G: Oletteko luovuttaneet verta? Jos ette niin miksi?

  • Viestiketjun aloittaja mammaH
  • Ensimmäinen viesti
mammaH
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Saanko mennä kun minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta? Ja siihen toki lääkitys, kukaan ei vielä ole osannu vastata :/
En osaa kyllä vastata.. Kaverini mukaan ei saa luovuttaa.

Lääkityksestä tuli mieleen, että saisinkohan luovuttaa jos hB olisi kunnossa kun on tuo migreenilääke käytössä..

Harmi kun vain harvat voi luovuttaa.
 
vieras
Luovuttaisin, jos tulisivat kotoa hakemaan.

En saa ikinä aikaiseksi mennä, kun saan omaa aikaa, enkä viitti pölähtää paikalle muksujen kanssa.

Ois aika kätsiä sellaset kotikäynnit, eikö...? Voisin luovuttaa vaikka kerran viikossa! :D
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Aijon mennä nyt en voi kun olen raskaana.
Saanko mennä kun minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta? Ja siihen toki lääkitys, kukaan ei vielä ole osannu vastata :/
Ei saa luovuttaa. Itselläni sama syy ja kysyin tuon.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Aijon mennä nyt en voi kun olen raskaana.
Saanko mennä kun minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta? Ja siihen toki lääkitys, kukaan ei vielä ole osannu vastata :/
Ei saa luovuttaa. Itselläni sama syy ja kysyin tuon.
"Vaikuttaako kilpirauhasen vajaatoiminta ja sen lääkitys verenluovutukseen?
Kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen käytettävä kilpirauhashormonia korvaava tablettihoito ei estä verenluovutusta, kun hormonitoiminta on saatu tasapainoon ja lääkehoidon aloittamisesta on kulunut vähintään kuusi kuukautta."

http://www.veripalvelu.fi/news/1935
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammaH:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Saanko mennä kun minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta? Ja siihen toki lääkitys, kukaan ei vielä ole osannu vastata :/
En osaa kyllä vastata.. Kaverini mukaan ei saa luovuttaa.

Lääkityksestä tuli mieleen, että saisinkohan luovuttaa jos hB olisi kunnossa kun on tuo migreenilääke käytössä..

Harmi kun vain harvat voi luovuttaa.
Testin mukaan migreeni+lääkitys ei oo este kunhan kohtaus ei ole päällä ja lääkkeestä kulunut tietty aika.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kikka:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Kikka:
Olen verenluovuttaja,pituus on hiukan alle "normien",mutta hemoglobiini on niin hyvä,että saan silti luovuttaa.
Pituusnormi?
Jep,sanoivat,että olen liian lyhyt,mutta ottivat hemoglobiinin,ja sain luovuttaa, sama juttu joka kerta....
Jännä, miekään oo pitkä mut ei siit oo sanottu. Testikään ei kysy kun painorajaa.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Aijon mennä nyt en voi kun olen raskaana.
Saanko mennä kun minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta? Ja siihen toki lääkitys, kukaan ei vielä ole osannu vastata :/
Ei saa luovuttaa. Itselläni sama syy ja kysyin tuon.
"Vaikuttaako kilpirauhasen vajaatoiminta ja sen lääkitys verenluovutukseen?
Kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen käytettävä kilpirauhashormonia korvaava tablettihoito ei estä verenluovutusta, kun hormonitoiminta on saatu tasapainoon ja lääkehoidon aloittamisesta on kulunut vähintään kuusi kuukautta."

http://www.veripalvelu.fi/news/1935
Hienoa kun laitoit tuon. Minulle ei perusteltu vaan suoraan kiellettiin. Kysyi milloin lääkitys aloitettu ja siitä oli n. 2kk. Eli se olikin henk.koht.kielto :)
 

Yhteistyössä