G: mitä mieltä tästä asunnosta ?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan kiva, satanen pois hinnasta niin voisin harkita (jos olisin rivaria hakemassa) :) Tolla rahallahan rakennuttas jo itselleen hienon omakotitalon!
Missä te asutte, ketkä sanotte et tolla summalla rakennuttaisi oman talon...pääkaupunkiseudulla maksaa tontitkin jo ihan maltaita |O
Eiks siellä oo vuokratontteja? Me asutaan keskisuomessa keskisuuressa kaupungissa, täällä tontit on n. 15000-30000, ton kyllä ymmärrän et pääkaupunkiseudulla tontit on ihan järkyttävän hintasia. Mut siis 250 000 sais jo uuden ja tosi hienon talon ostamalla tai rakennuttamalla. Eihän se rakentamisen hinta niin paljoa eroa paikkakunnittain, tontista enempi kiinni.
Niin, mä oon peilannut sitä kokonaiskustannusta...eli vaikka tolla summalla saisi kuin hienon talon tahansa niin se ei paljoa lämmitä jos tontti on 100te ylöspäin.

 
harmaana vielä
Niin ja siis tuolla asustellaan mekin. Alueella on kova kysyntä asunnoista ja vähän kohteita myynnissä. Voi sitten olla, että myyjät ajattelevat saavansa tällä verukkeella tuosta tuon hinnan. Mutta asunto ei taatusti ole tuon 269 000? arvoinen enkä kyllä tuota siitä itse maksaisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana vielä:
Niin ja siis tuolla asustellaan mekin. Alueella on kova kysyntä asunnoista ja vähän kohteita myynnissä. Voi sitten olla, että myyjät ajattelevat saavansa tällä verukkeella tuosta tuon hinnan. Mutta asunto ei taatusti ole tuon 269 000? arvoinen enkä kyllä tuota siitä itse maksaisi.
Joo, mä olen huomannut saman, että vähän on myynnissä suht uusia rivareita...ja sitten jos on niin hinnat on pilvissä, eli kolkutellaan liki kolmeasataa tuhatta.
 
Nipsu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan kiva, satanen pois hinnasta niin voisin harkita (jos olisin rivaria hakemassa) :) Tolla rahallahan rakennuttas jo itselleen hienon omakotitalon!
Missä te asutte, ketkä sanotte et tolla summalla rakennuttaisi oman talon...pääkaupunkiseudulla maksaa tontitkin jo ihan maltaita |O
Eiks siellä oo vuokratontteja? Me asutaan keskisuomessa keskisuuressa kaupungissa, täällä tontit on n. 15000-30000, ton kyllä ymmärrän et pääkaupunkiseudulla tontit on ihan järkyttävän hintasia. Mut siis 250 000 sais jo uuden ja tosi hienon talon ostamalla tai rakennuttamalla. Eihän se rakentamisen hinta niin paljoa eroa paikkakunnittain, tontista enempi kiinni.
http://www.etuovi.com/kohde/206824 tässä tontti nurmijärven klaukkalasta
 
Harmaana
Mekin etsitään tuolta alueelta parhaillaan uudehkoa asuntoa. 5h+k väh 120m2 pitäisi olla. Ja tarjonta on ei mitään. Ollaan asuttu täällä jo monta vuotta ja tykätään kovasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsu:
http://www.etuovi.com/kohde/448455 ja tässä vähän "edullisempi"
Mut eiks siellä oo VUOKRAtontteja? Vai onks niissäkin tonni kuussa vuokra?
En ole ainakaan toistaiseksi löytänyt vuokratontteja...täällä pääkaupunkiseudunkin tuntumassa alkaa olemaan tontit pikku hiljaa kiven alla...
 
vieras
Vuokratontin hinta pks on uusissa tonteissa tyyliin 2000-4000?/vuosi. Mutta ei niitä ole paljonkaan saatavilla. Yleensä kun vuokratontteja tarjotaan, niin ne arvotaan ja hakijoita on moninkertaisesti tontinsaajiin nähden. Että aikamoinen säkä pitää olla, että onnistuu vuokratontin saamaan haluamallaan sijainnilla.

Mun mielestä tuo asunto oli huippu siksi, että siinä on todella paljon säilytystilaa ja yksityisen näköinen takapiha. Sisustusta ja pintoja nyt voi aina tuunata vähitellen, siihen ei niin kannata kiinnittää huomiota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vuokratontin hinta pks on uusissa tonteissa tyyliin 2000-4000?/vuosi. Mutta ei niitä ole paljonkaan saatavilla. Yleensä kun vuokratontteja tarjotaan, niin ne arvotaan ja hakijoita on moninkertaisesti tontinsaajiin nähden. Että aikamoinen säkä pitää olla, että onnistuu vuokratontin saamaan haluamallaan sijainnilla.

Mun mielestä tuo asunto oli huippu siksi, että siinä on todella paljon säilytystilaa ja yksityisen näköinen takapiha. Sisustusta ja pintoja nyt voi aina tuunata vähitellen, siihen ei niin kannata kiinnittää huomiota.
Toi mitä laitoit noista vuokratonteista niin todellakin pitää paikkaansa.

Me ollaan aika monessa asuntoesittelyssä käyty ja tosi usein ollaan kuultu, kun joku toinen perhe puhuu että jonkun huoneen seinän väri on kamala tms...eivät osaa katsoa ollenkaan sitä potentiaalia mitä saavat pienellä laitolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
mikä hinta tavallisesta rivarista!! ei mitään ekstraa mikä olisi hinnan syy.
tuolla saa jo ok talon!!
mitä on se extra ja mistä saat täältä suunnalta ok-talon tuolla hinnalla...siis ei mitään rempattavaa tönöä vaan ihan hyvä kuntoisen ?
 
ennemmin vaikka tämä
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=12635576037950&itemcmd=move1&listSize=64&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1298389


tuolla hinnalla saa siis uudenkin
 
ennemminvaikka tämä
tai tämä
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=12635576037950&itemcmd=move12&listSize=64&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1264563
 
tai
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=12635576037950&itemcmd=move23&listSize=64&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1293362
 
oho
siinä sulle niitä joissa edes vähän järjen hiventä minun mielestäni. toki jokaisella oma makunsa mutta itse en perus rivaria tuohon hintaan ostaisi kun saa paritalon tai ok talon jotka on uudempia samaan hintaan.
 
paljonkin löytyy
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/portal/eo/realties/residences/apartments/search/public/item/itemlist.jsp?list_id=12635580172030&supplier_items=&itemgroup_id=50.1&portal=eo
 
-
Rajamäki ja Röykkä on tosi paljon kauempana Helsingistä kuin Klaukkala. En nyt tarkemmin tunne Nurmijärven sisäistä hintatasoa, mutta ihan varmasti noiden paikkojen välillä on iso hintaero.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja paljonkin löytyy:
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/portal/eo/realties/residences/apartments/search/public/item/itemlist.jsp?list_id=12635580172030&supplier_items=&itemgroup_id=50.1&portal=eo
Huoneistokeskuksen kautta näytti olevan Klaukkalassa jotain uudistuotantoa, johon ehkä tutustuisin, mutta eipä siellä muuta ihmeellistä samalla hintatasolla ja ap:n kohteeseen verrattavaa ollut. Että vaikuttaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta, varsinkin jos kerran hinnasta pitäisi lähteä jonkin verran.
 
vieras
Jos saisin valita tuon kyseisen rivarin ja uuden omakotitalon välillä niin ajelisin varmaan ton vartin kauemmin töihin (en toki tiedä minne ja millä välineellä ap menee töihin) ja ostaisin omakotitalon samaan hintaan tai halvemmalla... Onneksi en asu pääkaupunkiseudulla! Me katsellaan just omakotitaloa hintaluokassa 150 000 :)
 
Rajamäki ja Röykkä on tosiaan ihan hyvän matkan päästä Klaukkalasta...joten ei auta vaikka saisin uuden asunnon tuolla hintaa.
Ja siinä kohden kun se varttikin työajoissa ja muissa menoissa tuntuu niin siinä tulee ero lähempänä olevan eduksi.
Me kävimme katsomassa Hyvinkäällä yhtä tosi kivaa asuntoa...siis kävimme katsomassa koska netissä se näytti hyvältä ja halusimme nähdä asunnon todellisuudessa. Olihan se hieno ja toimiva...mutta matkaa oli liikaa.
 

Yhteistyössä