G: Oletteko luovuttaneet verta? Jos ette niin miksi?

  • Viestiketjun aloittaja mammaH
  • Ensimmäinen viesti
Kikka
Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:
Alkuperäinen kirjoittaja Kikka:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Kikka:
Olen verenluovuttaja,pituus on hiukan alle "normien",mutta hemoglobiini on niin hyvä,että saan silti luovuttaa.
Pituusnormi?
Jep,sanoivat,että olen liian lyhyt,mutta ottivat hemoglobiinin,ja sain luovuttaa, sama juttu joka kerta....
Mikäs siel on sit pituusraja?
158,ja olen melkein...
 
:(
Luovuttaisin jos saisin, mutta tällä hb:llä eivät huoli... Hb:ni on 82, lisäksi sairastan astmaa ja painan alle painorajan. Kiitos vaan niille jotka luovuttavat verta, itsekkin olen saanut monen monta tankkausta :)
 
pöpi
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Aijon mennä nyt en voi kun olen raskaana.
Saanko mennä kun minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta? Ja siihen toki lääkitys, kukaan ei vielä ole osannu vastata :/
Saat mennä. Työkaverilla sama juttu ja käy säännöllisesti luovuttamassa verta.
 
dd
luovutan vakituisesti aina, kun en ole raskaana tai imetä. piikkikammotkin on kadonut vuosien varrella, kun on joka paikassa niin paljon pistelty :)
en huomaa mitään eroa ennen tai jälkeen luovutuksen ja nelisenkymmentä kertaa olen käynyt.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:
Alkuperäinen kirjoittaja Kikka:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Kikka:
Olen verenluovuttaja,pituus on hiukan alle "normien",mutta hemoglobiini on niin hyvä,että saan silti luovuttaa.
Pituusnormi?
Jep,sanoivat,että olen liian lyhyt,mutta ottivat hemoglobiinin,ja sain luovuttaa, sama juttu joka kerta....
Mikäs siel on sit pituusraja?
158,ja olen melkein...
Minä olen 155cm, eikä minulle ole koskaan mistään pituusrajasta sanottu :eek: luovuttanut olen useita kertoja ja jopa muutamalla eri paikkakunnalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:
Alkuperäinen kirjoittaja Kikka:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Kikka:
Olen verenluovuttaja,pituus on hiukan alle "normien",mutta hemoglobiini on niin hyvä,että saan silti luovuttaa.
Pituusnormi?
Jep,sanoivat,että olen liian lyhyt,mutta ottivat hemoglobiinin,ja sain luovuttaa, sama juttu joka kerta....
Mikäs siel on sit pituusraja?
158,ja olen melkein...
Minä olen 155cm, eikä minulle ole koskaan mistään pituusrajasta sanottu :eek: luovuttanut olen useita kertoja ja jopa muutamalla eri paikkakunnalla.
Mun äiti kans joku 155cm ja käyny kyllä moneen kertaan luovuttamassa..
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Mira:
Olen luovuttanut ja luovutan taas kun imetys on loppunut.

Siskoni on 157 cm pitkä ja painaa 48 kg, ja on saanut luovuttaa. Paljonkohan se painoraja sitten on..?
Ainakin täällä sanotaan, että pitää painaa vähintään 50 kiloa.
http://www.veripalvelu.fi/www/622
 

Yhteistyössä