkästi esille, torppaavat toisen mielipiteen ja ovat itse muka oieasaa.

Mielipiteet vaan on jokaisen omia ja miten asiat kukakin ajattelelee eikä niistä oikein voin muuta kun jatkaa ja jatkaa jos ne eriävät vaikka sivu kaupalla. Eikä täällä kukaan niille mitään loppua laita kun ei ole modeja.

Haukkuminenkin on tehty täällä mahdolliseksi juuri tuon takia.
 
vierailija
Ei pidä paikkaansa. Harmaat länkyttää. Jos olen saanut kaikkien mustien vihat päälleni, siihen on ollut aina joku hyvin selkeä syy.

Vaikka joku harmaana yrittääkin nikkiään vaihdellen koko ajan haukkua, on arvattavissa että kyseessä on joku todella sairas ja turhautumut yksilö.
Taas tuota samaa muiden syyllistämistä. Sinussa itsessäsihän ei vaan voi olla mitään vikaa. Kumma juttu vaan, ettei sinusta juuri tunnuta tällä palstalla pidettävän.
 
Ehkä äänestys viestin poistosta olisi kuitenkin se fiksumpi juttu. Silloin täällä olisi demokratia. Muuten "bias" menee modejen mieltymysten mukaan, tai sen mukaan, kuka valittaa (ja loukkaantuu helpoiten) mukaan.
Sitten se sama asia jatkuisi taas jossain toisaalla, ei paljoa auttaisi.

Modet voisi olla jotain ihan ulkopuolisia koko palstasta ja seurata vain keskusteluja.

Mutta tuota tuota "länkytystä" siitä kuka on modejen "suosiossa" tai kenen viestejä poistetaan herkemmin tai kenen ei on kyllä ihan joka puolella missä niitä on, siitä tuskin pääsee koskaan missään eroon.
 
vierailija
Sinäkin alat nyt kuitenkin itse haukkuun jotain palstalaista.
No kerropa, missä kohtaa se haukku oli? Peyote on itse haukkunut täällä lähes kaikki mahdolliset ihmisryhmät: ylipainoiset ja kaikki omasta mielestään "lihavat", kypsemmällä iällä lapsen saaneet, mieleltään sairaat jne. Lisäksi suhtautuu poikkeuksetta hyvin aggressiivisesti harmaana kirjoittaviin ja sellaisiin kirjoittajiin, jotka ovat hänen kanssaan eri mieltä. Mielestäni käytökseen puuttuminen on aivan eri asia kuin esim. fyysisiin tai henkisiin ominaisuuksiin sormella osoittaminen kuten tämä puheenaiheena oleva henkilö on tehnyt.
 
Taas tuota samaa muiden syyllistämistä. Sinussa itsessäsihän ei vaan voi olla mitään vikaa. Kumma juttu vaan, ettei sinusta juuri tunnuta tällä palstalla pidettävän.

No kerropa, missä kohtaa se haukku oli? Peyote on itse haukkunut täällä lähes kaikki mahdolliset ihmisryhmät: ylipainoiset ja kaikki omasta mielestään "lihavat", kypsemmällä iällä lapsen saaneet, mieleltään sairaat jne. Lisäksi suhtautuu poikkeuksetta hyvin aggressiivisesti harmaana kirjoittaviin ja sellaisiin kirjoittajiin, jotka ovat hänen kanssaan eri mieltä. Mielestäni käytökseen puuttuminen on aivan eri asia kuin esim. fyysisiin tai henkisiin ominaisuuksiin sormella osoittaminen kuten tämä puheenaiheena oleva henkilö on tehnyt.
Ja mikä kaiken tuon tekee yleensäkin mahdolliseksi monen muunkin kohdalla?

Se kun näppäimistöstään saa päästää täällä ulos ihan mitä tahansa eikä niihin mitenkään puututa.
Oli sitten harmaa tai musta kirjoittaja.

Itse en pahemmin ole seurannut mitä kukakin kirjoittelee ja miten kutakin haukutaan tms koksa mua ei kiinnosta mitkään länkytysketjut jossa moni asia saattaa mennä henkilökohtaisuuksiin tai jossa samaa asiaa jauhataan sivutolkulla.

Itse kukakin voi myös päättää mitä kirjoittaa ja miten kauan.
 
  • Tykkää
Reactions: Peyote
vierailija
Ei jumalauta endis. Aluksi vaikutut ihan asialliselta tyypiltä, mutta äkkiä teitkin täyskäännöksen ja muutuit joksku ihme marmattajaksi. Ryhdistäydy jumalauta! Ei tää oo mikään vakavamielinen palsta. Jos vedät itkupotkuraivarit ja alat pitää mykkäkoulua siksi ettei sua huomioida täällä tarpeeks, niin ADIOS.
 
Joko Endis meni?

Siis, mä kyllä rohkenen olla erimieltä.
Mun mielestä täällä on käyty todella pitkiä ja hyviä keskusteluja, jopa ihan hyviä väittelyitäkin.:)

Ajankohta on vaan sikäli huono, että ihmiset keskittyvät nyt keskuselemaan maahanmuutosta ja politiikasta yleisesti, ja näin ollen muut aiheet ovat jääneet vähemmälle. Eli "aihe vapaa" forumeilta tuskin löydät haluamaasi.

Kyllä mä muistan sut.
Olet kirjoitellut palstalla jo tosi pitkään, vuosia..? tuolla samalla nimimerkillä.

Harmi, että et löytänyt täältä mitä etsit.
Mun mielestä sun kirjoitukset ovat olleet ihan mielenkiintoisia....ainakin time to time.

Hyvät jatkot sulle!:)
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
exendis
Ei jumalauta endis. Aluksi vaikutut ihan asialliselta tyypiltä, mutta äkkiä teitkin täyskäännöksen ja muutuit joksku ihme marmattajaksi. Ryhdistäydy jumalauta! Ei tää oo mikään vakavamielinen palsta. Jos vedät itkupotkuraivarit ja alat pitää mykkäkoulua siksi ettei sua huomioida täällä tarpeeks, niin ADIOS.
Lupaan käydä heittämässä poikkimielistä skeidaa silloin tällöin. En kaipaa huomiota, mutta olishan se kiva saada jotain järjellistä keskustelua aikaan... tai miksei järjetöntäkin. Ongelma on vain siinä, että en tahdo loukata ja kun en voi tietää mistä kukin loukkaantuu, pitää elellä aika munattomasti :)

Tämä lista http://www.james.pp.fi/foorumit.htm on hieman vanhan oloinen, kun esim. Jippiitä ei näyttäisi enää olevan.
 
Siis, mä kyllä rohkenen olla erimieltä.
Mun mielestä täällä on käyty todella pitkiä ja hyviä keskusteluja, jopa ihan hyviä väittelyitäkin.:)

Ajankohta on vaan sikäli huono, että ihmiset keskittyvät nyt keskuselemaan maahanmuutosta ja politiikasta yleisesti, ja näin ollen muut aiheet ovat jääneet vähemmälle. Eli "aihe vapaa" forumeilta tuskin löydät haluamaasi.
Myöskin varmasti sekin vaikuttaa kun onhan täällä nyt paljon vähemmän väkeä ja kirjoittajia kuin vuosia sitten.
Nyt täällä ei tapahdu paljon mitään, vuosia sitten tuli vuorokaudessakin vaikka kuinka monta uutta aloitusta tai vastausta johonkin ketjuun.
 

Yhteistyössä