Gallup synnytysasennoista!

Eka: puoli-istuvassa (ponnistuksen kesto 23min)
Toka: puoli-istuvassa (1-2min)
Kolmas: seisaalteen (5 sekuntia)kätilö ei oikee tykänny ku en ehtiny ihan sänkyyn asti vaan neiti päätti syöksyä vesien mukana pihalle ja oli tosi lähellä että ois lattialle syöksyny jos kätilö ei ois pinkassu juosten nappaamaan koppia tytöstä :D
Neljäs: puoli-istuvassa(9min)
Viides: puoli-istuvassa(1min)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vauvailija
Ookoo. Mä taas yökyöpelinä liian myöhään aloittelen näitä ketjuja, toivottavasti tää vielä aamummalla on täällä ja saan lisää vastauksia.

En meinaa missään huudella näistä vastauksista, mua vaan kiinnostaa. Saa vastata jos haluaa, mitään väittelyitä ei tarvitse edes aloittaa, kiitos.
 
Relax Birth-synnytystuessa istuen, kesti 20min.

Oma valinta oli, halusin ehdottomasti synnyttää istualteen tai seisaalteen, ajatuskin sängyssä makaamisesta puoli-istuen/selällään ahdisti, en usko sen olevan mun anatomialle paras vaihtoehto miltään kantilta.

Kätilökin tykkäsi, oli hällekin ergonomisempi asento kun sai istua satulatuolissa eikä tarvinnut kumarrella.
Itsekin (kätilö) sanoi, ettei tuo perinteinen puoli-istuva ole kätilöllekään helpoin vaihtoehto.
 
Kuopuksesta taisin olla puoli-istuvassa asennossa.
Pidin muistaakseni käsillä sääristä kiinni, mieskin auttoi asennon kanssa... Kätilön neuvosta.
Mitään ei kylläkään sitten ikinä tapahtunut, sinnikkäästä yrittämisestä huolimatta vaan leikkuriin päädyin.
 
sacacsasc
Kolme ekaa puoli-istuvassa asennossa, ponnistusajat 10, 7 ja 4 min, neljäs kyljeltään - ei mahtunut ulos kun olin puoli-istuvassa asennossa, kyljellään ollessa lantio antaa paremmin periksi - ponnistusaika asennon vaihtamisen takia 15 min.
Mulle noi on olleet hyviä asentoja synnyttää, ei valittamista asennon suhteen.
 
Ekasta olin melkein makuulla, kätilön neuvosta. Tosin ei siitä mitään tahtonut tulla, kun en tuntenu supistuksen supistusta, mutta kyllä se poika sieltä sitten kätilöiden avustuksella maailmaan saatiin. Ponnistusvaihe kesti kauan, en muista kuinka kauan.

Tokasta ponnistin ensin kyljellään ja sit puolistuvassa loppuun, kätilön ohjeistuksesta, tuo kyljellään olo oli kyllä hyvä asento. Ponnistusvaihe kesti 6min.
 
misaa
Eka puoli-istuvassa, kesti 10min, tikkejä tuli yli 15
Toinen polvillaan/kontallaan, niin että sängyn pääty oli koholla ja nojasin siihen ja tyynyihin. Tämä ponnistus kesti 9 minuuttia, eikä repeämiä tullut.

Ehdottomasti tuo jälkimmäinen oli parempi asento.
 
IhanaValo
Ekaa punnasin yli 1½h puoli-istuvassa, meinasin eka kerrallakin päästä istumaan eli se oli toive mut supparit kävi sen verran pahasti jalkoihin etten sitten päässytkään siitä sängyltä mihinkään. Lapsi vissiin jäi kiinni ja autettiin lopulta imukupilla ulos.
Kuopuksen synnytin jakkaralla vartissa vaikka taas "peloteltiin" että jos tulee jotain ongelmaa niinkuin ekassa niin sängylle joudun siirtyy koska jakkaralla eivät pysty imukuppia käyttämään. Onneks pääsin helpommalla toisella kertaa.
 
Esikoisen synnytyksessä ponnistusvaihe kesti melkein tunnin, jolloin ehdin vaihtaa asentoa monta kertaa. Toiveeni oli synnyttäminen pystyasennossa, mutta vähän sattumalta viimeisin kokeiltu asento oli puoli-istuva. Kätilö ehdotti miltei viime hetkellä, haluaisinko nyt siirtyä sinne jakkaralle, mutta en enää halunnut, ettei vauva valuisi takaisinpäin.

Toisessa synnytyksessä ponnistusvaihe kesti 25 min. Piti ensin synnyttää veteen, mutta kun tuntui, ettei vauva oikein laskeudu, siirryin ammeesta jakkaralle ja siinä sitten syntyi (jakkara oli toinen niistä ensisijaisista toiveistani vesisynnytyksen ohella).
 
Minä synnytin kolme ensimmäistä lasta perinteisesti sängyssä.
Neljäs, joka myös suurin syntyi seisovilteen, sänkyyn nojaten. Asento oli oma valinta, en suostunut enää menemään takaisin sänkyyn. Viimeinen oli ehdottomasti paras asento, ei mitään repeämiä, ja asento oli myös vähemmän kivulias. Nuorin lapsi nyt 3v.
 
Kummatkin puoli-istuvassa, ekassa se tuntui luontevalta tavalta ja tokassa ei ollut vaihtoehtoja, kun vauva oli ns. pinteessä.En saanut edes nousta kävelemään välillä vaan sängyssä oli maattava, kyljellään sekä selälläni n. 7 tuntia.
 
Kaksi lasta
Molemmat nelinkontin - lopussa lähinnä polviseisonnasta ponnistin. Nopsaan sujui tässä asennossa, vartti ja pari minuuttia ponnistusajat. Ikuna en muussa asennossa suostu, mutta kummassakaan ei tosiaan ollut mitään puudutuksia, joten helppo oli hakea parasta asentoa.
 
eka puoli-istuvassa ja se ei kyllä ollu mun juttu. leikattiin eppari(19min
kakkonen polvillaan sängynpäätyyn nojaten, tuli repeämä kun eivät huomannu että edelliskerralla on leikattu ja poika tuli rytinällä (11min)
kolmas myöskin polvillaan pystyssä ei repeämiä(kortissa lukee n.5min)
 
"Vieras"
Ensimmäinen sängyssä puoli-istuvassa, en saanut vaihtaa asentoa kun sydänäänet vauvalta loppui, vesikin oli ollut vigreää ja vauvalla napanuora kaulnaympärillä, epparikin tehtiin.
Toka tuli syöksyen, just ehdin jakkaraan jotenkin päin ja kätilö nappasi kopin.
 
Saraldo
Vasemmalla kyljellä maaten. Kun pääsin synnärille, rojahdin siihen asentoon sängylle enkä enää muuhun juuri liikkunut. Kätilöopiskelija piti loppuvaiheessa oikeaa jalkaa ylhäällä, etten olis laittanut jalkoja enää kiinni kun pää oli jo ulkona.
 
molemmilla kerroilla puoli-istuvassa asennossa. Kummassakin synnytyksessä tuo tuntui hyvältä asennolta- jos ei olisi tuntunut, olisin asiasta sanonut ja kokeillut jotain muuta. Mulla ei ollut etukäteen mitään toivomuksia synnytyksen suhteen.
 

Yhteistyössä