G: Oletteko luovuttaneet verta? Jos ette niin miksi?

  • Viestiketjun aloittaja mammaH
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mulla on hyvä hemoglobiini, mutta jos luovuta, se putoaa sen verran että olo on huono, väsyttää ja huimaa. Joten tarvitsisin itse verensiirron verenluovutuksen jälkeen --> ei siis järkeä luovuttaa. Kun ei mulla mikään harvinainen veriryhmäkään ole.
 
En ole koskaan luovuttanut verta. Esteitä on aina ollut jos minkälaista. Plus, täällä se on uutisoitu jossain pienenpienellä paikallislehden sivulla, niin se voi jäädä huomaamatta. :/
 
En ole, mutta itseasiassa nyt kun raskauden aikana on tota hb:tä seurattu, meinasin et voisin jossain kohtaa käydä luovuttaa, mulla tuntuu olevan sen verran vahva hb (alkuraskaudessa 147 ja koko ajan huidellu 130 tienoilla.)
 
Alkuperäinen kirjoittaja dask:
Haluaisin, mutta inhoan verinäytteiden ottamista ja meinaan aina pyörtyä. En siis vaan pysty :/
Mua on pistetty sen miljoona kertaa mut inhoan sitä koetta kun ei meinaa saada millään tippaa irti. Se itse keräysneula ei mitenkään sitte enää häirii kun hemppa on saatu otettua.
 
Vieras
Ehdottomasti luovuttaisin, jos saisin. On lääkitys diabetekseen, verenpainetautiin, kolesteroliin ja kroonisiin kipuihin. En siis sovi käsittääkseni luovuttajaksi ja hemoglobiinini on kyllä hyvä.
 

Yhteistyössä